Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19277)

Vierailija
11761/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon näytevalikoima on jämähtänyt. Hirveästi Montalea ja muuten vaan aina niitä samoja.

Hinnat nousee ja näyteputket on täytetty miten sattuu.

Jos ostaa 4 näytettä a 5e, se on kakskymppiä 8 ml.stä hajuvettä. Aika paljon. Sillä hinnalla saa jo koko pullon jotain.

Niin on. Aikanaan, kun Notinon sivut löysin, siellä oli yli 550 näytettä valittavana. Tilasin monia designer-tuoksuja mm. Dioria, Versacea jne. Näytteet olivat myös suht usein tarjouksessa, silloin sai edullisesti Montalea, Amouagea... nyt on kehnommat ajat tuoksufanille, Hobby Hallkin on nostanut reilusti hintojaan. 😕

Vierailija
11762/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Malone myytiin kaiketi Estee Lauderille. 

Olipa ikävä kuulla, että Wild Bluebell ei ole entisensä. Rakastan sitä tuoksua, olkoonkin hyvin kevyt ja haihtuva, ja lineaarinenkin. Mutta se on hyvin luonnollinen ja kaunis. Suihkuttelen sitä aina saunan ja suihkun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11763/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa uutta parfyymiä.

Mennen merkkinen parfyymi vei heti jalat alta.

Aivan hurmaava ja muodikas tuoksu.

En enää muuta tuoksuttelekaan.

Vierailija
11764/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tänään tuoksuna Issey Miyaken A Drop d'Issey. Syreenituoksujen viikko, sillä tiistaina oli vuorossa Aerinin Lilac Path, kun oli vähän lämpimämpää.

Vierailija
11765/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jo Malonen tuoksuille tapahtunut jotain viime aikoina?

Ostin Wild Bluebellin ja miten halvan esanssiselle se haiskahtikaan. Aiempi yli vuosi sitten ostamani ei tuoksunut tuolta ollenkaan. Sitä ennen olen käyttänyt sitä 2 pulloa, eli tämä oli neljäs. Olen suihkinut sitä vessatuoksuna, tuli ihan paha mieli kun ei enää ollut sitä mitä odotin.

Kaverin kanssa tuli puheeksi, hän oli ostanut varmaan kuudennen pullon Peony & Blush Suedea, ja sanoi että tämä viimeiseksi ostamansa, puoli vuotta sitten, haiskahti tupakan savulle eikä enää hempeän kukkaismokkaiselle!

Eikä meillä kummallakaan ole ollut koronaa, että olisi hajuaisti sen takia mennyt tai muuttunut.

Muistaakseni kerroin aiemmin täällä eräästä suosikistani Valentinosta, se rosoinen neliöpullo jota valmistutti aiemmin Euroitalia, mutta kun se siirtyi L´orealille niin tuoksua muutettiin. Samoin kävi MAC-meikkisarjalle eli pigmentit ja pysyvyys huonontui kun se meni L´orealille.

Eikai L´oreal ole sekaantunut tuohon Jo Malone-merkkiin? Se voisi selittää asian.

Wild Bluebell pilattiin (reformuloitiin) oisko vuosi sitten. Sitä ennen se oli ihana mutta lyhyt kuten kaikki Jo Malonet.

Vierailija
11766/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä raaskin vihdoin tilata näytteet Bacccarat Rougesta ja sen extraitista. Kauan katsellut, mutta kun postikulut nelinkertaistaa hinnan, en vaan ole raaskinut. Notinosta tilasin näytteet useammasta Montalen tuoksusta, monta olen jo kokeillut. Mulla ei ole niin hienostunut nenä että ymmärtäisin monen kehutun tuoksun hienouden, kokeillut useampaa Nasomattoa, jotain Byredoa ym. Ainakin nuo unisex-tuoksut tuppaa olemaan turhan maskuliinisia mun makuuni, suurin osa. Baccaratin kanssa on toivoa, koska yksi sen dupe on mun lempituoksuni talvella.

Oriflamen uusi Possess Absolute on nyt ihan herkkutuoksu, mulla vaan tuoksut muutenkin pysyy huonosti, Oriflame vielä huonommin. Jotenkin nuo hedelmäiset tuoksut ovat mun juttu kesäisin, Limperatrice tällä hetkellä ehdoton suosikki kuumiin päiviin.

