Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
5301/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos suomen kieli närästää kovasti, joudutte ehkä itse poistumaan.

Eihän tässä suomen kieli ole ketään närästänyt, vaan ne anglismit tai sellaisenaan käytetyt englanninkieliset termit. 

Muistathan seuraavalla kerralla skeittaajia (auts, lainasana!) kohdatessasi muistuttaa flippien, grabien ja slidejen vierasperäisyydestä. Äläkä vahingossakaan erehdy katsomaan taitoluistelua televisiosta, koska sielläkin puhutaan flipeistä. Ja utzeista ja tulpeista.

Vierailija
5302/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos suomen kieli närästää kovasti, joudutte ehkä itse poistumaan.

Eihän tässä suomen kieli ole ketään närästänyt, vaan ne anglismit tai sellaisenaan käytetyt englanninkieliset termit. 

Muistathan seuraavalla kerralla skeittaajia (auts, lainasana!) kohdatessasi muistuttaa flippien, grabien ja slidejen vierasperäisyydestä. Äläkä vahingossakaan erehdy katsomaan taitoluistelua televisiosta, koska sielläkin puhutaan flipeistä. Ja utzeista ja tulpeista.

Hani, mene ottamaan kupponen kahvia ja vaikka pulla kyytipojaksi.

Sulla taitaa olla verensokeri alhaalla kun väännät nyt jo riitaa mistä vaan ja kenen kanssa vaan.

💖

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5303/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään Sokoksella haastamassa Shalimaria. Sehän on aivan hirveä! Oli sekä edt että edp, molemmat yhtä kamalia. Ja silti se mainitaan fragranticassa kaikkien aikojen parhaaksi äänestettynä tuoksuna ja tässäkin ketjussa joku sen on listannut suosikikseen. Voisiko joku selittää...?

Nauroin ääneen. Shalimar on musta tukahduttava, hirveä katku.

Uusversiosta en tiedä, mutta vintage oli

ainakin.

Se on kuin kiimainen nainen joka juoksee pelästyneen miespolon perässä.

Tai isoegoinen matroona, joka julistaa koko tyttöporukalle, että nyt järjestetään bileet 300 hengelle, ja niin myös tehdään vaikka muut vikisisivät vaisusti vastaan.

😀😁

Nauratti minuakin, ja olen itse suuri Shalimar-fani. Ei se minusta ole ollenkaan "diktaattori", enkä tunnista itseäni tuosta kuvauksesta ;) Mulla on useita eri versioita Shalimarista, ja pari niistä on jopa aika kevyitä. N50

Mulle nuo Shalimar ja esim. Poison ovat aina ja ikuisesti sellaisia aikuisten, vahvojen voimanaisten tuoksuja. (Juu olen jo itsekin nelikymppinen, mutta jostain lapsuudesta tämä ajatus juontaa juurensa).

Niitä käyttävät "komeat" naiset leijonanharjaisissa hiuksissaan, jotka kävelevät anteeksipyytelemättä korot kopisten ja saavat palkankorotuksia ja nuoria miehiä.

Ei pahoja tuoksuja, mutta eivät missään tapauksessa minulle sopivia.

Vierailija
5304/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään Sokoksella haastamassa Shalimaria. Sehän on aivan hirveä! Oli sekä edt että edp, molemmat yhtä kamalia. Ja silti se mainitaan fragranticassa kaikkien aikojen parhaaksi äänestettynä tuoksuna ja tässäkin ketjussa joku sen on listannut suosikikseen. Voisiko joku selittää...?

ainakin.

Tai isoegoinen matroona, joka julistaa koko tyttöporukalle, että nyt järjestetään bileet 300 hengelle, ja niin myös tehdään vaikka muut vikisisivät vaisusti vastaan.

😀😁

En ole koskaan törmännyt Shalimariin, mutta vaikuttaa olevan melkoinen diktaattori 🥶

Ei se ole, se on kaikkien aikojen upein hajuvesi mitä koskaan on tehty, ja aivan syystä äänestetään vuodesta toiseen kaikkien aikojen suosituimmaksi naisten tuoksuksi. Ehdottomasti kannattaa testata, siitä on erilaisia versioita alkuperäisen lisäksi.

Vierailija
5305/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon paketti tuli ja Maison Margielan Replica Beach Walk. Täysi pettymys. Tämä vei heti ensisuihkaisulla 90-luvulle, kun äitini käytti Yves Rocherin Magnoliaa (ehkä, sellainen valkoinen posliinipullo, jossa iso vaaleanpunainen kukka edessä). Tuoksu on tismalleen sama, tunkkainen, pistävä, en erota mitään keveää kesähenkeä tästä. Kookoksesta puhumattakaan. En taida koskaan löytää nenääni miellyttävää kookoksista kesätuoksua. Pakko pestä pois, 30 minuuttia kestin. Onneksi ostin vain 10 millin pullon.

Kai se on myönnettävä, että olen melkein pelkästään täyteläisten gourmandien ystävä, muiden kanssa on aina ollut hankaluuksia. Lempituoksuni sisältävät kaikki jotain herkullista (mantelia, benzoinia, kookosta, vaniljaa, heliotrooppia, kinuskimaisia vivahteita, viikunaa, yms.). Burberryn Brit, Armanin Mania, Versacen Crystal Noir ja uusi syvä ihastus ja signatureni Kenzo Amour. Monet kukkaiset hajuvedet puistattavat. Suositelkaa jotain ihania tuoksuja, joita voisi testailla tällä maulla. Se Hypnotic Poison on listalla!

Vierailija
5306/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin.

😀😁

Nauratti minuakin, ja olen itse suuri Shalimar-fani. Ei se minusta ole ollenkaan "diktaattori", enkä tunnista itseäni tuosta kuvauksesta ;) Mulla on useita eri versioita Shalimarista, ja pari niistä on jopa aika kevyitä. N50

Tarkoitin aitoa ja oikeaa Shalimaria.

En sen nuorta kesyyntynyttä jälkipolvea.

80-90-luvuilla tuoksut kuten kaikki muukin oli värikästä ja väkevää. Oi voi, kukapa olisi arvannut että muutaman vuosikymmenen päästä kaikki on laihaa litkua. Silloinhan oli

varastoinut kaikkea ihanaa.

Mutta Shalimarit olisin jättänyt muille.😆

Juu ymmärrän... mutta se kirjoittaja, jonka mielestä Shalimar oli hirveää oli haistellut ihan nykyversiota. (Mulla on muuten näyte vintage-parfyymista odottamassa kokeilua.)

Ja olisinpa itsekin älynnyt ostaa muutaman pullon Opiumia, Poisonia, Dunea ja klassisia Guerlaineja säästöön! Upeita tuoksuja (toki säästeliäästi käytettynä)... Itse käytin kasarilla ainakin Oscar de la Rentaa, joka oli huumaavan ihana, ja ysärillä Samsaraa. N50 

Vierailija
5307/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanelin Coco Mademoisellesta kokemuksia? Fragantica ehdottaa sitä minulle aina omien suosikkituoksujeni yhteydessä. En pääse minnekään haistelemaan joten kuvailu olisi kiva saada 😊

Vierailija
5308/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin.

😀😁

En ole koskaan törmännyt Shalimariin, mutta vaikuttaa olevan melkoinen diktaattori 🥶

Ei se ole, se on kaikkien aikojen upein hajuvesi mitä koskaan on tehty, ja aivan syystä äänestetään vuodesta toiseen kaikkien aikojen suosituimmaksi naisten tuoksuksi. Ehdottomasti kannattaa testata, siitä on erilaisia versioita alkuperäisen lisäksi.

En valitse tuoksujani äänestysten perusteella, vaan sen mukaan mistä pidän.

Suosittelen muillekin.

Vierailija
5309/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkutteli tänään itseeni Nina Riccin vintagea, eli Mademoiselle Ricciä. Eikä ole mikään flankeri, vaan ihan ehtaa tavaraa. Ihana naisellinen, kukkainen, puun vivahteita ja pirskahtelevaa raikkautta täynnä oleva tuoksu. Kesto nyt 9 tuntia, mutta ei tukahduta, vaan liitelee ympärilläni kevyesti.

Ja koirat ne vaan haukkuu.

Vierailija
5310/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on näissä tuoksuissa vähän sama kuin että, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas molemmista. Turha tuhlata energiaa toisen rakastaman tuoksun haukkumiseen. Mielipiteen voi tietysti kertoa, mutta muistetaan hyvät tavat. Siis jos niitä on!

Vierailija
5311/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänhän tämä ketju ilman vääntöä, kiitos. Jos itseä ärsyttää, niin eihän sitä tarvitse tänne oksentaa. Se on rikkaus, että on erilaisia ihmisiä erilaisine termeineen.

Ja erilaisine tuoksuineen. Tänä ankeahkona kulkutautiaikana tämä keskustelu on ihana lämmin tuulahdus. Kuinka paljon keskustelua saadaankaan aikaan parfyymeistä ja tuoksuista. Ehdotankin että jos ja kun vitauttaa, niin ei muuta kuin nuuhkaisemaan omaa suosikkituoksuaan. Ja jos sitä ei vielä ole, niin sellaista ostamaan, vaikkapa pandemiasokkotyyliin, kuten niin monet meistä.

Peace and love and peaches. 

Vierailija
5312/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella mielenkiintoinen ketju! Olisiko teillä suositella tuoksuamatöörille kevyttä ja raikasta tuoksua, joka ei olisi turhan makea tai pistävä?

Jo Malone: Wild Bluebell on juuri sellainen, se on mulla tämän päivän tuoksuna. 

toinen Jo Malone-tuoksu, joka voisi sulle sopia: English pear and freesia.

Armani: Sky di Gioia voisi olla juuri sellainen kuin etsit.

Avon: Eve Truth, kevyt, vaaleanvihreä raikas ja keväinen.

Minä suosittelisin Armani Acqua di gioiaa, se on ihanan raikas minttuinen tuoksu, mielestäni paras kaikista acqua di -tuoksuista. Malonet edc:nä eivät ole kovin kestäviä, ja tuo Sky di gioia on aika makea.

Vierailija
5313/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin.

😀😁

En valitse tuoksujani äänestysten perusteella, vaan sen mukaan mistä pidän.

Suosittelen muillekin.

En minäkään välitä muiden mielipiteistä, käytän sitä mistä tykkään, ja rakastan Shalimaria, ja niin rakastaa moni muukin koska jatkuvasti voittaa äänestykset.

Vierailija
5314/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenzo Amour kirjoitti:

Notinon paketti tuli ja Maison Margielan Replica Beach Walk. Täysi pettymys. Tämä vei heti ensisuihkaisulla 90-luvulle, kun äitini käytti Yves Rocherin Magnoliaa (ehkä, sellainen valkoinen posliinipullo, jossa iso vaaleanpunainen kukka edessä). Tuoksu on tismalleen sama, tunkkainen, pistävä, en erota mitään keveää kesähenkeä tästä. Kookoksesta puhumattakaan. En taida koskaan löytää nenääni miellyttävää kookoksista kesätuoksua. Pakko pestä pois, 30 minuuttia kestin. Onneksi ostin vain 10 millin pullon.

Kai se on myönnettävä, että olen melkein pelkästään täyteläisten gourmandien ystävä, muiden kanssa on aina ollut hankaluuksia. Lempituoksuni sisältävät kaikki jotain herkullista (mantelia, benzoinia, kookosta, vaniljaa, heliotrooppia, kinuskimaisia vivahteita, viikunaa, yms.). Burberryn Brit, Armanin Mania, Versacen Crystal Noir ja uusi syvä ihastus ja signatureni Kenzo Amour. Monet kukkaiset hajuvedet puistattavat. Suositelkaa jotain ihania tuoksuja, joita voisi testailla tällä maulla. Se Hypnotic Poison on listalla!

En minäkään ymmärrä tuon Beach Walkin hehkutusta. Tulee mieleen lähinnä kassiin unohtunut märkä uimapuku. Tilasin huvikseni jostain nettikaupasta Panos Emporion CocoSun-tuoksun kun oli -80%. Pidin tästä yllättävän paljon ja kookos on tietenkin pääosassa. Toinen kiva kookostuoksu on Biothermin Eau Soleil. Nämä ovat tietysti makuasioita. Kookos on vähän sellainen ”arvaamaton” tuoksu. Jotkut vievät ajatukset ja tunnelman tropiikkiin ja osasta saa vain päänsäryn.

Vierailija
5315/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanelin Coco Mademoisellesta kokemuksia? Fragantica ehdottaa sitä minulle aina omien suosikkituoksujeni yhteydessä. En pääse minnekään haistelemaan joten kuvailu olisi kiva saada 😊

Eilen suihkautin ranteeseen ja tytär sanoi, että tuoksun ulkomailta.

Ilmeisesti sai takauman jostain lomamatkalta.

Hyvä tuoksu, mutta ei ainutlaatuinen.

Vierailija
5316/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenzo Amour kirjoitti:

Se on jännä kuinka ihmiset kokee tuoksut niin eri tavoin - mulle tuo Beach walk on todellakin ihanan keveä kesätuoksu, tosiaan kuin kävely rannalla vienon kookosaurinkovoiteen tuoksun leijaillessa ympärillä. 🌊🥥

Vierailija
5317/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ En haluaisi olla mälsä tai viedä keskustelua sivuraiteille, mutta eikö tuossa tarkoituksessa ole vähän kyseenalaista laittaa tänä päivänä parfyymia niskaan? Moni kärsii kuitenkin hajusteyliherkkyyksistä ja jos parfyymin niskaan laittamisen tarkoituksena on vain saada muutkin haistamaan se paremmin, niin onko se ihan ok?

Tämä ei tietenkään päde, jos tietää, ettei seura kärsi parfyymista mitenkään. Mutta esim. töissä tai julkisissa?

Olet silti mälsä ja aivan väärässä ketjussa. Jos olet lukutaitoinen, lue otsikko ja kirjoitus otsikon alta ja sen jälkeen poistu, ole hyvä!

Mene nukkumaan, komentelija, ja häpeä jos osaat.

Jos sulla on ammatinvalinta auki, niin armeijalla tai poliisivoimilla voisi olla sun

kaltaiselle pamputtajalle käyttöä.

Vierailija
5318/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käytätte hajuvettä, käytättekö sitä siksi että itse haluatte haistaa sen vai siksi että haluatte muiden (vaikka vain hyvin lähelle pääsevät) kokevan että tuoksutte sille? Rakastan omaa signatureani, mutta en haista sitä hetkenpäästä itse ollenkaan. Kuvittelin sen kaikkoavan nopeasti, mutta lapseni sanoi koulusta tullessaan että kerrostalomme käytävässä tuoksui parfyymini.

Tarkoittaako signature nimikkotuoksua vai omaa suosikkituoksua?

Se on suomeksi tavaramerkki.

Mutta tätä ei saa sanoa, ettei äidinkieltään

osaamattomat saa koko hernepeltoa nenuun.

😁

Vierailija
5319/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenzo Amour kirjoitti:

Se on jännä kuinka ihmiset kokee tuoksut niin eri tavoin - mulle tuo Beach walk on todellakin ihanan keveä kesätuoksu, tosiaan kuin kävely rannalla vienon kookosaurinkovoiteen tuoksun leijaillessa ympärillä. 🌊🥥

Jatkan vielä aiheesta, että mä RAKASTAN kesäisiä rantatuoksuja ja mulla on tuon yllämainitun lisäksi Bond No. 9:n Fire Island, Guerlainin Terracotta, Bobbi Brownin Beach, Demeterin Sun Tan Lotion ja Jil Sandersin Sun, sekä tietty Nuxen Huile Prodigieuse -kuivaöljy, joita kaikkia käytän kesäisin (ja joskus muulloinkin piristämään itseäni.) En osaa laittaa noita parhausjärjestykseen vaan kaikki ovat aivan ihastuttavia omalla tavallaan. Kesä, tule jo! 🏖🌞

Vierailija
5320/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käytätte hajuvettä, käytättekö sitä siksi että itse haluatte haistaa sen vai siksi että haluatte muiden (vaikka vain hyvin lähelle pääsevät) kokevan että tuoksutte sille? Rakastan omaa signatureani, mutta en haista sitä hetkenpäästä itse ollenkaan. Kuvittelin sen kaikkoavan nopeasti, mutta lapseni sanoi koulusta tullessaan että kerrostalomme käytävässä tuoksui parfyymini.

Tarkoittaako signature nimikkotuoksua vai omaa suosikkituoksua?

Se on suomeksi tavaramerkki.

Mutta tätä ei saa sanoa, ettei äidinkieltään

osaamattomat saa koko hernepeltoa nenuun.

😁

Minä en ainakaan ala puhua mistään tavaramerkistä! Hyvät hyssykät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä