Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
7341/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oivaltavaa kysyä täältä neuvoa kirjaa kirjoittaessa. Niinhän kaikki muutkin kysyy eikä niille kettuilla. Tiedä mikä pääsiäismuna on henkästy nenuun mutta kiukuttelua on ketjussa viime aikoina esiintynyt 🤭

Mutta kuten sanottiin pitäisi tietää jotain hlöstä, koska monella on vahvoja mielikuvia erityyppisten tuoksujen käyttäjistä.

Antaa kirjan henkilöstä erilaisen vaikutelman onko Coco Mademoiselle, Delicious, vai Diorissimo. Tai joku Kilian.

Onko mielestäsi todellakin oivaltavaa, että kirjoittaja kysyy neuvoa sen sijaan, että pähkäilisi asian itse?

Neuvojen kysyminen on sinänsä ihan ok elämässä, mutta jotain tiedän kirjoittamisesta minäkin. En ikinä pyytäisi tältä palstalta sisällöllisiä neuvoja kirjaani.

Olen eri, jolle vastasit, mutta minustakaan ei ole mitään pahaa kysyä vinkkiä hajuvedestä parfyymiharrastajien ketjusta. En usko, että kyseessä on muuta kuin yksi pieni detalji kirjaan, mihin kirjoittaja toivoi saavansa muutaman ehdotusta, joita voisi harkita, tarkistaa muualta mitä niistä sanotaan ja kenties valita jonkun (tai mahdollisestii keksiä niiden pohjalta jonkun toisen). 

Ihan yhtä lailla kirjoittaja olisi voinut kysyä vaikka jostain ruokahifistelijöiden ketjusta, että onko joku teistä sattunut käymään esimerkiksi Itävallassa ja syönyt siellä jotain hyviä paikallisia leivonnaisia.

Jatkuvastihan täällä on kysytty neuvoa esimerkiksi lahjatuoksusta sen-ja-sen tyyppiselle ihmiselle, en näe, miten tämä olennaisesti poikkeaa sellaisista pohdinnoista. Tuskin työstettävän kirjan pointti on tehdä mitään syvä-analyysia hajuvedestä x tai että kirjoittaja olisi toivonut anonyymien & epämääräisten vauvapalstailijoiden tekevän kaiken kirjoitustyön hänen puolestaan.

Mutta myönnettäköön, en ole itse minkään sortin kirjailija, joten mitäpä minä tietäisin, mitkä ovat oikeille kirjailijoille järkeviä tai sallittuja tapoja tehdä taustatutkimusta.

Ulkokohtaista.

Tietysti kirjoittajan pitää itsensä haistaa tuoksu, jonka valitsee sankarittarelleen. Hänhän luo koko hahmon.

Sankarittarelleen...😂

Olihan tämä ironiaa?

Ei ole. Tuntuuko pahaltakin?

Katsos nykyään kaikki vanhanaikainen, sukupuolet erotteleva, uskonnollinen, pyhä tai muuten arvokkaaksi koettu on luettava ironisesti. Sellaisille asioille pitää nauraa ja ne täytyy häpäistä, niin ollaan hienosti kriittisiä ja ironisia ja kultivoituneita.

Ironia on tavallinen tehokeino. Ei siinä ole mitään häpeällistä eikä erityisen kultivoitunuttakaan. Mutta joskus ei ole varma onko kirjoittaja ironinen vai tulkitsenko väärin. Silloin mielellään kysyy, eikä siinäkään ole mitään häpäisevää.

Kysyy kysyy, mutta ei kovin neutraalisti.. :-)

"Sankarittarelleen...😂

Olihan tämä ironiaa?"

Vierailija
7342/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Oscar de la Rentan Bella Blanca. Odottelen kevään lämpöä sitrustuoksuille - kovin kauan vain kestää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7343/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin ”romanttisista” tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.

Onko kenelläkään tätä samaa, että jokin tuoksu on ensin hyvä, mutta kun lukee muiden arvosteluita Fragranticasta, niin se ei ehkä itsestäkään olekaan enää niin hyvä? Eihän sitä pitäisi miettiä mitä muut ajattelevat, mutta jotenkin se vaikuttaa, jos suurin osa on kirjoittanut Fragranticaan vain pitävänsä tuoksusta, ei rakastavansa sitä.

Olen pyrkinyt nyt pidättäytymään antamasta liikaa painoarvoa muiden arvosteluille.

Ei ole tämmöstä.

Mutta tiedän kyllä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä pitävät, vaan tivaavat toisten mielipiteitä, ja lopuksi ottavat sen mikä useimmista muistakin on hyvä.

