Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
9101/19545 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pittosporum on ilmeisesti aitokielo tai kiiltokielipuu (pittosporum tobira). Tangerine on käsittääkseni ihan vain mandariini.

Mandariineista puheenollen :D

Tiedätkö mitä eroa on mandariinilla, satsumalla ja klementiinillä?

"Puhekielessä mandariinilla tarkoitetaan yleensä kaikkia pikkusitruksia, vaikka kaupallisesti merkittäviä erilaisia mandariinin viljelylajikkeita on yli 300"

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/2016101822478935

Wiki sanoo tangerinesta:

"Käännetty englannista-Tangerine on ryhmä oranssinvärisiä sitrushedelmiä, jotka koostuvat mandariini-appelsiinin hybridistä ja joidenkin pomelo-osuudesta. Nimeä käytettiin ensimmäisen kerran marokkolaisesta Tangerista peräisin oleville hedelmille, joita kuvattiin mandariinilajikkeina."

Veikkaan että se tangerine/mandariini jota käytetään tuoksuihin, on se lajike jossa paljon siemeniä ja tuoksuva kovempi kuori....?

Vierailija
9102/19545 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko kukaan suositella tuoksua, jossa on luumua ja vaniljaa? Aikoinaan ostin luumun ja vaniljan tuoksuisen suihkugeelin ja se yhdistelmä oli aivan ihana.

Luumu toimii paremmin voiteissa ja suihkusaippuoissa, siitä tulee hedelmäis-marjainen lisä.

Mutta........tuoksuissa joissa alkoholia, se luumu"yhdiste" muuttuu ja haiskahtaa usein pistävälle miesten tuoksulle tai ulkoa sateesta tulleelle koiralle.

Kenzo World Intense-tuoksussa pitäisi olla luumua ja vaniljaa eikä paljon muuta, se tummansininen "silmäpullo". Kannattaa kokeilla jos se miellyttää. Tosin kaverini mielestä se luumun tuoksu tuossa oli jotenkin muovinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9103/19545 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta fruugo.fi tilaamisesta? Löysin sieltä Jennifer Lopezin Miami Glow -tuoksun, jonka valmistaminen on lopetettu jo ajat sitten. Kehuttu yhdeksi parhaista julkkistuoksuista ikinä. Laitoin tilaukseen, saapa nähdä tuleeko paketti koskaan perille :D Nettisivu oli tosiaan vähän kummallisen oloinen. Itellä on pieni pullo tuota (löysin nettikirppikseltä), mutta en oikeen raaski käyttää sitä jos en löydäkään mistään enää. Ihan täydellinen kesätuoksu - raikas, saippuaisa ja hedelmäinen, kevyen kookoksinen. Tuolla Fruugossa oli 100ml hintaan 35,90€.

Vierailija
9104/19545 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiii,

olen parfyymifani/keräilijä, ja perustin juuri blogin, johon tulee kokemuksia kokeilimistani tuoksuista. Kiinnostuksen kohteena minulla vintage/retro sekä harvinaisemmat tuoksut. Toisinaan innostun jostakin tuoksunuotista ja haalin sen pohjalta parfyymejä. Lämpimästi tervetuloa seuraamaan: https://www.lily.fi/blogit/tuoksujen-nurkkahylly/

Vierailija
9105/19545 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen hajuveteen liittyvä muistoni on tällainen: seisoimme äidin ja isosiskon kanssa kolmistaan 4711 Kölninvesipullon ympärillä. Olin jotain 7 v. Kokeilimme sitä vuorotellen ja huokailimme miten ihanalta se tuoksuu, ja miten nopeasti se häviää.

Isä katseli touhua kauempaa suopeasti hymyillen tyyliin "naiset!"

Nyt ostin 150 millin pullon tuota legendaarista 4711:a. Halusin testata onko se yhä ihmeellistä. On se! Loistavasti tehty sekoitus.

Ja se haihtuu niin nopeasti, vartissa, että yhtenään saa lotrata.

Siitä jää iholle kevyt iloisen makea jälkituoksu, täytyykin vilkaista mitä siinä on. Ehkä myskiä ja vaniljaa. 4711:n historia muuten juontaa 1700-luvulle asti.

Tulin tästä tuoksusta ja muistostani oikein hyvälle mielelle.

Vierailija
9106/19545 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notino töppäsi. Kaikissa putkissa piti olla 2 ml, mutta kolmessa on tosi pieni liru. Ei varmaan milliäkään.

Ainahan se määrä vähän vaihtelee, mutta nyt en saanut sitä mitä maksoin.

Palaute lähtee.

