Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19314)

Vierailija
6781/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta seuraavista merkeistä? Carthusia, Pro fumum Roma, Nobile 1942, MDCI? 

Noilla italialaisilla on usein ihania sitruksisia kesätuoksuja. MDCI on muuten vaan kiinnostava. N50

Vierailija
6782/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta seuraavista merkeistä? Carthusia, Pro fumum Roma, Nobile 1942, MDCI? 

Noilla italialaisilla on usein ihania sitruksisia kesätuoksuja. MDCI on muuten vaan kiinnostava. N50

Mulla on kokemusta Profumum Roman Dulcis in Fundo, Confetto ja Vanitas-tuoksuista. Kaikkia kokeilemiani yhdistää se että ovat todella makeita ja voimakkaita vaniljatuoksuja. Kaikissa oli myöskin todella hyvä pysyvyys iholla ja paksu, ikään kuin öljyinen tekstuuri. Kesätuoksuja juuri nämä eivät olleet, mutta merkillä on kyllä muita tuohon vuodenaikaan parempia tuoksuja...

Dulcis in Fundo on voimakkaan sitruksinen vaniljatuoksu. Mulle tuli tuosta vaniljasta mieleen kinuski/karamelli. Ei oma suosikkini juurikin tuon minun makuuni liian voimakkaan sitrushedelmien tuoksun takia. Mutta jos joku on sekä makean gourmand-vaniljan että sitruksien ystävä, saattaisi pitää tästä.

Confetto on sokeroitua mantelia, vaniljaa ja anista. Omasta mielestäni tässä aniksen tuoksu oli aika voimakas, jonka takia jäi kokeilun tasolle enkä kokonaista pulloa tätä hankkinut. Ei ollut siis mieleeni tämäkään. :D Paljon puuterisempi kuin nuo muut tuoksut tältä merkiltä joita kokeilin.

Vanitas taas on yksi suosikkituoksuistani ikinä. Voimakas ja makea itämainen vaniljatuoksu, jossa myös appelsiininkukkaa, mirhaa ja santelipuuta. Yksi makeimmista tuoksuista jonka omistan ja olen todellinen gourmand-hullu. "Hartsinen" ja siirappinen, mutta kuitenkin ennen kaikkea vaniljatuoksu. Törmäsin tähän alunperin kun etsin niche-tuoksua joka olisi mahdollisimman makea ja vaniljainen. En pettynyt :)

Olen kiinnostunut kokeilemaan useampiakin tuoksuja tältä merkiltä, koska vaikka nuo 2 muuta eivät olleet juuri minun mieleeni, tuoksut olivat todella korkealaatuisia. Voin näiden kokemusten perusteella suositella merkkiä kyllä lämpimästi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6783/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Sisleyn Izia. Siemailen tässä samalla maustamatonta kombuchaa ja tämä yhdistelmä tuo mieleen saunan. Let me explain :) Tuoksu alkaa kevyen kirpeällä ja ihanalla sivalluksella (valkoista bergamottia, aldehydejä, pippuria) ja seuraavaksi olet kuin juhannusyön kukkakimppu. Uhkeaa ruusua, kieloa, jasmiinia.. pohjaa onneksi tukevat myski, seetri ja amber, jotka tuovat jotain tolkkua kukkaisuuteen.

Minulle tulee voimakkaasti mielleyhtymä saunavastaan. Ja kun siemailen kombuchaa, tunnen yhä olevani juhannussaunassa. Maaginen, kukkainen, lumoava tuoksu.

Tässä ei ole mitään outoa ja haastavaa, ei päänsärkyisyyttä ja silti tämä vetoaa ja tuntuu just nyt, huhtikuun ja kevään kynnyksellä sietämättömän kepeältä ja kiinnostavalta.

Suosittelen kokeilemaan jos ei ole tuttu.

Izia on ihana, mutta minä en saa minkäänlaista mielleyhtymää saunavastaan. Izia on kirpeän raikas sitrustuoksu, erittäin voimakas joka projisoi monen metrin päähän. Jos ei halua maksaa tuoksusta niin paljon, niin ihan sama tuoksu on Guerlainin aqua allegoria Bergamote Calabria ja Dior Addict eau fraiche 2014 versio.

Vierailija
6784/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa, tuoksutoverit! Caroline Herreran Good Girl vaikuttaa nuottien ja kuvausten perusteella hyvältä. Onko teillä kokemuksia?

Päädyin pesemään sen pois ja hävittämään näytteen. Tuon kanssa on pidettävä tuberosasta.

Good Girl on yksinkertaisesti kamala. Kovin mainostettu ja erikoinen pakkaus, mutta tuoksu...eiku haisu on kamala.

Minäkin ihmettelen Good girlin hehkutusta, oli aika paha tuoksu. Herreralla on paljon ihania tuoksuja jotka ovat olleet suosikkejani monen pullon verran, mm. Chic, Herrera edp, Carolina mutta tuota en käyttäisi.

Fragranticassa muuten Chic-fanit haukkuivat että se on reformuloitu, ja entinen upea tuoksu on aivan hirveä. Ostin Bvlgarin Rose Goldean ja mietin että muistuttaa jotain tuttua jota joskus on ollut, ja nyt muistin että se on aivan kuin vanha Chic, saman nenän tekemäkin (Alberto Morillas), samoja nuotteja paljon.

Vierailija
6785/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, tilaamani Juliette Has A Gun 100 ml Mmmm-parfyymissani vaikuttaisi olevan huonompi kesto kuin näyteversiossani oli. :/

Jostain luin jo ikuisuus sitten, että ne testerit joita on liikkeissä ja tavarataloissa esillä, olisi paremmat koostumukset ja ainesosia lisää ja alkoholin osuutta vähemmän, myynnin edistämiseksi! Samaa sanoi sitten tavaratalojen kosmetiikkavastaavina aiemmin työskennelleet tuttavat Jenkeistä vuosia sitten hekin.

Huijausta!!!!!

Eli jos löytyy testeripulloja myynnistä, jossa ei välttämättä myyntipullon korkkia eikä pakkausta, niin niitä kannattaa ostaa. Firmat jotka myy erilaisia näytteitä joita itse laittaneet, niin ottaa noista testeripulloista ne näytteet niihin putkiin myös.

Vierailija
6786/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD: Estée Lauderin Pleasures. Oli taas kunnon kevätpäivä, niin valinnaksi osui tuoksu täynnä kevään kukkia. Kai tämäkin on joskus reformuloitu, mutta ihanan vanhanaikaiselta se vieläkin tuoksuu.

Vierailija
6787/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nimekkeitä 'Juliette has a gun'ista oot

kokeillut?

Any good?

Mulla on ollut näyte Vanilla Vibesista. Merensuolainen vaniljatuoksu kesälle. Ihan kiva, mutta ei niin kiva, että olisin harkinnut pullon ostoa.

Vierailija
6788/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askartelu 10 näytteen parissa jatkuu.

Pahaa aavistamatta avasin Amouage Interlude Womanin. Putkesta lemahti kaamea löyhkä. "Ei voi olla hajuvettä", oli eka ajatus.

Ei siinä mitään ihmeellistä näyttänyt olevan. Mutta hajupommi on luultavasti suitsuke. Haju on jostain kemikaalista.

Pesin rannettani pitkään. Ei lähtenyt. Laitoin päälle ambrantuoksuista voidetta. Auttoi vähän.

Tää menee roskin. Putki haisi pöydälläkin minigrippussia uhmaten.

Olisipa kiva kuulla mikä haisi?

Olen kokeillut 3 Amouagea. Täysin erilaisia.

Amouage antaa mitä lupaa, eikä kitsastele aineksissaan.

Sur de Nil

Hehe, odotas kunnet pääset kokeilemaan Mythsiä... ! 

Mulle tuli Interludesta voimakkaasti mieleen mausteiseen sokeriliemeen säilötyt saksanpähkinät ja kahvi, vaikka siinä on toki noita nuotteja paljon enemmän. Aika outo lintu, en kokenut sitä omakseni. En osaa kyllä sanoa mikä siinä olisi suorastaan pahalta haissut... N50 

Sekoitat mut johonkin toiseen. En tilannut Myths Womania.

Interludessa en haistanut mitään muuta kuin sen yhden kuvottavan löyhkän. Panin näyteputken laatikkoon, mutta se haisi sieltäkin. Nyt se on roskissa

Eka ajatus kun avasin putkilon oli "pilaantunut!" toinen, "pirunpihkaa".

Ärsyttävintä on että haju oli epämääräisen tuttu. Ehkä joku rikkiyhdiste, kemian labrassa joskus haistanut.

Mikään kasvi ei haise tuollaiselle.

Käsittämätöntä että joku haluaa haista tuollaiselle.

Menen vielä suihkuun, koska ranne löyhkää vieläkin.

Onneksi otin myö kevyitä Amouageja.

Sur de Nil

Vierailija
6789/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blanc Violette Histoires de Parfums

Ihana orvokintuoksu mutta aivan olematon.

Anis pistää läpi.

Sur de Nil

Vierailija
6790/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askartelu 10 näytteen parissa jatkuu.

Pahaa aavistamatta avasin Amouage Interlude Womanin. Putkesta lemahti kaamea löyhkä. "Ei voi olla hajuvettä", oli eka ajatus.

Ei siinä mitään ihmeellistä näyttänyt olevan. Mutta hajupommi on luultavasti suitsuke. Haju on jostain kemikaalista.

Pesin rannettani pitkään. Ei lähtenyt. Laitoin päälle ambrantuoksuista voidetta. Auttoi vähän.

Tää menee roskin. Putki haisi pöydälläkin minigrippussia uhmaten.

Olisipa kiva kuulla mikä haisi?

Olen kokeillut 3 Amouagea. Täysin erilaisia.

Amouage antaa mitä lupaa, eikä kitsastele aineksissaan.

Sur de Nil

Hehe, odotas kunnet pääset kokeilemaan Mythsiä... ! 

Mulle tuli Interludesta voimakkaasti mieleen mausteiseen sokeriliemeen säilötyt saksanpähkinät ja kahvi, vaikka siinä on toki noita nuotteja paljon enemmän. Aika outo lintu, en kokenut sitä omakseni. En osaa kyllä sanoa mikä siinä olisi suorastaan pahalta haissut... N50 

Sekoitat mut johonkin toiseen. En tilannut Myths Womania.

Interludessa en haistanut mitään muuta kuin sen yhden kuvottavan löyhkän. Panin näyteputken laatikkoon, mutta se haisi sieltäkin. Nyt se on roskissa

Eka ajatus kun avasin putkilon oli "pilaantunut!" toinen, "pirunpihkaa".

Ärsyttävintä on että haju oli epämääräisen tuttu. Ehkä joku rikkiyhdiste, kemian labrassa joskus haistanut.

Mikään kasvi ei haise tuollaiselle.

Käsittämätöntä että joku haluaa haista tuollaiselle.

Menen vielä suihkuun, koska ranne löyhkää vieläkin.

Onneksi otin myö kevyitä Amouageja.

Sur de Nil

Näin nenät eroavat. Mun Interludeni alku on hyvin selkeä: sitruksia, suitsuketta ja olkikukka (immortelle, helichrysum). Omaan nenääni viimeisessä on aasialaisruokavivahde. Kaikki tuoksut eivät ole kaikkia varten, minä taas en lämpene näille keväisille kukkaisvihreille, joita paraikaa kahlaan läpi. Turhan viattomia.

Vierailija
6791/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, tilaamani Juliette Has A Gun 100 ml Mmmm-parfyymissani vaikuttaisi olevan huonompi kesto kuin näyteversiossani oli. :/

Jostain luin jo ikuisuus sitten, että ne testerit joita on liikkeissä ja tavarataloissa esillä, olisi paremmat koostumukset ja ainesosia lisää ja alkoholin osuutta vähemmän, myynnin edistämiseksi! Samaa sanoi sitten tavaratalojen kosmetiikkavastaavina aiemmin työskennelleet tuttavat Jenkeistä vuosia sitten hekin.

Huijausta!!!!!

Eli jos löytyy testeripulloja myynnistä, jossa ei välttämättä myyntipullon korkkia eikä pakkausta, niin niitä kannattaa ostaa. Firmat jotka myy erilaisia näytteitä joita itse laittaneet, niin ottaa noista testeripulloista ne näytteet niihin putkiin myös.

Tätä epäilin ja kirjoitinkin aiemmin, saman huomannut erityisesti Gaultierin tuoksujen kohdalla.

Vierailija
6792/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vastikään merkin Room 1015. Etenkin Cherry Punk näistä kiinnostaa. Nähtävästi tekevät musaa myös. Löysin heidän sivunsa, 21 e samplet näköjään: https://room1015.com/fragrances/14-samples.html

En _vielä_ ole tilaamassa tuolta itse. ;)

Vierailija
6793/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko näytteiden sumutin yleensä?

Aromatilla ainakaan ei. Otanta on vain 2, mutta kummastakin tulee liraus joka valuu sormille.

Pullojen tarrat irtoilee ja liimaantuu yhteen.

Ei luulisi olevan vaikeaa jos näytemyyjä ottaisi valikoimiinsa näytepullotelineitä.

Vierailija
6794/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aromatilla ainakaan ei. Otanta on vain 2, mutta kummastakin tulee liraus joka valuu sormille.

Ei luulisi olevan vaikeaa jos näytemyyjä ottaisi valikoimiinsa näytepullotelineitä.

Dekantointiputiikeista mun Aromateissa on toiminut, Fragrant World Shopeissa nihkeämmin. Niiden näyteputkilo on eri mallinen, leveä, ja jousi laiska; painonappi pumppaa alkuun pitkään tyhjää ja ottaa kiinni vasta juuri ennen pohjaa. Perfumery Barcelonat (kolmas putkilomalli) puolestaan tekevät tuota tiputteluvuotoa.

Ja sitten on toinen ääripää, Margielat (valmistajalta) jotka sumuttavat laajalle, hienojakoisesti, ja ELdOilla (valmistajalta) puolestaan voisi ampua tarkkaan liki metrin päähän. Eroja siis on.

Vierailija
6795/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion tilata Carthusialta näytesetin.

Ärsyttää vaan se 35€:n postimaksu.

Olis kätsää kun vois tilata kimpassa.

Mut joo. En tunne Carthusiaa mutta olen

vakuuttunut että tykkään.

Vierailija
6796/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dekantointiputiikeista mun Aromateissa on toiminut, Fragrant World Shopeissa nihkeämmin. Niiden näyteputkilo on eri mallinen, leveä, ja jousi laiska; painonappi pumppaa alkuun pitkään tyhjää ja ottaa kiinni vasta juuri ennen pohjaa. Perfumery Barcelonat (kolmas putkilomalli) puolestaan tekevät tuota tiputteluvuotoa.

Ja sitten on toinen ääripää, Margielat (valmistajalta) jotka sumuttavat laajalle, hienojakoisesti, ja ELdOilla (valmistajalta) puolestaan voisi ampua tarkkaan liki metrin päähän. Eroja siis on.

Ai niin....joskus noihin tiputteleviin toimii reippaampi ote, siis kunnon napakka suihkaus, kerralla pohjaan "Menetkös siitä") ja epäröimällä saa liruttelua. Mistä tullaankin seuraavaan ongelmaan....kovin intensiivisiin ja tummiin tuoksuihin se napakka on liikaa, ne on suihkaistava ilmaan ja käveltävä kohti. Nuo vahvat Amouaget olisivat juuri tuota läpikävelykamaa, mutta näytteet ovat tikkumallia. Täytynee harkita niiden siirtoa tyhjiin suihkeputkiloihin. Ettei vaan olisi liian helppoa tämäkään harrastus. ;)

Vierailija
6797/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut parfymeriat Essenza Nobilen ja Nose Parisin? Molemmat myyvät Carthusian näytteitä, tosin irrallaan. Postikuluissa saattaa säästää. 35 on Euroopan sisällä ihan ryöstöä.

Toinen tapa, joka saattaa toimia on suostua uutiskirjeeseen ja odottaa, kunnes tarjoavat ilmaisen lähettämisen. UNUMin kanssa (Sorcinelli) säästi näin postikulut 15 €.

Vierailija
6798/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa hyvä ihminen vaikka essenzanobilelta niin ei tarvitse noin älyttömiä postimaksuja maksella!

Vierailija
6799/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa, tuoksutoverit! Caroline Herreran Good Girl vaikuttaa nuottien ja kuvausten perusteella hyvältä. Onko teillä kokemuksia?

Alkutuoksu oli humaavan sitruunainen. Sen jälkeen tuoksu muuttuu aika perusmakeaksi, ei synteettiseksi, on aika lineaarinen loppuun saakka. Tuoksu on sensuelli muttei liian tukahduttava. Harmittaa, että tuo sitruunaisuus tuoksusta häipyi. Kannattaa tilata sample, etenkin jos et ole varma, pidätkö tuollaisesta kombosta.

Vierailija
6800/19314 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Kicks-tilauksen mukana näytteen Lancomen La vie est belle -hajuvedestä. En ennen ole pitänyt tästä, mutta nyt ihastuin. Onkohan tuoksumieltymykseni muuttuneet kun olen vähän kyllästynyt yhtiin aiemmin ykköslempparihajuvesiin, Ariana Granden tuoksuihin.