Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähetysten tilaa voi nyt sitten seurata?
Postitus tulossa Hobbyhallista, Notinosta, Aromat-virosta ja Moodscentbar Puolasta.
Notinon kanssa on koko ajan jotain sotkua.
En pääse rekisteröitymään asiakkaaksi. Sitä on sählätty nyt päivätolkulla. Uutiskirjeitä kyllä tippuu.Aromat lähettää vahvistukset keräilyn ja lähettämisen jälkeen WhatsAppilla, Mood Scent Barin vahvistukset tulevat sähköpostiin. Ei seurantaa näillä, Hobbaria en muista.
Korjaan. Mood Scent Barilla taisi olla seurantalinkki, joka loppui kansainväliseen lähettämiseen Varsovasta. Suomeen saapumisesta ei ollut tietoa, kirje kopsahti yllätyksenä eteisen lattialle.
Tarkoitatko kirjeellä kirjeenä saapuvaa pakettia?
Jos tilaisi pulloja niin ei mahdu postiluukusta.
Siksi täytyy tietää milloin lähetys saapuu.
Kyllä. Tilasin itse näytteitä, ne mahtuvat. Postihan jättää yleensä joko lapun ja/tai kertoo tekstiviestillä, kun lähetys on noudettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postitus tulossa Hobbyhallista, Notinosta, Aromat-virosta ja Moodscentbar Puolasta.
En pääse rekisteröitymään asiakkaaksi. Sitä on sählätty nyt päivätolkulla. Uutiskirjeitä kyllä tippuu.Yleensä kauppojen lähettämissä kuljetusilmoituksissa on mukana seurantakoodi, mitä klikkaamalla näkee paketin kulun. Se saattaa kuitenkin laahata useitakin päiviä jäljessä.
eli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse rekisteröitymään asiakkaaksi. Sitä on sählätty nyt päivätolkulla. Uutiskirjeitä kyllä tippuu.Aromat lähettää vahvistukset keräilyn ja lähettämisen jälkeen WhatsAppilla, Mood Scent Barin vahvistukset tulevat sähköpostiin. Ei seurantaa näillä, Hobbaria en muista.
Korjaan. Mood Scent Barilla taisi olla seurantalinkki, joka loppui kansainväliseen lähettämiseen Varsovasta. Suomeen saapumisesta ei ollut tietoa, kirje kopsahti yllätyksenä eteisen lattialle.
Puolasta se paketti kai lähtee eli seuranta tuskin loppuu sinne.
Näin pääsi käymään. Olivat kyllä sekoilleet muutakin tuolla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä whattsappeista mitään enkä
semmosta käytä.
Yhteystiedot on puhelinnumero ja @postiosoite ja katuosoite.
No sitten jää nähtäväksi. Uskon lähettäjän älyävän ettet käytä (sen näkee), ja laittavan tekstiviestin. Tulevat kolmessa-neljässä päivässä Narvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
semmosta käytä.
Yhteystiedot on puhelinnumero ja @postiosoite ja katuosoite.
Sitäpaitsi käyttääkö kukaan enää Whatsappia? Kun käyttöehdot muuttuivat helmikuussa ja se kaivaa Facebookin kautta tietoa ihmisistä, ja säilyttää niitä tietoja, ja mistä tietää minne Kiinaservereille keskustelut ja kuvat päätyy!? Kun ostin uuden kännyn helmikuussa niin en enää ladannut Whatsappia siihen.
Ärsyttävää kytätä lähetyksiä joista ei tiedä milloin ne tulevat.
Notino ja HH lähettävät näköjään @postia mitä tapahtuu.
MSB:sta tulee @postiin puolalaisia selosteita, Aromatista venäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
semmosta käytä.
Yhteystiedot on puhelinnumero ja @postiosoite ja katuosoite.Sitäpaitsi käyttääkö kukaan enää Whatsappia? Kun käyttöehdot muuttuivat helmikuussa ja se kaivaa Facebookin kautta tietoa ihmisistä, ja säilyttää niitä tietoja, ja mistä tietää minne Kiinaservereille keskustelut ja kuvat päätyy!? Kun ostin uuden kännyn helmikuussa niin en enää ladannut Whatsappia siihen.
Eihän sitä tarvitse erikseen ladata.
Näkyy olevan fb.n osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku testannut tai käyttää LV Étoile Filantea? Mielipiteitä?
Ahaa, sullekin parfyymitesti tarjosi sitä :)
En tunne tuoksua. Ja boikotoin kaikkea überglobaaliin LVMH liittyvää. Ostanut pois lukuisat hajuvesimerkit jonka jälkeen huonontuneet kun pitää repiä lisää ja lisää miljardeja.
Joo ne veti markkinoilta muiden talojen tuoksuja, koska sukulaispoika Kilian (Hennessy juniori eli tuo LVMH-setin H-kirjainsuku joka tekee konjakkia) tekee niitä laimeita parfyymisotkuja oman merkin by Kilianin nimissä jotka tuntuu olevan kopioita monista suosituista alle satasen tuoksuista, mutta tuo tyyppi myy niitä omiaan 250-400 egen hintaan.
Olen testannut lähemmäs 20 eri tuoksua ulkomailla luksustavarataloissa, mikään ei säväyttänyt ja ne lähti iholta tunnissa ja useimmista jäi miesmäinen "äijä-ihoinen" pohjatuoksu muutenkin.
Sokos myy niitä Kilian-sarjan halvempia teinituoksuja, unisexejä ja niitä myydään seksikkäillä nimillä kuten "Let's Settle This Argument Like Adults, In The Bedroom, Naked" (niin, teineille!?) mutta aika kamalia nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne tuoksua. Ja boikotoin kaikkea überglobaaliin LVMH liittyvää. Ostanut pois lukuisat hajuvesimerkit jonka jälkeen huonontuneet kun pitää repiä lisää ja lisää miljardeja.Joo ne veti markkinoilta muiden talojen tuoksuja, koska sukulaispoika Kilian (Hennessy juniori eli tuo LVMH-setin H-kirjainsuku joka tekee konjakkia) tekee niitä laimeita parfyymisotkuja oman merkin by Kilianin nimissä jotka tuntuu olevan kopioita monista suosituista alle satasen tuoksuista, mutta tuo tyyppi myy niitä omiaan 250-400 egen hintaan.
Olen testannut lähemmäs 20 eri tuoksua ulkomailla luksustavarataloissa, mikään ei säväyttänyt ja ne lähti iholta tunnissa ja useimmista jäi miesmäinen "äijä-ihoinen" pohjatuoksu muutenkin.
Sokos myy niitä Kilian-sarjan halvempia teinituoksuja, unisexejä ja niitä myydään seksikkäillä nimillä kuten "Let's Settle This Argument Like Adults, In The Bedroom, Naked" (niin, teineille!?) mutta aika kamalia nekin.
Lukemani perusteella monikin on pettynyt Kilianien kestoon. Mulla on vain yksi näyte, Intoxicated, jonka tilasin kuten tavallista nuottien perusteella. Se ainakin on äkkiä kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne tuoksua. Ja boikotoin kaikkea überglobaaliin LVMH liittyvää. Ostanut pois lukuisat hajuvesimerkit jonka jälkeen huonontuneet kun pitää repiä lisää ja lisää miljardeja.Joo ne veti markkinoilta muiden talojen tuoksuja, koska sukulaispoika Kilian (Hennessy juniori eli tuo LVMH-setin H-kirjainsuku joka tekee konjakkia) tekee niitä laimeita parfyymisotkuja oman merkin by Kilianin nimissä jotka tuntuu olevan kopioita monista suosituista alle satasen tuoksuista, mutta tuo tyyppi myy niitä omiaan 250-400 egen hintaan.
Lukemani perusteella monikin on pettynyt Kilianien kestoon. Mulla on vain yksi näyte, Intoxicated, jonka tilasin kuten tavallista nuottien perusteella. Se ainakin on äkkiä kadonnut.
Jep, ihan rahastushuijaus, ja ihmiset ostaa hullaantuneena brandistä, kun pari julkkista on maininnut lempituoksuikseen. Rihanna on varmaan tehnyt merkille sen tuottoisimman markkinoinnin ikinä, olikohan maksettu kommentti, ihan varmasti oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
semmosta käytä.
Yhteystiedot on puhelinnumero ja @postiosoite ja katuosoite.Sitäpaitsi käyttääkö kukaan enää Whatsappia? Kun käyttöehdot muuttuivat helmikuussa ja se kaivaa Facebookin kautta tietoa ihmisistä, ja säilyttää niitä tietoja, ja mistä tietää minne Kiinaservereille keskustelut ja kuvat päätyy!? Kun ostin uuden kännyn helmikuussa niin en enää ladannut Whatsappia siihen.
Aika moni vaihtoi Signal-appiin. Ja tosi moni vähät välittää yksityisyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ihan rahastushuijaus, ja ihmiset ostaa hullaantuneena brandistä, kun pari julkkista on maininnut lempituoksuikseen. Rihanna on varmaan tehnyt merkille sen tuottoisimman markkinoinnin ikinä, olikohan maksettu kommentti, ihan varmasti oli.
Tällaisia kommenttejakin on kiva lukea, mulla ei ollut tästä merkistä mitään tietoa, mutta just sellainen mielikuva "hieno ja kannattaa kokeilla". Ei eksynyt ensimmäisiin näytetilauksiin kuitenkaan, enkä ilmeisesti jäänyt paljosta paitsi.
No nyt on Ex Nihilo-merkiltä tilattu 4 näytettä hintaan 16 euroa. Postikulut olivat ilmaiset. Jännittää, että onko yksikään tilaamista tuoksuista mieleeni.
Aamun tuoksuna on mulla tänään Vilhelm Parfumerien Dear Polly. Tämä näyte on jo lähes kulutettu loppuun. Ajattelin tilata ison pullon ensi viikolla, niin kovasti tästä tuoksusta pidän.
Mustaa teetä, omenaa, bergamottia ja valkohankajäkälää (oakmoss). Pohjatuoksussa on myös myskiä ja ambraa, mutta itse en niitä juurikaan erota.
Tosi kiva teetuoksu, jotenkin melkein rauhoittava. Olen aika yllättynyt että pidin tästä niin kovasti, sillä olen yleensä todella makeiden gourmandien, voimakkaiden kukkaistuoksujen ja orientaalisten tuoksujen ystävä. Vaikka tuoksu on raikas, se kestää melko hyvin iholla, noin kuusi tuntia.
Suosittelen kaikille teen ystäville. Earl Grey-teehän tästä tulee aivan selkeästi itsellä ainakin mieleen, ja inspiraatio parfyymiin on ilmeisesti haettu vaimon aamuteestä. :)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää kytätä lähetyksiä joista ei tiedä milloin ne tulevat.
Notino ja HH lähettävät näköjään @postia mitä tapahtuu.
MSB:sta tulee @postiin puolalaisia selosteita, Aromatista venäjäksi.
MSB:n paketti ilmestyi mulla PostNordin appiin. Kannattaa laittaa kaikki eri kuljetusfirmojen ja postin appit kännykkään, koska osa ilmestyy sinne ja sitten seuraaminen on superhelppoa.
Notinon mainokset ovat kamalia, kun tulee houkutus tilata lisää ennen aiempien pakettien saapumista :) Nyt siellä on tarjous, et n. 40 euroa tilaukseen saa päälle "discovery setin" jotain tuoksuja. Ai jai..
Päivän tuoksuna Lanvin Eclat d'Arpége eau de parfum.
Vanha luottosuosikki, jota hyvästä suhteesta huolimatta hieman pelkään. En nimittäin ole kukkaistuoksujen ystävä, mutta tässä ne ovat sopivan hillityssä harmoniassa. Klassinen, miellyttävä, "helppo".
Kaipaisin kuitenkin vielä kevyempää versiota ja Lanvinin muut tuoksut kiinnostavat, onko niiden ystäviä täällä?
Tänään testissä Montalen Intense Cafe ja ensimmäisenä tulee mieleen sana erikoinen.
Ensimmäisenä nenään leijuu suklainen marjapiiras, jonka tuoksuun voisin juurikin törmätä kahvilassa. Samalla kun tuoksu kehittyy, välillä nenään myös tulvahtaa kukkakedon tuoksu. Tämä itsessään on minulle outo koska kukkais-ja suklaatuoksu yhdessä, ovat minulle uutta.
Kahvin tuoksua en tässä kuollaksenikaan haista, vaikka sitä vähän toivoinkin. Kuitenkin, ei yhtään huono tuoksukokemus, tämä on mielestäni juuri sopiva tähän lopputalveen/alkukevääseen ja aion kyllä nauttia tästä 2 ml näytteestäni 😊
Kesä lähestyy ja mitäs sitä muuta tekisi kuin nuuhkisi kotona omia tuoksujaan. Mitä kesäksi jos mitkään valtavirran kookostuoksut ei sytytä mutta ei myöskään klassiset välimerelliset tuoksut? Miltä merkiltä löytyisi sellainen vähän melankolinen ruusutuoksu?
Vierailija kirjoitti:
Kesä lähestyy ja mitäs sitä muuta tekisi kuin nuuhkisi kotona omia tuoksujaan. Mitä kesäksi jos mitkään valtavirran kookostuoksut ei sytytä mutta ei myöskään klassiset välimerelliset tuoksut? Miltä merkiltä löytyisi sellainen vähän melankolinen ruusutuoksu?
Ihan tuoksuhatustani heittelen:
Noir Epices Frederic Malle
Voleur de Roses L'Artisan Parfumeur
Rose de Nuit Serge Lutens
Soir de Lune Sisley
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että miesten sininen noin 40 Eur l'eau par Kenzo homme tuoksuu paljon paremmalle ja kalliimmalle kuin yksikään 300 Eur Kilian, ja sellaiselle tasapainoiselle unisex-tuoksulle, tuo Kenzo on nimittäin mieheni arkisuosikki ja lainaan sitä välillä kesäisin :) Pysyy hyvin tuntikausia ja on kiva yhdistelmä sitruksia, lootusta, minttua ja häivähdys vaaleaa myskiä joka tuo pientä makeutta tuoksuun jopa, vastakohtana sitrukselle.
Mies kokeili muutamaa Kiliania muttei tykännyt yhdestäkään itsellään, eikä minunkaan iholla, sanoi niitä olemattomiksi litkuiksi.
Minä kokeilin näitä;
- Good girl gone bad; laimea tusinatuoksu, tyypillinen kukkapersikkainen "mall scent" kuin jotkut Victoria's Secret vartalosuihkeet, mutta missä kohtaa se ostarityttö muuttuu pahaksi? Tuoksu ainakin katosi.
- Liaisons dangereuses; miesmäinen luumuhaju ja jokin väkevä pistävä sivuhaju jollainen on naisten Ralph-tuoksussa. Jäljelle jäi jokin epämääräinen alkoholinen partavesihaju, varmaan tuo luumu, ja sellainen ulkoa sateesta tulevan karvaisen lemmikkieläimen haju.
- Bamboo harmony; pistävä lattiavahan ja Fairyn sekoitus, kaikkea muuta kuin bambuharmoniaa.....
- Voulez-vous coucher avec moi; joku mummomainen puuterikukkaishaju heti alkuun, jonka jälkeen siitä jää jokin L'Instant Guerlainin laimea hetkellinen versio, jonka jälkeen lehahtaa näille tuoksuille tyypillinen alkoholinen partavesihaju. Jokin tuossa aiheutti minulla migreenikohtauksen. "Juu en panisi", siis tuohon tuoksun nimeen viitaten, heh!
- Beyond love; outo sekoitus tuberosaa ja kookosta, mutta katosi iholta hyvin nopeasti.
- I Don't Need A Prince By My Side To Be A Princess; outo sotku mm. inkivääriä ja vaahtokarkkia, muuttui maskuliiniseksi iholla tämäkin, on näköjään unisex vaikka nimi toki viittaisi naispuolisiin, vaikka mistä sitä tänä päivänä tarkalleen tietää :D
Puolasta se paketti kai lähtee eli seuranta tuskin loppuu sinne.