Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10581/19543 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailkaapa mulle Armanin My Way.

Testailin montaa eri tuoksua taannoin, enkä ole varma, oliko se tajuttoman ihana tuoksuluiska juuri My Way, kun niitä papereita oli niin monta. Harmitti jälkeenpäin. 

Voin käydä myöhemmin uudestaan testaamassa, mutta just nyt olisi hyvä tarjous yhdessä nettikaupassa.

Monet sanovat, että My Way tuoksuu metsämansikalta vaikka sitä ei ole mainittu olevan tuoksunuoteissa. Ihana tuoksu minusta.

Kävin lopultakin testaamassa, ja kyllä,  se on metsämansikan tuoksu ja tuberoosa yhdessä! Ihmettelen myös, ettei metsämansikkaa ole tuoksunuoteissa mainittuna, se on niin selvä, ja pullon värikin tukee mielikuvaa.

Mietin, onko tämä omaan makuuni liian makea. Aiemmin pidin makeista tuoksuista, nykyään enemmän aromaattisista ja vihreistä. Hieno tuoksu My Way joka tapauksessa on.

Olen pohdiskellut, haistavatko vain suomalaiset My Wayssä metsämansikan. En ainakaan muista lukeneeni tai nähneeni siitä ulkomaisia arvosteluja, joissa mainittaisiin wild strawberry. Ja kyllä, minäkin haistan siinä sen metsämansikan.

Jossain saksalaisessa arviossa mainittiin wilde Erdbeere

Vierailija
10582/19543 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testailin montaa eri tuoksua taannoin, enkä ole varma, oliko se tajuttoman ihana tuoksuluiska juuri My Way, kun niitä papereita oli niin monta. Harmitti jälkeenpäin. 

Voin käydä myöhemmin uudestaan testaamassa, mutta just nyt olisi hyvä tarjous yhdessä nettikaupassa.

Monet sanovat, että My Way tuoksuu metsämansikalta vaikka sitä ei ole mainittu olevan tuoksunuoteissa. Ihana tuoksu minusta.

Kävin lopultakin testaamassa, ja kyllä,  se on metsämansikan tuoksu ja tuberoosa yhdessä! Ihmettelen myös, ettei metsämansikkaa ole tuoksunuoteissa mainittuna, se on niin selvä, ja pullon värikin tukee mielikuvaa.

Mietin, onko tämä omaan makuuni liian makea. Aiemmin pidin makeista tuoksuista, nykyään enemmän aromaattisista ja vihreistä. Hieno tuoksu My Way joka tapauksessa on.

Olen pohdiskellut, haistavatko vain suomalaiset My Wayssä metsämansikan. En ainakaan muista lukeneeni tai nähneeni siitä ulkomaisia arvosteluja, joissa mainittaisiin wild strawberry. Ja kyllä, minäkin haistan siinä sen metsämansikan.

Luuletko että metsämansikoita kasvaa vain Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10583/19543 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että metsämansikoita kasvaa vain Suomessa?

En. Se käy kyllä ilmi kommenistani.

Voi hyvänen aika sentään näitä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa. Tai sitten englannin kieltä. 🙄

Vierailija
10584/19543 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain saksalaisessa arviossa mainittiin wilde Erdbeere

Ok.

Vierailija
10585/19543 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Escentric Molecules Molecule 01. Ihana, outo, häilyvä. Yhtäaikaa kevyt harso ja voimakas. Metsäinen, mutta enemmän puinen kuin vihreä. Lempeä, mutta erikoinen.

Tämä on kai se super-E jota kaikki eivät kykene haistamaan. Edes se keskustelun häirikkö ei välttämättä tunnistaisi koko molekyyliä. Testasin miespuolisella henkilöllä ja hän huudahti "pistävä". Itse en koe tässä mitään terävyyttä.

En ole ihan varma pidänkö tästä. Tässä on hirsistä rakennettu sauna, missä piirretään puuvärikynillä jotain ja väritetään ahkerasti, mutta kaikki on vähän sumuista ja harmaata, vaikka silmäkulmassa välillä vilahtaa värejä. Hämärä hyvällä tapaa. Se mikä häiritsee on häilyvyys, se että tuoksu välillä katoaa, sitten se tulee kuin harmaa hyökyaalto ja täyttää suun ja sieraimet. Moni tuoksu "tuntuu suussa", makuna, mutta tämä tekee sen kaikista vahvimmin. Koen tuoksun enemmän suussa ja kitalaessa kuin nenässä!

Olisi kiva kuulla tästä muidenkin kommentteja.

Vierailija
10586/19543 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Escentric Molecules Molecule 01. Ihana, outo, häilyvä. Yhtäaikaa kevyt harso ja voimakas. Metsäinen, mutta enemmän puinen kuin vihreä. Lempeä, mutta erikoinen.

Tämä on kai se super-E jota kaikki eivät kykene haistamaan. Edes se keskustelun häirikkö ei välttämättä tunnistaisi koko molekyyliä. Testasin miespuolisella henkilöllä ja hän huudahti "pistävä". Itse en koe tässä mitään terävyyttä.

En ole ihan varma pidänkö tästä. Tässä on hirsistä rakennettu sauna, missä piirretään puuvärikynillä jotain ja väritetään ahkerasti, mutta kaikki on vähän sumuista ja harmaata, vaikka silmäkulmassa välillä vilahtaa värejä. Hämärä hyvällä tapaa. Se mikä häiritsee on häilyvyys, se että tuoksu välillä katoaa, sitten se tulee kuin harmaa hyökyaalto ja täyttää suun ja sieraimet. Moni tuoksu "tuntuu suussa", makuna, mutta tämä tekee sen kaikista vahvimmin. Koen tuoksun enemmän suussa ja kitalaessa kuin nenässä!

Olen anosminen Iso-E superille eli en aisti sitä lainkaan. Tyttären kommentti tuosta oli "paha metsä", hänkin koki sen pistävänä ja oli pessyt puseroaan useampia kertoja päästäkseen jäämistä eroon (minulle saman teki 04).

Molecule 02:n (ambroxan) aistin juuri noin, se tulee ja menee, katoilee ja palaa.

Vierailija
10587/19543 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haista iso-E-superia. Kokeilin tuota Molecule 01-tuoksua, ja se oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Molecule 02: aistin vähän paremmin, vaikka senkin heikosti. Se tuoksuu puiselta. Muita en ole viitsinyt kokeilla koska tuon sortin minimaalisuus ei nappaa.

Escentric 02 minulla itse asiassa on, ja pidän siitä. Se on mun nenääni puinen iiristuoksu. N50

Vierailija
10588/19543 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu on ollut kertakokeiluksi jäävä Kerosenen Blackmail, kylkiäinen sekin. Tämän kanssa istuskellessa raavin ensin päätäni tavoitellessani hämmentävää tuttuutta...ja sitten alkoi naurattaa, kun tajusin assosiaation. Olen tuoksunut päivän täsmälleen samalta kuin anopin joulupöytä: savulta, suklaalta, karpaloilta ja luumuilta. Käytännössä tuoksu muistuttaa paljon Imaginary Authorsin A City on Firea, (mielestäni paljon enemmän kuin By the Fireplacea, johon tätä Fragranticassa verrataan). En näe syytä pitää molempia, etenkin kun ACOFkin on miehen kaapissa.

Alun voimakas savupöllähdys (tyypillisellä yhdellä suihkauksella keskivartaloon) sai aikaan päänsäryn. Pidän savusta nuotiolla, mutta parfyymeissa se ei oikein iske. Sen hälvettyä esiin nousevat marjat tai hedelmät, joita en osaa tarkemmin eritellä. Tummia ne ovat, eivätkä kovin makeita. Analyysi keskeytyi, ja tuoksu oli jo kadonnut kun pääsin taas asiaan. Kaikenkaikkiaan kuitenkin tämä jätti kylmäksi.

Vierailija
10589/19543 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, miten ihana Paloma Picasso EdT on! Tässä on kyllä "oukmossia", mutta sen lisäksi jotakin herkullista, kakkumaista, jotakin, joka tyydyttää makeanhimoni. En tarkoita, että tämä olisi mikään herkkutuoksu, varsin selvästä chyprestä on kyse.

Tämä on aivan upea. En pääse yli tästä. Mulla on jo Magie Noire, Y, Knowing ja Gres EdP 2019 ja olen ällikällä lyöty Paloma Picassosta. Viikonloppu alkoi hyvin!

Huomenna vuorossa muiden uusien tuoksujen testejä, jos vain maltan olla suihkuttamatta Palomaa jo aamusta. Nyt nautin tästä, tänään tulleet muut tuoksut jää nyt avaamatta.

Vierailija
10590/19543 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taisi tässä ketjussa suositella tuota Paloma Picassoa ja nimenomaan Eau de Toilettea, olen ikuisesti kiitollinen hänelle! Kiitos!

Vierailija
10591/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain raportoimaan, että Molecule01 tuoksuu yhä neuletakkini hihoissa. Jos aiot testata, ole varovainen. Ole mieluiten alasti..

Vierailija
10592/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosuttelen Menneniä. Hurmaava parfyymi.

Vierailija
10593/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku taisi tässä ketjussa suositella tuota Paloma Picassoa ja nimenomaan Eau de Toilettea, olen ikuisesti kiitollinen hänelle! Kiitos!

Onko sinulla nykyversio? Oletko kokeillut EDP:tä, millainen se on?

Mieleni tekisi hankkia pieni PP EDT ja EDP, sillä muistan tykänneeni Palomasta kovasti ysärillä. Edullinen tuoksu nykyään. En vain ole ihan varma, miltä se tuoksuu nykyään. (Toisaalta, oma makukin muuttuu.) N50

Vierailija
10594/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi paras tuoksu lauantaipäivään, kun on menossa kaupungille ostoksille ulos syömään (päivällä)? Cabochard Gresin, Narcotic Venuksen ja L'Impératrice 3:n välillä pähkäilen enkä osaa päättää! Minkä itse ottaisitte? Suihkutan kohta kaikkia, varma tuoksukolari.

Ja Mennen ei nyt käy vastaukseksi, vaikka se kaikkien aikojen paras tuoksu onkin ;-)

Vierailija
10595/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi paras tuoksu lauantaipäivään, kun on menossa kaupungille ostoksille ulos syömään (päivällä)? Cabochard Gresin, Narcotic Venuksen ja L'Impératrice 3:n välillä pähkäilen enkä osaa päättää! Minkä itse ottaisitte? Suihkutan kohta kaikkia, varma tuoksukolari.

Ja Mennen ei nyt käy vastaukseksi, vaikka se kaikkien aikojen paras tuoksu onkin ;-)

Joo multa et saa Mennen-suositusta :D

Suosittelen tuota L'Imperatrice 3-tuoksua, raikas ja hedelmäinen.

Vierailija
10596/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo multa et saa Mennen-suositusta :D

Suosittelen tuota L'Imperatrice 3-tuoksua, raikas ja hedelmäinen.

Musta taas se on selkeä kesätuoksu, ja lähtisin Narcoticin kanssa, koska voin. Ei ääntä Mennenille täältäkään. :D

Vierailija
10597/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisän mös Chanelin Alluresta, Coco Chanel sekä Madamoiselle.

Vierailija
10598/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On outo. Minulla ei ole ollenkaan sellainen fiilis, että tuoksun hyvältä kun laitan tätä. Tuoksu ei ole paha, mutta tuo mieleen sahatun havupuun enkä halua tuoksua siltä. Onneksi tuli hankittua testeri. Koitan vielä miten toimii kun kerrostaa vaikkapa jonkun naisellisen tuoksun kanssa.

Vierailija
10599/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärituoksuna Acqua di Parman Magnolia Nobile. 🥰

Vierailija
10600/19543 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On outo. Minulla ei ole ollenkaan sellainen fiilis, että tuoksun hyvältä kun laitan tätä. Tuoksu ei ole paha, mutta tuo mieleen sahatun havupuun enkä halua tuoksua siltä. Onneksi tuli hankittua testeri. Koitan vielä miten toimii kun kerrostaa vaikkapa jonkun naisellisen tuoksun kanssa.

DA & Durgan Mississippi Medicine oli mielestäni sellainen sahanpurutuoksu, mutta aivan erilainen. Huomattavasti miellyttävämpi, eikä niin hiljaa hiipien hyökkäävä.