Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10621/19543 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulutuoksuna Sisleyn Soir de Lune. Juhlava, vintagemainen, mutta yllättävän mutkikas. Kuutamoilta, jännitystä ja mahdollisuuksia. Mausteet ja hedelmät hehkuvat iltaruskossa ja kuutamon noustessa taivaalle tuoksusta nousee aivan uusi luomus, hyvin kukkainen ja feminiininen. Myöhemmin, siinä vaiheessa kun silmäluomet ovat jo raukeina, ilmassa leijuu nyt jo tummuva myski ja patsuli, mutta hunajalla makeaksi pyöristettynä.

Vierailija
10622/19543 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntig kirjoitti:

Nyt se Narciso Rodriguez on täällä. 30 millin sokkonen, Ambrée, ja voih, hyvä muistutus siitä että pitää välttää tätä sokkona ostamista. (Valitettavasti asun vielä keskikokoisessa kaupungissa jossa ei oikeastaan ole kauppoja joissa tuoksutella jotain tämän tyylisiä tuoksuja.)

Tunnistan tämän kyllä heti hyväksi tuoksuksi, on mielestäni tyylikäs. Mutta ei ole mun tuoksu! Ei taida kelvata äidillenikään, olisi muuten hyvä joululahja. Olisipa tässä enemmän vaniljaa ja jotain vastaavaa, kaipaan sellaista hattaran pehmeyttä tähän... Yllättävän trooppinen tuoksu? Fragrantican mukaan kuitenkin musky ja powdery ihan ensimmäisinä, enkä mielestäni kuulu näiden inhoajiin. Ehkä tuo puuterisuus on tässä jotenkin liian vauvanpyllymäinen? Mutta on listassa myös pian näiden jälkeen tropical - tästä tapahtumasta ehkä nyt opin sitten ainakin sen, että tropicalia täytyy muistaa välttää. En oikein missään muussakaan ole trooppisten hajujen fani, paitsi tietysti hedelmissä itsessään. 

Tästä tulee kyllä mieleen moni tuoksu, jota olen aikoinaan jossain Stockalla/Sokoksella haistellut, eli ei ainakaan näin ensivaikutelmiltaan ole kovin erikoinen tai persoonallinen tuoksu. 

Olin ajatellut, että tästä saan viikonlopun menoihin uuden tuoksun, mutta eipä sittenkään. Ehkä kokeilen tätä vielä kerran tai pari tai vaikka annan odottaa kaapissa pari kuukautta ja jos ei kelpaa sittenkään, niin myyntiin vaan. Jostain syystä kuitenkin Narcisot kiinnostaa kovasti, ehkä löydän sieltä vielä omani! 

https://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Narciso-Eau-de-Pa…

-ntig, eli haluaneroonmarkettituoksuista89. 

Näytteitä mäkin tilailen, vaikka asun kaupungissa joka kuuluu 5top suurimpaan. Eu-alueella on ihan kivasti kauppoja.

Hajuvesiä on vain kerta kaikkiaan niin paljon, että vaikka poikkeaa Emotioniin, missä on kohtuuisot kaapit, niin usein just sitä mikä kiinnostaa ei ole.

Mutta esim. Aromat (Viro) myy näytteitä designereistakin, samoin Notino.

Vai onko markettituoksut joku mulle tuntematon alalaji?

Nyt mulla on mielessä yksi hajuvesi, joka pitäisi ostaa sokkona. Se ei ole mun tuntemaa tyyppiä, joten voi olla että inhoaisin sitä. Se maksaa yli 60e alessa.

Lisäksi ostin kyseisen talon yhden näytteen. Nuotit oli hyvät, tuoksu ei kummoinen.

Joten en tilaa sokkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10623/19543 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään siivoilin testerivarastojani. Olen laittanut jokaisen tuubin minikokoiseen minigrip-pussiin, jotta tuoksut eivät sekoitu. Nyt huomaa hyvin, miten osa putkiloista on oudosti tyhjiä ja joissain on vielä reilusti ainetta jäljellä.

Huonoksi todettuja on 1/3 kokonaismäärästä. Olen aika tyytyväinen siihen, että olen osannut pohtia mistä tuoksuista pitäisin. Toki osa on vain uteliaisuudesta tilattuja.

Nyt mietin, laittaisinko ne inhokit roskiin (ei, en jaksa alkaa myymään tai antamaan niitä, ne ovat melkein tyhjiä, vanhoja ja käytettyjä miniputkiloita) vai vieläkö pitäisi kokeilla.

Ehkä listaan ne tänne? Jos vaikka jokainen listaisi omat TOP-inhokkinsa vaihteeksi. Kunhan kukaan ei suutu sitten kun satavarmasti jonkun lemppari löytyy niiltä listoilta.

Mullakin on todella paljon testereitä, joista olisi hyvä päästä eroon. Täytyy yrittää treidata niitä Fragranticassa. N50

Ai jaa! Mites se onnistuu?

Mä en edes tiedä miten siellä löytää ihmisiä.

Mä käytän fragranticaa vain itseäni varten. Taisin mä kerran löytää sieltä jonkun keskustelupalstan, mut se oli tosi kömpelön näköinen.

Mä voisin vaihtaa näytteitä tyyliin "mulla on 8 puoliksi tai vähemmän käytettyä 1-2 millin näytettä, suurin osa nichetä.

Luettelisin nimet ja näyttäisin kuvan.

"Vaihtuuko samaan määrään? Designeritkin kelpaa, mutta niitä saisi olla sitten vähän enemmän."

Enkä rupeaisi lähettelemään yhtä tai kahta näytettä sinne sun tänne, vaan mielellään koko roska. Ja vain Suomeen. Kirjemerkki saa luvan riittää.

Vierailija
10624/19543 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne lainkaan Narciso Rodreqiezia...

Sori meni varmaan väärin.

Onko se teistä hyvä?

Mistä tuoksuista aloittaisin?

Vierailija
10625/19543 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi kokeiltavaksi Estee Lauderia?

Vierailija
10626/19543 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bvlgarin teetuoksut, erityisesti au the noir ja au the blanc - kokemuksia, kellään? Harkitsen sokko-ostosta, koska black friday -tarjouksista ison pullon saa etuisasti, ja testerit (5 ml) puolestaan ovat suhteessa noihin aika hintavia.

Vierailija
10627/19543 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bvlgarin teetuoksut, erityisesti au the noir ja au the blanc - kokemuksia, kellään? Harkitsen sokko-ostosta, koska black friday -tarjouksista ison pullon saa etuisasti, ja testerit (5 ml) puolestaan ovat suhteessa noihin aika hintavia.

Ei noista. Ainut kokemukseni Bvlgarista on Omnia-sarja. Olen kytännyt yhtä, ostaisin sen pienen 25 ml:n pullon, mutta ne on musta liian kalliita tuoksun simppeliyteen ja lyhyeen kestoon nähden.

Isot pullot taas on hirveän rumia, eikä ne taida pysyä pystyssä kuten ei se pikkupullokaan. Olen kuullut että iso pullo on hankala käyttääkin.

Anteeksi, tämä oli sun kyssärin vierestä.

Mut kertokaa muut mitä tiedätte Bvlgarista. Jotkut sanovat ihan hyväksi merkiksi.

Vierailija
10628/19543 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan enää Oscar de la Rentan Ruffles -tuoksua? Sitä jäi ikävä. Pikku vinkkinä auton omistaville naisille: suihkauta parfyymiosastolla tuoksun nimikkokorttiin mielituoksua ja vie autoon ja ta-daa: luksuswunderbaum on valmis. Näin on helppo muistaa, mikä ihanuus nenään tuoksuu. Ja astmaatikoilla ei ole asiaa autooni. Sinkkuna on vapaus valita kyytiin tulijat.

Toi Rufflessi, on hei huikee tuoksu!

Vierailija
10629/19543 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

My-Originesin mustaperjantaitarjouksesta tuli tilattua pullo Pascal Morabiton Or Blackia. 

Vierailija
10630/19543 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitteko vinkata tuoksuja joissa päätuoksuna (en hallitse termistöä) olisi tuberosa? Mieluusti sieltä edukkaammasta päästä :)

Vierailija
10631/19543 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän noista vihreän, valkoisen, punaisen ja sinisen. Laadukkaita tuoksuja, kevyitä ja aromattisia, tavallaan hienostuneita - mutta suositella en voi tietämättä sinun makuasi. Itselläni ei ole mitään noista, koska niillä on tietty oma tyylinsä,  joka ei oikein nappaa. N50

Vierailija
10632/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Friday on sitten hyödynnetty.

Viisi sokkosta, kaikki designereita.

Rahaa meni 140e, yksi oli aika kallis, mutta olen harkinnut sitä pitkään, joten otin senkin.

Miten muut, shoppasitteko?

Vierailija
10633/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peronpuo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan enää Oscar de la Rentan Ruffles -tuoksua? Sitä jäi ikävä. Pikku vinkkinä auton omistaville naisille: suihkauta parfyymiosastolla tuoksun nimikkokorttiin mielituoksua ja vie autoon ja ta-daa: luksuswunderbaum on valmis. Näin on helppo muistaa, mikä ihanuus nenään tuoksuu. Ja astmaatikoilla ei ole asiaa autooni. Sinkkuna on vapaus valita kyytiin tulijat.

Toi Rufflessi, on hei huikee tuoksu!

Ilmoittakaa muutkin nämä häirikköviestit

yp.lle.

Sillä tavalla ne poistetaan saman tien.

Vierailija
10634/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisitteko vinkata tuoksuja joissa päätuoksuna (en hallitse termistöä) olisi tuberosa? Mieluusti sieltä edukkaammasta päästä :)

Fragranticasta voi etsiä nuottien mukaan.

Vierailija
10635/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä shoppasin, otin varaslähdön ja tänään sain tilaukseni. Päätin kokeilla Lähi-idän hajusteita ja voi yök! Nenäni ei pidä yhtään Junoon Rosesta, eikä Shaghafista eikä Inara Oudista. Mielestäni nämä ovat vanhanaikaisia tuoksuja ja tuoksuista puuttuu kehityskaari. Sen minkä suihkautti iholle on ja pysyy mutta ei muutu mihinkään. Tämä alkukokemuksena. On siinä ja tässä kokeilenko tuoksuttaa toista kertaa vai onko se ajan haaskausta odottaa ihmettä tapahtuvaksi ja erilaista lopputulosta.

Mä tilasin alussa monta Amouagea.

Kuvittelin että ne on hyviä ja korkealaatuisia.

Kalliita ne on, mutta muuten hirveitä sotkuja. Suunnilleen 20 nuottia per pullo, niin kyllä siinä joukossa on aina joku kamala haju joka pilaa kaiken.

En käsitä että joku niitä ostaa ja maksaa vielä yli 300 erkkiä.

Pari oli heitettävä roskiin kun ne haisi laatikostakin kuvottavalle. Mutta kyllä siitä oppi, tuli vaan kalliiksi, kun ne oli törkeän hintaisiakin.

No, aloittelija maksoi oppirahat.

Sen jälkeen en ole ostanut mitään taloa

kuin max 3 näytettä ekalla kertaa.

Vierailija
10636/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliita ne on, mutta muuten hirveitä sotkuja. Suunnilleen 20 nuottia per pullo, niin kyllä siinä joukossa on aina joku kamala haju joka pilaa kaiken.

Pari oli heitettävä roskiin kun ne haisi laatikostakin kuvottavalle. Mutta kyllä siitä oppi, tuli vaan kalliiksi, kun ne oli törkeän hintaisiakin. 

Samaan osoitteeseen päätyvät nämäkin. Nyt ei kykene käsittämään että kenen iholla nämä tuoksut voivat tuoksua hyvälle.

Vierailija
10637/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan odottaa jo salaa kevättä, kun suihkin aamuin illoin Après L'Ondéeta. Se tuntuu kuin lintujen villiltä sirkutukselta hämärissä, kun mennään jo kohti kesää. Ja tuoksusta tulee mieleen myös vapaus, aika, jossa ei ole koronaa eikä korona-ahdistusta. Ja vielä: tuoksusta tulee mieleen Winstonin toivo ja rakastuminen teoksessa Vuonna 1984. Satakieli laulaa...

Mistä tuota saa?

Vierailija
10638/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä shoppasin, otin varaslähdön ja tänään sain tilaukseni. Päätin kokeilla Lähi-idän hajusteita ja voi yök! Nenäni ei pidä yhtään Junoon Rosesta, eikä Shaghafista eikä Inara Oudista. Mielestäni nämä ovat vanhanaikaisia tuoksuja ja tuoksuista puuttuu kehityskaari. Sen minkä suihkautti iholle on ja pysyy mutta ei muutu mihinkään. Tämä alkukokemuksena. On siinä ja tässä kokeilenko tuoksuttaa toista kertaa vai onko se ajan haaskausta odottaa ihmettä tapahtuvaksi ja erilaista lopputulosta.

No, aloittelija maksoi oppirahat.

Sen jälkeen en ole ostanut mitään taloa

kuin max 3 näytettä ekalla kertaa.

Mulle Amouaget sopivat kuin nenä päähän. Pidän kieltämättä monimutkaisista tuoksuista, Lutensitkin ovat se oma juttu. Epäilen jälleen kerran eroja nenissä ja ihokemioissa, nimittäin itsellä on sama kamala haju -ongelma Xerjoffin kanssa. Upeaksi kehuttuja, kalliita tuoksuja, jotka eivät kertakaikkiaan sovi. Pohjatuoksu on joko tunkkainen (Ouverture, Gran Ballo) tai käynyt (Erba Pura, Dolce Amalfi). Liraa en ole vielä kokeillut. 1888 sentään sopii, tosin sekin on selvä root beer tuoksultaan.

Toinen talo, jonka kanssa on myönnettävä tappio, on Kerosene. Sinänsä hyviä tuoksuja, mutta ne eivät asetu iholle, vaan kelluvat ärsyttävinä ja huomionkipeinä kuin pirtsakka partiolainen jäälautalla. Niin ja sitten on tietysti Bond no 9, joka tarjosi pettymystä toisen perään.....kaikki talot eivät toimi kaikille.

Olen myös löytänyt suitsukkeen, joka on liikaa (ihme on tapahtunut!). Zoologistin Macaque Yuzu Edition ja Comme des Garconsin Rouge saivat lähtöpassit molemmat terävänkitkerän suitsukenuotin vuoksi. Jos nenä on muuttumassa, olen vaikeuksissa. Oh well.

Vierailija
10639/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teidän kaikkien aikojen suosikkituoksu? Oma suosikkini on ehdottomasti Lanvinin Eclat D'arpege. Aivan ihana huumaava tuoksu, josta saan aina kehuja. Tämän tyylisiä tuoksuja olisi kiva löytää lisää.

Vierailija
10640/19543 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, huomasin eilen että Zoologistilta on tullut uusi tuoksu, merihevonen. Aikooko kukaan testata? Itse en ole edes vielä katsonut tuoksunuotteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän