Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
4341/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea analysoida omia suosikkinuotteja kun ei kaikista tiedä miltä se tuoksuu yksinään, saati eri yhdistelmissä. Olisi ihana päästä johonkin hajuvesilaboratorioon nuuhkimaan ainesosia. Ylipäätään olisi huikeaa jos joku alkaisi järjestää "tuoksu-teistinkejä" niin kuin on monille juomille. Siellä voisi ammattilaisen opastuksella haistella sekä raaka-aineita että eri tuoksuja.

Tämä! Ilmoittautuisin heti sellaiselle testi-illalle! Itselläni on niin kehittymätön nenä, mutta suuri kiinnostus, niin tämä olisi todella tarpeen!

Vierailija
4342/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kanssa on toisessa maailmassa, ja toisessa ruumiissa ---

---vaikutelma kuumuudesta, vieraasta elämästä metsässä, tulivuoren kupeessa. ---

Uuh, tarvitsen tätä! Tuoksueskapismia! 

Taitaa olla niin, että minun(kin) on tilattava pieni arkillinen näitä eläimiä.

<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---vaikutelma kuumuudesta, vieraasta elämästä metsässä, tulivuoren kupeessa. ---

<3

Sitä nimenomaan. Zoologistin konsepti on rekonstruoida eläinten elinympäristöjä, habitaatteja, ja siinä se onnistuu kyllä erinomaisesti. Tämä metsä on orgaaninen, kuumankostea, ei turvallinen eikä ystävällinen. Tylytys jatkuu caden johdolla. Tällekin on kyllä paikkansa, tilanteisiin, jossa tarvitsee hirmuliskon asennetta. Ehkä asunto- ja autokaupoille ja tiukkoihin neuvotteluihin ylipäätään.

Vierailija
4344/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<3

Siis miten nämä näytteet tulee? Jossain paperiarkkiin liimattuna vai miten? Mitä tuo arkillinen meinaa?

Vierailija
4345/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<3

Sitä nimenomaan. Zoologistin konsepti on rekonstruoida eläinten elinympäristöjä, habitaatteja, ja siinä se onnistuu kyllä erinomaisesti. Tämä metsä on orgaaninen, kuumankostea, ei turvallinen eikä ystävällinen. Tylytys jatkuu caden johdolla. Tällekin on kyllä paikkansa, tilanteisiin, jossa tarvitsee hirmuliskon asennetta. Ehkä asunto- ja autokaupoille ja tiukkoihin neuvotteluihin ylipäätään.

Kuulostaa kauhean mielenkiintoiselta. 

Miltä nämä mahtavat tuoksua kanssakulkijoiden nenissä? Meinaan että tuleeko kehuja vai kauhisteluja?

Vierailija
4346/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<3

Siis miten nämä näytteet tulee? Jossain paperiarkkiin liimattuna vai miten? Mitä tuo arkillinen meinaa?

Nooan arkki?

Vierailija
4347/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<3

Eiköhän hän meinannut Nooan arkkia

Vierailija
4348/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<3

Spraysuuttimellisessa näyteputkilossa. Arkki viittaa Nooan arkkiin, keräilen eläintarhaa vastaavalla vakavuudella - tosin vain yksi kutakin lajia - ja ensimmäisen erän toimitusaika venyi madridilaisen lumenpaisumuksen takia kahteen kuukauteen. Arkki ei kuitenkaan juuttunut Araratille vaan espanjalaiseen postiin, myös koska joulu.

Vierailija
4349/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<3

Kuulostaa kauhean mielenkiintoiselta. 

Miltä nämä mahtavat tuoksua kanssakulkijoiden nenissä? Meinaan että tuleeko kehuja vai kauhisteluja?

Ehkä joku toinen osaa kertoa. Minulle parfyymi on yksityisasia, eivät sitä kanssakulkijat haista, he eivät pääse henkilökohtaiselle reviirilleni myöskään koronattomana aikana. Kalasäilykemies on 2 metrin päässä tälläkin hetkellä, mutta niin tottunut omituisuuksiin, ettei ole kommentoinut.

Vierailija
4350/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dolce & Gabbanan Anthology eli ’tarotkorttituoksut’? L’Imperatice, Temperance jne - koko tuo sarja, onko kellään kokemuksia? FragranceX tarjoaa noista testereitä, ja huomaan että kiinnostaisi nuuhkia noita.

No niin, nyt sitten selvisi mihin budjetoin seuraavat hajuvesiostosrahat. Kerään nimittäin myös tarotkortteja...

Sori vinkki :). Sama vika, ja pari samplea tilasin siis FragranceX:stä, jossa tuo sarja oli hyvin edustettuja ja ihan ystävällisissä hinnoissa. Teki mieli ostaa koko pullo L’Imperatricea, jota saa nyt monestakin paikasta noin kolmella kympillä, mutta sitten ei kuitenkaan huvittanut sokkoilla. Monet uudet tuoksut on niin yhdentekeviä. Olen myös yksi tämän ketjun Mitsouko- ja muut museaaliset Guerlainit -faneista - tykkään mielenkiintoisista ja kerrostuneista tuoksuista.

