Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19286)
Haa, omani vain löytyi. Olin silloin aika tuore tuoksujen kanssa js kuvittelin tilanneeni jotain paksua, täyteläistä iltatuoksua, mutta tämä oli kaikkea muuta. Tosin tuoksunuotit juuri sitä mitä rakastan.
Huomasin että tämä tuoksu sopii hyvin ihokemialleni ja että vaikka tuoksusta tulikin aika neutraali, ns. parempi kuin ihoni tuoksu, niin kuitenkin sen kestävyys on erittäin hyvä. Ja että se kerrostuu hyvin, sanoisinko että melkeimpä kaikkien tuoksujeni kanssa... Eli todellinen "allekirjoitus". Ei siihen kyllästy. Se on se tuoksu, vaikka käytän monia muitakin, josta ystäväni sanovat "tuoksuu niin sinulle"...
Vierailija kirjoitti:
Haa, omani vain löytyi. Olin silloin aika tuore tuoksujen kanssa js kuvittelin tilanneeni jotain paksua, täyteläistä iltatuoksua, mutta tämä oli kaikkea muuta. Tosin tuoksunuotit juuri sitä mitä rakastan.
Huomasin että tämä tuoksu sopii hyvin ihokemialleni ja että vaikka tuoksusta tulikin aika neutraali, ns. parempi kuin ihoni tuoksu, niin kuitenkin sen kestävyys on erittäin hyvä. Ja että se kerrostuu hyvin, sanoisinko että melkeimpä kaikkien tuoksujeni kanssa... Eli todellinen "allekirjoitus". Ei siihen kyllästy. Se on se tuoksu, vaikka käytän monia muitakin, josta ystäväni sanovat "tuoksuu niin sinulle"...
En näköjään osaa ajaa näitä sivuja, tämän piti olla vastaus kysymykseen allekirjoitustuoksuista. Anteeksi häröilyni.
Thierry Mugler on kuollut :(
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. 😰Hajuvesu.fi stä vielä jokunen aika sitten löytyi Therryn aikaisia pulloja, mutta sieltä nekin varmaan alkaa olla... Uusi Alien ei ilmeisesti kuitenkaan ole huono? saippuaisemmaksi väittävät.
Angel Muse minua joskus kiinnosti, mutta kun sitä ilman olen tähänkin asti pärjännyt, niin en viitsi kiusata itseäni ostamalla tuoksua, josta ehkä pitäisin toisenkin pullon verran!
Voi ei, siis oikeasti Thierry Mugler on kuollut, ei pelkästään hänen luomuksensa...
Vierailija kirjoitti:
R.I.P.
Muistan hänet noista tuoksuista ja mielettömistä, naisellisista vaatteista erityisesti 80- ja 90-luvulla. En koskaan kokenut Angelia miellyttäväksi tuoksuksi, mutta pullo, nimi ja mainokset olivat mahtavia.
Asuista muistan miten ysärin huippumallit olivat aina Muglereissa jotain supersankareita ja esiintyivät George Michealin videoilla täydellisyyden esikuvina. Ja Jerry Hall pitkissä hiuksissaan oli täydellinen aina.
Kuka voisi olla pitämättä tästä Naomin tähdittämästä mainoksesta, joka on yhtäaikaa vanhanaikainen, moderni, surullinen ja kaunis?
Kokeilin TF Lost Cherryä ja tosiaan ensimmäiset viisi minuuttia kiva karkkimainen kirsikka jonka jälkeen makea manteliiköörinen, mutta sen jälkeinen haju oli järkytys, se muuttui halvan vasta avatun muovipakkauksen katkun ja oudon maskuliinisen partaveden sekoitukseksi, tajusin jälleen että sehän on se samperin violetti tumma luumu joka lymyilee ja tekee tuota monissa tuoksuissa minulle ennen kuin olen tarkistanut tuoksunotet, eli se vääntää ne pohjat keinotekoisen ja äijämäisen hajuisiksi, ja siinä oli lisäksi seetriä ja vetiveriä jotka vielä korostivat tuota muovia ja maskuliinisuutta. Se katku kesti ainakin tunnin, jonka jälkeen tuoksusta ei mitään jäljellä.
Juu en käsitä että tuollainen halvahko sekoitus maksaa parisen sataa. Olen tykännyt TF:n Santal Blushista ja Vanille Fatalesta, ne sain joskus ostettua minikokoisina kohtuuhintaan.
Kellään kokemusta muista TF-tuoksuista, kuten F*n Fabulous tai Tobacco Vanille? Ranteeni eivät yksinkertaisesti riittäneet niin monen testaamiseen sillä reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihana mainos!
Niin on, ja tuo Naomi Watts todella klassisen kaunis.
Tuo oli vielä sitä aikaa (vuosi 2009) kun naisten ei tarvinnut leikellä neniään michaeljacksoneiksi, eikä turvottaa huulitäytteillä huuliaan iinesankoiksi, eikä laitattaa nokiharjan näköisiä ripsijatkeita, ei jättisilikoneja leuan alle pomppimaan tai persaustäytteitä laahaamaan maata kohti, eli aikakausi ennen Muoviperhe Kardashianeja. On ikävä tuota aikaa, ennen instagrameja, liikafilttereitä ja kuvakäsittelyä ja muuta typerää kuten överisometusta ja varustekilpailua luksustuotteissa.
Itse rakastan Diorin pure poison tuoksua. Sopii niin päivään kuin iltaan ja jotenkin hyvin luonnollisen hajuinen. Joku kyseli migreeninenälle sopivia ja veikkaisin tän sopivan melko hyvin. Ainakaan mun nenää ei ärsytä kuten esim. Narciso rodriguez (joka siis tuoksuu hyvälle, mutta kutittaa). Pure poison on selkeä, elegantti, tyylikäs ja luonnollinen.
Pari muuta lempparia on armanin si, sillä on ihanan sitruksisen tuoksuinen, raikas ja kupliva. Voisin käyttää silloin kun oloni on oikein energinen. Ja kolmanneksi Coach new york, jonka tuoksu on ihana, keveä, naisellinen ja moderni. Sellainen kaupunkilais chic.
Mikä tuoksu käytössä juuri nyt? Kuka uskaltaa kertoa omansa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä uskaltamista siinä on? Tämän päivän tuoksuni on ollut Shalimar Souffle de Parfum, eilen Chanelin Gabrielle Essence. Huomenna pitäisi taas olla kylmempi ja tuulisempi päivä, sille tuumailen Burberry Her Intenseä.
Laura Ashleyn Vanilja. Rustasta ostin ja maksoi 7 euroa.
Täällä Oriza L. Legrand: Oeillet Louis XV
Vierailija kirjoitti:
Huomenta. Etäpäivä ja pirtsakka tuoksu antamaan energiaa: Versace Bright Crystal - raikas hyvänmielen tuoksu. :)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin TF Lost Cherryä ja tosiaan ensimmäiset viisi minuuttia kiva karkkimainen kirsikka jonka jälkeen makea manteliiköörinen, mutta sen jälkeinen haju oli järkytys, se muuttui halvan vasta avatun muovipakkauksen katkun ja oudon maskuliinisen partaveden sekoitukseksi, tajusin jälleen että sehän on se samperin violetti tumma luumu joka lymyilee ja tekee tuota monissa tuoksuissa minulle ennen kuin olen tarkistanut tuoksunotet, eli se vääntää ne pohjat keinotekoisen ja äijämäisen hajuisiksi, ja siinä oli lisäksi seetriä ja vetiveriä jotka vielä korostivat tuota muovia ja maskuliinisuutta. Se katku kesti ainakin tunnin, jonka jälkeen tuoksusta ei mitään jäljellä.
Juu en käsitä että tuollainen halvahko sekoitus maksaa parisen sataa. Olen tykännyt TF:n Santal Blushista ja Vanille Fatalesta, ne sain joskus ostettua minikokoisina kohtuuhintaan.
Kellään kokemusta muista TF-tuoksuista, kuten F*n Fabulous tai Tobacco Vanille? Ranteeni eivät yksinkertaisesti riittäneet niin monen testaamiseen sillä reissulla.
Joo olen päättänyt, että jos tummat luumut on mukana niin jätän suosiolla väliin vaikka tuoksua ylistettäisiin miten. Vetiveristä pidän vaikka sekin voi antaa maskuliinisen vivahteen.
Koitin Tom Fordin Metalliquea ja yllätyin miten naisellinen, vaniljainen tuoksu se on. Fragranticassa on aika eriäviä mielipiteitä, osa kokee tuoksun metallisuuden häiritsevänä. Itse en tuota metallinuottia yhdellä testauksella edes huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Oriza L. Legrand: Oeillet Louis XV
Mitä pidät siitä? Olen neilikkafani :)
Olen kokeillut neljää ko. merkin tuoksua, eikä yksikään ihan 100% napannut. Villa Lympia on miellyttävä kesäinen mimosatuoksu, muttei kuitenkaan ihan niin ihana että hankkisin itselleni pullon. Relique d'amour ja Reve d'Ossian ovat nekin oikein hyviä tuoksuja mutta eivät kuitenkaan minua varten. Chypre-mousse oli minusta aika kauhea, ei toiminut ollenkaan. Näissä tuoksuissa on minusta yksi yhdistävä piirre: ne vievät johonkin tiettyyn aikaan tai paikkaan. Englanniksi kuvailisin niitä sanalla "evocative". N50
N50 testaillut pääasiassa kukkais- ja sitrustuoksuja. En ole kukkaistuoksujen ystävä, mutta saamani kiertävä näytelaatikko oli täynnä niitä, joten tuli kokeiltua. Vaikutelmat ovat tietysti hyvin henkilökohtaisia, ei kannata siis ottaa erityisen vakavasti.
- Si Fiori, Giorgio Armani. Yllättäen pidin tästä. En pidä alkuperäisestä Si:stä ja inhosin Si Passionea. Fiori on miellyttävä, joskaan ei kovin yllättävä kukkaistuoksu. Taitaa olla lopetettu.
- Fiori di Capri, Carthusia. Retrohenkinen kukkaiskimppu. Ensin tuli mieleeni Oscar de la Renta, mutta Fiori di Capri ei ole puuterinen eikä niin raskas. Tunnistan vähän tuberoosaa ja kieloa. Tässä tuoksussa on jotain ihanan kesäistä.
- Rose Atlantic, DS & Durga. Huh, vesinuotit eivät todellakaan sovi minulle. Ne tuoksuvat nenääni metalliselle ja epämiellyttävälle.
- Seville a l'Aube, L'Artisan Parfumerie. Makea appelsiininkukka. Tietääkseni lopetettu.
- Beach Walk, Martin Margiela. Ok, tämä on kukkainen. Ei muistuta mistään erityisestä biitsistä. Tylsä.
- Falling into the Sea, Imaginary Authors. Mielenkiintoinen ja vähän outo. Tässä on sitruunaa, kukkia ja jotain aromaattista, kuin kurkkua tai tilliä. Ei paha.
- Sundrunk, Imaginary Authors. Aivan hirveä alku, kuin jotain palavia kemikaaleja. Sitten lähinnä appelsiiniesanssia. Ei kiitos.
- Chanel Les Exclusifs Misia. Ihana. Iiristä, ruusua. Täydellisen ladylike. Haluaisin!
- Love & Crime, Ex Idolo. Vaniljaa. Tämä tuoksuu kakulle, sellaiselle jossa on lähinnä vaniljaa mutta seassa myös suklaapaloja.
- Cassiopea, Tiziana Terenzi. Tuoksuu hedelmäkarkeille. Teinimäinen.
- Musc Outreblanc, Guerlain. Tyypillinen "valkoinen myski". Tämä ei tuoksu minusta edes parfyymilta vaan lähinnä saippualta tai vartalovoiteelta. Okei, mikä ettei jos haluaa hajuveden joka ei tuoksu hajuvedeltä (hmmm), mutta hinta on aivan överi.
Lopuksi Roguen Tuberose & Moss, johon palasin tänään testailujen jälkeen. Tämä on nimensä mukainen. Ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vanha kunnon Red Door.
Luulin ensin, että ovat pilanneet sen siitä mitä se ennen oli, mutta kyllä se muuntuu oikeanlaiseksi lopulta, vähän viiveellä vaan. Ennen tuoksui heti siltä mikä nyt vie aikaa. Kestää leikiten seuraavaan päivään, hyvin kestävä. Ja hyvin viehättävä, makea ja naisellinen, mutta ei nykypäivän tavalla.
Ajattelin sitten tempaista ja tilata Montalelta suoraan.. Tarkoituksena Dark Vanilla, ensimmäinen pullo lähes tyhjä. Pidän tuoksusta ihan kamalasti. Hyvin nahkainen tai oikeastaan cambodin oudin ja vaniljan sekoitus. Siis ei tyypillinen kuiva puu oud. Kestää viikon vaatteissa, mutta silti tuollainen ilmava, mitä Montalen tuoksut nyt yleensäkin on. Vähän jännittää, mutta Pariisissahan tuo liike on...