Hoo, posti kiikutti kotiin Baccaratin näytteet niiden paperisten lappusten kanssa mille voi tuoksua suihkauttaa. Paperilla ensimmäinen ajatus tuosta alkuperäisestä oli, että IHANA mutta jos tuoksuu näin paljon Tinharelle, en tarvitse. Iholla tuoksu kuitenkin muuttui, mikä on omalla kohdallani harvinaista. Yleensä tuoksut eivät kovin paljoa muutu, mitä nyt tietenkin ajan kanssa kärkituoksut häviävät, mutta ihon kemia ei paljoa vaikuta. Tässä vaikuttaa, ja paljon. Paperilla en haistanut yhtään tätä erikoista, ehkä hieman lääkemäistä tuoksua. Silti enemmän kuin lääke, mieleen tulee se hetki, kun kävelee sisälle esim. Biltemaan, motonettiin, tai mihin tahansa vastaavaan miesten kauppaan, ja vastaan iskee öljyjen, kumin, muovin, ja kaiken muun vastaavan käry. Se tuoksu tuntuu tulleen jäädäkseen, eikä se ole miellyttävä. Katsotaan mihin tämä tästä ajan mittaan kehittyy.

Sitten on tietysti testattavaksi tuo extrait-versio, saa nähdä mitä siitä tulee. Tietenkin voi ajatella myös positiivisesti, että jos eivät mulle toimi, eipä tarvi laittaa rahaa koko pulloon.

Vierailija
11767/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo pitkää ollu haussa sitruksinen tuoksu, varsinkin kun kaikki tuoksuni ovat joko kukkaisia, tai sitten makeita vaniljaisia. Tarpeeksi monta kertaa silmiini osui täällä Dolce&Gabbana Light Blue ja jälleen kerran täällä on osuttu nappiin!

Kävin kolme kertaa suihkuttelemassa tätä ihanuutta stockalla ja eilen lähti pullo tilaukseen Notinolta. Niin ihanan kevyt ja sitruksinen olematta kuitenkaan päänsärkyä aiheuttava(migreeni). Juuri tälläistä haluan kuumille kesäpäiville/rannalle kun överinmakeat kukkaistuoksut eivät houkuttele.

Kokeilin myös Intense versiota mutta tässä tuoksussa on jokin omaa nenääni häiritsevä pohjatuoksu. Yleensä tykkään pähkinäisistä/suolaisista tuoksuista myös mutta tässä nousi esiin jokin todella maskuliininen tuoksu joka ei sitten ollutkaan niin kevyt ja raikas enää.

Nyt kuitenkin alkaa ostoslakko hajuvesien suhteen vähäksi aikaa. Ostin nimittäin samalla reissulla Chloen nimikkotuksun 30 ml 30 euron alennuksessa, vanha lempituoksuni. Tavoitteena saada ainakin pari pulloa tyhjäksi ennen seuraavia ostoksia.

Vierailija
11768/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on tuo Fragrantica, yksi esimerkki:

Giorgio Armanin 'Giò' oli pitkään suosikkini syksyisin, mutta lopetettiin ajat sitten. Kullanvärinen neste.

Valikoimaan tuli sitten rinnalle ja ikään kuin jäi tilalle se samanlaisessa pullossa oleva mutta vihreänesteinen 'Acqua di Giò', siinä oli jo silloin vesimäinen outo sivuhaju joka aiheutti minulle päänsärkyä, eikä mitään samaa mitä tuossa kukkais-puuterisessa, sopean makeassa 'Giò':ssa.

Kävi ilmi että Montalen 'Gold Flowers' on tuon 'Giò':n kaksoisolento :) Tilasin näytteen jonka jälkeen pullon.

Jotkut olivat verranneet Red Dooriin, mutta minusta noissa ei ole samaa. Kannattaa tietty aina katsoa se suosituin kaksoisolentotuoksu siitä listalta joka saanut eniten ääniä käyttäjiltä, hajaääniä saaneet eivät kuulemma usein ole sinne päinkään, tulee mieleen että ketkäköhän niitä sinne trollaa esiin äänillä, valmistajien tai myyjien edustajat?

Minulla myös yksi suosikeista Armanin Gio. Acqua di Gio on ihana muttei ollenkaan samantyyppinenkään kuin alkuperäinen Gio. Onneksi kaapissa on vielä vajaa pullollinen jäljellä. Harmi kun lopettavat aina suositut klassikkotuoksut, sitten niitä saa metsästää ebaysta hirmuhinnoilla. Pitää varmaan tutustua tuohon Montalen Gold Flowersiin.

Vierailija
11769/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei tuon Biltema/Motonet -kokemuksen kanssa. Molemmissa säännöllisesti vierailevana uskon, ettei ole ilahduttava sävy tuoksussa. Ja koska ollaan liiketiloissa, niin kehtaan tunnustaa, että vihasin Diptyquen Orpheonia ihan koko tarmollani, ja muistin taas miksi ensitestiä ei tehdä niin, että suihkautetaan kroppaan ja juostaan päivä kaupungilla katuen tekemisiä. Se nimittäin tuoksui aivan huonekalukauppiaan krapulapäivältä (kataja+seetri), eikä asettunut iholle yhtään, ja toki kesti sitten koko päivän. Näin aina.

Scwarzlosen Fougairin ymmärsin suihkauttaa ranteeseen, jotta pääsin pesemään sen äkkiä pois. Ei laventelia, mutta fougeretuoksujen partavaahtomielleyhtymä, poistoon.

Tämän päivän tuoksu oli ensimmäinen The Vagabond Price, Swan Princess. Alkutömäys muistuttaa L'Heure Bleuesta (aldehydit, iiris, mimosa) ja aiheutti nikottelua, iiris ei ole ystäväni. Tämä kestää yhdellä suihkauksella koko päivän, ja on jo ajat sitten asettunut pohjatuoksuksi, miellyttäväksi valkoiseksi myskiksi. Myskejä pitäisi tässä olla peräti kuusi erilaista, mutta nenäni kieltäytyy erottelemasta niitä, joten kokonaisuus jää vähän ohueksi, eikä herätä suuria tunteita.

Vierailija
11770/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuoksua tutkiessani Fragranticassa huomasin tämän ihanan pullon ja katsoin mikä se on. Tuo versio on kuulemma aivan MFK Baccarat rougen kopio, mutta hinta vain murto-osan.

https://www.fragrantica.com/perfume/LPDO/Delire-Rouge-68414.html

Vierailija
11771/19277 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuoksua tutkiessani Fragranticassa huomasin tämän ihanan pullon ja katsoin mikä se on. Tuo versio on kuulemma aivan MFK Baccarat rougen kopio, mutta hinta vain murto-osan.

Mielenkiintoista! Mulle BR540 ei ole tuttu, mutta Manceran Instant Crush on, ja senkin väitetään muistuttavan Baccarat Rougea. IC on tosi voimakas, intensiivinen, mutta ei Biltemaa.

Vierailija
11772/19277 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko on tuonut Kiinan markkinoille oman hajuveden

Vierailija
11773/19277 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Mulle BR540 ei ole tuttu, mutta Manceran Instant Crush on, ja senkin väitetään muistuttavan Baccarat Rougea. IC on tosi voimakas, intensiivinen, mutta ei Biltemaa.

Todellisuudessa Instant Crush ei muistuta juuri ollenkaan BR 540:tä, on paljon hyökkäävämpi, raskaampi, siinä on myös oudia jota BR:ssä ei ole. BR on ilmava kuin hattarapilvi, ihan erilainen tuntuma kuin Instant Crushissa. Tässä on vähän sama ilmiö kuin Delinassa, että "kaikki" tuoksut joissa ruusua muistuttavat Delinaa ja ovat sen kopioita 😁

Vierailija
11774/19277 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä raaskin vihdoin tilata näytteet Bacccarat Rougesta ja sen extraitista. Kauan katsellut, mutta kun postikulut nelinkertaistaa hinnan, en vaan ole raaskinut. Notinosta tilasin näytteet useammasta Montalen tuoksusta, monta olen jo kokeillut. Mulla ei ole niin hienostunut nenä että ymmärtäisin monen kehutun tuoksun hienouden, kokeillut useampaa Nasomattoa, jotain Byredoa ym. Ainakin nuo unisex-tuoksut tuppaa olemaan turhan maskuliinisia mun makuuni, suurin osa. Baccaratin kanssa on toivoa, koska yksi sen dupe on mun lempituoksuni talvella.

Oriflamen uusi Possess Absolute on nyt ihan herkkutuoksu, mulla vaan tuoksut muutenkin pysyy huonosti, Oriflame vielä huonommin. Jotenkin nuo hedelmäiset tuoksut ovat mun juttu kesäisin, Limperatrice tällä hetkellä ehdoton suosikki kuumiin päiviin.

Hoo, posti kiikutti kotiin Baccaratin näytteet niiden paperisten lappusten kanssa mille voi tuoksua suihkauttaa. Paperilla ensimmäinen ajatus tuosta alkuperäisestä oli, että IHANA mutta jos tuoksuu näin paljon Tinharelle, en tarvitse. Iholla tuoksu kuitenkin muuttui, mikä on omalla kohdallani harvinaista. Yleensä tuoksut eivät kovin paljoa muutu, mitä nyt tietenkin ajan kanssa kärkituoksut häviävät, mutta ihon kemia ei paljoa vaikuta. Tässä vaikuttaa, ja paljon. Paperilla en haistanut yhtään tätä erikoista, ehkä hieman lääkemäistä tuoksua. Silti enemmän kuin lääke, mieleen tulee se hetki, kun kävelee sisälle esim. Biltemaan, motonettiin, tai mihin tahansa vastaavaan miesten kauppaan, ja vastaan iskee öljyjen, kumin, muovin, ja kaiken muun vastaavan käry. Se tuoksu tuntuu tulleen jäädäkseen, eikä se ole miellyttävä. Katsotaan mihin tämä tästä ajan mittaan kehittyy.

Sitten on tietysti testattavaksi tuo extrait-versio, saa nähdä mitä siitä tulee. Tietenkin voi ajatella myös positiivisesti, että jos eivät mulle toimi, eipä tarvi laittaa rahaa koko pulloon.

Tuo Biltema-tuoksu tuntui iholla aika pitkään, mutta jostakin syystä sen haistoi vain tosiaan ihoa nuuskiessa. Ympärilläni sen sijaan leijaili aivan ihana tuoksupilvi jolle ei vaikuttanut olevan lähdettä missään. Nyt pohdittavaksi ja testailtavaksi jää onko tuo tuoksupilvi riittävän erilainen Tinhareen verrattuna, että se oikeuttaisi ostamaan koko pullon.

Extrait-versio on tänään ollut ranteessa. Tuoksu tuntuu itselle tutulta, ensimmäisenä tuli mieleen Oriflamen Swedish Experience, Blazing Warmth, mutta en ole vielä nuuhkinut lähekkäin näitä tuoksuja. Joka tapauksessa alkuperäinen voittaa tämän extraitin, jos jomman kumman päädyn ostamaan. Nuo Oriflamen .SE,sarjan tuoksut (blazing warmth ja wild hearts) ovat olleet yllättävän hyviä, ja kestävät ihollani pitkään. Olisi mielenkiintoista kuulla muiden mielipiteitä näistä kahdesta Oriflamen tuoksusta, fragranticassa eivät vielä ole kovin montaa kommenttia keränneet.

Vierailija
11775/19277 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän vuoksi Balenciagan tuoksut on markkinoilla vain vuoden tms. ja sitten lopetetaan? Jää jotenkin pahat vibat, olen pikku hiljaa siirtynyt kokonaan niche-tuoksuihin ihan tahtomattani. Kaikkien valmistus joko lopetetaan tai koostumus muutetaan pian halvemmaksi. Toki niche-tuoksuille voi käydä myös näin mutta minun lemppareilleni ei vielä toistaiseksi.

Vierailija
11776/19277 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo pitkää ollu haussa sitruksinen tuoksu, varsinkin kun kaikki tuoksuni ovat joko kukkaisia, tai sitten makeita vaniljaisia. Tarpeeksi monta kertaa silmiini osui täällä Dolce&Gabbana Light Blue ja jälleen kerran täällä on osuttu nappiin!

Kävin kolme kertaa suihkuttelemassa tätä ihanuutta stockalla ja eilen lähti pullo tilaukseen Notinolta. Niin ihanan kevyt ja sitruksinen olematta kuitenkaan päänsärkyä aiheuttava(migreeni). Juuri tälläistä haluan kuumille kesäpäiville/rannalle kun överinmakeat kukkaistuoksut eivät houkuttele.

Kokeilin myös Intense versiota mutta tässä tuoksussa on jokin omaa nenääni häiritsevä pohjatuoksu. Yleensä tykkään pähkinäisistä/suolaisista tuoksuista myös mutta tässä nousi esiin jokin todella maskuliininen tuoksu joka ei sitten ollutkaan niin kevyt ja raikas enää.

Nyt kuitenkin alkaa ostoslakko hajuvesien suhteen vähäksi aikaa. Ostin nimittäin samalla reissulla Chloen nimikkotuksun 30 ml 30 euron alennuksessa, vanha lempituoksuni. Tavoitteena saada ainakin pari pulloa tyhjäksi ennen seuraavia ostoksia.[/quote

Olen Light Blue fani ja on tullut hankittua alkuperäinen, pari flankeria ja hiustuoksu. Nyt yllättäen tajusin, että saan näistä pahoinvointia ja päänsärkyä. Varsinkn se hiustuoksu. Huh, huh päässä ihan pyörii. Harmi, koska pidän edelleen tuoksusta. 

Vierailija
11777/19277 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt tauolle parfyymiostot.

Maailmantilanne on sellainen että pian ei rahat saata riittää pakollisiinkaan menoihin.

Niinpä käyttelen näitä mitä on ja iloitsen niistä.

Fb.n ryhmissäkin näkyy olevan selvästi hiljaisempaa. Kumpa asuisi jenkeissä: siellä vaihdellaan näytteitä, se olisi kivaa.

En vain tiedä miten atomisaattoripullosta saa nestettä. Mulla on pipetti tarkalleen sama halkaisija kuin parfyymipullon imuputki: ei toimi.

Suomessa ei näy näytteitä ja dekantteja tehtävän. Kai meiltä puuttuu taito ja välineet.

Vierailija
11778/19277 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuitenkin alkaa ostoslakko hajuvesien suhteen vähäksi aikaa. Ostin nimittäin samalla reissulla Chloen nimikkotuksun 30 ml 30 euron alennuksessa, vanha lempituoksuni. Tavoitteena saada ainakin pari pulloa tyhjäksi ennen seuraavia ostoksia.[/quote

Olen Light Blue fani ja on tullut hankittua alkuperäinen, pari flankeria ja hiustuoksu. Nyt yllättäen tajusin, että saan näistä pahoinvointia ja päänsärkyä. Varsinkn se hiustuoksu. Huh, huh päässä ihan pyörii. Harmi, koska pidän edelleen tuoksusta. 

.

Muistan, kun aikoinaan opettajani käytti Light Blueta ja rakastin tuoksua. Kuitenkin aivan yhtäkkiä kun meillä oli paljon kyseisen opettajan tunteja, tuoksu alkoi ällöttää. Siinä siis oli jokin outo merellinen/kalamainen nuotti taustalla, jota en ollut aiemmin huomannut. Omistin joskus näytteen Light Bluesta. Vaikka pidän edelleen tuoksusta, niin pahoinvoinnin takia en saanut edes näytettä käytettyä loppuun.

Vierailija
11779/19277 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain YSL:n Nu-tuoksun tutulta, se alkuperäinen tuoksu metallikiekossa. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Ilmeisesti on mausteinen ja ambrainen, eli ei välttämättä kevääseen tai kesään, vaan talveen. Ehkä kuitenkin kokeilen tätä tänään, auringosta huolimatta.

Vierailija
11780/19277 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi vakava tilanne päällä elämässä ja tuoksut ovat jääneet takavasemmalle. Siivotessa vastaan tuli laatikollinen näytteitä, ja sieltä pelmahti ulos ihana puuterisen kukkaisen mausteisen ambraisen merellinen tuoksusekamelska. Vaikka olin sulkenut jokaisen näytepullon omaan pieneen minigrip-pussiin.

Jostain syystä sairaana tuoksut eivät ole mieleen, niistä tulee huono olo ja päänsärkyä. Jopa vartalovoiteet ovat liikaa. Erityisesti laventelintuoksu on alkanut etoa.

Olen saanut iloa siitä, että lahjoitin useamman tuoksupullon ystävälleni.

Tuoksunautintoni ovatkin tällä hetkellä hyvin luonnollisia: omenat, basilikanippu, paistettu leipä, ruoka muutenkin. Ruoho, vesisateen jälkeinen asfaltti, multa ja sulanut metsämaa. Jopa kuiva hiekka tuoksuu, oletteko huomanneet?

Ymmärrän myös tuon maailmantilanteen vaikutuksen asiaan. Tai kai tämä on harrastus. Se on ihan järkevää ymmärtää prioriteetit elämässä. Ei auta tuoksu, jos ei ole vettä ja leipää. Toivottavasti nämä kuohunnat ja sodat laantuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi