Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19268)

Vierailija
5601/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Eka tuoksuihastus oli 90-luvulla Salvador Dalin Laguna.

2. Äiti käytti pitkään Alyssa Ashleyn Muskia.

3. -

4. Tyrmäystuoksu: 80-luvun Dior Poison.

5. Van Cleef & Arpels Orchidee Vanille

6. Haluaisin testata: YSL Cinema.

7. Petyin: Guerlainin Mon Guerlain.

8. Nyt ihastuttaa: Jo Malonen Mimosa & Cardamom.

Vierailija
5602/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tämä tuoksu oli ensimmäinen nostalginen tuoksuihastukseni teininä: Clinique Happy

2. Tämän tuoksun muistan siitä että jokin perheenjäsen/sukulainen käytti: mummo käytti Chanel 5 tuoksua, ja aika paljon kerralla, auto haisi aina sille monta päivää kun mummo ollut kyydissä

3. Tätä tuoksua muinainen "viholliseni" koulusta/töistä käytti ja siksi en siedä sitä tänäkään päivänä: yläasteen lumpppu antoi poskihoitoja pojille tyttöjen vessassa ja siellä haisi aina sen JPG Classique, se naisen vartalopullo ristittiin siis jo koulussa h  o  r  o hajuksi.....

4. Tämä tuoksu (jos tunnistettavissa) meinasi tyrmätä minut tullessaan vastaan jossain: tuttu sanoi että kerran meitä vastaan tullut haju olisi ollut Ardenin Red Door, otti henkeen ja silmiin vaikka oltiin ulkona kävelemässä

5. Tämän hyvän tuoksun jossain havaitessani oli pakko kysyä sen kantajalta että mikä se on: ei ole vielä tullut vastaan missään

6. Tätä tuoksua olen pitkään halunnut testata muttei ole ollut mahdollisuutta: Clive Christianin maailman kalleinta tuoksua ;)

7. Tämä tuoksu oli se suuri pettymys odotusten jälkeen: Creed Spring Flower josta olin lukenut että tehtiin Audrey Hepburnille, oli todella vetisen ja teennäisen makean kukkainen, laiha haju

8. Tähän tuoksuun olen ihastunut juuri nyt: Jo Malone Bluebell, vaikuttaa kivalta kevättuoksulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5603/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miss Dior Chérie was a fragrance created by Christine Nagel for Christian Dior. At the time John Galliano served as Dior’s fashion designer and creative director, overseeing Nagel’s development of the unusual, youth-oriented strawberry-and-popcorn eau de parfum. Miss Dior Chérie was available from 2005 to 2011: after perfumer François Demachy joined Dior, Miss Dior Chérie was reformulated and renamed Miss Dior. The first face of Miss Dior Chérie was Riley Keough, Elvis Presley's granddaughter, chosen by Galliano to lead the campaign.

https://en.wikipedia.org/wiki/Miss_Dior_Ch%C3%A9rie

Siis johtuiko tuo Cherien lopettaminen ja uudistus tosiaan siitä kun se Galliano heitti kännissä jotain juutalaiskommentteja vitsinä, ja silloinen Diorin malli, israelinjuutalainen Natalie Portman otti nokkiinsa? Kannattaako sellaisen takia mennä yleisöltä loistavaa keväistä tuoksua kieltämään ja tuoda joku halpa kukkaissotku tilalle jonka mallina tuo ärsyttävän ylimielinen Portman tietty sen jälkeen oli?

Uskomatonta. Tästäkin syytetään juutalaisia. En olisi osannut odottaa tässä keskustelussa. 

Vierailija
5604/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tämä tuoksu oli ensimmäinen nostalginen tuoksuihastukseni teininä:

Yves Rocher: Isphahan

2. Tämän tuoksun muistan siitä että jokin perheenjäsen/sukulainen käytti:

Guerlain: Shalimar

3. Tätä tuoksua muinainen "viholliseni" koulusta/töistä käytti ja siksi en siedä sitä tänäkään päivänä:

Kenzo: Jungle Elephant

4. Tämä tuoksu (jos tunnistettavissa) meinasi tyrmätä minut tullessaan vastaan jossain:

Guerlain: Samsara

5. Tämän hyvän tuoksun jossain havaitessani oli pakko kysyä sen kantajalta että mikä se on:

Byredo: Bal D'Afrique

6. Tätä tuoksua olen pitkään halunnut testata muttei ole ollut mahdollisuutta:

House of Oud : Empathy

7. Tämä tuoksu oli se suuri pettymys odotusten jälkeen:

Arden: Mediterranean

8. Tähän tuoksuun olen ihastunut juuri nyt:

Armani: Acqua di Gioia

Vierailija
5605/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon horoskooppituoksuihin yhtä paljon kuin horoskooppeihin itseensä. Koska olen skorpioni, minulle yleensä tuputetaan jotain vahvaa itämaistyyppistä hengenahdistusta, koska olen niin "kohtalokas" ja "aistillinen", mitkä luonnehdinnat ovat minusta mahdollisimman kaukana enkä voi muutenkaan sentyyppisiä tuoksuja sietää.

Eli jos noita tuollaisia juttuja lukee, ei niitä kannata ainakaan tosissaan ottaa. Vitsillä vaan.

Sama juttu. Poikamainen naapurintyttö, vähän liian kilttikin vielä ja kaukana femme fatalesta. Skorpioneille jonkun stereotypian mukaan suositelluista tuoksuista ei todella löydy mun suosikit, koska mulle tärkein kriteeri on että tuoksu on positiivinen. En käytä synkkiä tai kohtalokkaita tuoksuja yhtään.

Vierailija
5606/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenzo Amour kirjoitti:

Jotain piristystä kaivataan täälläkin. Budjetti ei anna periksi tilailla nyt sokkona mitään, jos ja kun (todennäköisesti) hankala nenäni heittää kapuloita rattaisiin tykkäyksen suhteen. Testailemaan ei nyt pääse. Himottaisi tilata muutama näyte Notinolta (niitä kookostuoksuja...) mutta tuleehan niistäkin muutamasta jo hintaa. Mietin, pitäisikö tilata joku vanha suosikki vuosien takaa? Onko teillä tapana ostaa jotain tuoksuja, joita käytitte joskus ammoisina aikoina? Huvittaisi tilata Clinique Happy, joka muistuttaa graduajoista, Cacharelin Amor Amor, joka muistuttaa häiden suunnittelusta tai sitten Armanin Si Passione, joka muistuttaa elämäni parhaasta keväästä kolme vuotta sitten.

Hauska tuo graduaikojen Happy, koititko psykologisesti buustata tekemistä sillä? 😆 Mulle se gradun vääntäminen oli niin tuskan ja työn takana, siihen viitaten kommentoin. Olisin kaivannut pientä "Happy" time plaseboa.

Minäkin olen nostalgisoinut vanhoja tuoksuja, juuri tilasin tuon Nina Riccin Love in Parisin. Yksi toinen tuoksu, jota käytin aiemmin ja tilasin nyt uudestaan on YSL:n Yvresse. Siitäkin on kivoja muistoja.

Yvresse, ent. Champagne on lopetettu.

Se uusi versio, kulmikas pullo eikä enää shampanjakorkin muotoinen, muistuttaa tuoksultaan enemmän sitä entistä Yvresse Legereä, ainakin sen perusteella mitä vuosia sitten Pariisissa käydessäni tavaratalossa tuoksuttelin. Toisaalta ihan hyvä, koska se ysärin tuoksu oli aika päällekäyvä, voisi aiheuttaa kanssaihmisille sairaskohtauksia =)

Yvresse on hieno, ylellinen, makea ja juhlava. Muistan sen seitsemäntoista vuoden takaa ja sopii hyvin talveen ja joulun alle. Harmi että tuota ei enää näe. Jotain erottuvaa siinä on, olisipa kiva löytää joku sitä läheisesti muistuttava.

Cinema on taas jotenkin vaikeampi YSL. Raskaahko. Ei auennut minulle.

Kyllä se uudempi Yvresse kulmikkaassa pullossa muistuttaa hyvin paljon alkuperäistä, kannattaa hankkia jos alkuperäisestä tykkäsit. Ei ole ihan yhtä vahva ja syvä, mutta koostumus on pysynyt uskollisena alkuperäiselle. Pysyvyyskin erittäin hyvä, itsellä tuoksui vielä aamulla, kun edellisenä päivänä suihkautin.

Sen alkuperäinen sampanjakorkin muotoinen puteli oli osa sen tuoksun viehätystä!

Tuo kulmikas halvan näköinen pakkaus ei tuo sille oikeutta : ( Typerät menivät muuttamaan, mutta jos joutuivat muuttaa välttääkseen jotain tekijänoikeuspalkkioita alkuperäiselle korkkiputelin ja sisällön tuottajalle?

Vierailija
5607/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskooppituoksuissa kannattaa selvittää että mikä teidän nouseva merkki on ja kuumerkki :)

Koska olen aurinkoneitsyt, nouseva kaksonen ja kuuoinas, niin löydän yleensä sen perusteella kivoja ehdotuksia. Jotkut sanoo että kuumerkki alkaa vaikuttamaan 30 ikävuoden jälkeen enemmän, joten siksi olen ehkä 30v. ylittäessäni alkanut pitää enemmän niistä oinaalle suositelluista :D

Vierailija
5608/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miss Dior Chérie was a fragrance created by Christine Nagel for Christian Dior. At the time John Galliano served as Dior’s fashion designer and creative director, overseeing Nagel’s development of the unusual, youth-oriented strawberry-and-popcorn eau de parfum. Miss Dior Chérie was available from 2005 to 2011: after perfumer François Demachy joined Dior, Miss Dior Chérie was reformulated and renamed Miss Dior. The first face of Miss Dior Chérie was Riley Keough, Elvis Presley's granddaughter, chosen by Galliano to lead the campaign.

https://en.wikipedia.org/wiki/Miss_Dior_Ch%C3%A9rie

Siis johtuiko tuo Cherien lopettaminen ja uudistus tosiaan siitä kun se Galliano heitti kännissä jotain juutalaiskommentteja vitsinä, ja silloinen Diorin malli, israelinjuutalainen Natalie Portman otti nokkiinsa? Kannattaako sellaisen takia mennä yleisöltä loistavaa keväistä tuoksua kieltämään ja tuoda joku halpa kukkaissotku tilalle jonka mallina tuo ärsyttävän ylimielinen Portman tietty sen jälkeen oli?

Uskomatonta. Tästäkin syytetään juutalaisia. En olisi osannut odottaa tässä keskustelussa. 

mene muualle haastamaan riitaa, kiitos.

Vierailija
5609/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely kaikille tuoksuttajille kirjoitti:

3. Tätä tuoksua muinainen "viholliseni" koulusta/töistä käytti ja siksi en siedä sitä tänäkään päivänä:

4. Tämä tuoksu (jos tunnistettavissa) meinasi tyrmätä minut tullessaan vastaan jossain:

5. Tämän hyvän tuoksun jossain havaitessani oli pakko kysyä sen kantajalta että mikä se on:

1. Muista kuinka ihastuin Diorin Poison-hajuveteen yläasteella ollessani kun se oli kuuma uutuus ja kaikki suositut (en kuulunut näihin) tytöt käyttivät sitä. Olin myös hyvin kateellinen kun mummoni sai pullon joululahjaksi ja kun halusin kokeilla sitä, mummoni tokaisi sen olevan vanhemman naisen hajuvesi...No nyt olen 5-kymppinen enkä ole ikinä kyseistä tuoksua omistanut, mutta aina välillä kun haistan sen omaperäisen tuoksun, tulee teiniajat mieleen. 🙂

2. Mummo käytti Kölnin vettä (4711) ahkerasti ja ostinpa sitä hänelle lahjaksikin välillä, itse pidin sitä silloin suorastaan kauheana. 😁No nykyisin mulla on aina varastossa sekä cologne että saippua ja tykkään niistä ihan tuoksuna, mutta vielä enemmän tuoksumuistona, josta tulee rakas edesmennyt mummo mieleen.❤️

3. Ei nyt mikään muinainen tai varsinainen vihollinen kyseessä, mutta yhden entisen työkaverin signature oli Shalimar enkä voi enää sietää sitä tuon mielleyhtymän takia.

4. Onhan niitä paljonkin epämiellyttäviä tuoksuja tullut vastaan, mutta mieleen on jäänyt yksi kerta kun nuorena olin testailemassa hajuvesiä tavaratalossa ja viereen saapui joku tyylikäs matami, joka suihkutteli hyvin reippaalla kädellä Opiumia ympärilleen niin, että tuoksupilvi nielaisi melkein minutkin ja pakenin hädissäni paikalta...😱(nykyään tykkään paljon Opiumista kohtuullisesti käytettynä).

5. Apua, en muista olenko ikinä kysynyt keneltäkään tämän tuoksua...🤔

6. Olen halunnut pitkään testata joitakin Tom Fordin tuoksuja kuten Velvet Orchid:ia ja Lost Cherryä, voi olla että testaus onnistuisi esim. Stockalla, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi.

7. En muista mitään yhtä suurta pettymystä, pieniä on toki ollut useita. Yksi viimeisemmistä oli Maison Margielan Bubble Bath, joka ei ollut ihan sellainen kuin olin kuvitellut. Myös moni ns. klassikko on jättänyt minut kylmäksi, onneksi olen testannut ennen ostamista.

8. Voi ei, mä olen aina ihastunut ties kuinka moneen hajuveteen samaan aikaan, no sanotaan vaikka Givenchyn L’Interdit! 🥰

Vierailija
5610/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenzo Amour kirjoitti:

Jotain piristystä kaivataan täälläkin. Budjetti ei anna periksi tilailla nyt sokkona mitään, jos ja kun (todennäköisesti) hankala nenäni heittää kapuloita rattaisiin tykkäyksen suhteen. Testailemaan ei nyt pääse. Himottaisi tilata muutama näyte Notinolta (niitä kookostuoksuja...) mutta tuleehan niistäkin muutamasta jo hintaa. Mietin, pitäisikö tilata joku vanha suosikki vuosien takaa? Onko teillä tapana ostaa jotain tuoksuja, joita käytitte joskus ammoisina aikoina? Huvittaisi tilata Clinique Happy, joka muistuttaa graduajoista, Cacharelin Amor Amor, joka muistuttaa häiden suunnittelusta tai sitten Armanin Si Passione, joka muistuttaa elämäni parhaasta keväästä kolme vuotta sitten.

Hauska tuo graduaikojen Happy, koititko psykologisesti buustata tekemistä sillä? 😆 Mulle se gradun vääntäminen oli niin tuskan ja työn takana, siihen viitaten kommentoin. Olisin kaivannut pientä "Happy" time plaseboa.

Minäkin olen nostalgisoinut vanhoja tuoksuja, juuri tilasin tuon Nina Riccin Love in Parisin. Yksi toinen tuoksu, jota käytin aiemmin ja tilasin nyt uudestaan on YSL:n Yvresse. Siitäkin on kivoja muistoja.

Yvresse, ent. Champagne on lopetettu.

Se uusi versio, kulmikas pullo eikä enää shampanjakorkin muotoinen, muistuttaa tuoksultaan enemmän sitä entistä Yvresse Legereä, ainakin sen perusteella mitä vuosia sitten Pariisissa käydessäni tavaratalossa tuoksuttelin. Toisaalta ihan hyvä, koska se ysärin tuoksu oli aika päällekäyvä, voisi aiheuttaa kanssaihmisille sairaskohtauksia =)

Yvresse on hieno, ylellinen, makea ja juhlava. Muistan sen seitsemäntoista vuoden takaa ja sopii hyvin talveen ja joulun alle. Harmi että tuota ei enää näe. Jotain erottuvaa siinä on, olisipa kiva löytää joku sitä läheisesti muistuttava.

Cinema on taas jotenkin vaikeampi YSL. Raskaahko. Ei auennut minulle.

Kyllä se uudempi Yvresse kulmikkaassa pullossa muistuttaa hyvin paljon alkuperäistä, kannattaa hankkia jos alkuperäisestä tykkäsit. Ei ole ihan yhtä vahva ja syvä, mutta koostumus on pysynyt uskollisena alkuperäiselle. Pysyvyyskin erittäin hyvä, itsellä tuoksui vielä aamulla, kun edellisenä päivänä suihkautin.

Sen alkuperäinen sampanjakorkin muotoinen puteli oli osa sen tuoksun viehätystä!

Tuo kulmikas halvan näköinen pakkaus ei tuo sille oikeutta : ( Typerät menivät muuttamaan, mutta jos joutuivat muuttaa välttääkseen jotain tekijänoikeuspalkkioita alkuperäiselle korkkiputelin ja sisällön tuottajalle?

Jep, kyllä tuo nykyinen pullo muovikorkkeineen on jotain ihan muuta kuin se alkuperäinen. Se korkkipullo oli ehkä yksi upeimmista hajuvesipulloista ikinä. Onneksi tuoksu kuitenkin on hyvä ja tuttu, yritän olla ajattelematta tuota pulloa. Kun tuoksua suihkauttaa, palaa ihaniin 2000-luvun alun muistoihin, huolettomaan, vapaaseen, juhlia täynnä olevaan elämään, kaveriporukan kanssa klubeilla käymiseen jne., jolloin tuota tuoksua aina tuli vähän lisäiltyä ja kaivettua shampanjakorkkipullo esiin naistenhuoneessa. Ei ollut talouslamaa, ei koronaa, ilmapiirikin oli vapaampi. Tässä ihan nostalgisoituu, tuoksumuistoja ☺️

Vierailija
5611/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tämä tuoksu oli ensimmäinen nostalginen tuoksuihastukseni teininä: Gucci III tai Ysatis

2. Tämän tuoksun muistan siitä että jokin perheenjäsen/sukulainen käytti: joku vetiver tai patsuliöljy

3. Tätä tuoksua muinainen "viholliseni" koulusta/töistä käytti ja siksi en siedä sitä tänäkään päivänä: Guerlain Jardins de Bagatelle

4. Tämä tuoksu (jos tunnistettavissa) meinasi tyrmätä minut tullessaan vastaan jossain: La Vie Est Belle

5. Tämän hyvän tuoksun jossain havaitessani oli pakko kysyä sen kantajalta että mikä se on: Ange Ou Demon

6. Tätä tuoksua olen pitkään halunnut testata muttei ole ollut mahdollisuutta: Serge Lutens A La Nuit

7. Tämä tuoksu oli se suuri pettymys odotusten jälkeen: Kenzo Jungle (toivoin todella vahvoja mausteita)

8. Tähän tuoksuun olen ihastunut juuri nyt: Yves Rocher Hello Printemps! (oli 2020 kausituoksu)

Vierailija
5612/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dildo on suosikki

25 Twenty Five by Nacho Vidal

https://www.basenotes.net/ID26143992.html

Azzaro Duo

https://www.fragrantica.com/perfume/Azzaro/Azzaro-Duo-Men-10751.html

Vaiko Pierre Cardin?

Vierailija
5613/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut hirveä viikko. Vastoinkäymisiä, kiirettä ja ärsytystä. Onneksi huomenna on perjantai.

Nyt korona-aikaan en käy oikeasti missään, kuten ei tietysti kukaan muukaan, mutta siis en osta mitään oikeastaan nykyään, sitä tässä yritän selitellä, että mulla on toisella välilehdellä auki Notino ja siellä 60 eurolla (alveineen) tuoksuja ostoskorissa. 😁 Näytteitä ja yksi tarjoustuoksu.

Olenhan oikeutettu tällaiseen shoppailuun? Ja nyt kun kerran tilaa, niin kannattaa kai tilata enemmän? Jos vielä pari näytettä tuohon lisää.

Vierailija
5614/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut hirveä viikko. Vastoinkäymisiä, kiirettä ja ärsytystä. Onneksi huomenna on perjantai.

Nyt korona-aikaan en käy oikeasti missään, kuten ei tietysti kukaan muukaan, mutta siis en osta mitään oikeastaan nykyään, sitä tässä yritän selitellä, että mulla on toisella välilehdellä auki Notino ja siellä 60 eurolla (alveineen) tuoksuja ostoskorissa. 😁 Näytteitä ja yksi tarjoustuoksu.

Olenhan oikeutettu tällaiseen shoppailuun? Ja nyt kun kerran tilaa, niin kannattaa kai tilata enemmän? Jos vielä pari näytettä tuohon lisää.

OLET OIKEUTETTU!!! Mikään ei piristä päivää kuin kunnon tuoksu(ja muu)nettishoppailu! 👍😁

Vierailija
5615/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLET OIKEUTETTU!!! Mikään ei piristä päivää kuin kunnon tuoksu(ja muu)nettishoppailu! 👍😁

Sitähän minäkin 😊

Vierailija
5616/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon horoskooppituoksuihin yhtä paljon kuin horoskooppeihin itseensä. Koska olen skorpioni, minulle yleensä tuputetaan jotain vahvaa itämaistyyppistä hengenahdistusta, koska olen niin "kohtalokas" ja "aistillinen", mitkä luonnehdinnat ovat minusta mahdollisimman kaukana enkä voi muutenkaan sentyyppisiä tuoksuja sietää.

Eli jos noita tuollaisia juttuja lukee, ei niitä kannata ainakaan tosissaan ottaa. Vitsillä vaan.

Sama juttu. Poikamainen naapurintyttö, vähän liian kilttikin vielä ja kaukana femme fatalesta. Skorpioneille jonkun stereotypian mukaan suositelluista tuoksuista ei todella löydy mun suosikit, koska mulle tärkein kriteeri on että tuoksu on positiivinen. En käytä synkkiä tai kohtalokkaita tuoksuja yhtään.

Ohi meni täälläkin: puolierakko, umpihippi, asustelee vanhan tavaran kaupassa ja autossa, jo ennen kuin jälkimmäisestä tuli trendi. Tukka viistää persusta ja helmat maata, onneksi persus ei vielä. Saatan myös tanssia alasti yöllä metsässä nuotion ympärillä ja palvoa outoja epäjumalia (sanoo tytär, minä en myönnä mitään). Rakastan Lovecraftin lonkeroita sekä luettuna että tuoksuna (Squid) yhtä intohimoisesti kuin hyljin ruusua ja tuberosaa. Muutan lähes kaikki kukat äiteliksi ja tukahduttaviksi ja makeat tuoksut diabetesvaaraksi.

Horoskooppi aurinkohärkä, nouseva leijona, Kuu kauriissa. Ja horoskooppituoksu: Yves Rocher, Flowerparty by night. Lakritsi, vanilja, manteli. Juuei. Leijonan Ambre des Merveilles on myös hyvin vaniljainen, ei.

Vierailija
5617/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poison ja sen ulkomailta tuodut kopiot, kaiken alku.

Äiti käytti Ispahania, ennen kuin kaadoin sen saintpaulian ruukkuun (ei tuoksu). Kuoli, mokoma.

En mennyt haisteluetäisyydelle "vihollisista".

Angel. En ole varma, johtuuko tyrmäys tuoksusta vai muistojen tuomasta häpeästä, olin kamala ja tuoksuin enkeliltä.

Elizabeth Arden: White Tea.

Serge Lutens: L'Orpheline

Aikanaan lankesin hypeen sekä Flowerbombin että Bright Crystalin kanssa. 

UNUM: LAVS

Vierailija
5618/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna Lidlin postiluukusta hakemaan viimeisin kiusaus.. sokko-ostos ja aika kallis, jännittää! (nuotit ovat kuitenkin sellaisia, että luulisin onnistuneeni)

Vierailija
5619/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna Lidlin postiluukusta hakemaan viimeisin kiusaus.. sokko-ostos ja aika kallis, jännittää! (nuotit ovat kuitenkin sellaisia, että luulisin onnistuneeni)

No kerro enemmän

Vierailija
5620/19268 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tämä tuoksu oli ensimmäinen nostalginen tuoksuihastukseni teininä:  -Lou Lou (valitettavasti ei tuoksunut hyvältä mun iholla, mutta kävi loistavasti ystävättärelleni)

2. Tämän tuoksun muistan siitä että jokin perheenjäsen/sukulainen käytti: -Red Door (se vanhempi, parempi versio, äidillä oli)

3. Tätä tuoksua muinainen "viholliseni" koulusta/töistä käytti ja siksi en siedä sitä tänäkään päivänä: -Vastaan, että ikäväksi heittäytynyt ensimmäinen poikaystäväni käytti jossain vaiheessa Fahrenheit-tuoksua (en vastaa 100 %:n tarkasti kysymykseen)

4. Tämä tuoksu (jos tunnistettavissa) meinasi tyrmätä minut tullessaan vastaan jossain:-

5. Tämän hyvän tuoksun jossain havaitessani oli pakko kysyä sen kantajalta että mikä se on: Britney Spears Curious In Control

6. Tätä tuoksua olen pitkään halunnut testata muttei ole ollut mahdollisuutta: -Giorgio Beverly Hills Giorgio ja saman merkin Red (en nyt raaski ostaa sokkona n. 20 eur/tuoksu)

7. Tämä tuoksu oli se suuri pettymys odotusten jälkeen: -Elizabeth Ardenin: Sunflowers, Provocative Interlude, Red Doorin uusi versio ja vielä Jennifer Lopezin Live Luxe (meloni oli vähän ällö siinä, sotkin tuoksun Live-tuoksuun), Jessica Simpsonin Fancy Nights (ihan oli kuin miesten tuoksu):  olen ostanut sokkona tuoksuja enemmän aiemmin, paitsi tuo Red Doorin uusi versio on ystävättärellä. 

8. Tähän tuoksuun olen ihastunut juuri nyt: Lancomen la Nuit Tresor a la folie ja Tresor in love (tuo jälkimmäinen mulla on)