Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19276)

Vierailija
11261/19276 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bottega veneta tuoksusta kokemuksia

Olen testaillut ja tykkään, koska on persoonallinen. Ostan jossain vaiheessa.

Vierailija
11262/19276 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lentokentältä Estee Lauderin Knowingin, joka oli alessa. Onpa kerrassaan ihana tuoksu! Chypre, jossa on ruusua. Elegantti, eikä liian makea. Aikuisen ihmisen tuoksu. Vintage-versio on varmaan vielä parempi, mutta tämä nykyinenkin on ihan tarpeeksi hyvä.

- N50, joka rakastaa chyprejä ja tammensammalta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11263/19276 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nenääni Whispers in the Library tuoksuu täsmälleen samalta kuin nuoruudessa ahmitut varasto-Christiet. Tuoksujen Atlaksessa taisi olla jotakin vaniljaisesta tuoksusta, joka liittyy ligniinin hajoamiseen, mutta etsin sen huomenna, jos vielä löydän tarkemman selityksen. Nyt ei jaksa. 

Tänään hylsy, Elixir des Merveilles sai mennä (liki tyhjä). Liian miehekäs, ja sitäkin väärällä tavalla.

Vierailija
11264/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kyllä yhdestä tuoksusta aikamoinen memory lane.

Sain ilmaisnäytteen jostain uudemmasta Miss Dior-tuoksusta ja ensisuihkaisu ei ollut makuuni, mutta illalla rannetta nuuhkiessani se muistutti kovasti jostain. Tuttu, makea tuoksu, oikein piti kaivella muistin sopukoita...

Seppälän halpis Kiss me-bodyspray, jota käytin teininä!

Kulki aina repussa mukana ja kerran kuorrutin ystävän sillä, kun oli erehtynyt tupakoimaan ja oli hädissään siitä, että haisee röökiltä kotiin mennessä. Mahtoi olla huikea yhdistelmä, se makea halpa tuoksuöveri ja tupakka :')

Tämä oli juuri arvoisensa kuvaus piloille reformuloidusta Miss Diorista 😂

Heh, en tiedä tuosta, mutta itse ostin pari vintage-Miss Dioria ja rakastuin ihan täysillä. En siis tuntenut ko. tuoksua aikaisemmin. N50

Oliko nämä niitä vanhempia Miss Dior Originaleja? Erilainen pullo kuin Miss Diorissa, Miss Dior Cherissä jne.?

Vierailija
11265/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuttelin eilen Stockalla uutta Paco Rabannen Olympea Solaria. Tuli hyvin lämmin, pehmeä fiilis, tuoksu oli myös vähän beachy-tyyppinen, ja vaikka sitä ei mainita nuoteissa, niin olin havaitsevani tuoksussa myös kookosta. Tässä on yhtenä osana "yrtit", ne pystyi havaitsemaan kyllä. Vanilja ei ollut niin päätähtenä niin kuin monissa muissa Olympeoissa. Tuoksu oli hyvin vahva mikä oli positiivista, voisi olettaa kestävän iholla. Ihan miellyttävä kesätuoksu, voisin jopa harkita hankkimista.

Vierailija
11266/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ariana Granden R.E.M & Moonlight on mun lempparit.

Vierailija
11267/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuanne kaivataan, oi suuret ja mahtavat tuoksuasiantuntijat. Mielenkiinnolla tätä ketjua seuranneena kysyisin seuraavaa; pidän makeista tuoksuista, joissa on kuitenkin jotain muutakin kuin se pelkkä "öklömakeus". Olen myös köyhä opiskelija, joten mitä parempi hinta-laatusuhde, sitä parempi. En myöskään ole snobismiin taipuvainen. Yksi ikisuosikeistani, on täälläkin mainittu Britney Spearsin Midnight Fantasy joka on kertakaikkiaan taivaallinen tuoksu! Olen saanut siitä paljon kehuja ja itse haistan sen siltä, kuin olisin juuri tullut suihkusta ja pessyt hiukseni jollain hyvällä shampoolla. Nyt menin tilaamaan Spearsin Fantasyn ja innolla odotan että se saapuu.

Osaatteko suositella uusia mukavan makeita tuoksuja köyhälle? Kiitos :)

Olen myös makeita rakastava opiskelija! :) Mites tuo Avonin Far Away Rebel, on tosi edullinen ja mielestäni tuossa halpismakeiden kategoriassa kuitenkin ihan tyylikäs ja muutakin kuin hattaraa. https://www.notino.fi/avon/far-away-rebel-eau-de-parfum-for-women/ 

Vierailija
11268/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas tulossa Sokoksen kolme plus ykköset ja Stockmannin Hullut Päivät. Niiden, jotka asuvat kaupungeissa joissa on Sokos tai Stockmann tai vaikka molemmat, kannattaa käydä tutkimassa, jos tarjouksista löytyisi jotain kivaa. Verkkokaupat kannattaa totta kai katsastaa, mutta tavarataloissa on usein paljon muitakin tarjouksia, joita eivät laita verkkokauppaan.

Vierailija
11269/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edellinen (makeita rakastava opiskelija) sekä se, joka löysi tänne joskus viime syksynä ja innostui uudelleen hajuvesistä. Ostin ensimmäiseksi vanhan teiniklassikkoni eli Calvin Kleinin Euphorian Ebaysta ja siitä pidin ja pidän edelleen. Sitten ostin ison määrän näytteitä nichemmistäkin tuoksuista. Yhden Narciso Rodriguezinkin 30 ml:n ostin muistaakseni black fridayna. Se ei ollut täysin hitti, tuntuu hirveän aikuismaiselta (olen toki aikuinen), mutta käytössä on silloin tällöin. Yritän opetella osittain vähän väkisinkin uudenlaisiin tuoksuihin. 

Nyt olen vihdoin saanut tuoksun, josta olen haaveillut siitä asti, kun sitä ensimmäisen kerran Tampereen Stockmannilla haistoin vuosia sitten! Tori.fi:stä löysin hyvällä hinnalla YSL:n Black Opiumin. On se edelleen mieluisa nenääni, mutta täytyy myöntää, että onhan se tosi samaa sarjaa esim. tuon Euphorian sekä jopa tuon Avonin Rebel Far Awayn kanssa, eli ei se tunnukaan ihan "uudelta". Mutta onpahan nyt sekin sitten. Niin vaniljainen+kahvinen se ei ole kuin toivoin ja muistin. 

Elän vielä etäelämää, enkä juurikaan malta käyttää tuoksuja päivinä, kun en sosialisoi livenä. Sen takia pääsen aika hitaasti sukeltamaan näihin uusiin tuoksuihin. Tein Hobby Hallille tilauksen joskus viime kuussa, kun niistä aleista täällä mainittiin. Odottelen pakettia edelleen. 

Vierailija
11270/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Wiklundilla, ja vaikka katutason remontti on edelleen kesken, tuoksut ovat jo melkein kaikki löytäneet uuden paikan. Uutuutena paikalla oli Jean Paul Gaultierin La Belle Fleur Terrible. Ihana pullo, tosi hieno sininen väri! Tuoksukaan ei ollut hassumpi, parin tunnin jälkeen ranteessani tuoksui suolainen trooppinen kukkaisvanilja. Kuulostaa sekavalta, mutta itse asiassa minun nenääni se tuoksui ihan hienostuneelta. Se on kevyempi kuin muut La Bellet ja päärynä on heivattu pois nuottivalikosta eikä vaniljakaan ole niin voimallinen. Ihan mukava kesätuoksu, mutta saa vain sadan millin pullokoossa ja 139 euroa on ehkä sittenkin liian kova hinta. Ei se minusta ihan noin kalliin arvoinen nyt sentään ollut.

Vierailija
11271/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteronainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heteronainen kirjoitti:

Tämän päivän testaamiset oli yhtä lukuun ottamatta pettymyksiä.

Whispers in the Library -pullon kyljessä luvataan paperia ja vahattua puuta. Tuoksu on kuitenkin lähinnä vaniljaa, joka ei mielestäni liity kirjastoihin millään tavalla. Pikemminkin päin vastoin, paperin tuoksu on hyvin hienovarainen, joten vanilja peittää sen varmasti.

Toinen Maison Margielan tuoksu Flower Market. Nimi ei siltä osin kuvaa tuoksua, että pois on jäänyt kostea vihreys, joka toisi sen todellisen säväyksen, kun kohtaa kukkapaljouden torilla tai kukkakaupassa. Tämä on lähinnä kimppu valkoisia kukkia, erityisesti kieloa ja kuusamaa. Parempi ja edullisempi esitys tästä teemasta on Il Bacio Borghese.

Tom Fordin Velvet Orchid on auttamatta väärä tuoksu aurinkoiseen kevätpäivään. Hieno tuoksu sinänsä, mutta tässäkin vallan ottaa melko pian vanilja. Turhan aikaisin, sillä vanilja tuoksuu aina viimeiseksi ja tarvittaessa viikkotolkulla, joten mikään kiire ei olisi. Pihka, mirhami ja Peru-balsami tasapainottavat.

Pettymystä ei tuottanut vanha kunnon Opium, vaikka se onkin kesytetty versio takavuosien monsterista. Tämä on saatava kokoelmaan.

Whispers in the Library jo nimenäkin kuulostaa tylsältä, en viitsisi edes testata. Kirjasto ei tuoksu millekään, ja siitäkin vähästä vielä kuiskauksia. Sama kuin ruiskisi vettä päälleen.

No tuo tuskin viittaa suomalaiseen laitoskirjastoon, vaan ainakin omissa mielikuvissani on jyhkeä edvardiaaninen suuri sali kattoon asti ulottuvia kirjahyllyjä tummaa puuta ja niissä nahkaselkäisiä kirjasarjoja ja harvinaisia teoksia. Kyllähän sellainen tuoksuu. Kiinnostava nimi tuoksulla, harmi ettei itse tuote lunasta odotuksia.

Kuiskauksia Martinlaakson kirjastossa... ? Miltähän se tuoksuisi? 

Vierailija
11272/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kyllä yhdestä tuoksusta aikamoinen memory lane.

Sain ilmaisnäytteen jostain uudemmasta Miss Dior-tuoksusta ja ensisuihkaisu ei ollut makuuni, mutta illalla rannetta nuuhkiessani se muistutti kovasti jostain. Tuttu, makea tuoksu, oikein piti kaivella muistin sopukoita...

Seppälän halpis Kiss me-bodyspray, jota käytin teininä!

Kulki aina repussa mukana ja kerran kuorrutin ystävän sillä, kun oli erehtynyt tupakoimaan ja oli hädissään siitä, että haisee röökiltä kotiin mennessä. Mahtoi olla huikea yhdistelmä, se makea halpa tuoksuöveri ja tupakka :')

Tämä oli juuri arvoisensa kuvaus piloille reformuloidusta Miss Diorista 😂

Heh, en tiedä tuosta, mutta itse ostin pari vintage-Miss Dioria ja rakastuin ihan täysillä. En siis tuntenut ko. tuoksua aikaisemmin. N50

Oliko nämä niitä vanhempia Miss Dior Originaleja? Erilainen pullo kuin Miss Diorissa, Miss Dior Cherissä jne.?

Ei, ei edes "original", vaan se ihan oikea alkuperäinen Miss Dior-tuoksu. Suihkepulloni on vuodelta 1989 ja lisäksi minulla on joitakin vuosia vanhempi minipullo. Kerrassaan upea tuoksu. N50

Vierailija
11273/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iye migreenikkö&allergikko ja tykkään tuoksuista! Tosin erittäin rajallinen valikoima niitä mistä ei oireilua tule. Esim klassikko tommy girl ja ralph laurenin romance ja osa bodyshopin tuoksuista myös. Nyt menossa body shopilta lavender ja eipähän oo oireita tullut! Myös bs white musk&vanilla ollu luottotuoksu. Joku chloen tuoksu myös sellanen josta ei ainakasn testi päivinä tullut oiretta/allergiaa...ja juu pahimpia onkin ne joille tuoksun laitto tarkoittaa 90xtujua suihkausta joka puolelle kroppaa...🤢🤢😳😳

Vierailija
11274/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen Wiklundilla, ja vaikka katutason remontti on edelleen kesken, tuoksut ovat jo melkein kaikki löytäneet uuden paikan. Uutuutena paikalla oli Jean Paul Gaultierin La Belle Fleur Terrible. Ihana pullo, tosi hieno sininen väri! Tuoksukaan ei ollut hassumpi, parin tunnin jälkeen ranteessani tuoksui suolainen trooppinen kukkaisvanilja. Kuulostaa sekavalta, mutta itse asiassa minun nenääni se tuoksui ihan hienostuneelta. Se on kevyempi kuin muut La Bellet ja päärynä on heivattu pois nuottivalikosta eikä vaniljakaan ole niin voimallinen. Ihan mukava kesätuoksu, mutta saa vain sadan millin pullokoossa ja 139 euroa on ehkä sittenkin liian kova hinta. Ei se minusta ihan noin kalliin arvoinen nyt sentään ollut.

Hurja hinta! Kyllä liikkeiden hinnat on korkeita. Ostin pari viikkoa sitten brittiläisestä nettikaupasta Narciso Rodriquezin Narciso Ambre tuoksusetin jossa 50ml hajuvesi hintaan 35 euroa ja viime vuonna ilmestyneen Musc Noir setin 50 ml + vartalovoide ja suihkugeeli hintaan 44 euroa. Tuota Fleur Terribleä ei ole vielä nettikaupoissa näkynyt, sen hinta kyllä varmasti suhteessa paljon korkeampi, kun on uusi lanseeraus. Nuo Narcisothan taitavat olla viime vuonna ilmestyneitä.

Vierailija
11275/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntig kirjoitti:

Olen edellinen (makeita rakastava opiskelija) sekä se, joka löysi tänne joskus viime syksynä ja innostui uudelleen hajuvesistä. Ostin ensimmäiseksi vanhan teiniklassikkoni eli Calvin Kleinin Euphorian Ebaysta ja siitä pidin ja pidän edelleen. Sitten ostin ison määrän näytteitä nichemmistäkin tuoksuista. Yhden Narciso Rodriguezinkin 30 ml:n ostin muistaakseni black fridayna. Se ei ollut täysin hitti, tuntuu hirveän aikuismaiselta (olen toki aikuinen), mutta käytössä on silloin tällöin. Yritän opetella osittain vähän väkisinkin uudenlaisiin tuoksuihin. 

Nyt olen vihdoin saanut tuoksun, josta olen haaveillut siitä asti, kun sitä ensimmäisen kerran Tampereen Stockmannilla haistoin vuosia sitten! Tori.fi:stä löysin hyvällä hinnalla YSL:n Black Opiumin. On se edelleen mieluisa nenääni, mutta täytyy myöntää, että onhan se tosi samaa sarjaa esim. tuon Euphorian sekä jopa tuon Avonin Rebel Far Awayn kanssa, eli ei se tunnukaan ihan "uudelta". Mutta onpahan nyt sekin sitten. Niin vaniljainen+kahvinen se ei ole kuin toivoin ja muistin. 

Elän vielä etäelämää, enkä juurikaan malta käyttää tuoksuja päivinä, kun en sosialisoi livenä. Sen takia pääsen aika hitaasti sukeltamaan näihin uusiin tuoksuihin. Tein Hobby Hallille tilauksen joskus viime kuussa, kun niistä aleista täällä mainittiin. Odottelen pakettia edelleen. 

Outoa jos pakettisi ei ole vieläkään tullut! Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Itsellä kestänyt maksimissaan 2vk tilausten tulo. Kerran kun kesti pidempään joulun aikaan, Hobby Hallista tuli sähköposti jossa pahoiteltiin viivästymistä ja tarjottiin muistaakseni joku 15 eur lahjakortti hyvitykseksi, jonka sai käyttää seuraavassa tilauksessa.

Vierailija
11276/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ntig kirjoitti:

Outoa jos pakettisi ei ole vieläkään tullut! Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Itsellä kestänyt maksimissaan 2vk tilausten tulo. Kerran kun kesti pidempään joulun aikaan, Hobby Hallista tuli sähköposti jossa pahoiteltiin viivästymistä ja tarjottiin muistaakseni joku 15 eur lahjakortti hyvitykseksi, jonka sai käyttää seuraavassa tilauksessa.

Joskushan Postikin voi mokata noissa, että ei tulekaan viestiä paketista, ja se on parhaimmassa tapauksessa mennyt takaisin lähettäjälle. Kannattaa myös katsoa näkyykö siitä tracking koodista missä paketti huitelee.

Vierailija
11277/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ntig kirjoitti:

Joskushan Postikin voi mokata noissa, että ei tulekaan viestiä paketista, ja se on parhaimmassa tapauksessa mennyt takaisin lähettäjälle. Kannattaa myös katsoa näkyykö siitä tracking koodista missä paketti huitelee.

Juu, tänä talvena tuli kaksi hajuvesiostosta ulkomailta, ja molemmilla kerroilla postilta ei tullut mitään ilmoitusta, vaikka seuranta näytti että olisi lähetetty textari. Sen takia kyttään aina seurantaa että tiedän hakea ajoissa ettei palaudu lähettäjälle.

Nyt on eka kertaa seurantakoodillinen paketti ulkomailta kadoksissa, ollut kohta 2 kk:tta matkalla. Kuriirifirma selvittelee löytyykö.

Vierailija
11278/19276 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espanjassa ja budjettini on aika pieni.

Siksi ostan Mercadonasta jonkin kivan edullisen tuoksun arjen iloksi.

Uusin on "Solo flor de naranja".

Tykkään kukkaistuoksuista ja tämä muutaman euron appelsiininkukka on ihana!

Vierailija
11279/19276 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykästyin kovasti Guccin Flora -sarjaan - ovat ihanan pirskahtelevia kesätuoksuja, ja hajuvesistä vielä suht. kohtuullisen hintaisia. Toki tunnustan, että löydän usein vastaavia hajuvesiä myös Tori.fin tai Huuto.netin kautta, jos budjetti ei tahdo antaa periksi Sokoksen ym hinnoille.

Vierailija
11280/19276 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIelipiteitä Guerlain Shalimar? Minkä ikäiselle tuo toimii parhaiten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi