Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19267)

Vierailija
561/19267 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Etat Libre d’Orange -merkin tuoksuista? Hehän tekivät sen Tom of Finland-tuoksunkin.

Putain des Palaces

Puuteria ja entisaikojen huulipunaa, joka muuttuu hiljalleen makean hilloisen ruusun kautta tyylikkääksi mokkatuoksuksi. 

Tom of Finland

Nahkaa, lateksia, myskiä, taustalla aavistus vihreää.

Enemmän iltaan kuin päivään, mutta silti erittäin hyvinkäyttäytyvä.

Ei ollenkaan niin tuhma kuin olisin odottanut.

Tämä ei shokeeraa ketään. Sensuellihko, mutta säyseällä tavalla.  :)

Secretions Magnifiques

Tästä tuli ensimmäisellä käyttökerralla ahdistava tunne, niin kuin olisi liikaa adrenaliinia veressä.

Ensivaikutelma on luotaantyöntävän metallinen ja vihreä, kuin olisit oudolla rikospaikalla.

Maitoa, metallia ja vihreitä kasveja.

Kun tuoksu saa kehittyä rauhassa, niin taikoja tapahtuu, sillä pohjatuoksu on lempeän makea ja pehmoisen vaniljainen.

Sopii paremmin kotioloihin kuin julkisille paikoille. 

Jokaisella käyttökerralla pidin tästä enemmän ja enemmän. 

Ainutlaatuinen ja jakaa mielipiteitä - jopa omakin mielipide voi muuttua matkan varrella. 

:D

True Lust Rayon Violet De Ses Yeux

Tästä puuttuu himo.

Puuterinen ja hieman saman tyylinen kuin Putain des Palaces, mutta kukkaisempi. 

Sopii myös päiväkäyttöön. 

Vielä on paljon kokematta. Attaquer le Soleil Marquis de Sade ainakin haluttaa testata, sillä pidin todella paljon Histoires de Parfums:n 1740 Marquis de Sadesta. Kiinnostaa tietää onko näissä mitään yhtäläisyyttä. 

Whaat! Maitoa, metallia, vihreitä kasveja. Putain des Palaces. Mä ole ihan pihalla, en tiedä näköjään mitään tuoksuista 😅

Vierailija
562/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Etat Libre d’Orange -merkin tuoksuista? Hehän tekivät sen Tom of Finland-tuoksunkin.

Putain des Palaces

Puuteria ja entisaikojen huulipunaa, joka muuttuu hiljalleen makean hilloisen ruusun kautta tyylikkääksi mokkatuoksuksi. 

Tom of Finland

Nahkaa, lateksia, myskiä, taustalla aavistus vihreää.

Enemmän iltaan kuin päivään, mutta silti erittäin hyvinkäyttäytyvä.

Ei ollenkaan niin tuhma kuin olisin odottanut.

Tämä ei shokeeraa ketään. Sensuellihko, mutta säyseällä tavalla.  :)

Secretions Magnifiques

Tästä tuli ensimmäisellä käyttökerralla ahdistava tunne, niin kuin olisi liikaa adrenaliinia veressä.

Ensivaikutelma on luotaantyöntävän metallinen ja vihreä, kuin olisit oudolla rikospaikalla.

Maitoa, metallia ja vihreitä kasveja.

Kun tuoksu saa kehittyä rauhassa, niin taikoja tapahtuu, sillä pohjatuoksu on lempeän makea ja pehmoisen vaniljainen.

Sopii paremmin kotioloihin kuin julkisille paikoille. 

Jokaisella käyttökerralla pidin tästä enemmän ja enemmän. 

Ainutlaatuinen ja jakaa mielipiteitä - jopa omakin mielipide voi muuttua matkan varrella. 

:D

True Lust Rayon Violet De Ses Yeux

Tästä puuttuu himo.

Puuterinen ja hieman saman tyylinen kuin Putain des Palaces, mutta kukkaisempi. 

Sopii myös päiväkäyttöön. 

Vielä on paljon kokematta. Attaquer le Soleil Marquis de Sade ainakin haluttaa testata, sillä pidin todella paljon Histoires de Parfums:n 1740 Marquis de Sadesta. Kiinnostaa tietää onko näissä mitään yhtäläisyyttä. 

Whaat! Maitoa, metallia, vihreitä kasveja. Putain des Palaces. Mä ole ihan pihalla, en tiedä näköjään mitään tuoksuista 😅

Toljotin ihan samaa 😀 Ja mä kun luulin tietäväni tuoksuista jotain. Mulla on vaan tavallisia Dioreita sun muita Lanvineja eikä tuollaisia kummallisen hienoja Puta-parfyymejä! Tämä keskustelu on saanut mut jo siihen pisteeseen, että olen harkinnut noiden nichetuoksunäytteiden tilaamista kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockalla oli joskus (ehkä vuonna 2007-2008?) hetken aikaa saatavilla Stella McCartneyn Stella tuoksua. Sain pienen testerin kun ostin jotain muuta sälää ja wow! Aivan huikea tuoksu! Jos tykkää aika voimakkaasta, hieman makeasta, mystisestä kukkaistuoksusta (ruusua ja pionia kuulemma) niin tämä on must! Tätä ei enää saa Suomesta, mutta bongaan tätä ulkomailla välillä. Se on hyvin usein myös alennuksessa, eli ei taida olla kovin suosittu. Ihmettelen kyllä!

Onko muita jotka tähän olisivat tykästyneet?

Toinen mikä on kiva on Calvin Kleinin Beauty. Tämäkin on aina alennuksessa ja poistomyyntihyllyssä. Tosi kiva työ- ja arkituoksu! Tuoksuu sellaiselta elegantilta ihovoiteelta.

Stellaa löytyy Fragrancedirect.co 50 ml maksaa 27,95 ja Hobbyhallissa sama koko 41,95

Hobbyhallistako! Mitä ihmettä! Loistava uutinen! Täytyy varmaan mennä pukemaan ostohousut jalkaan... :D

Hold your horses ! Tätäkin on kuulemma lähdetty muuttamaan vuonna 2014, joten ei välttämättä ole samaa kamaa mitä ostit muinoin Stockalta.

Mitä ihmettä! Nyt tuli kovempi hinku löytää tämä tuoksu. Tähän tuoksuun liittyy niin paljon muistoja vuosien takaa.

Vierailija
564/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko haistaneet niitä Suomen ainoan parfymöörin Max Perttulan tuoksuja? Bongasin näitä vuosi sitten myynnissä, oliskohan ollut Eckerö Linellä, ja ostin vähän vitsillä miehelleni sen 1917 Suomen Leijona (vai mikä lie) tuoksun.

Kaikki tuoksut olivat enemmän tai vähemmän hirveitä. Pakkaukset ja nimet todella mauttomia.

Myynnissä taisi olla kolme eri tuoksua. Onko nämä jotain vitsejä tai Max Perttulan itseironiaa...?

Vierailija
565/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko täällä ketjussa jo mainittu, mutta minulla on yksi tuoksusalaisuus. Minut on jo useita kertoja pysäytetty tuntemattoman toimesta, viimeisimpänä nyt hetki sitten Stockalla ja eräässä hotellin aulabaarissa. Tämä tuoksu on jollain tavalla niin nolo, mutta löysin sen itsekkin kun haistoin sen työkaverini yllä. Ja se on Britney Spearsin Fantasy (se pinkki pullo)!!!

Se ei pullossa tuoksu kovin erikoiselta, ehkä vähän lapselliselta jopa, mutta iholla se toimii. Tästä tuoksusta on tullut valtavasti kehuja. Ei mitään muuta tuoksua ole koskaan kyselty tai kehuttu näin paljon! :D

Onko muilla vastaavia?

Mulla on tismalleen saman tuoksun kanssa! Kaveri kyseli kerran miten tuoksun niin hyvälle ja siinä sitten selitin että se on Britney Spearsin hajuvesi :D tykkäsin myös Taylor Swiftin hajuvedestä, ostin sen joskus vuuuosia sitten Berliinin reissulta, suuri Taylor Swift fani kun olin.

Vierailija
566/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko haistaneet niitä Suomen ainoan parfymöörin Max Perttulan tuoksuja? Bongasin näitä vuosi sitten myynnissä, oliskohan ollut Eckerö Linellä, ja ostin vähän vitsillä miehelleni sen 1917 Suomen Leijona (vai mikä lie) tuoksun.

Kaikki tuoksut olivat enemmän tai vähemmän hirveitä. Pakkaukset ja nimet todella mauttomia.

Myynnissä taisi olla kolme eri tuoksua. Onko nämä jotain vitsejä tai Max Perttulan itseironiaa...?

Vähän ohi aiheen mutta Perttula on luonut tuoksun Theone Aurora- käsisaippuaan. Ihastuttava puhdas, raikas tuoksu. On ilo pestä käsiään tällä.

Vierailija
567/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!

Clean: Fresh laundry, Fresh Linen, Rain, Skin etc

Armani: Sky di Gioia

Versace: Dylan Blue

Avon: Eve Truth

Agent Provocateur: Fatal Pink

Scent of Finland: Kaltio (Stockmannilla ainakin on)

Vierailija
568/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mainitsi jo omat suosikkinsa näistä kyseisistä aiemmilla sivuilla muun muassa, mutta onko muilla mitään sellaisia salaisia niin sanottuja "julkkistuoksu-halpis-paheita"?

Osa niiistä on tunnetusti todella laadukkaita kuten Britney Spears-tuoksut jotka ovat Elizabeth Arden-kosmetiikkayrityksen valmistamia, mutta onko muita?

Minulla on ollut Taylor Swiftin Wonderstruck kevät- ja kesätuoksuna. :D Siinä oli kivan hedelmäiset vivahteet, vadelmaa, karhunvadelmaa, persikkaa ja omenankukkaa.

Ennen sitä oli Jennifer Lopezin Still. Kieloa, mandariinia, jasmiinia ja teetä.

Pidin joskus 2004-2005 vuosina Jessica Simpsonin Desserts-sarjan Taste-tuoksusta. Se oli oikea herkkutuoksu. Valkosuklaa, kookos, vanilja ja hunaja. On lopetettu

Olen 42v. 

Se Lady Gagan tuoksu oli hyvä. Musta pullo, muutama vuosi takaperin.

Tykkäsin joskus myös Paris Hiltonin jostain tuoksusta. Pitäisi etsiä se käsiin.

Lady Gagalla on kaksi täysin erilaista tuoksu, molemmissa musta pullo. Fame oli se eka, sellainen persikantuoksuinen, hyvin pehmeän naisellinen, ja sitten kulmikkaassa pullossa unisex Eau de Gaga - raikas.

Mulla on julkkistuoksuja aika montakin, eniten niistä tykkään Ariana Granden Cloudista ja Rihannan Nudesta. Britneyn tuoksuista Believe oli suosikkini, trooppinen, raikas vihreä tuoksu.

Vierailija
569/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko asiantuntijat sanoa, mikä tuote mun pitäisi ostaa, kun haluan parfyymin, joka tuoksuu pelkästään miedosti raikkaalta, ei "hajuvedeltä". En tiedä onko se parfyymimaailmassa "kurkkutuoksu", näin joku on sanonut. Olen monesti tuoksuttanut sellaisen tuoksun, kun joku kävelee ohi, mutta sitten kun olen mennyt etsimään sellaista, en ole löytänyt. Auttakaa!!

Fatale Pink ei kyllä millään sovi tuohon vesi- tai kurkkutuoksujen kategoriaan.

Vierailija
570/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvin raikas ja kevyt, verrattu Dolce & Gabbanan Light Blue-tuoksuun.  Minulla on Fatale Pink, eikä se ole mitenkään 'fatal' vaan hyvin kevyt ja raikas - vähän kuin Burberryn Brit Sheer. Siinä on muuten myös suositeltava tuoksu kevyen ja raikkaan ystävälle.

Vierailija
571/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvin raikas ja kevyt, verrattu Dolce & Gabbanan Light Blue-tuoksuun.  Minulla on Fatale Pink, eikä se ole mitenkään 'fatal' vaan hyvin kevyt ja raikas - vähän kuin Burberryn Brit Sheer. Siinä on muuten myös suositeltava tuoksu kevyen ja raikkaan ystävälle.

Light Blue on yksi suosikeistani, täytyykin testata tuota Fatal Pinkiä. Huoh, ei kannattaisi lukea tätä ketjua, lista vain pitenee.

Vierailija
572/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama mutta tuosta tuli mieleen että ulkomailla testasin näitä Agent Provocateurin tuoksuja varovaisesti, ja voin todeta ettei ne kestä iholla puolta tuntia kauempaa eli huonompaa laatua kuin Victoria's Secretin tuoksut.

Se ihan Agent Provocateurin eka tuoksu eli pullea vaalean pinkki pullo, oli aivan päinvastainen kuin nuo kaikki muut vetiset mutta huonolla tavalla, siis hirveän tuju tunkkainen maustemyrkkypommi jonka lähellä ei pysty oikeasti hengittää. Sain siitä joskus astma- JA migreenikohtauksen ja toivon ettei se tuoksu tule enää koskaan missään vastaan.

Jännä että mm. yli 200 euron pikkuhousuja myyvä alusasumerkki on saanut ne kaikki tuoksunsa noin laaduttoman hajuisiksi. Kun taas Victorias Secret myy 15 euron pikkuhousuja ja tuoksunsa ovat hyvin kerrostettuja ja ne pysyvät.

PS. Minulla on astma, allergia ja migreeniä, ja ne joista olen kohtauksia saaneet ovat tuo Agent Provocateur (for women) ja Muglerin Angel. Nuo tuntuu oikeasti myrkyttävän ilmakehää viiden metrin säteellä eli niitä voisi varmaan käyttää kemiallisina aseina?!

Vierailija
573/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Light Blue on yksi suosikeistani, täytyykin testata tuota Fatal Pinkiä. Huoh, ei kannattaisi lukea tätä ketjua, lista vain pitenee.

Fatale Pinkissä pistää loppuvaiheessa nenään jokin outo sahramin tuoksu sieltä sitruksen keskeltä.

Jos haluaa aikuisemman version Light Bluesta, niin tämä Creedin Acqua Fiorentina on aivan upea.

https://www.fragrantica.com/perfume/Creed/Acqua-Fiorentina-6272.html

Sain kerran näytteen siitä, varsinainen pullo on aika kallis.

https://www.notino.fi/creed/acqua-fiorentina-eau-de-parfum-for-women/

Kannattaa tsekkailla jos tuonne ilmestyisi jossain vaiheessa näytteitä siitä, ne maksaa yleensä muutaman euron. Notinossa aika vähän näytteitä saatavilla juuri nyt, taitaa olla Saksassa kesälomakausi meneillään nyt elokuussa ja ostajat lomilla?

Vierailija
574/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatale Pinkissä pistää loppuvaiheessa nenään jokin outo sahramin tuoksu sieltä sitruksen keskeltä.

Jos haluaa aikuisemman version Light Bluesta, niin tämä Creedin Acqua Fiorentina on aivan upea.

https://www.fragrantica.com/perfume/Creed/Acqua-Fiorentina-6272.html

Sain kerran näytteen siitä, varsinainen pullo on aika kallis.

https://www.notino.fi/creed/acqua-fiorentina-eau-de-parfum-for-women/

Kannattaa tsekkailla jos tuonne ilmestyisi jossain vaiheessa näytteitä siitä, ne maksaa yleensä muutaman euron. Notinossa aika vähän näytteitä saatavilla juuri nyt, taitaa olla Saksassa kesälomakausi meneillään nyt elokuussa ja ostajat lomilla?

En voi sietää sahramin makua tai ”tuoksua”, joten tuo Fatal Pink ei taida olla enää listalla.

Olen tilaillut useasti näytteitä Notinosta mutta nyt siellä ei tosiaan ollut mitään

kiinnostavaa paitsi Rihannan Reb’l Fleur. Notinossa on muutenkin osa tuotteista todella edullisia. Esim Olian hiusvärit 4,90. Suomen marketeissa saa laittaa ykkösen hintalapun eteen. Toki he veloittavat 6,90 postimaksua.

Vierailija
575/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lakritsaisen tuoksun, suosittelen Agent Provocateurin Fatale Intenseä (tummanpunainen pullo).  On parempi tuoksu minusta kuin Lolita Lempickan lakritsaiset tuoksut ja ehkä n. puolet halvempi, aika kestäväkin on. Lakritsan lisäksi tuoksussa on voimakas karhunvatukan tuoksu muiden tuoksunuottien lisäksi. Käytän syksyllä ja talvella.

https://www.fragrantica.com/perfume/Agent-Provocateur/Fatale-Intense-30…

Vierailija
576/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ihottumaa jostain Agent Provocateurin tuoksusta. Oli varmaan Fatale tai joku niistä sen Fatale-sarjan.

Vaikuttivat huonon laatuisilta minunkin mielestä kun Lontoossa kokeilin eli voimakas ensituoksu ja sitten hetken päästä ei tuoksun tuoksua, ja syy taitaa olla se että ovat Interin valmistamia eli Inter valmistaa nimen omaan halpistuoksuja vaateketjuille kuten Hollister, Abercrombie ja Bebe.......

Vierailija
577/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ihottumaa jostain Agent Provocateurin tuoksusta. Oli varmaan Fatale tai joku niistä sen Fatale-sarjan.

Vaikuttivat huonon laatuisilta minunkin mielestä kun Lontoossa kokeilin eli voimakas ensituoksu ja sitten hetken päästä ei tuoksun tuoksua, ja syy taitaa olla se että ovat Interin valmistamia eli Inter valmistaa nimen omaan halpistuoksuja vaateketjuille kuten Hollister, Abercrombie ja Bebe.......

Riippuu ihmisestä, mulle ei ole tullut mitään ihottumaa, tuoksu on kestänyt koko illan ja sitä on joku tuntematon tullut mulle kehumaan (tuota Fatale Intenseä).

Vierailija
578/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä, mulle ei ole tullut mitään ihottumaa, tuoksu on kestänyt koko illan ja sitä on joku tuntematon tullut mulle kehumaan (tuota Fatale Intenseä).

Itse taas inhoan suurinta osaa vesituoksuja ainakin omalla ihollani (esim. Olympea Aqua, Acqua di gioiasta taas pidän.) Jostain syystä vesituoksut alkavat usein haista märälle koiralle ihollani.  Tuoksut ovat niin yksilöllisiä eri ihmisten iholla.

Vierailija
579/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisista tuoksuista puheenollen, oletteko kokeilleet Adidaksen Born original for her edp:tä? Itse tykkään kovasti, ei ole sporttinen tuoksu, vaikka luulisi. Siinä tuoksuu omena ja aprikoosi, tulee mieleen karamelliomena, kookos, tonkapapu, oliivipuu jne. Ei ole synteettinen tuoksu ja kestää tunteja, suosittelen. Käy ympäri vuoden. Tilasin sokkona, onneksi miellytti. Nykyään en yleensä enää tilaa, jos en tiedä, miten se istuu iholleni.

Vierailija
580/19267 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO NIIN! Notino.fi:stä saa nyt niche-tuoksut 15% alennuksella, myös näytteet. Itse tilasin Amouagen näytteitä mm. Journey ja Sunshine, Rasasin Jasmine wisp ja pari Xerjoffin näytettä. Ihanaa ihanaa, mulla ei olisi noiden pulloihin varaa, näin pääsen vähän nautiskelemaan. Koodi on niche15.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi