Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19271)
1) Kerro jotain suosikkibrandistasi (tai monesta)
2) Entä joku merkki tuottanut pettymyksen, kallistunut, huonontunut tai muuta mälsää?
3) Onko sinulla lempimaa, josta parhaat tuoksut tuppaavat löytymään?
4) Mikä on viimeisin löytösi?
5) Mikä ostos ei ollut yhtään sellainen kuin piti?
6) Jos olisit parfymööri, mitä laittaisit huippuluomukseesi?
7) Mitä tuoksutaivaaseen hävinnyttä tuoksua kaipaat niin että koskee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks ookkin jännä juttu, että Ardenin vuosittaiset Green Tea-tuoksut saa jo seuraavana vuonna superhalvalla nettikauposta? Esim. viime vuoden Pear Blosson 100ml maksaa Notinolla 8,5 euroa, kun taas tämän vuoden Sakura Blossom on Sokoksella 50 euroa. Kannattaa siis odotella jonkun aikaa, ennen kuin hankkii vuosittain vaihtuvan Green Tea "flänkkerinsä".
Mikä näistä on suosikkinne? Ja miksi? Onko joku erityisen omintakeinen tai joku erityisen mitäänsanomaton?
Olen testannut näistä monia ja omistan muutaman. Mielestäni mikään niistä ei ole omintakeinen vaikka ovat miellyttäviä. Ovat vähän kuin kölninvesiä eli vartalon pikaiseen raikastukseen. Yksiulotteinen ja kesäinen tuoksu häviää miltei heti. Missään nimessä eivät ole tuo 50 euroa arvoisia mutta kympin niistä voi maksaa. EA:n White Tea on taas yksi lemppareistani. Kohottaa mielialaa ja tulee ”nätti” olo☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks ookkin jännä juttu, että Ardenin vuosittaiset Green Tea-tuoksut saa jo seuraavana vuonna superhalvalla nettikauposta? Esim. viime vuoden Pear Blosson 100ml maksaa Notinolla 8,5 euroa, kun taas tämän vuoden Sakura Blossom on Sokoksella 50 euroa. Kannattaa siis odotella jonkun aikaa, ennen kuin hankkii vuosittain vaihtuvan Green Tea "flänkkerinsä".
Olen vasta tän ketjun tiimoilta tutustunut Ardeniin (vain henkisesti) ja olen ihmetellyt nettikauppojen hinnanvaihtelua ja ajatellut, että jotkut Ardenin tuoksut on jotenkin "huonompia" ja siksi ne myydään alennuksella.
Nyt muuten sitten odottelen netistä tilaamaani White Teata, jonka tilasin kun täällä joku sitä kuvaili, että se on kuin jooga pullossa.
Minuunkin vetosi suuresti tuo White Tean kuvaus. Kerro ihmeessä oma kokemuksesi sitten kun saat pullosi :) Jos kaksi ihmistä puhuu siitä samaan sävyyn, niin sitten varmaan lankean asap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta tän ketjun tiimoilta tutustunut Ardeniin (vain henkisesti) ja olen ihmetellyt nettikauppojen hinnanvaihtelua ja ajatellut, että jotkut Ardenin tuoksut on jotenkin "huonompia" ja siksi ne myydään alennuksella.
Nyt muuten sitten odottelen netistä tilaamaani White Teata, jonka tilasin kun täällä joku sitä kuvaili, että se on kuin jooga pullossa.
Se olin minä, se hippitäti. :) Toivottavasti pidät siitä yhtä paljon kuin minä. Se tosiaan on zen.
Tänään oli myös hyvin rauhoittava ja seesteinen tuoksu, Sloth. Kamomillaan, hunajaa, heinää, aavistus sieniä. Tuoksuu kuin alkusyksyn metsä ja herättää kaipuun tien päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sit yks asia mikä mua kans ihmetyttää on se, että esim. Notinolla saattaa samasta tuoksusta 100 ml maksaa vähemmän kuin 30 tai 50 ml. Mikäköhän logiikka tässä on?
Vanhaa varastoa, haluavat päästä niistä eroon?
Vierailija kirjoitti:
----- Parhaat tuoksuni ovat Lancomen. YSL oli hyvä, mutta ei taida olla enää.
2) Entä joku merkki tuottanut pettymyksen, kallistunut, huonontunut tai muuta mälsää?
------ Hermes. Vetisiä, mitäänsanomattomia eau di toiletteja jotka haihtuvat muutamassa tunnissa.
-------- Italia ja yllättäen Englanti.
4) Mikä on viimeisin löytösi?5) Mikä ostos ei ollut yhtään sellainen kuin piti?
------ jour d'Hermes.
------ väriminttua. Ihana tuoksu, jota on vain parissa venäläisessä hajuvedessä.
------- Bysanzea, Opiumia
Ardenin Green Tea linja ei jotenkin nappaa, mutta on ollut vuosien aikana muita suosikkeja: Mediterranean, Pretty, Untold Absolu. Kaikkien näiden valmistus on tainnut jo loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olin minä, se hippitäti. :) Toivottavasti pidät siitä yhtä paljon kuin minä. Se tosiaan on zen.
Tänään oli myös hyvin rauhoittava ja seesteinen tuoksu, Sloth. Kamomillaan, hunajaa, heinää, aavistus sieniä. Tuoksuu kuin alkusyksyn metsä ja herättää kaipuun tien päälle.
Voisin kuvitella, että laiskiainen tuoksuisi juuri tuolta jos pääsisi lähietäisyydelle. Vähän imelältä heinältä ja hengitys sieneltä🤗
Haluaisin ostaa lahjaksi joko Ardenin White Tean tai White Tea Orchid Vanillan. Onkohan noilla suuri ero, tietääkö joku? Saaja tykkää rauhallista, miedoista tuoksuista ja vaniljasta. On noin 35-vuotias, jos sillä on merkitystä.
Autoglymin punainen autovaha on tuoksusuosikkini.
Jo Malone - luonnollisia tuoksuja tyylikkäissä pulloissa, tuoksujen nimet kertovat päänuotit.
2) Entä joku merkki tuottanut pettymyksen, kallistunut, huonontunut tai muuta mälsää? Yves Rocher ja Body Shop - kummallakin oli kiinnostavampia tuoksuja ennen.
3) Onko sinulla lempimaa, josta parhaat tuoksut tuppaavat löytymään? Taitaa olla Italia.
4) Mikä on viimeisin löytösi? Oscar de la Rantan Bella-tuoksut, varsinkin Rosa.
5) Mikä ostos ei ollut yhtään sellainen kuin piti? Ardenin Green Tea and Pomegranate oli aivan liian makea aikuiseen makuuni. Odotin vähän enemmän teen aromia ja kirpeyttä.
6) Jos olisit parfymööri, mitä laittaisit huippuluomukseesi? Sitruunaa, kieloa, freesiaa..
7) Mitä tuoksutaivaaseen hävinnyttä tuoksua kaipaat niin että koskee? Yves Rocher'n vuodenaikatuoksuista syksyä, joku Delires d'Automne taisi olla nimi. Se oli ihana.
Vierailija kirjoitti:
4) Mikä on viimeisin löytösi?
5) Mikä ostos ei ollut yhtään sellainen kuin piti?
1) Ei ole tiettyä suosikkia brändiä, jota ylistäisin joka tilanteissa, mutta suosikki nenä Francis Kurkdjian on ainutlaatuinen poikkeus. Tuli oikeastaan shokkina, kun tajusin 95% suosikkituoksuistani on juuri FK:n käsialaa, vaikka on eri brändien alla.
2) Yleinen hintakehitys on alkanut harmittamaan. Joskus 5 v takaperin 30ml pullon sai alle 50 eurolla eksklusiivilta brändeiltä - nyt aloitushintaa on nostettu 80 euroon, jotta voidaan myydä huoletta 20 % alella. On tietysti ulkomaisia nettikauppoja, mutta pyrin satsaamaan kotimaisiin kauppoihin. Ei ole hyvä kehitys, jos Suomessa alkaa massatyöttömyys.
3) Suurin osa tulee kyllä Ranskasta. Jos sitä ei saisi valita, sanoisin Sensain perusteella Japani. The Silkistä on 6.pullo menossa.
4) Armanin Si dupe (halpa ja tarpeeksi lähellä alkuperäistä)
5) Ostan todella harvoin sokkona. Ei ole tullut vielä hutiostoja.
6) Paneutuisin tuberosan eri kehitysvaiheisiin. Siitä saa todella kitkerän tai pehmeän ja makean riippuen missä vaiheessa sato korjataan. Haluan oppia nämä salat.
7) La Prairien Silver Rain. En osaa selittää. Siinä on jotain valtavirrasta poikkeavaa, koukuttavaa. Pullo on minusta myös äärimmäisen kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Ardenin Green Tea linja ei jotenkin nappaa, mutta on ollut vuosien aikana muita suosikkeja: Mediterranean, Pretty, Untold Absolu. Kaikkien näiden valmistus on tainnut jo loppua.
Ei mullekaan, jos vihreä tee on tuoksuissa havaittavissa. Onko se? Inhoan vihreän teen hajua ja makua. Ei auta yhtään, että koetan vakuuttaa sen olevan terveellistä.
Onneksi Ardenilla on myös White tea -tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuunkin vetosi suuresti tuo White Tean kuvaus. Kerro ihmeessä oma kokemuksesi sitten kun saat pullosi :) Jos kaksi ihmistä puhuu siitä samaan sävyyn, niin sitten varmaan lankean asap
Joo, kerron kyllä 🙂 Tilasin sen Notinolta ja maksoin pankkisiirrolla, joten menee varmaan vielä tavallistakin pidempään.
Hauskaa, että täällä voi jakaa tämmöiset hajuvesiasiat asiaan vihkiytyneiden kanssa, mistä ei pahemmin tule muiden kanssa puhuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan jotain uutta tummasävyistä tuoksua.
Haluan että siinä on erottuavia vivahteita, kukkia, mausteita, myös hedelmiä ja raikkautta ja mielellään jotain harvinaista. Naisellinen tuoksu.
Mikä se voisi olla?Jos ei mennä nichetuoksujen alueelle niin
Gucci Guilty Absolute tai Guerlain La Petite Robe Noir Black Perfecto voisi sopia. Ovatko tuttuja?
Noita ei kannata tilata sokkona, Gucci on aika unisex tuoksu. Ja Guerlainista on sekä edp että edt versio, jotka ovat aivan erilaiset. Edt on pelkkää ruusua, ja edp on alussa vahva muovinen kynsilakan poistoaineen tuoksu, jossa karvasmantelia. Muuttuu sitten makeammaksi ja kirsikkaiseksi.
Kommentti nro 5681 : Kirjoitit saaneesi migreenin Byredon Bal D'Afrique-tuoksusta. Minä sain astmakohtauksen. Epäilen, että syynä oli oakmoss eli valkohankajäkälä. Myyjä sanoi, että kaikki Byredon parfyymiöljyt ovat luonnollisia. Se voi olla allergiselle pahempi kuin synteettinen, tai siis usein onkin.
Tuo on todella kiinnosta, erikoinen tuoksu ja mua harmitti, kun jouduin laittamaan sen heti kiertoon. Mun ei ole vaikea kuvitella, että se voi aiheuttaa myös migreenin.
Tänään ”spa” kotona. Ardenin White Tea -suihkuvaahto ja -vartalovoide. Pari lasia kuoharia kylpytakissa. Harmi, ettei ole kylpyammetta ja sinne kunnon loraus hyväntuoksuista vaahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ostaa lahjaksi joko Ardenin White Tean tai White Tea Orchid Vanillan. Onkohan noilla suuri ero, tietääkö joku? Saaja tykkää rauhallista, miedoista tuoksuista ja vaniljasta. On noin 35-vuotias, jos sillä on merkitystä.
Tuo Orchid Vanilla kuulostaa hyvältä mutta jostain (Fragrantica?)luin, että nämä flankerit eivät yllä samalle tasolle kuin ihan perus White Tea.
5681, sekä MKK:n (upea) että eläintarhan eläimet saat testiin Puolasta, Mood Scent Barista. Molekyylien kohdalla discovery set tullee edullisemmaksi kuin yksittäiset. En haista molekyylejä 1 ja 2, enkä pitänyt nelosesta enkä Tonka Imperialesta. Se löytyy helpoimmin dekantointiputiikeista.
Saattaa olla toki tarjouksessa, mutta kun kävin Sokoksen nettisivuilla, niin hinta oli 50 e (100ml pullo).