Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (10745)

Peronpuo

Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan enää Oscar de la Rentan Ruffles -tuoksua? Sitä jäi ikävä. Pikku vinkkinä auton omistaville naisille: suihkauta parfyymiosastolla tuoksun nimikkokorttiin mielituoksua ja vie autoon ja ta-daa: luksuswunderbaum on valmis. Näin on helppo muistaa, mikä ihanuus nenään tuoksuu. Ja astmaatikoilla ei ole asiaa autooni. Sinkkuna on vapaus valita kyytiin tulijat.

Toi Rufflessi, on hei huikee tuoksu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Osaisitteko vinkata tuoksuja joissa päätuoksuna (en hallitse termistöä) olisi tuberosa? Mieluusti sieltä edukkaammasta päästä :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Bvlgarin teetuoksut, erityisesti au the noir ja au the blanc - kokemuksia, kellään? Harkitsen sokko-ostosta, koska black friday -tarjouksista ison pullon saa etuisasti, ja testerit (5 ml) puolestaan ovat suhteessa noihin aika hintavia.

Tiedän noista vihreän, valkoisen, punaisen ja sinisen. Laadukkaita tuoksuja, kevyitä ja aromattisia, tavallaan hienostuneita - mutta suositella en voi tietämättä sinun makuasi. Itselläni ei ole mitään noista, koska niillä on tietty oma tyylinsä,  joka ei oikein nappaa. N50

Vierailija

Black Friday on sitten hyödynnetty.
Viisi sokkosta, kaikki designereita.
Rahaa meni 140e, yksi oli aika kallis, mutta olen harkinnut sitä pitkään, joten otin senkin.

Miten muut, shoppasitteko?

Vierailija

Peronpuo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan enää Oscar de la Rentan Ruffles -tuoksua? Sitä jäi ikävä. Pikku vinkkinä auton omistaville naisille: suihkauta parfyymiosastolla tuoksun nimikkokorttiin mielituoksua ja vie autoon ja ta-daa: luksuswunderbaum on valmis. Näin on helppo muistaa, mikä ihanuus nenään tuoksuu. Ja astmaatikoilla ei ole asiaa autooni. Sinkkuna on vapaus valita kyytiin tulijat.

Toi Rufflessi, on hei huikee tuoksu!

Ilmoittakaa muutkin nämä häirikköviestit
yp.lle.
Sillä tavalla ne poistetaan saman tien.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko vinkata tuoksuja joissa päätuoksuna (en hallitse termistöä) olisi tuberosa? Mieluusti sieltä edukkaammasta päästä :)

Fragranticasta voi etsiä nuottien mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä shoppasin, otin varaslähdön ja tänään sain tilaukseni. Päätin kokeilla Lähi-idän hajusteita ja voi yök! Nenäni ei pidä yhtään Junoon Rosesta, eikä Shaghafista eikä Inara Oudista. Mielestäni nämä ovat vanhanaikaisia tuoksuja ja tuoksuista puuttuu kehityskaari. Sen minkä suihkautti iholle on ja pysyy mutta ei muutu mihinkään. Tämä alkukokemuksena. On siinä ja tässä kokeilenko tuoksuttaa toista kertaa vai onko se ajan haaskausta odottaa ihmettä tapahtuvaksi ja erilaista lopputulosta.

Mä tilasin alussa monta Amouagea.
Kuvittelin että ne on hyviä ja korkealaatuisia.

Kalliita ne on, mutta muuten hirveitä sotkuja. Suunnilleen 20 nuottia per pullo, niin kyllä siinä joukossa on aina joku kamala haju joka pilaa kaiken.
En käsitä että joku niitä ostaa ja maksaa vielä yli 300 erkkiä.

Pari oli heitettävä roskiin kun ne haisi laatikostakin kuvottavalle. Mutta kyllä siitä oppi, tuli vaan kalliiksi, kun ne oli törkeän hintaisiakin.

No, aloittelija maksoi oppirahat.
Sen jälkeen en ole ostanut mitään taloa
kuin max 3 näytettä ekalla kertaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kalliita ne on, mutta muuten hirveitä sotkuja. Suunnilleen 20 nuottia per pullo, niin kyllä siinä joukossa on aina joku kamala haju joka pilaa kaiken.

Pari oli heitettävä roskiin kun ne haisi laatikostakin kuvottavalle. Mutta kyllä siitä oppi, tuli vaan kalliiksi, kun ne oli törkeän hintaisiakin. 

Samaan osoitteeseen päätyvät nämäkin. Nyt ei kykene käsittämään että kenen iholla nämä tuoksut voivat tuoksua hyvälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taidan odottaa jo salaa kevättä, kun suihkin aamuin illoin Après L'Ondéeta. Se tuntuu kuin lintujen villiltä sirkutukselta hämärissä, kun mennään jo kohti kesää. Ja tuoksusta tulee mieleen myös vapaus, aika, jossa ei ole koronaa eikä korona-ahdistusta. Ja vielä: tuoksusta tulee mieleen Winstonin toivo ja rakastuminen teoksessa Vuonna 1984. Satakieli laulaa...

Mistä tuota saa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä shoppasin, otin varaslähdön ja tänään sain tilaukseni. Päätin kokeilla Lähi-idän hajusteita ja voi yök! Nenäni ei pidä yhtään Junoon Rosesta, eikä Shaghafista eikä Inara Oudista. Mielestäni nämä ovat vanhanaikaisia tuoksuja ja tuoksuista puuttuu kehityskaari. Sen minkä suihkautti iholle on ja pysyy mutta ei muutu mihinkään. Tämä alkukokemuksena. On siinä ja tässä kokeilenko tuoksuttaa toista kertaa vai onko se ajan haaskausta odottaa ihmettä tapahtuvaksi ja erilaista lopputulosta.

No, aloittelija maksoi oppirahat.
Sen jälkeen en ole ostanut mitään taloa
kuin max 3 näytettä ekalla kertaa.

Mulle Amouaget sopivat kuin nenä päähän. Pidän kieltämättä monimutkaisista tuoksuista, Lutensitkin ovat se oma juttu. Epäilen jälleen kerran eroja nenissä ja ihokemioissa, nimittäin itsellä on sama kamala haju -ongelma Xerjoffin kanssa. Upeaksi kehuttuja, kalliita tuoksuja, jotka eivät kertakaikkiaan sovi. Pohjatuoksu on joko tunkkainen (Ouverture, Gran Ballo) tai käynyt (Erba Pura, Dolce Amalfi). Liraa en ole vielä kokeillut. 1888 sentään sopii, tosin sekin on selvä root beer tuoksultaan.

Toinen talo, jonka kanssa on myönnettävä tappio, on Kerosene. Sinänsä hyviä tuoksuja, mutta ne eivät asetu iholle, vaan kelluvat ärsyttävinä ja huomionkipeinä kuin pirtsakka partiolainen jäälautalla. Niin ja sitten on tietysti Bond no 9, joka tarjosi pettymystä toisen perään.....kaikki talot eivät toimi kaikille.

Olen myös löytänyt suitsukkeen, joka on liikaa (ihme on tapahtunut!). Zoologistin Macaque Yuzu Edition ja Comme des Garconsin Rouge saivat lähtöpassit molemmat terävänkitkerän suitsukenuotin vuoksi. Jos nenä on muuttumassa, olen vaikeuksissa. Oh well.

Vierailija

Mikä on teidän kaikkien aikojen suosikkituoksu? Oma suosikkini on ehdottomasti Lanvinin Eclat D'arpege. Aivan ihana huumaava tuoksu, josta saan aina kehuja. Tämän tyylisiä tuoksuja olisi kiva löytää lisää.

Vierailija

Jaahas, huomasin eilen että Zoologistilta on tullut uusi tuoksu, merihevonen. Aikooko kukaan testata? Itse en ole edes vielä katsonut tuoksunuotteja.

Vierailija

Onko kenelläkään kokemuksia Versacen Crystal Noirista? Miten kuvailitte tuoksua? Tuoksuuko tässä mielestänne kookos? 

ntig

Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän kaikkien aikojen suosikkituoksu? Oma suosikkini on ehdottomasti Lanvinin Eclat D'arpege. Aivan ihana huumaava tuoksu, josta saan aina kehuja. Tämän tyylisiä tuoksuja olisi kiva löytää lisää.

Kokeilin muuten tätä juuri eilen ennen erääseen kokoukseen menoa, voi kun harmitti. :D Ei ollut yhtään mulle sopiva tuoksu, vaan juurikin taas sellanen jonka ajattelen "aikuisen naisen tuoksuksi". Onneksi on vain parin millin näyte, ehkä tyrkytän äidilleni. Fragranticaa kun katsoo, niin eipä tuo mun jutulta kuulostakaan, floral, fresh ja green. Kannattaapa siis myös tarkastaa nuo nuotit etukäteen vaikka tilaisikin vain pieniä näytteitä... Mutta siis tuo pullo on aivan ihanan sievä, siitä pidän! 

Olen kyllä itse "aikuinen nainen", mutta jalat aika vankasti siellä makean vaniljan tiimissä, ja nämä tyylikkäät kukkaistuoksut tuntuvat mulle aina tosi vierailta. Mutta tätä tämä on, onneksi meillä on erilaisia mieltymyksiä! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Samaan osoitteeseen päätyvät nämäkin. Nyt ei kykene käsittämään että kenen iholla nämä tuoksut voivat tuoksua hyvälle.

Päällekäyviä, tunkeilevia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut tuo sama tuoksu monta vuotta ns.toimistotuoksuna 🙂 Nyt olen ehkä aavistuksen kyllästynyt siihen, mutta kyllä siihen taas palaan.

Kaikkien aikojen suosikkituoksuni oli Eau Belle d'Azzaro, sitä ei valmisteta enää. Oi niitä ysärinuoruuden aikoja.
Nyt olen kohta vuoden touhottanut Elie Saabin Girl of Nown kanssa, käytin sitä kesäkuumallakin. Aivan ihana tuoksu! Näin se maku muuttuu... tai elää.

Vierailija

Osaako kukaan neuvoa mikä tuoksu DIOR J'adore-sarjasta on ns. klassikko? Niin montaa eri versiota ja vahvuutta!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia Versacen Crystal Noirista? Miten kuvailitte tuoksua? Tuoksuuko tässä mielestänne kookos? 

Pidän tästä paljon. Tuoksusta tulee mieleen itsestään huolehtiva, varakas ja seksikäs nainen, joka on juuri tullut kampaajalta. Tunnen kookoksen mutta se ei ole ollenkaan rantatuoksumainen. Olen saanut kehuja tästä teineiltäkin vaikka on minusta ns aikusten tuoksu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen testannut ja tosi hyvä on, suunnittelen ostamista (on vaan mulle aika kallis,, silloin ostan, kun ei ole kampaajakäyntiä (käyn harvemmin, koska pitkät hiukset) tai jotain isoa laskua samassa kuussa/muille joululahjoja ostettavana). Crystal Noir edp:ssä on kookosnuotti, edt-versiossa ei ole kookosnuottia, silti ne tuoksuvat melkoisen samalta. Ehkä pidän enemmän edt-versiosta. 

Sivut