Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10641/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemuksia Versacen Crystal Noirista? Miten kuvailitte tuoksua? Tuoksuuko tässä mielestänne kookos? 

Vierailija
10642/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän kaikkien aikojen suosikkituoksu? Oma suosikkini on ehdottomasti Lanvinin Eclat D'arpege. Aivan ihana huumaava tuoksu, josta saan aina kehuja. Tämän tyylisiä tuoksuja olisi kiva löytää lisää.

Kokeilin muuten tätä juuri eilen ennen erääseen kokoukseen menoa, voi kun harmitti. :D Ei ollut yhtään mulle sopiva tuoksu, vaan juurikin taas sellanen jonka ajattelen "aikuisen naisen tuoksuksi". Onneksi on vain parin millin näyte, ehkä tyrkytän äidilleni. Fragranticaa kun katsoo, niin eipä tuo mun jutulta kuulostakaan, floral, fresh ja green. Kannattaapa siis myös tarkastaa nuo nuotit etukäteen vaikka tilaisikin vain pieniä näytteitä... Mutta siis tuo pullo on aivan ihanan sievä, siitä pidän! 

Olen kyllä itse "aikuinen nainen", mutta jalat aika vankasti siellä makean vaniljan tiimissä, ja nämä tyylikkäät kukkaistuoksut tuntuvat mulle aina tosi vierailta. Mutta tätä tämä on, onneksi meillä on erilaisia mieltymyksiä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10643/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin alussa monta Amouagea.

Kuvittelin että ne on hyviä ja korkealaatuisia.

Kalliita ne on, mutta muuten hirveitä sotkuja. Suunnilleen 20 nuottia per pullo, niin kyllä siinä joukossa on aina joku kamala haju joka pilaa kaiken.

En käsitä että joku niitä ostaa ja maksaa vielä yli 300 erkkiä.

Pari oli heitettävä roskiin kun ne haisi laatikostakin kuvottavalle. Mutta kyllä siitä oppi, tuli vaan kalliiksi, kun ne oli törkeän hintaisiakin. 

Samaan osoitteeseen päätyvät nämäkin. Nyt ei kykene käsittämään että kenen iholla nämä tuoksut voivat tuoksua hyvälle.

Päällekäyviä, tunkeilevia.

Vierailija
10644/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän kaikkien aikojen suosikkituoksu? Oma suosikkini on ehdottomasti Lanvinin Eclat D'arpege. Aivan ihana huumaava tuoksu, josta saan aina kehuja. Tämän tyylisiä tuoksuja olisi kiva löytää lisää.

Minulla on ollut tuo sama tuoksu monta vuotta ns.toimistotuoksuna 🙂 Nyt olen ehkä aavistuksen kyllästynyt siihen, mutta kyllä siihen taas palaan.

Kaikkien aikojen suosikkituoksuni oli Eau Belle d'Azzaro, sitä ei valmisteta enää. Oi niitä ysärinuoruuden aikoja.

Nyt olen kohta vuoden touhottanut Elie Saabin Girl of Nown kanssa, käytin sitä kesäkuumallakin. Aivan ihana tuoksu! Näin se maku muuttuu... tai elää.

Vierailija
10645/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan neuvoa mikä tuoksu DIOR J'adore-sarjasta on ns. klassikko? Niin montaa eri versiota ja vahvuutta!

Vierailija
10646/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia Versacen Crystal Noirista? Miten kuvailitte tuoksua? Tuoksuuko tässä mielestänne kookos? 

Pidän tästä paljon. Tuoksusta tulee mieleen itsestään huolehtiva, varakas ja seksikäs nainen, joka on juuri tullut kampaajalta. Tunnen kookoksen mutta se ei ole ollenkaan rantatuoksumainen. Olen saanut kehuja tästä teineiltäkin vaikka on minusta ns aikusten tuoksu.

Vierailija
10647/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testannut ja tosi hyvä on, suunnittelen ostamista (on vaan mulle aika kallis,, silloin ostan, kun ei ole kampaajakäyntiä (käyn harvemmin, koska pitkät hiukset) tai jotain isoa laskua samassa kuussa/muille joululahjoja ostettavana). Crystal Noir edp:ssä on kookosnuotti, edt-versiossa ei ole kookosnuottia, silti ne tuoksuvat melkoisen samalta. Ehkä pidän enemmän edt-versiosta. 

Vierailija
10648/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Osaisiko joku palstalainen suositella joulutuoksua jouluhullulle? :) Omistan jo Kenzo Jungle L'Elephant -tuoksun, joka on mausteinen ja tuoksuu todella monen mielestä joululta. Olen samaa mieltä, mutta haluaisin vielä toisen tuoksun. Mielellään sellaisen, jossa ei tuoksu neilikka yhtä vahvasti, sillä se on melkein ainoa tuoksu, jonka tuosta Jungle L'Elephantista tulee minulla esille. En pidä vahvasta puiden tuoksusta, joten mieluummin sellainen mausteisempi/pehmeämpi (tyyliin vaniljaa mausteiden kanssa), ei siis kovin puinen/maskuliininen. En osaa selittää kunnolla, pahoitteluni.

Vierailija
10649/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Osaisiko joku palstalainen suositella joulutuoksua jouluhullulle? :) Omistan jo Kenzo Jungle L'Elephant -tuoksun, joka on mausteinen ja tuoksuu todella monen mielestä joululta. Olen samaa mieltä, mutta haluaisin vielä toisen tuoksun. Mielellään sellaisen, jossa ei tuoksu neilikka yhtä vahvasti, sillä se on melkein ainoa tuoksu, jonka tuosta Jungle L'Elephantista tulee minulla esille. En pidä vahvasta puiden tuoksusta, joten mieluummin sellainen mausteisempi/pehmeämpi (tyyliin vaniljaa mausteiden kanssa), ei siis kovin puinen/maskuliininen. En osaa selittää kunnolla, pahoitteluni.

Vaniljatuoksujahan on hyllyt täynnä.

Vaikeaa on löytää tuoksua jossa vaniljaa ei ole.

En osaa sanoa muuta kuin lukemaan itseä kiinnostavien merkkien tarjontaa ja sitten tilaa näytteitä.

Sillä tavalla mä pääsin alkuun. Fragranticassa on hyviä arvioita. Sitä kautta olen löytänyt merkkejä joista en ennen tiennytkään.

En osaa sanoa mikä parfyymi on jouluntuoksuinen.

Musta joulu tuoksuu hyasintilta, kuuselta, kynttilöiltä, kinkulta ja perunalaatikolta.

Mutta mitä kylmemmäksi käy sää sitä paremmin siedän mausteita, jopa vaniljaa.

Vierailija
10650/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan tarkkuuteen hintojen suhteen.

Esim. Notino nostaa hintojaan niin että kohina käy. Parfyymi x jonka ostin sieltä

noin kuukausi sitten hintaan 44€ maksaa nyt 54€.

Jungle Elephantin 100 ml ostin maaliskuussa jotain vähän yli 60€.

Nyt se maksaa Notinossa 94,40€.

Kuvitteleekohan Notino että kukaan ei huomaa mitään?

Vierailija
10651/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaniljatuoksujahan on hyllyt täynnä.

Vaikeaa on löytää tuoksua jossa vaniljaa ei ole.

En osaa sanoa muuta kuin lukemaan itseä kiinnostavien merkkien tarjontaa ja sitten tilaa näytteitä.

Sillä tavalla mä pääsin alkuun. Fragranticassa on hyviä arvioita. Sitä kautta olen löytänyt merkkejä joista en ennen tiennytkään.

En osaa sanoa mikä parfyymi on jouluntuoksuinen.

Musta joulu tuoksuu hyasintilta, kuuselta, kynttilöiltä, kinkulta ja perunalaatikolta.

Mutta mitä kylmemmäksi käy sää sitä paremmin siedän mausteita, jopa vaniljaa.

Minä ainakin käsitin tuon joulutuoksua etsivän etsivän siis oikeasti joululta tuoksuvaa hajuvettä, eli siis kardemummaa, inkivääriä tms. ja sitten tuoksun pitäisi olla pehmeä (itse ymmärrän vaniljan niin), eikä maskuliinisen kova. Ei hän mielestäni etsinyt juuri vaniljatuoksua, vaan pehmeää joulutuoksua.

Itse ostin Venäjältä vuonna 2015 aivan ihanan joulutuoksun, siis ihan joulu nimellä kulkevan. En löytänyt sitä netistä koskaan, mutta tuoksui kardemummalta, inkivääriltä, jouluomenilta jne. Uskon kysyjän etsineen tällaista, vai olenko väärässä?

Vierailija
10652/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma joulutuoksuni on Chopardin Casmir. Kyseinen tuoksu ei ole sellainen, jota käyttäisin normaalisti mutta jouluun se sopii. Juhlava, mausteinen ja lämmin talvituoksu. Samantyyppinen mutta hintava on M. Micallefin Ylang in Gold.

Vierailija
10653/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempina vuosina Jo Malone on tuonut myyntiin setin joulutuoksuja mutta ilmeisesti ei tänä vuonna? Ei ainakaan ole osunut silmiin Kick'sin tai Stockan sivuilla.

Vierailija
10654/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiempina vuosina Jo Malone on tuonut myyntiin setin joulutuoksuja mutta ilmeisesti ei tänä vuonna? Ei ainakaan ole osunut silmiin Kick'sin tai Stockan sivuilla.

Minä ostin viime vuonna Jo Malonen jouluboksin Black Friday -tarjouksena Stockmannilta, mutta tänä vuonna en ainakaan vielä ole vastaavaa huomannut, vaikka vähän väliä olen niiden nettisivuilta asiaa kurkkinut. Onneksi viime vuodelta on reilusti minipulloissa vielä tuoksuja jäljellä. Ginger Biscuit, White Moss & Snowdrop ja Orange Bitters ovat tänäkin vuonna joulun tuoksujani.

Vierailija
10655/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin alussa monta Amouagea.

Kuvittelin että ne on hyviä ja korkealaatuisia.

Kalliita ne on, mutta muuten hirveitä sotkuja. Suunnilleen 20 nuottia per pullo, niin kyllä siinä joukossa on aina joku kamala haju joka pilaa kaiken.

En käsitä että joku niitä ostaa ja maksaa vielä yli 300 erkkiä.

Pari oli heitettävä roskiin kun ne haisi laatikostakin kuvottavalle. Mutta kyllä siitä oppi, tuli vaan kalliiksi, kun ne oli törkeän hintaisiakin. 

Samaan osoitteeseen päätyvät nämäkin. Nyt ei kykene käsittämään että kenen iholla nämä tuoksut voivat tuoksua hyvälle.

Päällekäyviä, tunkeilevia.

Annostelu :).

Vierailija
10656/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, alkaa näin parfyymifanina lähes ottaa rinnasta, kun joku sanoo heittävänsä tuoksuja roskiin. 😥 Kyllä ne löytäisivät uuden ķodin Torista. Tai jos ei jaksa sitä häsläystä, niin antaa tutuille tai laittaa jonnekin tyrkylle Saa ottaa -lapun kanssa.

Vierailija
10657/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saaneet lahjaksi sellaisia tuoksuja joita ette ole pystyneet käyttämään?

Ajattelen hajuvesissä, että laatu korvaa määrän. Käytän kahta tuoksua, jotka ovat molemmat vähän kalliimmilta merkeiltä, joita ei myydä joka tavaratalossa, mutta ne eivät ole mitään superkalliita kuitenkaan. Minulla on kesätuoksu ja talvituoksu. Muita hajuvesiä en koe tarvitsevani.

Olen käyttänyt näitä samoja jo kauan, ja niistä on tavallaan tullut osa minua.

Olen sanonut kaikille läheisille, että älkää ostako minulle mitään kosmetiikkaa lahjaksi. Haluan itse valita käyttämäni tuotteet. En ole mikään luksus-orientoitunut, vaan minulla on vain tietyt hyviksi toteamani tuotteet joita aina ostan.

Sain kuitenkin nyt lahjaksi mieheltä tuoksun, joka ei ole halpis, mutta sellainen hyvin tunnetun valmistajan keskihintainen tuoksu, joita näkee tähän aikaan vuodesta lahjapakkauksina tavarataloissa ja erikoistarjouksina laivalla. Se ei ole yhtään minun tyyliseni. Ajatus on kaunis, mutta tiedän, että en tule sitä oma-aloitteisesti käyttämään.

Se ei tuoksu minusta hyvälle.

En halua jättää mitään lojumaan hyllylle käyttämättömänä, mutten myöskään halua pahoittaa miehen mieltä.

Miten hankkiutua tällaisesta lahjasta diskreetisti eroon? Löytyykö Paco Rabanne-tyyppisille tuoksuille mitään jälleenmyyntimarkkinoita?

Vierailija
10658/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, alkaa näin parfyymifanina lähes ottaa rinnasta, kun joku sanoo heittävänsä tuoksuja roskiin. 😥 Kyllä ne löytäisivät uuden ķodin Torista. Tai jos ei jaksa sitä häsläystä, niin antaa tutuille tai laittaa jonnekin tyrkylle Saa ottaa -lapun kanssa.

Ei syytä dramatiikkaan, Amouagejen kohdalla oli luultavasti kyse 1-2 millin näyteputkiloista.

Vierailija
10659/19543 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ekstaasissa 😍 Guerlainin uusi Shalimar Millesime Vanilla Planifolia on upea! Paras Shalimar jota olen ikinä kokeillut, ja tykkään muutamasta muustakin. Tämä on kaikkein vaniljaisin ja tässä on myös vähän ambraa. Shalimarin tunnusomainen nahkaisuus ja lievä savuisuus on edelleen mukana, mutta tässä on korostettu ainutlaatuista guerlainmaista vaniljaa, ja tätä voisi suositella myös henkilöille, joille perus Shalimar on liian hyökkäävä. Tässä on enemmän makeutta ja tuoksu on lempeämpi. Kuitenkin täysin tunnistettava Shalimarin dna, ja tosi monikerroksinen, kehittyvä tuoksu. Mestariteos minun mielestä.

Vierailija
10660/19543 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisitteko vinkata tuoksuja joissa päätuoksuna (en hallitse termistöä) olisi tuberosa? Mieluusti sieltä edukkaammasta päästä :)

En tiedä edukkaasta, mutta ainakin Guccin Bloom-sarja on aika tuberoosainen. Ei omaan makuuni, mutta kokeilemani (Ambrosia ja Profumo) olivat ihan miellyttäviä. Samoin Givenchyn L'Interdite. N50