Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10561/19543 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja saman tien kun lähetin äskeisen viestin, muistin että kyseessä oli White Linen Breeze

https://www.fragrantica.com/perfume/Estee-Lauder/White-Linen-Breeze-543…

Vierailija
10562/19543 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko Hobby Hallilta väliaikatietoja tilauksen liikkeistä? Arvioivat toimitusajaksi viikon mikä tuntuu aika hitaalta kun ei sentään Viroa kauempaa matkata.

Olen tilannut Hobbarilta vain kerran. Silloin kaikki sujui hyvin kyllä. Tavarakin oli aitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10563/19543 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko Hobby Hallilta väliaikatietoja tilauksen liikkeistä? Arvioivat toimitusajaksi viikon mikä tuntuu aika hitaalta kun ei sentään Viroa kauempaa matkata.

Olen tilannut Hobbarilta vain kerran. Silloin kaikki sujui hyvin kyllä. Tavarakin oli aitoa.

Mulla arvioivat toimitusajaksi kaksi viikkoa - no kestikin kolme. Mitä ihmeen väliaikatietoja?

Vierailija
10564/19543 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolta sain just YVL Libre. Mystinen tuoksu. Onkohan kellään kokemuksia tästä?

Vierailija
10565/19543 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittavat viestiä vaan jos tavaraa ei saatavilla tai jokin tuoksu myöhästyy arvioidun ajan yli (siis vasta kun arvioaika täynnä/ohittanut). Varmaankaan kaikkia tuoksuja ei ole HH:lla varastossa itsellään vaan tilaavat niitä omien asiakastilauksien mukaan toimittajaltaan - toimitusajoiksihan sanotaan 2-5 päivää tai pari viikkoa ja tästä lasken mistä tuoksut tulee

Vierailija
10566/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittavat viestiä vaan jos tavaraa ei saatavilla tai jokin tuoksu myöhästyy arvioidun ajan yli (siis vasta kun arvioaika täynnä/ohittanut). Varmaankaan kaikkia tuoksuja ei ole HH:lla varastossa itsellään vaan tilaavat niitä omien asiakastilauksien mukaan toimittajaltaan - toimitusajoiksihan sanotaan 2-5 päivää tai pari viikkoa ja tästä lasken mistä tuoksut tulee

Kiitos!

Sainkin jo viestin, että paketti on matkalla.

Virostako ne tulevat?

Niin, mulla oli kaikki tuotteet merkattu 2-5 pvää.

Hobbiksessa oli kylllä hyviä alennuksia.

Selvästi halvempi kuin Notino.

Vierailija
10567/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käväistiin Espanjasta ja tein oikean markettilöydön: Rose Oud.

Ihan huumaava tuoksu!

Mikä talo?

Vierailija
10568/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolta sain just YVL Libre. Mystinen tuoksu. Onkohan kellään kokemuksia tästä?

ysl varmaankin.

Oli mulla näyte, mutta se meni rikki.

Sain silti pari krt testattua. Musta se oli ihan miellyttävä (laventelia, ah) mut melko hento ja lyhyt.

Vierailija
10569/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan epäillä että sokko-osteluun jää niinkun koukkuun.

Älytön homma, koska eihän ihminen määräänsä enempää voi käyttää hajuvesiä.

Onneksi vaatimustaso kasvaa sitä mukaa kuin pulloja kertyy. Mulla 20 fb.tä on ehdoton maksimi. Sen lisäksi saa olla max 10 dekanttia.

Vierailija
10570/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parfums de Marlya on tullut näköjään Stockan verkkokauppaan, oho. Olisikohan nämä tulossa tavarataloonkin? Aina sitä ilahtuu, kun valikoima Suomessa laajenee edes jollain! Näiden voisi kyllä kuvitella ihan menestyvän, kivoja eikä liian vaikeita tuoksuja, ja varsinkin Delina-sarja saanut hirveästi hypeä. Onko teillä kellään suosikkeja tältä talolta?

Kalan. Kiva, mutta ei sentään hintansa väärti. Mulle riittää dekantti.

Vierailija
10571/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailkaapa mulle Armanin My Way.

Testailin montaa eri tuoksua taannoin, enkä ole varma, oliko se tajuttoman ihana tuoksuluiska juuri My Way, kun niitä papereita oli niin monta. Harmitti jälkeenpäin. 

Voin käydä myöhemmin uudestaan testaamassa, mutta just nyt olisi hyvä tarjous yhdessä nettikaupassa.

Monet sanovat, että My Way tuoksuu metsämansikalta vaikka sitä ei ole mainittu olevan tuoksunuoteissa. Ihana tuoksu minusta.

Kävin lopultakin testaamassa, ja kyllä,  se on metsämansikan tuoksu ja tuberoosa yhdessä! Ihmettelen myös, ettei metsämansikkaa ole tuoksunuoteissa mainittuna, se on niin selvä, ja pullon värikin tukee mielikuvaa.

Mietin, onko tämä omaan makuuni liian makea. Aiemmin pidin makeista tuoksuista, nykyään enemmän aromaattisista ja vihreistä. Hieno tuoksu My Way joka tapauksessa on.

Vierailija
10572/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa keskustelussa mukana, voimakkaan tuoksupilven keskellä silmät pyörien vuoroin ihastuksesta ja vihastuksesta :)

Päivän tuoksuna Etat Libre d'Orange Rien. En muuten suosittele täysin uuden, satunnaisesti käteen osuneen tuoksun testaamista kesken etäpalaverin. Olin hetken aikaa ihan ulkona tästä ulottuvuudesta.

Ensireaktio ja -assosiaatio oli muovinen, synteettinen ja silti nahkainen. Auto. Jokin voimakas ja hyökkäävä. Sitten yhtäkkiä olin lapsuudessani ja mieleeni tulivat ne voimakkaat tuoksut mitä aikuiset naiset käyttivät. Sellaiset joilla oli kihara tukka, kajalia, isot aurinkolasit, virkatut topit ja leveälahkeiset farkut platform-korkkarien kera. Olin siis 1970-luvulla.

Alkutyrmäyksen jälkeen aloin erottaa tuoksusta muutakin kuin nahkasuitsukkeen. Tuo muistikuva lapsuudesta kuitenkin jäi ja Rien on kuin molekyyleistä rakennettu 70-luvun nainen. Sellainen, joka käy suihkussa kun ehtii ja on juuri polttanut asunnossaan suitsuketta.

Tämä on oudon ihana. Tumma ja koukuttava. Oma nenäni toivoisi hieman vähemmän suitsuketta ja noin 50% vähemmän voimakkuutta. Jos tässä on jotain niin se on persoonallisuutta. Tämä ei ole jokatytön tuoksu.

Vierailija
10573/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä aikaa keskustelussa mukana, voimakkaan tuoksupilven keskellä silmät pyörien vuoroin ihastuksesta ja vihastuksesta :)

Päivän tuoksuna Etat Libre d'Orange Rien. En muuten suosittele täysin uuden, satunnaisesti käteen osuneen tuoksun testaamista kesken etäpalaverin. Olin hetken aikaa ihan ulkona tästä ulottuvuudesta.

Ensireaktio ja -assosiaatio oli muovinen, synteettinen ja silti nahkainen. Auto. Jokin voimakas ja hyökkäävä. Sitten yhtäkkiä olin lapsuudessani ja mieleeni tulivat ne voimakkaat tuoksut mitä aikuiset naiset käyttivät. Sellaiset joilla oli kihara tukka, kajalia, isot aurinkolasit, virkatut topit ja leveälahkeiset farkut platform-korkkarien kera. Olin siis 1970-luvulla.

Alkutyrmäyksen jälkeen aloin erottaa tuoksusta muutakin kuin nahkasuitsukkeen. Tuo muistikuva lapsuudesta kuitenkin jäi ja Rien on kuin molekyyleistä rakennettu 70-luvun nainen. Sellainen, joka käy suihkussa kun ehtii ja on juuri polttanut asunnossaan suitsuketta.

Tämä on oudon ihana. Tumma ja koukuttava. Oma nenäni toivoisi hieman vähemmän suitsuketta ja noin 50% vähemmän voimakkuutta. Jos tässä on jotain niin se on persoonallisuutta. Tämä ei ole jokatytön tuoksu.

Oi! Suihkutitko vai tikutitko? Jotkut voimakkaat tuoksut käyttäytyvät paremmin kun suihkuttaa ilmaan ja kävelee pilven läpi. Kokeilin Rieniä tällä tavoin, suljetussa kylpyhuoneessa. Suitsuketuoksujen ystävänä tykästyin, mutta lopulta patsuli oli liikaa. Muuten suosittelen lämpimästi tutustumaan vaikka kaikkiin ELdOihin, ei taatusto ole tylsää. :D Yksi lempitalojani.

Täällä päivän tuoksu on uusimman näytekokoelman kylkiäisenä saatu ekstra, Amouagen Portrayal: jasmiini, tupakka, vanilja, olikohan muuta? Hyvin tasapainoinen kokonaisuus, nuotit sulautuvat yhteen , eivätkä oikeastaan erotu selkeästi enää alun jälkeen (verrattuna esim ELdOn Jasmin & Cigaretteen, joka oli vuorotellen joko-tai). Jos tässä on tuberoosaa, se on hyvin aisoissa. Amouageksi hämmentävän hyväkäytöksinen ja antaa muillekin tilaan. Katosi iholta työpäivän aikana.

Vierailija
10574/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi! Suihkutitko vai tikutitko? Jotkut voimakkaat tuoksut käyttäytyvät paremmin kun suihkuttaa ilmaan ja kävelee pilven läpi. Kokeilin Rieniä tällä tavoin, suljetussa kylpyhuoneessa. Suitsuketuoksujen ystävänä tykästyin, mutta lopulta patsuli oli liikaa. Muuten suosittelen lämpimästi tutustumaan vaikka kaikkiin ELdOihin, ei taatusto ole tylsää. :D Yksi lempitalojani.

Suihkautin suoraan ranteeseen! Yleensä saatan laittaa nilkkoihin jos tiedän tuoksun olevan voimakas, tällä kertaa löysin testiputkilon hajamielisenä kesken palaverin ja ajatuksissani vain annoin mennä. Täytyy kyllä perehtyä muihinkin, sen verran mielenkiintoinen kokemus.

Vierailija
10575/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailkaapa mulle Armanin My Way.

Testailin montaa eri tuoksua taannoin, enkä ole varma, oliko se tajuttoman ihana tuoksuluiska juuri My Way, kun niitä papereita oli niin monta. Harmitti jälkeenpäin. 

Voin käydä myöhemmin uudestaan testaamassa, mutta just nyt olisi hyvä tarjous yhdessä nettikaupassa.

Monet sanovat, että My Way tuoksuu metsämansikalta vaikka sitä ei ole mainittu olevan tuoksunuoteissa. Ihana tuoksu minusta.

Kävin lopultakin testaamassa, ja kyllä,  se on metsämansikan tuoksu ja tuberoosa yhdessä! Ihmettelen myös, ettei metsämansikkaa ole tuoksunuoteissa mainittuna, se on niin selvä, ja pullon värikin tukee mielikuvaa.

Mietin, onko tämä omaan makuuni liian makea. Aiemmin pidin makeista tuoksuista, nykyään enemmän aromaattisista ja vihreistä. Hieno tuoksu My Way joka tapauksessa on.

Olen pohdiskellut, haistavatko vain suomalaiset My Wayssä metsämansikan. En ainakaan muista lukeneeni tai nähneeni siitä ulkomaisia arvosteluja, joissa mainittaisiin wild strawberry. Ja kyllä, minäkin haistan siinä sen metsämansikan.

Vierailija
10576/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut Rien-näyte varmaan kohta puoli vuotta. Siirrän sitä vuodenajasta toiseen toivoen löytäväni siitä jotain armeliasta, mutta ei: Rien on hirveä.

Bensaa, palanutta kumia, pahanhajuista savua ja ELdO:n tavaramerkki muovi.

Joten näyte lähtee roskiin tai kiertoon mikäli löydän uhrin.

Nyt tietäisin jo akordien perusteella pysyä kaukana Rienistä.

Vierailija
10577/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moving on...

Nautin kun löysin tavan tuoksua etelän maille. Käyttävät freesaukseen paljon Cologne tyyppisiä tuoksuja. Nyt on Roger&Gallet sarjasta 3x30ml eri colognea, jotain niistä suihkun jälkeen ja myöhemmin varsinainen tuoksu.

Mä taas käytän freesaukseen hyvää oliiviöljyä. Rypsiöljykin käy.

Vierailija
10578/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkautin suoraan ranteeseen! Yleensä saatan laittaa nilkkoihin jos tiedän tuoksun olevan voimakas, tällä kertaa löysin testiputkilon hajamielisenä kesken palaverin ja ajatuksissani vain annoin mennä. Täytyy kyllä perehtyä muihinkin, sen verran mielenkiintoinen kokemus.

Hatunnosto siviilirohkeudesta, vaikka tahattomastakin! :D Voin kuvitella hetkellisen poissaolon palaveritodellisuudesta, ja oikeastaan kaikista muistakin todellisuuksista...:D Siinä on potkua.

Ostin itse Eldon sivuilta reilu vuosi sitten discovery setin, 20 näytettä oli tuolloin 40 euroa. Testereissä on erinomainen sprayosa, eikä yksikään ole vuotanut. Tuohon kokoelmaan Rien ei valitettavasti kuulunut, joten hankin sen myöhemmin Notinolta. Se halusi kovastikin hajustaa kaikki muutkin näyteputkilot, ja päätyi eristyksiin.

Tämän hetken ehdoton lemppari kamferisen luumuchutneyn, Archives 69:n lisäksi on "Pommac", The Afternoon of a Faun. Oma siviilirohkeuteni ei ole vielä riittänyt pahamaineisen Secretions Magnifiquesin testaamiseen, mutta kaipa sekin on joskus koettava. :)

Vierailija
10579/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut Rien-näyte varmaan kohta puoli vuotta. Siirrän sitä vuodenajasta toiseen toivoen löytäväni siitä jotain armeliasta, mutta ei: Rien on hirveä.

Bensaa, palanutta kumia, pahanhajuista savua ja ELdO:n tavaramerkki muovi.

Joten näyte lähtee roskiin tai kiertoon mikäli löydän uhrin.

Nyt tietäisin jo akordien perusteella pysyä kaukana Rienistä.

Mun nenääni ELdOn tavaramerkki on inkivääri. Sitä löytyy milloin mistäkin. 

Kyseisestä luomuksesta on muuten vielä jytkympi versio, Rien Intense Incense. En osaa edes kuvitella kuinka intense se sitten on.

Vierailija
10580/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysl Libre on suosikkituoksuni! Klassinen, lämmin ja ihana! Käytän työtuoksuna, tulee itsevarma ja osaava olo. Kesällä käytän muuta, mutta tykkään Librestä etenkin syksyllä ja talvella.

[kquote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

ysl varmaankin.

Oli mulla näyte, mutta se meni rikki.

Sain silti pari krt testattua. Musta se oli ihan miellyttävä (laventelia, ah) mut melko hento ja lyhyt.