Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
4281/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä jotain todella uskomatonta, tilasin Hobby Hallista ti-iltana, ja jo nyt on paketti automaatissa. Alan jo epäillä että onkohan tuo jokin tilaus jonka olemassaolon olen unohtanut😅 Kohta selviää kun lähden kaupoille.

Tilaus haettu, ja se tosiaan oli tiistaina tilaamani. Ei ole kyllä ikinä näin nopeasti tullut Hobby Hallin paketti, olen ihmeissäni.

Ohoh, ennätysnopeaa tosiaan! Entä mitä ihanuuksia tämä salamapaketti kätkee sisälleen..?

Vierailija
4282/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, myös minun Espanjan eläimeni ovat kaiketi tulleet Suomeen 3. päivä! Ainakin espanjalaisen seurantasivujen mukaan. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4283/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bois 1920 Le Voluttuose la Vaniglia on hyvällä tavalla omituisin vaniljatuoksu, johon olen tutustunut, siis silloin kun tämä ylipäätään muistaa olevansa vanilja. Alkuun täräys pippuria ja autonrenkaita, kunnes minttu, inkivääri, suitsuke ja patsuli saavat tämän tuoksumaan lelukaupalta - kaikki se muovi ja kumi, söpössä muodossa. Alta pilkahtelee kuivin vanilja ikinä, ei makea, ei gourmand. Patsuli on "earthy" -tyyppiä, juureva, ja ilmeisesti syypää siihen, miksi toiset saavat tästä lantaa ja aasinpehvaa. Ei päällekäyvä eikä tukahduttava, riemukas kokemus, hyvä löytö.

Vierailija
4284/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sissus! Ajattelin vähän vilkaista Christian Diorin valikoimaa. Vierähti pari tuntia. Olen pökertynyt, vaikken ole nuuhkaissut vielä ainuttakaan tuoksua.

Jos osaat suositella kestävää, talviseen säähän sopivaa lämmintä, täyteläistä Dioria, niin sana on vapaa.

Heti tuli mieleeni Dune.

Vierailija
4285/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bois 1920 Le Voluttuose la Vaniglia on hyvällä tavalla omituisin vaniljatuoksu, johon olen tutustunut, siis silloin kun tämä ylipäätään muistaa olevansa vanilja. Alkuun täräys pippuria ja autonrenkaita, kunnes minttu, inkivääri, suitsuke ja patsuli saavat tämän tuoksumaan lelukaupalta - kaikki se muovi ja kumi, söpössä muodossa. Alta pilkahtelee kuivin vanilja ikinä, ei makea, ei gourmand. Patsuli on "earthy" -tyyppiä, juureva, ja ilmeisesti syypää siihen, miksi toiset saavat tästä lantaa ja aasinpehvaa. Ei päällekäyvä eikä tukahduttava, riemukas kokemus, hyvä löytö.

Kiitos heads upista, kiinnostus heräsi vielä enemmän kuvatun kakofonian jälkeen. Täytyy iskeä näytteen kimppuun mahdollisimman pian. Kuivin vanilja, siinä voisi kuvitella olevan jotain karvaan puuterista.

Vierailija
4286/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmalle kommentoijalle tiedoksi että jos Suomeen tilaa Essenza Nobilesta on tilauksen loppusumman oltava vähintään 150 että saa ilmaiset postikulut. Tilasin siis itse sieltä just pari viikkoa sitten.

Okei, ehkä tuo 50 eur oli sitten joihinkin muihin maihin. Paljonko postikulut Suomeen olivat? Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tilasit sieltä?

Tilattiin miehelle Casamorati Mefisto, diptyquen laventelikynttilä ja mulle sampleja: annick goutal songes eau de parfum (ihan ok, rakastin aluksi mut aloin sit myöhemmin haistaa tosta ton kuminan liian selkeesti), dusita la douceur de siam (muuten ihan kiva, mut en kamalasti välitä noista orvokin lehdistä kun ne tuoksuu mun mielestä aika paljon kurkulle, mun mielestä tää oli ehkä enemmän keväinen tuoksu niin pitänee kaivaa sample uudelleen esille silloin) piguetin petit fracas (ihana karkkituberoosa, tykkäsin paljon) ja xerjoff la capitale (tulee mieleen peach melba-jälkkäri tai sitten joku vaniljainen mansikkamarmeladi, ihastuin tähän niin että pakko törsätä kokonaiseen pulloon)

Niin ja sit tietty tärkein unohtui aikaisemmasta viestistäni eli tuplapostaus tulossa, sori siitä. Postikulut yli 150 euron ostoksille olivat ilmaiset. Muuten olisivat olleet 12,90 euroa.

Kiitos tiedosta. La Capitale kuulostaa upealta. Tuolla oli niin hyvät valikoimat myös harvinaisempia merkkejä, että kyllä nuo postikulut maksaa tarvittaessa.

Vierailija
4287/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä jotain todella uskomatonta, tilasin Hobby Hallista ti-iltana, ja jo nyt on paketti automaatissa. Alan jo epäillä että onkohan tuo jokin tilaus jonka olemassaolon olen unohtanut😅 Kohta selviää kun lähden kaupoille.

Tilaus haettu, ja se tosiaan oli tiistaina tilaamani. Ei ole kyllä ikinä näin nopeasti tullut Hobby Hallin paketti, olen ihmeissäni.

Ohoh, ennätysnopeaa tosiaan! Entä mitä ihanuuksia tämä salamapaketti kätkee sisälleen..?

Salamapaketti sisälsi Britney Spearsin Midnight Fantasyn ja Hidden Fantasyn lähinnä kevyiksi kotituoksuiksi. Midnight F. on tosi miellyttävä, mutta Hidden F. tuntuu että on pelkkiä sitruksia, tosi tylsä, menee kiertoon. Lisäksi paketissa oli Revlon Charlie Blue, jota en ole vielä testannut. Halpiksia, hyvillä alennuksilla, olen ostolakossa ja sen verran oli rotia että pitäydyin edullisissa. Mutta nyt en ole ostolakkoa enää rikkonut.

Vierailija
4288/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheap and Chic pullo on Popeyen eli Kipparikallen vaimokkeen Oliven innoittama

Vierailija
4289/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Olivian

Vierailija
4290/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bois 1920² Le Voluttuose la Vaniglia on hyvällä tavalla omituisin vaniljatuoksu, johon olen tutustunut, siis silloin kun tämä ylipäätään muistaa olevansa vanilja. Alkuun täräys pippuria ja autonrenkaita, kunnes minttu, inkivääri, suitsuke ja patsuli saavat tämän tuoksumaan lelukaupalta - kaikki se muovi ja kumi, söpössä muodossa. Alta pilkahtelee kuivin vanilja ikinä, ei makea, ei gourmand. Patsuli on "earthy" -tyyppiä, juureva, ja ilmeisesti syypää siihen, miksi toiset saavat tästä lantaa ja aasinpehvaa. Ei päällekäyvä eikä tukahduttava, riemukas kokemus, hyvä löytö.

Kiitos heads upista, kiinnostus heräsi vielä enemmän kuvatun kakofonian jälkeen. Täytyy iskeä näytteen kimppuun mahdollisimman pian. Kuivin vanilja, siinä voisi kuvitella olevan jotain karvaan puuterista.

Tässä on jotain vanhaa ja pölyistä. Jos jossakin olisi vaniljamuseo, tämä olisi kohdevalaistuna vitriinissä.

Vierailija
4291/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salamapaketti sisälsi Britney Spearsin Midnight Fantasyn ja Hidden Fantasyn lähinnä kevyiksi kotituoksuiksi. Midnight F. on tosi miellyttävä, mutta Hidden F. tuntuu että on pelkkiä sitruksia, tosi tylsä, menee kiertoon. Lisäksi paketissa oli Revlon Charlie Blue, jota en ole vielä testannut. Halpiksia, hyvillä alennuksilla, olen ostolakossa ja sen verran oli rotia että pitäydyin edullisissa. Mutta nyt en ole ostolakkoa enää rikkonut.

Kiva kuulla, että tykkäsit Midnight Fantasysta! Mullakin on siitä näyte, vielä kokeilematta. Onko luumu päällimmäisiä nuotteja?

Vierailija
4292/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätin olla tilaamatta, käyn nyt ensin omat varastot läpi nautiskellen ja sitten testailen täällä kaupoissa ihan paikan päällä kun olen saanut rokotteen. Hajuvesihulluudessakin tulee helposti vauhtisokeus, mutta matematiikka pelastaa. Jos laskee montako päivää on vuodessa ja kuukaudessa niin satoja hajuvesiä omistava ei pysty edes käyttämään niitä tuoksuja kuin harvoin. Minä haluan käyttää myös niitä lemppareita, enkä vain etsiä aina uutta ja uutta.

Vierailija
4293/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain muistan jonkun kirjoittajan kyselleen patsulista. Siitä saa hyvä käsityksen, kun testaa Chanelin Chance-tuoksua. Siinä on patsulia sekä ensi- että sydäntuoksussa. Lämmin, maanläheinen nuotti mielestäni.  Patsuli myös saa aikaan sen, että tuoksu kestää kauemmin iholla.

Vierailija
4294/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hieman harmittaa jos hyvällä tuoksulla on huono pullo, sellainen joka ei vastaa minun mielikuvaa tuoksusta. Esim. juuri hankkimani Hypnotic Poisonin pullo on minusta aika hirveä ysäripommi,eikä väritys oikein vastaa sisältöä. Minusta tämän tuoksun väri on jotakin kerman ja kuultavan ruskean välillä, ei punainen. Pullon ulkonäön en olisi edes testannut miltä se tuoksuu. No, pitää säilyttää tätä pulloa kaapissa eikä esillä. Aika usein pullo kuitenkin täsmää tuoksun kanssa. Tuleeko teillä mieleen hyviä tuoksu/pullo -mätsejä tai päinvastoin?

Siis mulle tuli nyt mieleen Be Never Too Busy To Be Beautiful -sarjan tuoksut; pullot ja kaikki muut oheistuotteet ❤️ Osa tuoksuista löytyy nykyisin Lushin parfyymitarjonnasta, tuo Be Never.. oli sellainen rinnakkaisbrändi aikoinaan. Mulla oli useampi tuoksu, myös sellainen minipullot sisältävä testeripakkaus, kylpysulia ja ties mitä. Pulloihin sai sen ihanan, vanhanaikaisen "sumuttimen", jossa on sellainen painettava pitkä "letku". Joku varmaan tietää, mikä sen nimi on, suomeksi tai englanniksi? Tarjolla oli myös viuhka, jota saattoi leyhytellä ylleen vaikka kylvyn jälkeen illalla ja siitä tuli tuoksuhippusia iholle.

Sarjasta löytyi kyllä vaikka mitä järjetöntä näin jälkeenpäin ajateltuna, esim. huulipunat olivat pienissä rasioissa ja joka tuoksun päällä pieni lehtikullan palanen.

Ja nyt Lushin Gorilla-sarjassa on pelkistetty ulkonäkö, mutta onneksi siellä on hyviä tuoksuja.

Viehätyn sekä hyvin krumeluureista ja koristeellisista pulloista että modernin minimalistisista ja yksinkertaisista. Chanel no. 5 on aika hieno esimerkki jälkimmäisestä. Kun taas ne Gaultierin korsettipukuiset naiset ja miestorsot sattuvat niin silmiini, etten ole pystynyt koskaan edes testaamaan kyseisiä tuoksuja.

Vierailija
4295/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla, että tykkäsit Midnight Fantasysta! Mullakin on siitä näyte, vielä kokeilematta. Onko luumu päällimmäisiä nuotteja?

Minun mielestäni tässä ei niin selkeästi erota, että juuri luumu kyseessä. Tässä tuoksuu makea hedelmäisyys yhdistettynä vaniljaan. Tuoksu on aika geneerinen, eikä aiheuta mitään wow-efektiä, mutta omassa kategoriassaan ihan kelvollinen. Soveltuu hyvin sellaiseksi huolettomaksi, helpoksi hyvän olon tuoksuksi, jollaiseksi ajattelinkin. Voi laittaa vaikka kotoillessa suihkun jälkeen kun haluaa tuoksua hyvälle ilman sen tarkempaa tuoksun valinnan miettimistä. "Easy reach" niin sanotusti, mitenköhän tuon voisi suomentaa.

Vierailija
4296/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Britneyn Midnight Fantasyssa tuoksuvat siniset marjat ja luumu. Mulla oli sitä  jotain 5 vuotta sitten, ja perhe luuli aina, että olin leiponut jonkun marjapiirakan, kun olin sitä suihkutellut :D 

Se oli kyllä kiva kodikas ja aika persoonallinenkin tuoksu. Säilyi tosi pitkään iholla.

Vierailija
4297/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos, vakkarikirjoittajat, ajatelleet rekisteröityä tälle palstalle? Tämä olisi vieno toiveeni. Olisi vielä kivempaa seurata tätä keskustelua, jos olisi helpompi nähdä, kuka milloinkin kirjoittaa. Monista viesteistä sen voi jotenkin päätellä, mutta ei kaikista. Harkitkaa ainakin!

Vierailija
4298/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sissus! Ajattelin vähän vilkaista Christian Diorin valikoimaa. Vierähti pari tuntia. Olen pökertynyt, vaikken ole nuuhkaissut vielä ainuttakaan tuoksua.

Jos osaat suositella kestävää, talviseen säähän sopivaa lämmintä, täyteläistä Dioria, niin sana on vapaa.

Hypnotic Poison on mielestäni juuri tällainen!

Vierailija
4299/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versace Crystal Noir edt ja Bright Crystal Absolu edp saapuivat.

Ensifiilis Crystal Noirista oli vain ja ainoastaan viinimarjapensaan lehdet. Sitten aloin erottamaan hiukan vaniljaa ja tuberoosaa. Saippuainen tuoksu. Viikuna tuo aivan aavistuksen makeutta. Ei ollenkaan paha, mutta ei sellainen jota haluaisin joka päivä käyttää, kuten itselläni esim Bright Crystal ja Lancomen La Nuit Tresor Nuit Nude ovat.

Bright Crystal Absolu ei ole yhtä raikas kuin se perinteinen Bright Crystal, kuten oletettavissa olikin. Mutta muuten äärimmäisen uskollinen originaalille. Ei ainakaan omassa nenässäni mitään uutta. Voisin kuvitella hyvin kerrostavani tätä alkuperäisen kanssa saadakseni sen kestämään pidempään, Bright Crystal kun omalta iholtani katoaa hyvin nopeasti.

Sitten tilauksen pettymyksiin, eli Library of Fragrancen (myös Demeterinä maailmalla tunnetaan) Fresh Coconut. Olin ajatellut siis kerrostaa tätä Bright Crystalin kanssa saadakseni siihen hiukan makeaa tuoksua, mutta tämä kookos ei ole sellainen tyylikäs, makea gourmandkookos kuin esim La Nuit Tresor Nuit Nudessa, vaan tämä on sellainen äärimmäisen keinotekoisen tuoksuinen kookos, vähän kuin karikatyyri kookoksesta. Muovinen ja... feikki.

Vierailija
4300/19263 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Britneyn Midnight Fantasyssa tuoksuvat siniset marjat ja luumu. Mulla oli sitä  jotain 5 vuotta sitten, ja perhe luuli aina, että olin leiponut jonkun marjapiirakan, kun olin sitä suihkutellut :D 

Se oli kyllä kiva kodikas ja aika persoonallinenkin tuoksu. Säilyi tosi pitkään iholla.

Voi ei, mikä pettymys perheelle, toiveikkaasti odottivat marjapiirakkaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi