Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19276)

Vierailija
11541/19276 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crème de Cuir on SOTD.

Vierailija
11542/19276 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JLO kirjoitti:

Minä pidän Jennifer Lopez on Glow hajuvedestä. Se vieläpä varsin edullinen. Joku siinä tuoksussa on koukuttanut minut ihan totaalisesti. Nyt on jo kolmas pullo menossa. Tosin varsin säästeliäästi käytän sitä.

Mulla on sitä myös pieni pullo, 30 ml. Se on sellainen raikas ja puhdas tuoksultaan, sopii hyvin työtuoksuksi. Se on pitänyt pintansa jo monta vuotta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11543/19276 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suosittelisit kesäksi? Jotain joka ei haihdu heti eikä toisaalta ole ihan hirveän voimakas.

Vierailija
11544/19276 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suosittelisit kesäksi? Jotain joka ei haihdu heti eikä toisaalta ole ihan hirveän voimakas.

Issey Miyake : A Drop D'Issey - jos pidät sireenintuoksusta

Lancome: La Vie est Belle Eclat - metsämansikan tuoksua, vaikka ei olekaan nuoteissa mainittu. Appelsiininkukkaa myös. (tämä on kyllä aika voimakas tuoksu, jota kannattaa varovasti suihkauttaa!)

Armani: Terra di Gioia - lämpimän aurinkoinen tuoksu

Dior: J'Adore

Vierailija
11545/19276 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisillan ja tämän aamun tuoksuna uusimman Aromat-näytetilaukseni ensimmäinen kokeilu: Anna Suin Fantasy Mermaid. Alussa katkerankirpakkaa kardemummaa ja veriappelsiinia, pian rauhoittuu vähän kukkaisemmaksi, pohjalla pitäisi tuoksua hunaja, vanilja ja puu. Mielessäni pyörii Ariana Granden Cloud ja joku puhdistusaine... En löydä merenneitoja. Haistan Fantasy Mermaidin ja Cloudin pohjatuoksuissa jotain samaa synteettistä puuterisuutta, vaikka noissa ei Fragrantican mukaan paljon samaa olekaan. Joku puu?

Ei oikein toimi omaan makuuni, pitää keksiä tälle joku muu käyttökohde kuin ihoni. Tämä oli ensimmäinen Anna Sui -kokeiluni koskaan! Ja ai niin, sekä Fantasy Mermaidin että Cloudin This perfume reminds me of -listassa on Baccarat Rouge, eli siihen en taida tutustua näiden kahden perusteella. 

https://www.fragrantica.com/perfume/Anna-Sui/Fantasia-Mermaid-54060.html

Vierailija
11546/19276 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut HH:lta tilauksensa? Uskaltaako tilata?

Miksei uskaltaisi? Toimittaa kuten lupaa.

Heittelee tavarat niine hyvineen liian isoon laatikkoon. Alumiinipullo lommoilla.

Vierailija
11547/19276 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa mieltymyksistäsi? Tuon kuvauksen perusteella on vaikea suositella yhtään mitään. 

Vierailija
11548/19276 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cathy kirjoitti:

Nyt tänään olen tuoksutellut Hobby Hallista tullutta Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegranate-tuoksua. EdT. Tuoksu ei kestä kuin muutaman tunnin, outoa. Tai sitten en itse tunne sitä. Olen hiukan pettynyt.

Aika monet tuoksut haihtuvat muutamassa tunnissa. Minulla on noita EA:n Green Tea-tuoksuja muutama ja ne ovat kaikki sellaisia kevyitä, joita täytyy lisätä päivän aikana.

"Kevyt" on kohtelias sanavalinta. Green Tea ja GT Exotic haihtuvat vartissa, Exotic ja Pomegran tunnissa.

Vierailija
11549/19276 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikon tuoksuna Guerlain: Terracotta, myöskin uusimman Aromat-tilaukseni näytteitä. Yritin ottaa ostoskoriin jotain helteisiä, kesään sopivia tuoksuja. Haistan helteen ja terrakotan sävyn. Olen se, joka hiljattain osti sokkona Lushin Lustin ja oppi, ettei ole jasmiini-ihminen, ja tässä muuten tuoksuu jasmiini aika reippaastikin. Mietin kyllä, että voisiko se olla tuo ylang-ylang. Jompi kumpi tai molemmat näistä tuo nenääni aina tosi pistävän hajun, se Terracotassakin häiritsee. Pehmeyttä jään jälleen kaipaamaan. Kookosta en löydä ollenkaan, vanilja nousee pikkuisen mutta vasta pohjatuoksuna. Kukkia on paljon. 

Laitoin eilen kevään ensimmäiset itseruskettavat iholleni ja öljysin hiusteni latvat monoi-öljyllä, eli tässä paletissa on nyt aika paljon muutakin kuin Terracotta. Onneksi nämä kaikki tuoksut sopii yhteen! Olen kävelevä auringonpaahde. Ei ehkä sopivin tuoksu Suomen kevätpölyyn. Ensimmäisten suihkausten jälkeen meinasin tuoda kuvailuihin mummo-sanan, mutta haluan oppia kuvailemaan tuoksuja paremmin... Klassinen lomatuoksu aikuiseen makuun. Olen toki kolmekymppinen eli aikuinen itsekin, mutta en tyyliltäni yhtään klassinen enkä ollenkaan hieno rouva. Siksi tämä on identiteetilleni vähän haastava tuoksu, mutta kyllä tästä ihania assosiaatioita jonnekin lämpimään tulee. Kai tämä tulee kesän paahteissa käytettyä, jos sellaisia tänne pohjoiseen tulee.

Vierailija
11550/19276 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä tuli tarkat toiveet.

Vaihtoehtoja on tuhansia ellei kymmeniätuhansia noilla spekseillä.

Jospa tekisit kuten muutkin, eli alkaisit testailla ja tehdä havaintoja?

Vierailija
11551/19276 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mä ilahduin tänään kun löysin viimein netistä yhden aiemman lemppari arkituoksuni joka loppui jo viime kesänä, Karl Lagerfeldin Fleur de Murier. En tiedä mikä tässä viehättää, ei sinänsä mikään erikoinen tuoksu mutta tuntuu vaan omalta ja toimii mulle.

Ostin sen alunperin lentokentän alehyllystä enkä ole sittemmin nähnyt missään. Ajattelin jo että onkohan se lopetettu, mutta tällä kertaa googlaus vei ihan vaan Lagerfeldin omaan nettikauppaan. Oli vielä alekoodi 20% ja ilmainen toimitus joten 50ml pullolle jäi hintaa 29e.

Vierailija
11552/19276 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta nyt jälkijättöisesti ihastunut Libre edt:hen. Johan Libreä on ollut jo monta vuotta esillä ja tyrkyllä, eri versioina. Jokin tässä viimein puhuttelee minua. Ehkä se on laventeli. Hieno, upea tuoksu joka on nyt sitten saatava.

Toinen tuoksu hankintalistalla on Hermes Elixir des Merveilles. Sekin elää ja kasvaa ihmisen mukana, kuten tämä Librekin.

Vierailija
11553/19276 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eilen FragranceX:ltä Guerlainin Shalimar Souffle intensen, 50 ml edp 45 e postareineen.

Kaapista löytyy ennestään Shalimar Philtre 90 ml ja eau de Shalimar 50 ml. Tuo versio on siis minulle tuntematon, souffle de parfumia on ollut, ja tietysti muita Shalimareja.

Vierailija
11554/19276 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoin yli 7 kuukauden ostolakkoni ja tilasin Notinolta Atelier Colognen näytesetin. Notinolla on muuten nyt valmiita näytesettejä hyvin edullisesti, jos kiinnostaa. https://www.notino.fi/beauty-box/

Vierailija
11555/19276 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se tai ne lempituoksusi, joita pidät itsekin kummallisina ja uskot että niistä ei kovin moni muu tykkää?

Vierailija
11556/19276 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai ja ihan selkeä Mitsouko-päivä. Raskaan työviikon jälkeen tulin kotiin ja tajusin, että Mitsouko on ainoa joka nostaa minut ylös.

Vierailija
11557/19276 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se tai ne lempituoksusi, joita pidät itsekin kummallisina ja uskot että niistä ei kovin moni muu tykkää?

Replican syksyllä lanseeraama Autumn Leaves on ehdottomasti kummallisin, se ei edes tuoksu parfyymilta vaan syksyn luonnolta, haistan siinä myös porkkanan. Hyvin erikoinen tuoksu, testasin sitä syksyllä ja kun otin esille syksyllä käyttämäni takin, sen tuoksua oli vieläkin jäljellä hihassa! Tunnistin sen heti ja ajattelin, että se on kaikessa erikoisuudessaan kaunis tuoksu ja ostan sen vielä! Ei sitä kauheasti ole kehuttu missään.

Muuten pidän sellaisista perusraikkaista kukkaistuoksuista tai aromaattisista tuoksuista, jotka tuskin ketään ärsyttävät.

Vierailija
11558/19276 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burberry Her on huumaavan mansikkainen. Makea ja marjainen. Iso suositus mansikkatuoksuksi. Her Intense myös todella hyvä, vahvemmalla pohjatuoksulla. Suositus myös Armani My Waylle, jotkut kuvaavat metsämansikkaiseksi tuoksuksi, vaikkei tuoksunuoteissa sutä näykään.

Kuulostaapa hyvälle tuo her tuoksu, pakko saada testiin.. Olen myös korviani myöden rakastunut armanin my wayhin, tipahdan sen myötä keskelle kesän paahtamaa ahoa:metsämansikoita, apilaa..

Vierailija
11559/19276 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneeköhän tämä nyt liian intiimiksi, mutta mihin te laitatte tuoksun? Itselläni on hyvin omituisia tapoja. Yleensä suihkaisen ranteisiin, pään taakse niskaan ja.. haaroväliin. Luulin olevani ainoa, joka tekee näin kunnes näin American Horror Story -sarjan The Coven -kaudella Jessica Langen näyttelemän Fiona Gooden tekevän samoin. Tai hän kyllä taisi skipata ne muut kohdat :D

Mä laitan lapaluihin. Joskus myös alaselkään.

Mä laitan toivomusluuhun. Joskus myös häntäluuhun.

Vierailija
11560/19276 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heitän vaikean kysymyksen: mitä tuoksua suosittelisit ihmiselle, joka on sairas ja jolla on välillä huono olo ja kipuja?