Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19286)
Notinolta tilattu tuote oli feikki. :( Ranskalaisissa hajuvesissä viivakoodin numerosarja alkaa aina 30-37, tässä alkoi numerolla 7. Muuten todella hyvin tehty väärennös pakkausta myöten.
Syötin hajuveden kirjain-numerokoodin Cosmetic calculatoriin, eikä se löytänyt mitään... Kaikissa muissa hajuvesissäni löytyy päivämäärä milloin tehty, ja tuolla tavalla sen aitouden voi tarkistaa varmasti.
En tiedä uskallanko enää tilata tuolta kun ensimmäinen kokemus oli näin huono.
N-85
Miten ensi vuosi ja uuden vuoden päätökset vaikuttavat tuoksufaneihin? Itse aion pitää no shopping -vuoden ja se koskee myös hajuvesiä. Luulen, että seikkailen testereiden parissa kokeillen ilmaiseksi mainstream-tuoksuja ja luen aihealueen kirjoja. Sekä nautiskelen vanhoista tuoksuistani sekä kaikista maailman ilmaisista tuoksuista mitä tuolla ulkona kohtaan.
Vielä olisi muutama päivä aikaa hankkia jokin tuoksu, mutta olen oikeastaan jo sitoutunut ostolakkooni.
Toivottavasti ensi vuonna tulisi jotain ihania, uusia tuoksuja! Ei enää flankereita vanhoista myyntimenestyksistä, kiitos. 🤞
Ensi vuonna aion ostaa vähemmän tuoksuja kuin tänä vuonna. Toivelistalla on Montalen Ristretto intense cafe, Rasasin Jasmine wisp ja kesäksi sit joku kevyempi, raikas tuoksu.
Kokeilin Tediä ja tykästyin. En ostanut, kun 39 euron hintalappu oli mielestäni hivenen korkea. Harmittaa kun Puma -tuoksu on poistunut markkinoilta. Tällä hetkellä kaapista löytyy Hugo Boss ja Playboy
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Mitä tuoksuja te olette toivoneet joululahjaksi esim. puolisoiltanne? Vai oletteko toivoneet ollenkaan?
Olen massaa: aion hommata My Wayn keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuoksuja te olette toivoneet joululahjaksi esim. puolisoiltanne? Vai oletteko toivoneet ollenkaan?
Mä yritän parhaillaan kuumeisesti miettiä, minkä toivoisin. Ehkä pyydän Narciso Rodriguezin EDT:n, sen mustapulloisen.
Stockmannilla on muuten nyt viikonloppuna tuoksuista -20% kantiksille, tiedoksi jos joku ei ole huomannut.
Kokemuksia Guerlainin L'Art et la Matière-sarjan tai Chanelin Les Exclusifs-sarjan tuoksuista?
Guerlainilta minulla on jo Cruel Gardenia ja Joyeuse Tubereuse, mutta tekisi mieli laajentaa vähän kokoelmaani... Etenkin Spiritueuse Double Vanille, Cuir Beluga ja Angelique Noire vaikuttavat todella kiinnostavilta tuoksuilta.
Chanelilta omistan vain Coromandelin.
Pidän makeista, vaniljaisista, puuterisista, myskisistä ja hennon kukkaisista tuoksuista, en juurikaan välitä sitruksisista tai kovin voimakkaan animaalisista tuoksuista.
Minulla ei vieläkään ole "nimikkotuoksua", mutta eniten käyttämäni tuoksut ovat Kilianin Rolling in Love, Profumum Roman Battito d'Ali, Xerjoffin Dama Bianca ja Diptyquen Do Son edp. :)
Vierailija kirjoitti:
Notinolta tilattu tuote oli feikki. :( Ranskalaisissa hajuvesissä viivakoodin numerosarja alkaa aina 30-37, tässä alkoi numerolla 7. Muuten todella hyvin tehty väärennös pakkausta myöten.
Syötin hajuveden kirjain-numerokoodin Cosmetic calculatoriin, eikä se löytänyt mitään... Kaikissa muissa hajuvesissäni löytyy päivämäärä milloin tehty, ja tuolla tavalla sen aitouden voi tarkistaa varmasti.
En tiedä uskallanko enää tilata tuolta kun ensimmäinen kokemus oli näin huono.N-85
Korjaan vähän. Tutkin asiaa, ja ilmeisesti eräkoodin tietoja ei aina löydykään. Sivuston ylläpitäjät purkaa koodeja, joten aivan kaikki ei välttämättä löydy järjestelmästä, etenkään uudemmat koodit. Ostin juuri hajuveden sokokselta, eikä sen koodia löytynyt tuolta sivustolta.
Viivakoodissa ei pitäisi olla poikkeuksia. Eli vieläkin jään epäilevästi mulkoileman notinon hajuvettä. Tuoksu kestää ja on mieleinen. Kaikki muuten ok, lukuunottamatta viivakoodia. Notino tietysti vastasi pitkästi ettö heidän hommansa loppuisi lyhyeen jos feikkejä möisivät. Varmasti ihan hyvää tavaraa on muuten myynnissä, ainakin muiden kokemusten perusteella. Tämä hajuvesi on lopetettu tuote, ja seuraavaksi olisin tilnnut Kenzon jungle l'elephantin, joka myös on lopetettu. Uskaltaako vai ei, onko vastassa sama tilanne. :/
- N85
En tiedä, onko ketju kuollut mutta tulin kysymään neuvoa. Olen lueskellut tätä alusta nyt sata sivua koska koin massiivisen parfyymiherätyksen noin kuukausi sitten ja intouduin tilailemaan kaikkea kuvausten perusteella. Fragranticaakin on tullut selailtua. Ekat sata sivua ovat olleet ihanan viihdyttävää ja hyväntuulista keskustelua, kiitokset siitä. Ajattelin kyllä lukea loputkin mutta hetki siinä menee.
Kysymykseni koskee Naomi Campbellin Pret a Porter - tuoksua. Ostin sen Kicksistä netistä kuvauksen perusteella, kuulosti kivalta kevyeltä, hedelmäiseltä ja kukkaiselta. Samalla ostin mm. Elizabeth Ardenin My Fifth Avenuen. Tulos: en voi sietää tuota NC:tä! EA on ihana joten ei johdu siitä että minulla olisi vain kallis maku. Pret a porter haisee (!) kamalalta halvalta partavedeltä, läpitunkeva katku josta en saa irti mitään luvattuja hedelmäisiä tai kukkaisia nuotteja. Se on kauhea pullon suulta nuuhkittuna, paperilla ja iholla; siinä määrin että piti pestä käsi ja hangata desinfiointiaineella. Olen koettanut pitää sitä ranteella pari kertaa, molemmilla meni pesuksi ja pois hinkkaamiseksi parin tunnin sinnittelyn jälkeen. Voiko bergamotti olla tuo sietämätön hirvitys? Tai patsuli? Fragranticastakin yritin lueskella, näytti olevan tykätty tuoksu, hyvää vastinetta rahalle ja naiselliseksi koettu. Minusta tuo on niiiin partavesi ja lipevän vaimoaan pettävän kauppamatkustajan lemu kuin vaan voi olla.
Miten vältän jatkossa vastaavan kokemuksen eli mitä nuottia kannattaa vältellä? Vai voiko pulloni olla pilalla? Vai onko nenässäni vikaa?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko ketju kuollut mutta tulin kysymään neuvoa. Olen lueskellut tätä alusta nyt sata sivua koska koin massiivisen parfyymiherätyksen noin kuukausi sitten ja intouduin tilailemaan kaikkea kuvausten perusteella. Fragranticaakin on tullut selailtua. Ekat sata sivua ovat olleet ihanan viihdyttävää ja hyväntuulista keskustelua, kiitokset siitä. Ajattelin kyllä lukea loputkin mutta hetki siinä menee.
Kysymykseni koskee Naomi Campbellin Pret a Porter - tuoksua. Ostin sen Kicksistä netistä kuvauksen perusteella, kuulosti kivalta kevyeltä, hedelmäiseltä ja kukkaiselta. Samalla ostin mm. Elizabeth Ardenin My Fifth Avenuen. Tulos: en voi sietää tuota NC:tä! EA on ihana joten ei johdu siitä että minulla olisi vain kallis maku. Pret a porter haisee (!) kamalalta halvalta partavedeltä, läpitunkeva katku josta en saa irti mitään luvattuja hedelmäisiä tai kukkaisia nuotteja. Se on kauhea pullon suulta nuuhkittuna, paperilla ja iholla; siinä määrin että piti pestä käsi ja hangata desinfiointiaineella. Olen koettanut pitää sitä ranteella pari kertaa, molemmilla meni pesuksi ja pois hinkkaamiseksi parin tunnin sinnittelyn jälkeen. Voiko bergamotti olla tuo sietämätön hirvitys? Tai patsuli? Fragranticastakin yritin lueskella, näytti olevan tykätty tuoksu, hyvää vastinetta rahalle ja naiselliseksi koettu. Minusta tuo on niiiin partavesi ja lipevän vaimoaan pettävän kauppamatkustajan lemu kuin vaan voi olla.
Miten vältän jatkossa vastaavan kokemuksen eli mitä nuottia kannattaa vältellä? Vai voiko pulloni olla pilalla? Vai onko nenässäni vikaa?
Siten voit välttää että lopetat sokeasti ostamisen alkuunsa ja alat joko käymään kaupassa testaamassa ja tuoksuttelemassa tai tilaat internetistä 1-2ml näytteen jota voit sitten kotona rauhassa testailla ajan kanssa. Tuoksumieltymykset ovat niin subjektiivinen ja henkilökohtainen asia ja siihen miten juuri sun aivot havaitsevat tietyn tuoksun liittyy todella monta tekijää esim. aikaisemmat tuoksumuistot, ympäristö, sää, mieliala jne.
Täytyy ymmärtää että vaikka tuhat muuta ihmistä kehuisi tiettyä hajuvettä maailman parhaaksi niin sun havainnot voi kääntyä täysin päinvastaiseen suuntaan ja toisinpäin.
Clive Christianilla on muutamia ihania tuoksuja jotka sopivat juuri talveen. Ei saa Suomesta. Tilasin Englannista Selfridges nettikaupasta. No1 suosikki. Hinta on suolainen, 580 puntaa.
Kokeilin noita Clive Christianin tuoksuja juuri lentokentällä enkä pitänyt mistään niistä….samoin kävin kokeilemassa Byredon gipsy water and bal d’afrique mitä on paljon kehuttu enkä pitänyt niistäkään. Olen jo kauan etsinyt sitä oikeaa omaa ”nimikkotuoksua” ja eniten olen tykästynyt Memo paris taloon. Monet heidän tuoksuistaan sopivat minulle todella hyvin enkä malta olla nuuskuttamatta niitä nyt ollenkaan.
Millesime kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten voit välttää että lopetat sokeasti ostamisen alkuunsa ja alat joko käymään kaupassa testaamassa ja tuoksuttelemassa tai tilaat internetistä 1-2ml näytteen jota voit sitten kotona rauhassa testailla ajan kanssa. Tuoksumieltymykset ovat niin subjektiivinen ja henkilökohtainen asia ja siihen miten juuri sun aivot havaitsevat tietyn tuoksun liittyy todella monta tekijää esim. aikaisemmat tuoksumuistot, ympäristö, sää, mieliala jne.
Täytyy ymmärtää että vaikka tuhat muuta ihmistä kehuisi tiettyä hajuvettä maailman parhaaksi niin sun havainnot voi kääntyä täysin päinvastaiseen suuntaan ja toisinpäin.
Mielestäni vastasit kyseiselle henkilölle ylemmyydentuntoisesti. Hän kysyy, onko jokin tietty nuotti tuossa Pret a Porter-tuoksussa jota kannattaisi vältellä. Tuskinpa kukaan nykyaikana enää pelkästään kaupoissa tuoksuja haistelee, joten ihan ymmärrettävää, että välillä tulee hutiostoksia. Eikä läheskään kaikista tuoksuista ole saatavilla näytteitä ellei ole valmis kyselemään niitä suoraan joiltakin jotka niitä myyvät omista pulloistaan.
Onko kokemuksia Guerlainen Mandarine-tuoksusta? Kuulisin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Millesime kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ymmärtää että vaikka tuhat muuta ihmistä kehuisi tiettyä hajuvettä maailman parhaaksi niin sun havainnot voi kääntyä täysin päinvastaiseen suuntaan ja toisinpäin.Mielestäni vastasit kyseiselle henkilölle ylemmyydentuntoisesti. Hän kysyy, onko jokin tietty nuotti tuossa Pret a Porter-tuoksussa jota kannattaisi vältellä. Tuskinpa kukaan nykyaikana enää pelkästään kaupoissa tuoksuja haistelee, joten ihan ymmärrettävää, että välillä tulee hutiostoksia. Eikä läheskään kaikista tuoksuista ole saatavilla näytteitä ellei ole valmis kyselemään niitä suoraan joiltakin jotka niitä myyvät omista pulloistaan.
Samaa mieltä kuin edellinen, jotkut myös asuu maalla kaukana tuoksukaupoista, joten tilaaminen on hyvä tapa ostaa tuotteita. Minä olen siinä onnistunut ihan suositusten perusteella, en kuitenkaan aina.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä uskallanko enää tilata tuolta kun ensimmäinen kokemus oli näin huono.N-85
Mielenkiintoinen tämä viivakoodi-asia. Onko tuo siis merkkikohtainen, vai tosiaanko kaikissa että ranskalaisissa hajuvesissä pitäisi viivakoodin alkaa 30-37? Kun katson omien ranskalaisten hajuvesien viivakoodeja, yleisin on 3 34-alkuinen. Mutta Chanelin koodi on kaikissa omistamistani 3 14-alkuinen.
Hyvää joulua, hajuvesikaverit!
Joulutuoksusi? Täällä: Shalimar.
Olenkohan mä tulossa vanhaksi? Minulla ei ole ainuttakaan toivetta joululahjatuoksuksi. Käytössäni on tällä hetkellä päivän fiiliksen mukaan useimmiten Lancomen Idole Aura tai Narciso Poudree - ja erityisinä päivinä joko Valentinon Donna Born in Rome, Givenchyn L'Interdit tai JPG:n So Scandal. Yleensä olen käyttänyt eri vuoden aikoina tasan yhtä tuoksua, mutta nyt mulla on menossa siis ihan hurlumheit tuoksujen suhteen. Kummallista. Ehkä sitten jo kevättalveksi voisikin kaipailla jotakin uutta kivaa. Ehdotuksia?