Esim. Sen sijaan että ostaisivat sitä kahvia josta omat makunystyrät kiihottuvat, he tiukkaavat muilta, mikä on paras kahvimerkki.

Kun heille vastaa, he katsovat epäluuloisena kuin vieraan maan paikallista asukasta, joka opettaa pilanpäiten ummikkoturistille hävyttömiä kirosanoja väittäen että näin tervehditään kohteliaasti.

Vierailija
7344/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOTD Oscar de la Rentan Bella Blanca. Odottelen kevään lämpöä sitrustuoksuille - kovin kauan vain kestää...

Oi, tämä on ihana tuoksu! Tässä on jotain vanhanaikaista - hyvällä tavalla : )

Vierailija
7345/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin ”romanttisista” tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.

Onko kenelläkään tätä samaa, että jokin tuoksu on ensin hyvä, mutta kun lukee muiden arvosteluita Fragranticasta, niin se ei ehkä itsestäkään olekaan enää niin hyvä? Eihän sitä pitäisi miettiä mitä muut ajattelevat, mutta jotenkin se vaikuttaa, jos suurin osa on kirjoittanut Fragranticaan vain pitävänsä tuoksusta, ei rakastavansa sitä.

Olen pyrkinyt nyt pidättäytymään antamasta liikaa painoarvoa muiden arvosteluille.

Ei ole tämmöstä.

Mutta tiedän kyllä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä pitävät, vaan tivaavat toisten mielipiteitä, ja lopuksi ottavat sen mikä useimmista muistakin on hyvä.

Esim. Sen sijaan että ostaisivat sitä kahvia josta omat makunystyrät kiihottuvat, he tiukkaavat muilta, mikä on paras kahvimerkki.

Kun heille vastaa, he katsovat epäluuloisena kuin vieraan maan paikallista asukasta, joka opettaa pilanpäiten ummikkoturistille hävyttömiä kirosanoja väittäen että näin tervehditään kohteliaasti.

Täytyy myöntää että Cacharelin Edenin kanssa kävi vähän noin. Pidin tuoksun erilaisuudesta, trooppisuudesta, kummallisuudesta. Ostin pullon. Menin Fragranticaan ja järkytyin, miten inhottu tuoksu se monen mielestä on. Siksipä en uskalla käyttää Edeniä julkisilla paikoilla, siis ihan vaan jos se kaikkien muiden paitsi minun mielestä haisee mädäntyneille kasvinjätteille.

Muuten en kyllä kavahda Fragrantican negakommentteja, varsinkaan 'syytöksiä' yksiulotteisuudesta, tylsyydestä, shampoonhajusta, "oh this is so generic" , jne. En kumminkaan halua löyhkätä jätteille. 😀 Että siinä menee minun raja.

Vierailija
7346/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tämmöstä.

Täytyy myöntää että Cacharelin Edenin kanssa kävi vähän noin. Pidin tuoksun erilaisuudesta, trooppisuudesta, kummallisuudesta. Ostin pullon. Menin Fragranticaan ja järkytyin, miten inhottu tuoksu se monen mielestä on. Siksipä en uskalla käyttää Edeniä julkisilla paikoilla, siis ihan vaan jos se kaikkien muiden paitsi minun mielestä haisee mädäntyneille kasvinjätteille.

Muuten en kyllä kavahda Fragrantican negakommentteja, varsinkaan 'syytöksiä' yksiulotteisuudesta, tylsyydestä, shampoonhajusta, "oh this is so generic" , jne. En kumminkaan halua löyhkätä jätteille. 😀 Että siinä menee minun raja.

Kai se jonkun tuoksun inhottavuus johtuu lähinnä siitä, ettei tuoksu toimi omalla iholla. Mistä tiedän, miten hyvältä se jonkun toisen iholla tuoksuu. Myönnän, että inhoan Edeniä, ei ole hyvä mun iholla. Vesituoksut yleensäkään ei toimi mulla (poikkeuksena Acqua di Gioia), eivät myöskään liian kukkaiset tuoksut, pari poikkeusta kenties on. 

Vierailija
7347/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Http

Vierailija kirjoitti:

Miten selaus toimii käytännössä? Pitääkö mennä palleroihin joissa on sivunumerot? Miten niitä saa vaihdettua? Olisipa ihana löytää tähän ratkaisu!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun tällä palstalla olisi vähän paremmat hakutoiminnot ja voisi helposti selata pitkiä ketjuja hyppäämällä tietylle sivulle! Aika epätoivoista esim tätä monen sadan sivun ketjua alkaa kelailla nuolinäppäimellä sivu kerrallaan.

Vinkki satojen sivujen selailuun: mä siis meen tohon osoiteriville ja vaihdan siitä sen "page"numeron. Eli heitän hatusta, että siitä ehkä puhuttiin toissapäivänä, eli olisko vaikka sivu 610, ja hakuammun sillä. Siitä sit liikun sivun päivämäärien perusteella eteen tai taakse tai laitan uuden numeron. Mutta todella, kunpa toi hakutoiminto olisi parempi! 😩

SOTD Lancomen Miracle. Minulla on ollut iän kaiken tästä 5 ml näytepullo, en vaan ole saanut aikaiseksi testata, kun moni on sanonut, että muistuttaa tosi paljon Bright Crystalia ja siksi luulin jo tietäväni, millainen tämä on.

Mutta Lancomen Miraclehan on positiivinen yllätys! Paljon pehmoisempi ja"lämpimämpi" tuoksu, vaikka on selkeästi kevät-kesätuoksu. Tässä on aavistus pippuria ja puuterisuutta, mikä tuo mielleyhtymän nuoruuteni signatureen, Lacosten Pour Femmeen. Tässä on myös aavistus "karkkia".

Tuoksu myös muuttuu kauniisti iholla. Tykkään todella!

Kiitos 'page' -vinkistä, toikin auttaa aika lailla!

Meet osoiteriville, siihen missä lukee http://... jne ja vaihdat sen numeron sinne sekasotkun sekaan.

Onko tämä Miracle muuten edelleen kovastikin "kaikkien" suosiossa? Olen antanut itseni ymmärtää, että tämä on oikein massatuoksujen massatuoksu, vähän kuin La Vie est Belle. Mikä sinänsä vähän (turhamaisuutta, myönnetään) harmittaa, kun en kuitenkaan haluaisin tuoksua samalta kuin joka toinen vastaantulija. Vaikka toisaalta, mitä väliä oikeasti? Äh. Omaksi iloksenihan (ja vähän miehenkin) kuitenkin hajuvesiä käytän.

Tästä aasinsiltana tuli mieleen, mitä muita nykyhetken supersuosittuja tuoksuja oikein on? Tuon LVEB:n (ja Miraclen, ja Bright Crystalin) lisäksi. Taidan olla tipahtanut siltä osin kärryiltä.

Mun mielestä Lancomen koko hajuvesilinja on muuttunut väljähtyneeksi vitsiksi. Lancomen entisenä suosijana haksahdin vielä ostamaan ison näytteen Poemea kun se oli tarjolla.

On siinä Poemen alkupöläys tunnistettavissa.

Mutta se on kuin Fazerin suklaapatukat, mautonta rasvasokerimössöä. Kun Poeme hiljalleen haihtuu iholta, ei se tuota nautintoa vaan orastavaa päänsärkyä ja halun mennä suihkuun pesulle. Imelä pommi, josta ei irtoa vivahteita ja jonka paras puoli on lyhytkestoisuus.

Vierailija
7348/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cacharelin Eden on upea tuoksuluomus ja rakastin sitä 90-luvulla, mutta en sitä enää pysty käyttämään. Tuoksumuodit ja -mieltymykset muuttuvat. Se on ehdottomasti liian raskas ja vahva mulle nyt.

Olen se, joka tilasi nyt kokeeksi niitä espanjalaisia Women Secret-tuoksuja, ja rakastan tätä Daisy-kloonia, Eau My Delice! Ostin 30 ml pullon, joka maksoi vähän yli kympin, ja tuoksu onkin täysi kymppi. Juuri sellainen herkkä kukkais-hedelmäinen keväinen tuoksu, josta tulee hyvä fiilis. Suosittelen!

Vierailija
7349/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testissä Kenzon Amour ja olen niin iloinen että ostin täyden pullon! Juuri täydellinen tasapaino puuterisuutta, puhtautta ja makeutta. Ensin tulee vähän mieleen riisifrutti vanukas, joka sitten asettuu vanilja/puuteri täydellisyyteen. Vaikka tämä on luokiteltu kukkaistuoksuksi, ei nenäni kukkia tässä saa kiinni.

Olen tässä ajan kanssa huomannut muutenkin että Kenzon hajuvedet ovat juuri minulle täydellisiä. Puuterisia ja vaniljaisia, eivätkä ole liian voimakkaita. Nyt kokoelmasta puuttuu vielä Jungle Elephant mutta se taitaakin olla enemmän kylmien säiden tuoksu, joten se ostos jää loppuvuoteen. (Ihan hyvä kyllä, lupasin itselleni että paastoan nyt kesän yli). 🙈

Mua odottaa Hobbiksen paketti lähikaupassa.

Se pitäisi hakea, mutta olo on vähän heikko. En ole jaksanut.

Paketissa on neljä sokkopulloa. Tarkkaan valittuja tietysti, mutta eihän sitä ikinä voi olla varma. Yksi on juuri Kenzon Elefantti. Tiedän että sitä kuten kaikkea on rukattu huonommaksi, mutta entiset käyttäjät antoivat sen verran hyväksyntää, että päätin ottaa riskin.

Vierailija
7350/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tämmöstä.

Tarkoitatko että jätät Edenin ostamatta vai että kilahdat siitä kun joku kertoo sen haisseen jätteelle?

Vierailija
7351/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oivaltavaa kysyä täältä neuvoa kirjaa kirjoittaessa. Niinhän kaikki muutkin kysyy eikä niille kettuilla. Tiedä mikä pääsiäismuna on henkästy nenuun mutta kiukuttelua on ketjussa viime aikoina esiintynyt 🤭

Mutta kuten sanottiin pitäisi tietää jotain hlöstä, koska monella on vahvoja mielikuvia erityyppisten tuoksujen käyttäjistä.

Antaa kirjan henkilöstä erilaisen vaikutelman onko Coco Mademoiselle, Delicious, vai Diorissimo. Tai joku Kilian.

Onko mielestäsi todellakin oivaltavaa, että kirjoittaja kysyy neuvoa sen sijaan, että pähkäilisi asian itse?

Neuvojen kysyminen on sinänsä ihan ok elämässä, mutta jotain tiedän kirjoittamisesta minäkin. En ikinä pyytäisi tältä palstalta sisällöllisiä neuvoja kirjaani.

Miksi näin negatiivinen asenne? Tsemppiä tuolle kirjailijalle.

Ei hän käsittääkseni mikään kirjailija ole. Kirjailija on sellainen, joka elää kirjoja kirjoittamalla.

Hei äksypylly, lopeta jo. Me ei tiedetä onko vai eikö, ja mitä sitten? Ehkä hän on pöytälaatikkokirjailija, ehkä hän on tuleva sofioksanen tai minnacanth. Joka tapauksessa meiltä pyydettiin apua, sitä voi antaa tai olla hiljaa.

En ole äkäinen, mutta sinä kuulostat vähän siltä.

Tuo ihminen on kirjoittanut aikaisemminkin palstalle, ei ole kirjailija.

Miksi nimittelet minua ja haluat minun lopettavan, vaikka itse et osaa? Mikä ärsyttää?

Puutun sivusta keskusteluun.

Täällä on ihme hiekkalaatikkomeininki. Yksi kiljuu harva se päivä joillekin joiden kontribuutiot ei ilmeisesti miellytä, että olet väärässä ketjussa, mene pois. Nettipoliisi. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään näkemistä.

Toiset ulahtaa siitä, että joku huomauttaa markkinoilla olevista väärennöksistä, ja valittavat yhteen ääneen että tämän piti olla positiivinen ketju! Kai se on sitten positiivista jos tuhla rahansa litkuun mikä haisee pahalta.

Lopuksi, jos joku poikkeaa "ketjun virallisesta aiheesta" eli tuoksujen hehkutuksesta, taas joku valittaa ja tällä kertaa pahasti. Nyt meni koko ketju pilalle, kaikki on pilalla, elämä on pilalla!

Aiheen vierestä puhumisesta valittaminen on kuitenkin oikullista. Joitain poikkeamia sallitaan, joistain älähdetään.

"Kirjailijaa" nyt paapotaan porukalla. Ehkä siksi, että hän on niin avuton. Eikä tosiaan kirjailija, ei edes harrastaja.

Muuten mulla on hyvä vinkki niille joiden elämä menee pilalle vääränlaisista teksteistä: älkää lukeko. Skrollaatkaa eteenpäin.

Ketjun aihe on tuoksut. Ei taidenäyttely, ei ironia, ei kirjailijuuden määrittely. Skrollaan eteenpäin.

Vierailija
7352/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rakastan raikkaita tuoksuja mm. Moschinon Toy 2 ja Nina Riccin Bella. Nää on vissiin tuoksuja, mistä kauheen moni ei pidä?

Täällä Bellan ystävä! Se on todella raikas. ja kaunis pullo!

Vierailija
7353/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinolla näyttää taas olevan ihan älyttömän halpoja näytteitä, siellä tuoksujen loppuunmyyntiosion vikoilla sivuilla. Tuli vähän heräteostoksena tilattua useampi, kiva testailla uusia tuoksuja. Otin esim. HdP:n Blanc Violetten ja ELdO:n Archives 69:n joita täällä kehuttu. Myös Robert Piguetin Petit Fracas kiinnosti, perus Fracas on itselleni vähän liian tujakka, vaikka tuberosasta tykkäänkin.

Vierailija
7354/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja melkein ostin myös Oscar De la Rentan Bella Rosan, kun 100 ml vain 25 eur, mutta sain pidättäydyttyä pelkissä näytteissä 😁 Tuo kyllä kiinnostaisi, kun sen on kuvattu vähän muistuttavan PdM:n Delinaa. Mutta siinä ilmeisesti pysyvyys huono, näin ainakin vakuuttelin itselleni ja poistin ostoskorista.

Vierailija
7355/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvitellut Lancomen Miraclen olevan jo vähän jollain tavalla vanha tuoksu. Mutta on silti suuressa suosiossa? Vähän kuin Tresor vielä, klassikko ja suosittu kylläkin, mutta suuren yleisön silmissä yhdistyy aika vahvasti tiettyyn aikakauteen.

Pointti?

Vierailija
7356/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinolla näyttää taas olevan ihan älyttömän halpoja näytteitä, siellä tuoksujen loppuunmyyntiosion vikoilla sivuilla. Tuli vähän heräteostoksena tilattua useampi, kiva testailla uusia tuoksuja. Otin esim. HdP:n Blanc Violetten ja ELdO:n Archives 69:n joita täällä kehuttu. Myös Robert Piguetin Petit Fracas kiinnosti, perus Fracas on itselleni vähän liian tujakka, vaikka tuberosasta tykkäänkin.

Oo! Kiitokset vinkistä taas - ja toivottavasti pidät Archives 69:stä, minä puhuin sen luumuchutneyn puolesta :)

Vierailija
7357/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oo! Kiitokset vinkistä taas - ja toivottavasti pidät Archives 69:stä, minä puhuin sen luumuchutneyn puolesta :)

Eipä kestä :) Joo muistan kun puhuit siitä ensimmäisen kerran jo aika kauan sitten, ja kuulostaa upealta tuoksulta. Ollut mielessä, että täytyy testata sitä.

Vierailija
7358/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja melkein ostin myös Oscar De la Rentan Bella Rosan, kun 100 ml vain 25 eur, mutta sain pidättäydyttyä pelkissä näytteissä 😁 Tuo kyllä kiinnostaisi, kun sen on kuvattu vähän muistuttavan PdM:n Delinaa. Mutta siinä ilmeisesti pysyvyys huono, näin ainakin vakuuttelin itselleni ja poistin ostoskorista.

mä olen kehunut sitä täällä aiemmin, mulla on myös Bella Blanca. Blanca pysyy kauemmin mun iholla, mutta ei tuo Rosakaan mikä tunnin tuoksu ole, kyllä se tuoksuu usein vielä seuraavana aamuna hiuksissa. Se on todella kaunis tuoksu. Oli kyllä edullinen noin isoksi pulloksi!

Vierailija
7359/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä off topic puhua markkinoilta poistuneista, mutta Rochasin Byzancen kosteusvoide oli upein tuoksu ikinä. Enää sitä ei saa. Surku!!

Guerlainin Champs Élysées on ihana.

Armanin Light di Gioia

Mark Jacobsin Daisy, Eau so fresh

Laura Biagiottin Laurasta tykkäsin myös

Cacharel: Noa

Tämä on kiva ketju - tuoksujen löytäminen on haastavaa. :)

Ai eikö tota Noaa enää valmisteta? Se on mun listalla.

Biagiottin Laura oli kamala. Ainoa kokeilemani hajuvesi joka haisi Offille. Muut Laura-sarjan tuotokset on vaan huonoja, mutta se oli sellainen jota lähtee karkuun.

Vierailija
7360/19315 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen kehunut sitä täällä aiemmin, mulla on myös Bella Blanca. Blanca pysyy kauemmin mun iholla, mutta ei tuo Rosakaan mikä tunnin tuoksu ole, kyllä se tuoksuu usein vielä seuraavana aamuna hiuksissa. Se on todella kaunis tuoksu. Oli kyllä edullinen noin isoksi pulloksi!

Joo sinä taisit kirjoittaa siitä. Ja olen tuoksutellutkin sitä jossain Sokoksella aiemmin. Olen samaa mieltä, kaunis tuoksu, ja se sopisi hyvin kevääseen. Ai kestoa on kuitenkin kohtalaisesti...olisi pitänyt tilata😆