Vierailija
4351/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dolce & Gabbanan Anthology eli ’tarotkorttituoksut’? L’Imperatice, Temperance jne - koko tuo sarja, onko kellään kokemuksia? FragranceX tarjoaa noista testereitä, ja huomaan että kiinnostaisi nuuhkia noita.

No niin, nyt sitten selvisi mihin budjetoin seuraavat hajuvesiostosrahat. Kerään nimittäin myös tarotkortteja...

Sori vinkki :). Sama vika, ja pari samplea tilasin siis FragranceX:stä, jossa tuo sarja oli hyvin edustettuja ja ihan ystävällisissä hinnoissa. Teki mieli ostaa koko pullo L’Imperatricea, jota saa nyt monestakin paikasta noin kolmella kympillä, mutta sitten ei kuitenkaan huvittanut sokkoilla. Monet uudet tuoksut on niin yhdentekeviä. Olen myös yksi tämän ketjun Mitsouko- ja muut museaaliset Guerlainit -faneista - tykkään mielenkiintoisista ja kerrostuneista tuoksuista.

..mutta Dolce & Gabbanoita olen kyllä käyttänyt - esim. red cap ja light blue - eivätkä ne ole olleet lainkaan yhdentekeviä. Ja siksi blind buy -näppi vähän syyhyää.

Vierailija
4352/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nää ääliöt vois kirjoittaa viestinsä kokonaan englanniksi, kun sitä niin hienona pitävät?

Vierailija
4353/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nää ääliöt vois kirjoittaa viestinsä kokonaan englanniksi, kun sitä niin hienona pitävät?

OT, kielenhuoltaja :). Perusta oma ketju ja raivoa siellä anglisismeista.

Vierailija
4354/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L’Imperatice taitaa olla ainoa helposti saatavilla oleva, muita en ole testannut. Pidän siitä vaikka on helposti tunnistettavissa. Makea, nuorekas, seksikäs ja ehdottomasti kesätuoksu.

Vierailija
4355/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Notinon alesta kasan näytteitä ja ne saapuivat tänään. Ekana testiin Byredon Pulp ja tämä tuoksuu... käyneille/pilaantuneille hedelmille? Yööh. Mielenkiintoista, mihin suuntaan tämä tästä kehittyy.

Muuttuiko tämä miksikään? Odottaa kokeilua täälläkin.

Vierailija
4356/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän testi on tehty poikkeuksellisella tavalla; suihkautin lavuaarin yläpuolellä lähietäisyydeltä 0,3 suihkausta sormenpäähän, ja hipaisin sillä sormenpäällä molempia polvitaipeita ja navan seutua. Pesin lavuaarin. Mainittakoon, olen 100% hameihminen, tuoksu nousee aurana ylöspäin, ei jumi lahkeisiin.

Jep, Tyrannosaurus Rex. Näin mikrodosetettuna olen elänyt tämän kanssa nyt pari tuntia, ja alkusavu alkaa tehdä tilaa kukille, pihkalle, jopa vaniljalle. Mutta se alku...! En ole koskaan törmännyt parfyymiin, joka viestii absoluuttista valtaa, ei abstraktilla ihmismittarilla, vaan alkukantaisella, eläimellisellä tavalla. Tämän kanssa on toisessa maailmassa, ja toisessa ruumiissa, ehdottomasti ravintoketjun huipulla. Sitä on itse T-Rex, tömisköön tanner (kaatukoon aitakin) ja vapiskoot puolustuskyvyttömät pikkunisäkkäät.

En tiedä, onko parfyymin mahdollista vähentää empatiaa, mutta jos on, tämä on sen lajin mestari. Tämän kanssa voisi tehdä isoja päätöksiä täysin tunteilematta, zero f*cks given, koska voin. Putin luultavasti käytti T-Rexiä todetessaan, että Navalnyi olisi jo hengetön, jos se olisi tarkoitus. Jopa avantgardeista, tummista ja goottilaisista tuoksuista pitävälle tämä on melkoinen asennepläjäys. Ei kukkaistyypeille eikä tosiaan töihin.

Itse tuoksu...tähän mennessä savulla, kitkerällä suitsukkeella, kamferilla, tervalla, mentholilla, pippurilla, piellä, nahalla ja jollakin katajansukuisella kasvilla (cade oil), joka kestää luultavasti alusta loppuun, missä se sitten lieneekään. Yhteisvaikutelma kuumuudesta, vieraasta elämästä metsässä, tulivuoren kupeessa. Näin kahden ja puolen tunnin jälkeen myös savuisia kukkia ja suitsuketta. Alkutäräys muistuttaa A City on Firea, mutta siinä, missä se taittuu ystävälliseksi, tällä on edelleen kuuden tuuman torahampaat. Odotan mielenkiinnolla kestoa. 

Kuulostaa miesten partavedeltä, huh!

Vierailija
4357/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisto tuoksu kirjoitti:

Kiitos kaikille Mennen faneille.

Kuulin muuten juuri, että Mennen tuoksua käyttävät eivät sairastu koronaan mikä on aika suuri etu muita tuoksuja käyttäviin.

Senkö takia, kun haisee niin vahvalle ja pyörryttävälle, että muut pitävät 5m etäisyyden?

Vierailija
4358/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan Mennen-mies, sinut on huomattu jo moneen kertaan. Paas mennen nyt ostamaan jotain muuta tuoksua, ei me jakseta tuota enää kuunnella. Et osaa edes kertoa, mitä nuotteja siinä on. 

Vierailija
4359/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän testi on tehty poikkeuksellisella tavalla; suihkautin lavuaarin yläpuolellä lähietäisyydeltä 0,3 suihkausta sormenpäähän, ja hipaisin sillä sormenpäällä molempia polvitaipeita ja navan seutua. Pesin lavuaarin. Mainittakoon, olen 100% hameihminen, tuoksu nousee aurana ylöspäin, ei jumi lahkeisiin.

Jep, Tyrannosaurus Rex. Näin mikrodosetettuna olen elänyt tämän kanssa nyt pari tuntia, ja alkusavu alkaa tehdä tilaa kukille, pihkalle, jopa vaniljalle. Mutta se alku...! En ole koskaan törmännyt parfyymiin, joka viestii absoluuttista valtaa, ei abstraktilla ihmismittarilla, vaan alkukantaisella, eläimellisellä tavalla. Tämän kanssa on toisessa maailmassa, ja toisessa ruumiissa, ehdottomasti ravintoketjun huipulla. Sitä on itse T-Rex, tömisköön tanner (kaatukoon aitakin) ja vapiskoot puolustuskyvyttömät pikkunisäkkäät.

En tiedä, onko parfyymin mahdollista vähentää empatiaa, mutta jos on, tämä on sen lajin mestari. Tämän kanssa voisi tehdä isoja päätöksiä täysin tunteilematta, zero f*cks given, koska voin. Putin luultavasti käytti T-Rexiä todetessaan, että Navalnyi olisi jo hengetön, jos se olisi tarkoitus. Jopa avantgardeista, tummista ja goottilaisista tuoksuista pitävälle tämä on melkoinen asennepläjäys. Ei kukkaistyypeille eikä tosiaan töihin.

Itse tuoksu...tähän mennessä savulla, kitkerällä suitsukkeella, kamferilla, tervalla, mentholilla, pippurilla, piellä, nahalla ja jollakin katajansukuisella kasvilla (cade oil), joka kestää luultavasti alusta loppuun, missä se sitten lieneekään. Yhteisvaikutelma kuumuudesta, vieraasta elämästä metsässä, tulivuoren kupeessa. Näin kahden ja puolen tunnin jälkeen myös savuisia kukkia ja suitsuketta. Alkutäräys muistuttaa A City on Firea, mutta siinä, missä se taittuu ystävälliseksi, tällä on edelleen kuuden tuuman torahampaat. Odotan mielenkiinnolla kestoa. 

Ensimmäiset tunnit olivat kyllä varsin miehekkäät, eivätkä mikään mukava mies, kuten Markiisi de Sade, vaan joku oudosti kiehtova psykopaatti. Black Sailsin kapteeni Ned Low tai Amerikan Psykon Patrick Bateman. Joka tapauksessa joku, jota ei kannata aliarvioida. Nyt 11 tunnin jälkeen puunuotit, terva, pihka, öljy ja kaikki kitkeränkatkera palava ja kytevä on kadonnut, ja jäljellä on suitsuke, vanilja ja santeli. Lempeä ja feminiininen lopetus, silitys ruoskinnan jälkeen. Tämä ei myöskään katoa ihan helpolla; se sormenpää tuoksuu edelleen kaikkien päivän saippuapesujen jälkeen.

Vierailija
4360/19263 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset tunnit olivat kyllä varsin miehekkäät, eivätkä mikään mukava mies, kuten Markiisi de Sade, vaan joku oudosti kiehtova psykopaatti. Black Sailsin kapteeni Ned Low tai Amerikan Psykon Patrick Bateman. Joka tapauksessa joku, jota ei kannata aliarvioida. Nyt 11 tunnin jälkeen puunuotit, terva, pihka, öljy ja kaikki kitkeränkatkera palava ja kytevä on kadonnut, ja jäljellä on suitsuke, vanilja ja santeli. Lempeä ja feminiininen lopetus, silitys ruoskinnan jälkeen. Tämä ei myöskään katoa ihan helpolla; se sormenpää tuoksuu edelleen kaikkien päivän saippuapesujen jälkeen.

Mutta miksi pitää ensin kärvistellä 11 tuntia myrkyn hajussa, että pääsee lopulta edes jonkinlaiseen miellyttävään tuoksuun? Melkoinen myrkky taitaa ollakin kun menee niin ihon alle ettei edes monella saippuapesulla lähde, en edes uskaltaisi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän