Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19284)

Vierailija
10841/19284 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Ford, Shay&Blue, Clive Christian, Acqua Di Parma

Vierailija
10842/19284 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimmy Choo Illicit.

Parhaita sokko-ostojani. Ihmettelen joka kerta kun suihkin tätä että miten onkin onnistuttu luomaan kombo just miun maun mukkaan (hapanappelsiini - inkivääri - hunaja - karamelli - plus vähän kukkia), ja vielä näin halpa! ☺ 40 ml 30€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10843/19284 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Oriza L. Legrand: Oeillet Louis XV

Mitä pidät siitä? Olen neilikkafani :)

Olen kokeillut neljää  ko. merkin tuoksua, eikä yksikään ihan 100% napannut. Villa Lympia on miellyttävä kesäinen mimosatuoksu, muttei kuitenkaan ihan niin ihana että hankkisin itselleni pullon. Relique d'amour ja Reve d'Ossian ovat nekin oikein hyviä tuoksuja mutta eivät kuitenkaan minua varten. Chypre-mousse oli minusta aika kauhea, ei toiminut ollenkaan. Näissä tuoksuissa on minusta yksi yhdistävä piirre: ne vievät johonkin tiettyyn aikaan tai paikkaan. Englanniksi kuvailisin niitä sanalla "evocative". N50

Pidänhän minä. Neilikka on minunkin mieleeni, miellyttävän vanhanaikainen ja omiaan tuoksueskapismiin, silloin kun sen aika on. Aika puhdas ja saippuainen tuoksu. Uskomaton kestävyys, muuten.

Minun Orizani ovat suitsukkeiden ja gotiikan vuoksi hankittuja. :) Tänään tuoksui Rêve d'Ossian, makeaan taittava. Huomiselle on varmaankin Relique d'Amour, joka muistaakseni katosi harmillisen nopsaan....(ellen sitten tartu talvi-ELdOihin, joista pitäisi varmaan karsia). Minäkään en ymmärrä Chypre Moussen päälle, vaikka chypreistä yleensä pidänkin. Se on jotenkin terävä ja liian sienevä, jos tuo nyt on mikään sana. Makuuni ovat hedelmäiset chypret kuten ELdOn The Afternoon of a Faun tai MDCIn Palatin, joille voisin laulaa ylistyslauluja, mikäli olisin millään lailla musikaalinen.

Hiljaiseloa on pidellyt, kutistan kokoelmaa, käytän vanhoja loppuun ja teen tilaa uusille. Ostolakkoa on pitänyt jo syyskuusta, ja kirjoituslakkoakin on jatkunut varsin pitkään. Jospa sitä kevään myötä aktivoituisi. 

Vierailija
10844/19284 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N50 testaillut pääasiassa kukkais- ja sitrustuoksuja. En ole kukkaistuoksujen ystävä, mutta saamani kiertävä näytelaatikko oli täynnä niitä, joten tuli kokeiltua. Vaikutelmat ovat tietysti hyvin henkilökohtaisia, ei kannata siis ottaa erityisen vakavasti.

- Si Fiori, Giorgio Armani. Yllättäen pidin tästä. En pidä alkuperäisestä Si:stä ja inhosin Si Passionea. Fiori on miellyttävä, joskaan ei kovin yllättävä kukkaistuoksu. Taitaa olla lopetettu. 

- Fiori di Capri, Carthusia. Retrohenkinen kukkaiskimppu. Ensin tuli mieleeni Oscar de la Renta, mutta Fiori di Capri ei ole puuterinen eikä niin raskas. Tunnistan vähän tuberoosaa ja kieloa. Tässä tuoksussa on jotain ihanan kesäistä. 

- Rose Atlantic, DS & Durga. Huh, vesinuotit eivät todellakaan sovi minulle. Ne tuoksuvat nenääni metalliselle ja epämiellyttävälle. 

- Seville a l'Aube, L'Artisan Parfumerie. Makea appelsiininkukka. Tietääkseni lopetettu. 

- Beach Walk, Martin Margiela. Ok, tämä on kukkainen. Ei muistuta mistään erityisestä biitsistä. Tylsä. 

- Falling into the Sea, Imaginary Authors. Mielenkiintoinen ja vähän outo. Tässä on sitruunaa, kukkia ja jotain aromaattista, kuin kurkkua tai tilliä. Ei paha. 

- Sundrunk, Imaginary Authors. Aivan hirveä alku, kuin jotain palavia kemikaaleja. Sitten lähinnä appelsiiniesanssia. Ei kiitos.

- Chanel Les Exclusifs Misia. Ihana. Iiristä, ruusua. Täydellisen ladylike. Haluaisin!

- Love & Crime, Ex Idolo. Vaniljaa. Tämä tuoksuu kakulle, sellaiselle jossa on lähinnä vaniljaa mutta seassa myös suklaapaloja.

- Cassiopea, Tiziana Terenzi.  Tuoksuu hedelmäkarkeille. Teinimäinen. 

- Musc Outreblanc, Guerlain. Tyypillinen "valkoinen myski". Tämä ei tuoksu minusta edes parfyymilta vaan lähinnä saippualta tai vartalovoiteelta. Okei, mikä ettei jos haluaa hajuveden joka ei tuoksu hajuvedeltä (hmmm), mutta hinta on aivan överi.

Lopuksi Roguen Tuberose & Moss, johon palasin tänään testailujen jälkeen. Tämä on nimensä mukainen. Ihana. 

Minulle tulee Cassiopeasta aivan mieleen Britney Spearsin Fantasy, jota käytin teininä! Britney maksaa muutaman kympin ja tuo Terenzi on kuitenkin mielestäni ainakin 200 euroa...

Vierailija
10845/19284 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuoksu käytössä juuri nyt? Kuka uskaltaa kertoa omansa?

Vanha kunnon Red Door.

Luulin ensin, että ovat pilanneet sen siitä mitä se ennen oli, mutta kyllä se muuntuu oikeanlaiseksi lopulta, vähän viiveellä vaan. Ennen tuoksui heti siltä mikä nyt vie aikaa. Kestää leikiten seuraavaan päivään, hyvin kestävä. Ja hyvin viehättävä, makea ja naisellinen, mutta ei nykypäivän tavalla.

Huh! Toivottavasti annostelu on kohdallaan.

Vierailija
10846/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon Red Door.

Luulin ensin, että ovat pilanneet sen siitä mitä se ennen oli, mutta kyllä se muuntuu oikeanlaiseksi lopulta, vähän viiveellä vaan. Ennen tuoksui heti siltä mikä nyt vie aikaa. Kestää leikiten seuraavaan päivään, hyvin kestävä. Ja hyvin viehättävä, makea ja naisellinen, mutta ei nykypäivän tavalla.

Kuinka niin?

Vierailija
10847/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon Red Door.

Kuinka niin?

Oletko koskaan kokeillut kyseistä hajuvettä?

Vierailija
10848/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon Red Door.

Kuinka niin?

Minä myös pidän tuosta Elizabeth Ardenin mestariteoksesta. Kestävyys on omaa luokkaansa, jota nämä uudemmat vain kalpeasti yrittävät saavuttaa. Hienostunut, arvokas tuoksu.

Eri

Vierailija
10849/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon Red Door.

Kuinka niin?

Olen. Sekä 90-luvun alussa että nyt tätä uudempaa versiota. Kuinka niin annostelu on toivottavasti kohdallaan?

Vierailija
10850/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon Red Door.

Kuinka niin?

Olen. Sekä 90-luvun alussa että nyt tätä uudempaa versiota. Kuinka niin annostelu on toivottavasti kohdallaan?

Minulle on tuttu ainoastaan tämän ysäriversio ja onhan se tujua tavaraa. Jos on taipumusta saada päänsärkyä tuoksuista, niin tämä kannattaa jättää väliin

Eri

Vierailija
10851/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thierry Mugler on kuollut :(

No niinpä. 😰Hajuvesu.fi stä vielä jokunen aika sitten löytyi Therryn aikaisia pulloja, mutta sieltä nekin varmaan alkaa olla... Uusi Alien ei ilmeisesti kuitenkaan ole huono? saippuaisemmaksi väittävät.

Angel Muse minua joskus kiinnosti, mutta kun sitä ilman olen tähänkin asti pärjännyt, niin en viitsi kiusata itseäni ostamalla tuoksua, josta ehkä pitäisin toisenkin pullon verran!

Siis luuletko että Thierry itse ne tuoksut labrassa sekoittelee? Angel muse on kyllä upea tuoksu, paras Mugler.

Vierailija
10852/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon Red Door.

Kuinka niin?

Se oli joku jonka mielestä hajuvesi ei saa tuoksua.

Vierailija
10853/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kunnon Red Door.

Red Door, mikä ihana tuoksu, aina vain. Ensimmäisen pulloni sain joskus 90-luvulla, lähes koko ajan kuulunut tuoksuvalikoimiini. En varmaan luovu siitä koskaan..

Vierailija
10854/19284 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita migreeneistä kärsiviä? Rakastan tuoksuja, toisin kuin keskushermostoni. Hajustetut käsisaippuat, tuoksukynttilät, shampoot, ja muiden kevyesti käyttämät hajuvedet ovat mahtavia. Mutta oman hajuveden vahvassa kuplassa jatkuva eläminen saa usein pään kipeäksi. Tuoksusta nauttimisen pilaa tunne hiljalleen alkavasta kivusta.

On! En käytä hajuvesiä ollenkaan, mutta tuoksusaippuoita aina. Oon ostanut monista hajuvesistä "virallisia" suihkugeelejä ja saippuoita. Brittiläinen kopioita tekevä Perfume Parlour myy myös kympillä mistä tahansa kalliista hajuvedestä saippuaversion. Mulla on Roja Doven yberkalliit tuoksut saippuoina tätä kautta.

Pääkipu alkaa ainoastaan jatkuvasta tuoksusta. Vähän kuin ärsytys, joka hiljalleen kasvaa raivonpurkaukseksi. Pestessä kädet saa vahvana tuoksun raikkaan alkupurkauksen, ennen kuin se kerkeää ärsyttää. Kuiviin käsiin jää vielä miedosti tuoksun pohjanuotit. Kädet pysyy aina puhtaina, ja saan nauttia tuoksuista saamatta pääkipua! Myös suihkunraikkaiden hiusten mieto tuoksu on paras. Vinkkinä, Perfume Parlourin saippuaversio Rojan Haute Luxesta (3 tonnin hajuvesi) tuoksuu mahtavalta hiuksissa ;)

Vierailija
10855/19284 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita migreeneistä kärsiviä? Rakastan tuoksuja, toisin kuin keskushermostoni. Hajustetut käsisaippuat, tuoksukynttilät, shampoot, ja muiden kevyesti käyttämät hajuvedet ovat mahtavia. Mutta oman hajuveden vahvassa kuplassa jatkuva eläminen saa usein pään kipeäksi. Tuoksusta nauttimisen pilaa tunne hiljalleen alkavasta kivusta.

On! En käytä hajuvesiä ollenkaan, mutta tuoksusaippuoita aina. Oon ostanut monista hajuvesistä "virallisia" suihkugeelejä ja saippuoita. Brittiläinen kopioita tekevä Perfume Parlour myy myös kympillä mistä tahansa kalliista hajuvedestä saippuaversion. Mulla on Roja Doven yberkalliit tuoksut saippuoina tätä kautta.

Pääkipu alkaa ainoastaan jatkuvasta tuoksusta. Vähän kuin ärsytys, joka hiljalleen kasvaa raivonpurkaukseksi. Pestessä kädet saa vahvana tuoksun raikkaan alkupurkauksen, ennen kuin se kerkeää ärsyttää. Kuiviin käsiin jää vielä miedosti tuoksun pohjanuotit. Kädet pysyy aina puhtaina, ja saan nauttia tuoksuista saamatta pääkipua! Myös suihkunraikkaiden hiusten mieto tuoksu on paras. Vinkkinä, Perfume Parlourin saippuaversio Rojan Haute Luxesta (3 tonnin hajuvesi) tuoksuu mahtavalta hiuksissa ;)

Mielestäni parfymoidun saippuan voi ostaa ihan siltä oikealta valmistajalta, niiden hinnat ovat huomattavasti hajuvettä edullisemmat. En lähtisi hankkimaan dupea. Ja se, että hajuvesi on "3 tonnin arvoinen" ei vielä kerro mitään siitä, onko kyseessä hyvä hajuvesi.. :))

Vierailija
10856/19284 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Red Dooria ehkä 90-luvulta alkaen. Välillä pidän taukoa, mutta aina palaan ja ostan esimerkiksi laivalta.

Uusi pullo on hiukan erivärinen, ei niin punainen kuin vanha. Tuoksukin on hiukan eri. Mutta hyvä silti.

Silloin myytiin myös saman sarjan voidemaista deorodanttia. Ostin usein molemmat. Deodorantti oli kyllä ulkoisesti samanlaisessa pullossa kuin muutkin vastaavat, mutta pyöreässä päässä oli pieni reikä josta tuli sopivasti voiteenomaista deodoranttia.

Ei taideta enää valmistaa. Oli kyllä hyvä tuote.

Vierailija
10857/19284 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyet mullat Thierry, vanha kuoma.

Vierailija
10858/19284 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Red Dooria ehkä 90-luvulta alkaen. Välillä pidän taukoa, mutta aina palaan ja ostan esimerkiksi laivalta.

Uusi pullo on hiukan erivärinen, ei niin punainen kuin vanha. Tuoksukin on hiukan eri. Mutta hyvä silti.

Silloin myytiin myös saman sarjan voidemaista deorodanttia. Ostin usein molemmat. Deodorantti oli kyllä ulkoisesti samanlaisessa pullossa kuin muutkin vastaavat, mutta pyöreässä päässä oli pieni reikä josta tuli sopivasti voiteenomaista deodoranttia.

Ei taideta enää valmistaa. Oli kyllä hyvä tuote.

On tuota creme deoa vielä. Itse taisin tilata Notinolta tai Fragrancexilta sitä. Edullista oli eikä niin voimakas tuoksu kuin hajuvedessä.

Elizabeth Ardenilla on muitakin tuoksuja creme deona, esimerkiksi Green Tea ja White Tea. Nekin on hyviä.

Vierailija
10859/19284 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt kokeilussa⁸ Juliette has a gun-merkin discovery set. Onko kukaan muu kokeillut tätä merkkiä? Taustalla Romano Ricci, Nina Riccin jälkeläinen.

Ulkomailla hajuvesikaupassa myyjä suositteli kokeilemaan tän merkin Musv invisibleä, kun ensin tutkin Narciso Rodriguezin Pure muscia. Tykästyin kovasti tähän Juliette has a guniin mutta oli aika kallis enkä ollut ihan täysin varma onko tuoksu tyyliseni, joten otin ensin näytepakkauksen ja nyt onkin aika monta kokeiltavana.

Mulla on JHAG discovery set ja mun suosikkeja ovat Moscow Mole, Lady Vengeance, Mmmm. Ostin näytteen perusteella Moon Dancen koko pullon ja tuoksu olikin minulle ihan liian intensiivinen ja myin pullon pois. Lipstick Fever on tosiaan huulipunamainen tuoksu, mulle ihan ok, naisellinen ja vähän "tuhma" :)

Mua kiinnostaisi Acqua di Parma...

Mulle Lady Vengeance, Mmmm..., Vanilla vibes ja Lipstick fever oli jotenkin liian tuhteja tai imeliä tuoksuja. Osa mun discovery setistä taisi muutenkin olla vähän eri tuoksuja (tota Moscow mulea ei ollut siinä mut tuoksutin sitä kaupassa!) Musc invinsiblen lisäksi tykkäsin eniten Lili Fantasysta joka taitaa olla niiden uutuus :)

Vierailija
10860/19284 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloa elämään. Ostin kettutuoksun ja nyt leijun onnellisuuspilvessä vaikka muuten elämässä ei tällä hetkellä ole mitään iloitsemista.