Vierailija
9107/19545 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä Moulin Rouge. Erotan luumun, kanelin, ruusun ja iiriksen. Lisäksi jotain erikoista, ehkä se on wormwood.

Musta tämä on ihana! En osaa sanoa nimen osuvuudesta, enkä saa mitään huulipunaviboja, mutta tykkään tästä kovasti.

Vierailija
9108/19545 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään Tokmannin tuoksuista kokemusta. Halvat hinnat, onkohan laatu ok?

Ainakin Hermesin tuoksut jotka tilasin olivat ok. 

Vierailija
9109/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin HH:sta pari Monothemen tuoksua. Tämä on italialainen, tarkemmin sanottuna venetsialainen tuoksutalo, tuoksut edullisia. Yllätyin positiivisesti. Apotheose de Rose on hedelmäisen ruusuinen, siinä päärynää, mandariinia, ruusua, tonkapapua, myskiä ja patsulia. Ruusu on heleä, mehukas, sekoittuu kivasti päärynään, eikä tule liian vahvana esiin. Pohjanuotit tuovat syvyyttä ja pysyvyyttä.

Toinen tuoksu on Acrumi di Sicilia, tämä sisältää bitter orangea, tangeriinia, appelsiininkukkaa, pitosporumia?, jasmiinia ja myskiä. Tämä on vähän sellainen sitrus cologne -tyyppinen, ihana appelsiinin tuoksu. Kehityttyään myös kukat tulevat esiin. Raikas, virkistävä sitrustuoksu, tästäkin tykkään.

Tuoksuja on sarjassa paljon, tosin HH:ssa vain muutama erilainen myynnissä. Näitä olisi kiva kokeilla muitakin.

Nyt olen käyttänyt näitä vähän enemmän ja tämä Agrumi di Sicilia on noussut suosikiksi, aivan upea tuoksu! Tässä on niin autenttinen tuo appelsiinintuoksu, jossa pieni mausteisuus mukana. Ja tuoksu kehittyy, mukaan tulee appelsiininkukka ja myöhemmin myski. Tämä on myös kestävämpi kuin tuo toinen ruusu/päärynä -tuoksu. Sopii tosi hyvin näihin lämpimiin, aurinkoisiin päiviin. Loistava edullinen löytö. Yritin katsoa mistä näitä tuoksuja saisi tilattua lisää, merkillä kymmeniä erilaisia tuoksuja, mutta en vielä löytänyt hyvää tilaussaittia.

Vierailija
9110/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidliin on nyt tullut niitä uusia tuoksuja, neljä erilaista. Nämä ilmeisesti siis imitoivat jotain muita tuoksuja, esim. Coco Mademoisellea. En jäänyt tuoksuttelemaan maskin kanssa, joskus voisi kokeilla. Onko joku ehtinyt testata?

Vierailija
9111/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notino töppäsi. Kaikissa putkissa piti olla 2 ml, mutta kolmessa on tosi pieni liru. Ei varmaan milliäkään.

Ainahan se määrä vähän vaihtelee, mutta nyt en saanut sitä mitä maksoin.

Palaute lähtee.

Notino hoiti mogansa tyylikkäästi. Lähetin kuvan jossa näkyy, että kolmessa putkessa on ehkä kolmannes siitä määrästä mitä muissa. Enkä todellakaan ollut käyttänyt sitä, olin vasta hakenut paketin postista.

Pahoittelivat, ja lähettävät mulle uudet näytteet.

Fiksusti toimittu, asiakas on tyytyväinen!

😃

Vierailija
9112/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna ja testattavana

Byredon La Tulipe.

En tiedä mitä sanoa. Tuoksu on ihan kiva. Kukkaisen raikas, puhdas, lineaarinen.

Mutta siinä ei ole mitään erityistä luonnetta. Näyte maksoi 8,20€, sen perusteella odotin vähän enemmän.

Vierailija
9113/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna ja testattavana

Byredon La Tulipe.

En tiedä mitä sanoa. Tuoksu on ihan kiva. Kukkaisen raikas, puhdas, lineaarinen.

Mutta siinä ei ole mitään erityistä luonnetta. Näyte maksoi 8,20€, sen perusteella odotin vähän enemmän.

Onko hinta sinun mielestäsi laadun tae hajuvesissä?

Vierailija
9114/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Juliette Has A Gunin Vanilla Vibes, viime tipat näyteputkilon pohjalta. Menee sarjaan ihan kiva, mutta en todellakaan aio ostaa pulloa. Jokin vähän häiritsevä keinotekoinen sävy tässä on, aivan kuten oli Montalen Intense Tiaressakin, josta mulla myös oli näyte. En innostunut kummastakaan eikä kumpikaan saanut minua himoitsemaan muita näytteitä valmistajiltaan.

Vierailija
9115/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi rakkauteni on Juliette Has a Gunin Lady Vengeance.

Olen etsinyt pitkään ruusuista tuoksua. Jostain syystä monet ruusutuoksut muuttuvat ihollani sitruunaisiksi. Pullossa voi tuoda mieleen ihanan ruusutarhan, mutta iholle suihkaistuna lähinnä sitruuna-käsisaippuan.

Pidin tosi paljon Stella McCartneyn nimikkotuoksusta, mutta kun sen koostumus muutettiin jokunen vuosi sitten, se ei enää kestä ihollani kuin ohikiitävän hetken ennen kuin katoaa.

Lady Vengeance ilmeisesti toimii kemiallani, sillä se säilyttää ruusuisuutensa.

Ihana makeahko ja vähän ”hilloinen” vivahde, ehkä jopa jokin marjalikööri. Taustalla tuoksuu puinen vivahde. Siitä tulee jostain syystä mieleen seetristä valmistetut astiat.

Tässä on myös jotain hyvällä tavalla vanhanaikaista. Tulee mieleen joku 1900-luvun alun ranskalainen budoaari jossa on kampauspöydällä kimppu ruusuja ja vieressä puuterirasia.

Vierailija
9116/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidliin on nyt tullut niitä uusia tuoksuja, neljä erilaista. Nämä ilmeisesti siis imitoivat jotain muita tuoksuja, esim. Coco Mademoisellea. En jäänyt tuoksuttelemaan maskin kanssa, joskus voisi kokeilla. Onko joku ehtinyt testata?

Olen haistanut kahta Lidl:n miesten tuoksua joiden vaikutteena ovat Bossin Bottled ja Paco Rabannen One Million.

Aivan hirveetä kuraa.

Vierailija
9117/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi rakkauteni on Juliette Has a Gunin Lady Vengeance.

Olen etsinyt pitkään ruusuista tuoksua. Jostain syystä monet ruusutuoksut muuttuvat ihollani sitruunaisiksi. Pullossa voi tuoda mieleen ihanan ruusutarhan, mutta iholle suihkaistuna lähinnä sitruuna-käsisaippuan.

Pidin tosi paljon Stella McCartneyn nimikkotuoksusta, mutta kun sen koostumus muutettiin jokunen vuosi sitten, se ei enää kestä ihollani kuin ohikiitävän hetken ennen kuin katoaa.

Lady Vengeance ilmeisesti toimii kemiallani, sillä se säilyttää ruusuisuutensa.

Ihana makeahko ja vähän ”hilloinen” vivahde, ehkä jopa jokin marjalikööri. Taustalla tuoksuu puinen vivahde. Siitä tulee jostain syystä mieleen seetristä valmistetut astiat.

Tässä on myös jotain hyvällä tavalla vanhanaikaista. Tulee mieleen joku 1900-luvun alun ranskalainen budoaari jossa on kampauspöydällä kimppu ruusuja ja vieressä puuterirasia.

Kuulostaa kivalta! Täytyypä kokeilla jossain vaiheessa. Ruusutuoksut kiinnostavat aina.

Vierailija
9118/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet Reminiscencen Heliotrope tuoksua? Minulla on sarjan Dragee ja Guimauve ja tykkään molemmista mutta miltä heliotrooppi noin yleensäkään tuoksuu? Mitä kukkaa tai kasvia se muistuttaisi?

Vierailija
9119/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen haistanut kahta Lidl:n miesten tuoksua joiden vaikutteena ovat Bossin Bottled ja Paco Rabannen One Million.

Aivan hirveetä kuraa.

Okei, kiintoisaa. Minä en ole niitä ikinä tuoksutellut, mutta muistan että täällä joskus puhuttiin niistä uusista tuoksuista, ja huomasin että nyt niitä oli tullut. Ei kannusta kyllä kokeilemaan jos miesten tuoksut ovat noin huonoja.

Vierailija
9120/19545 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirveetä kuraa.

Tuo One million on kenties hirvein tuoksu ikinä. Ja olen kokeillut itsellekin ja haistanut muilla. Valitettavasti nuoret miehet sitä edelleen käyttävät, suurin suosio taisi olla ja mennä joku viisi vuotta sitten.

Bossia en ole koskaan arvostanut, mutta en toisaalta ole omalle iholleni kokeillutkaan. Tuoksuille pitää aina antaa mahdollisuus.

Minulla on menossa miesten tuoksut -vaihe. Pukeudun yöunille aina johonkin tuoksuun, tänä iltana se on Creedin Millesime Imperial. Peruskamaa toistaiseksi, hyvä tuoksu mutta ei yllätyksellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi