Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10681/19543 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tilata Hobbysta mutta sitten huomasin, että postikulut olisivat 11,99 e?! Aiemmin ne on olleet jotain 5,95 tai 6,95... Oisin ostanut pari halpistuoksua niin tuo postikulujen korotushan jo melkein söisi sen alennuksen...hmph.

Ja siis noin tuon verran toimituksesta automaattiin, ei kotiinkuljetuksesta. Onko niiden sivuissa joku bugi vai voiko maksaa noin paljon?

Vierailija
10682/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa huipputarjoukset Hobby Hallissa tuoksuissa, ensin Black Friday ja muut tarjoukset, ja tänä vkloppuna vielä -20% lisäale muiden alennusten päälle. Ostin mm. Van Cleef & Arpelsin Orchide Vanillen, jolle jäi hintaa vain 42 eur! Usein joutuu maksamaan 2-3 kertaa enemmän. Sieltä tekee kyllä hyviä löytöjä nyt, täytyy yrittää olla ostamatta lisää..

Ei ainakaan enää ole. Jotkut liikkeethän jatkavat BF.a vkl ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10683/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tilata Hobbysta mutta sitten huomasin, että postikulut olisivat 11,99 e?! Aiemmin ne on olleet jotain 5,95 tai 6,95... Oisin ostanut pari halpistuoksua niin tuo postikulujen korotushan jo melkein söisi sen alennuksen...hmph.

Tarkistin juuri oman tilaukseni: 22.11. tilattu, toimitus automaattiin, postimaksu

5,99€. Eli jos se on nyt 11,99€, asiasta voi ilmoittaa kuluttajavalvojalle (tms.)

Kuluttajaa harhaanjohtaa myös Notino.

Esimerkki: Kenzo Jungle Elephant oli tällä viikolla ma tai ti 94,50€. Nyt se on 98,89€.

K Jungle E:n hintaa on reilun puolen vuoden kuluessa nostettu niin, että 50ml.n pullo on jo kalliimpi kuin 100ml.n pullo keväällä.

Onko tämä ok?

Ei ole. Asiasta voi valittaa liikkeelle itselleen ja viranomaiselle. Asiakkaalla on oikeus olettaa että ale% on verrattavissa normaalihintaan. Tuomioistuimessa pohditaan sitten, onko normaalia hintakehitystä, että hintoja nostetaan lyhyessä ajassa paljon.

Yleensä lakitupaan ei päädytä, vaan liike muuttaa menettelyään ja tarjoaa asiakkaalle jonkin hyvityksen.

Vähintä mitä kannattaa tehdä, on ottaa kuvakaappauksia kiinnostavan tuotteen hintakehityksestä.

Notino on muuten poistanut "ilmainen kuljetus" valikoimastaan kaikki hajuvesinäytteet.

Vierailija
10684/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko tutustunut ruotsalaiseen No Ordinary Scentiin? Idea oli tosi hauska, latasin palvelimelle kolme valitsemaani kuvaa, ja kuvien perusteella sitten mulle luotiin henkilökohtainen tuoksu. 65€ oli hinta, vielä en ole saanut tuoksua kokeiltavaksi asti, toivottavasti se on kiva. Nuotit ainakin kuulostivat hyvältä.

Vierailija
10685/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään HH:ssa kuljetus automaattiin 5,99 e eli oli varmaan joku virhe tuo eilisiltainen 11,99 e. Ja se 20% lisäale on vielä tänään voimassa.

Vierailija
10686/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan testannut Perfumes Nicolain tuoksuja?

Tilasin heidän näytelaatikkonsa - 12 * 1,5 ml - luckyscentin kautta, koska postikulut tulivat halvemmaksi ja sain samalla muitakin kiinnostavia näytteitä (Comme des Garcons, l’Artisan Parfumeur). Tulivat vasta, joten en ole juuri ehtinyt kokeilla. Luca Turinin suosikki New York Intense kiinnosti, muun muassa.

Parfums Nicolain kotituoksut (kynttilät, diffuusorit) kiinnostavat myös, mutta toistaiseksi olen jättänyt ostamatta, juurikin postikulujen takia (yli 40 E, Pariisista..).

Vierailija
10687/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkuperäinen kirjoittaja, tosiaan se Hobby Hallin lisäale on vielä tänään voimassa, ja koodi jolla sen saa on "TUOKSUT", olisi pitänyt mainita jo ekassa viestissä. Tuota ei meinaa löytää, se näkyy siellä Hajuvedet-osion pääsivulla, muualla ei ole mainittu.

Täytyy olla jokin bugi tuo postikulujuttu. Minulla oli eilen tilatessani Postin automaattihinta 5,95 ja Schenkerin automaattiin 4,95. Tai sitten tuli mieleen, että olisiko joissain tietyissä yksittäisissä tuotteissa jotain erityiskuljetusehtoja jonka vuoksi kalliimpi, mutta ei vaikuta todennäköiseltä.

Vierailija
10688/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä alkuperäinen kirjoittaja, tosiaan se Hobby Hallin lisäale on vielä tänään voimassa, ja koodi jolla sen saa on "TUOKSUT", olisi pitänyt mainita jo ekassa viestissä. Tuota ei meinaa löytää, se näkyy siellä Hajuvedet-osion pääsivulla, muualla ei ole mainittu.

Täytyy olla jokin bugi tuo postikulujuttu. Minulla oli eilen tilatessani Postin automaattihinta 5,95 ja Schenkerin automaattiin 4,95. Tai sitten tuli mieleen, että olisiko joissain tietyissä yksittäisissä tuotteissa jotain erityiskuljetusehtoja jonka vuoksi kalliimpi, mutta ei vaikuta todennäköiseltä.

Millainen valikoima?

Sinänsä inhottava temppu kaikkien niiden kannalta jotka ostivat perjantaina.

Mä en ainakaan osta enää pullon pulloa,

enkä varsinkaan Hobby Hallista.

Vierailija
10689/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilasin 3 pulloa Hobby Hallista, oli postarit 5,9 e, jos enemmän olisin tilannut, olisi postarit olleet 11,9 e. Joku logiikka kai tässä on, isompi paketti, niin isommat postarit.

Vierailija
10690/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobby Hallista oon jo 2 tilausta tehnyt tuolla 20% alella. Pitää varmaan viekä tilata joululahjatuoksuja. Esim. E Ardenin Beauty 50 ml maksaa alennuksen kanssa noin 8 euroa. Tuoksu on sellainen, joka varmaan monelle sopii. Varma lahja kenties sellaiselle, joka ei tuoksuja harrasta, mutta ei pahastukaan hyvältä tuoksuvasta lahjasta. Ardenin Green Teat ovat myös törkeän halpoja, noin 8 euroa 100 ml alen kanssa.

Vierailija
10691/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi sen verran kiinnostamaan, että kävin Hobbyssa pyörittelemässä muutamaa eri tilausvaihtoehtoa ja minun tilaukseni kohdalla se on Coachin Floral Blush mikä pompauttaisi postikulut 11,99 euroon. Jos siis tilaisin sen yhdessä erään toisen tuoksun kanssa. Muut tuoksukombot niin postikulut olisivat normi 5,99 e. Aika jännä.

Vierailija
10692/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi sen verran kiinnostamaan, että kävin Hobbyssa pyörittelemässä muutamaa eri tilausvaihtoehtoa ja minun tilaukseni kohdalla se on Coachin Floral Blush mikä pompauttaisi postikulut 11,99 euroon. Jos siis tilaisin sen yhdessä erään toisen tuoksun kanssa. Muut tuoksukombot niin postikulut olisivat normi 5,99 e. Aika jännä.

Onpa erikoista, alan epäillä että jotkut tuoksut tulevat kauempaa tms. ja sen vuoksi isommat postikulutkin. Itse tilasin eilen Van Cleef & Arpelsin lisäksi 3 muuta tuoksua, ja oli sen 5,99 verran postikulut, eli ei voi tuoksujen määräänkään liittyä. Oliko tuon Coachin toimitusaika 2 tai 3 vk? Se voisi merkata että tulee jostain pitkän matkan päästä. Mutta joka tapauksessa tällaisista postikulujen vaihtelusta olisi hyvä infota sivuilla.

Vierailija
10693/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hobby Hallista oon jo 2 tilausta tehnyt tuolla 20% alella. Pitää varmaan viekä tilata joululahjatuoksuja. Esim. E Ardenin Beauty 50 ml maksaa alennuksen kanssa noin 8 euroa. Tuoksu on sellainen, joka varmaan monelle sopii. Varma lahja kenties sellaiselle, joka ei tuoksuja harrasta, mutta ei pahastukaan hyvältä tuoksuvasta lahjasta. Ardenin Green Teat ovat myös törkeän halpoja, noin 8 euroa 100 ml alen kanssa.

Kiva kuulla etten ole ainoa joka sortui isojen alejen edessä 😅🙈

Vierailija
10694/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennen on ykkös parfyymi.

Vierailija
10695/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista, alan epäillä että jotkut tuoksut tulevat kauempaa tms. ja sen vuoksi isommat postikulutkin. Itse tilasin eilen Van Cleef & Arpelsin lisäksi 3 muuta tuoksua, ja oli sen 5,99 verran postikulut, eli ei voi tuoksujen määräänkään liittyä. Oliko tuon Coachin toimitusaika 2 tai 3 vk? Se voisi merkata että tulee jostain pitkän matkan päästä. Mutta joka tapauksessa tällaisista postikulujen vaihtelusta olisi hyvä infota sivuilla.

Coachin toimitusaika on 2-5 päivää. Toinen tuoksu mitä harkitsin, on Reminiscencen Guimauve, jossa toimitusaika 3 viikkoa. Molemmat tuoksut erikseen tilattuna = postituskulut 5,99 e mutta jos ottaa molemmat niin 11,99 e... ainoa selitys tuolle on, että Hobby joko postittaisi ne erikseen tai pistäisi Coachin jonnekin odottamaan toisen saapumista ja siitä säilytyksestä veloitetaan. Mitä aiemmin olen HH:sta tilannut niin ne eivät ole toimittaneet tuoksuja erikseen vaan kaikki on tulleet kerralla, vaikka niissä olisi eri toimitusajat. HH:n nettisivutkin saattavat olla syylliset, niillä on aika usein jotain virheitä. Esimerkiksi tänään, kun lajittelin tuoksut halvimmasta kalleimpaan, siellä on pari tuoksua, joiden alennusprosentti on mukamas 100 😄, mm. de la Rentan joku tuoksu. Sit kun valitset sen niin tuotteen, oikea hinta on noin 18 euroa. Myös joku Armanin 30 ml tuoksu maksoi jotain 132 euroa eli pakko olla virheellinen senkin hinnan.

Vierailija
10696/19543 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coachin toimitusaika on 2-5 päivää. Toinen tuoksu mitä harkitsin, on Reminiscencen Guimauve, jossa toimitusaika 3 viikkoa. Molemmat tuoksut erikseen tilattuna = postituskulut 5,99 e mutta jos ottaa molemmat niin 11,99 e... ainoa selitys tuolle on, että Hobby joko postittaisi ne erikseen tai pistäisi Coachin jonnekin odottamaan toisen saapumista ja siitä säilytyksestä veloitetaan. Mitä aiemmin olen HH:sta tilannut niin ne eivät ole toimittaneet tuoksuja erikseen vaan kaikki on tulleet kerralla, vaikka niissä olisi eri toimitusajat. HH:n nettisivutkin saattavat olla syylliset, niillä on aika usein jotain virheitä. Esimerkiksi tänään, kun lajittelin tuoksut halvimmasta kalleimpaan, siellä on pari tuoksua, joiden alennusprosentti on mukamas 100 😄, mm. de la Rentan joku tuoksu. Sit kun valitset sen niin tuotteen, oikea hinta on noin 18 euroa. Myös joku Armanin 30 ml tuoksu maksoi jotain 132 euroa eli pakko olla virheellinen senkin hinnan.

Okei joo, ota näistä nyt selvää 😅 Ehkä voi olla joku virhekin, jos siellä tuollaisia muitakin virheitä. Ei tunnu olevan mitään logiikkaa.

Vierailija
10697/19543 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tilasin 3 pulloa Hobby Hallista, oli postarit 5,9 e, jos enemmän olisin tilannut, olisi postarit olleet 11,9 e. Joku logiikka kai tässä on, isompi paketti, niin isommat postarit.

Mitä väylää käytätte kun lähetätte pikkupaketteja jouluksi?

Perfume Loundgen postikulut oli vuoden alkupuolella 17,50€. Valikoimat houkutteli kyllä joten otin muutaman näytteen.

Muoviputket värjäytyivät kaakaonruskeiksi parissa kuukaudessa.

Tekstistä ei saanut selvää kuin kallistelemalla putkea lampun edessä😀

Yhtään lahjanäytettä ei tullut.

Kokemus oli kaiken kaikkiaan sellainen että uusintaa ei ole tullut.

Vierailija
10698/19543 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin parin lempparituoksun tilaamista näistä BF ym alennuksista, mutta koska koko alennushössötys ärsyttää jätin tilaukset tekemättä. Ehtii myöhemminkin.

Vierailija
10699/19543 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ihanan hajuveden, Trussardin vähän eksklusiivisempaan Le Vie di Milano -sarjaan kuuluvan Passeggiata in Galleria Vittorio Emanuele II. Tämä on gourmand-tuoksu ja tässä on hasselpähkinän ja maitosuklaan tuoksua. Tässä on myös kahvia, mutta ei hirveän vahvana, tulee mieleen jokin cafe laten tuoksu. Tuoksuttelen koko ajan ranteita, tällainen maitosuklaan tuoksu on harvinaista parfyymeissä, yleensä suklaatuoksuissa on tummaa suklaata. Tuoksussa on myös hienostuneesti taustalla kukkia jotka eivät itsessään tuoksu, mutta vähän loiventavat tuota vahvaa gourmandisuutta ja tuovat monipuolisempia vivahteita tuoksuun. Oli hyvä löytö tämä.

Vierailija
10700/19543 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynsin Stockmannin Black Friday-aleja ja ostin n. puoli vuotta harkinnassa olleen Aerinin Lilac Pathin. Hinta oli minulle melko suolainen alennuksen jälkeenkin, mutta itse tuoksu on niin ihanan raikas ja keveästi puuterinen syreeni ettei hankinta kaduta yhtään! Suosittelen tuoksun kokeilemista vaikka sille kirjoittajalle joka etsi suosituksia Lanvinin Eclat d'Arpegestä tykkäävälle.

Toinen tuoksu jonka olen hankkinut lähiaikoina on Moschinon Toy 2 Bubblegum. Ensisuihkauksella tuoksu on täysin vaaleanpunaista purkkaa, josta se muuttuu hiljalleen kevyen makeaksi ruusun tuoksuksi. Fragranticassa tuoksua on nähtävästi arvosteltu siitä, ettei se pysy loppuun asti samanlaisena purkkatuoksuna kuin aluksi, mutta omasta mielestäni ruusu estää tuoksua muuttumasta liian imeläksi. En yleensä pidä makeista tuoksuista, mutta tämän käyttämisestä tulee hyvälle tuulelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan