Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
4221/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut...🤔

Arvaisin näin maskuliinisen estetiikan ystävänä, että kyseessä olisi hyväntuoksuinen miesoletettu. 

https://i.pinimg.com/originals/3f/5a/db/3f5adb21f2f0ffe155a4249871512f6…

Tuoksut ovat monelle unisex-kamaa,

pullon ulkonäöstä tai markkinoinnista riippumatta käyttää juuri sitä mistä pitää,

oli se Anaïs Anaïs:in valmistaja päättänyt mitä tahansa tuotteensa markkinoinnin suhteen.  

Vierailija
4222/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notinot 16 kpl haettu. Olen älyttömän väsynyt, en jaksa edes lajitella niitä, mutta onhan tässä aikaa. Ensiksi testiin joutuvat Bois 1920 Le Voluttuose la Vaniglia, Molinardin Secret Sucre, Paris à la Plus Bellen Chypre Lumineux ja Rasasin Orchid Prairie. Siinäpä se loppuviikko sitten meneekin :) Johonkin väliin mahdutan myös Good Girlin. Tänään tein poistopäätöksen Armani Code for Womanin kanssa, reformuloitu katoava tylsyys putkilossa.

Otin nuo neljä mainitsemaani erikseen, ja jätin loput yhteen läjään, mutta näkymättömiin, avonaiseen koriin työpöydän kulmalle (ei käytössä olevat toisen vuodenajan näytteet ovat suljettujen kansien alla arkistoituna). Ohi kävellessä 12 tuoksun kakofonia haiskahtaa viehkosti aivan hamsterinhäkin ja pissan sekoitukselta. Rakas kalasäilykemies on nuuhkinut välillä vienosti ilmaa, muttei ole kommentoinut mitään, enkä minäkään. Tässä istutaan vierekkäin sohvalla, hyrisen tyytyväisenä ja tiedän hänen epäilevän jotain, muttei kysy. Vielä. Pienet on ilot ihmisellä. :)

Haha, mikä jännitysnäytelmä. Miehen kalasäilykkeistä ei taida päästä ilmoille mitään tuoksuja joista voisit veikkailla, että uutta tavaraa tullut taloon? 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4223/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko täällä ketjussa jo mainittu, mutta minulla on yksi tuoksusalaisuus. Minut on jo useita kertoja pysäytetty tuntemattoman toimesta, viimeisimpänä nyt hetki sitten Stockalla ja eräässä hotellin aulabaarissa. Tämä tuoksu on jollain tavalla niin nolo, mutta löysin sen itsekkin kun haistoin sen työkaverini yllä. Ja se on Britney Spearsin Fantasy (se pinkki pullo)!!!

Se ei pullossa tuoksu kovin erikoiselta, ehkä vähän lapselliselta jopa, mutta iholla se toimii. Tästä tuoksusta on tullut valtavasti kehuja. Ei mitään muuta tuoksua ole koskaan kyselty tai kehuttu näin paljon! :D

Onko muilla vastaavia?

Mulla! Oma "nolo" salaisuuteni on JLO Glow, ollut jo kohta 20vuotta.

https://www.fragrantica.com/perfume/Jennifer-Lopez/Glow-869.html

Glow tuoksuu suihkun raikkaalle! Ostin sen kuukausi sitten, ja tykkään kovasti, esim. sauna jälkeen.

Muuten mun "nolo" salaisuus on Ariana Granden Cloud. Sehän ei ole mitenkään teinimäinen tuoksu, mutta kun se pullo telineineen näyttää lelulta.. siitä tuoksusta tulee kehuja ja pidän siitä itsekin kovasti.

Ariana Granden Cloudista saa muuten otettua irti sen massiivisen muovisen pilven. Itse otin, niin menee pienempään tilaan. Ja kivemman näköinenkin se pelkistetty, sininen lasipullo.

Vierailija
4224/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notinot 16 kpl haettu. Olen älyttömän väsynyt, en jaksa edes lajitella niitä, mutta onhan tässä aikaa. Ensiksi testiin joutuvat Bois 1920 Le Voluttuose la Vaniglia, Molinardin Secret Sucre, Paris à la Plus Bellen Chypre Lumineux ja Rasasin Orchid Prairie. Siinäpä se loppuviikko sitten meneekin :) Johonkin väliin mahdutan myös Good Girlin. Tänään tein poistopäätöksen Armani Code for Womanin kanssa, reformuloitu katoava tylsyys putkilossa.

Otin nuo neljä mainitsemaani erikseen, ja jätin loput yhteen läjään, mutta näkymättömiin, avonaiseen koriin työpöydän kulmalle (ei käytössä olevat toisen vuodenajan näytteet ovat suljettujen kansien alla arkistoituna). Ohi kävellessä 12 tuoksun kakofonia haiskahtaa viehkosti aivan hamsterinhäkin ja pissan sekoitukselta. Rakas kalasäilykemies on nuuhkinut välillä vienosti ilmaa, muttei ole kommentoinut mitään, enkä minäkään. Tässä istutaan vierekkäin sohvalla, hyrisen tyytyväisenä ja tiedän hänen epäilevän jotain, muttei kysy. Vielä. Pienet on ilot ihmisellä. :)

Haha, mikä jännitysnäytelmä. Miehen kalasäilykkeistä ei taida päästä ilmoille mitään tuoksuja joista voisit veikkailla, että uutta tavaraa tullut taloon? 😆

Ei, ja ehkä hyvä niin (kun muistelee naapurille tuotua hapansilakkapurkkia, meillä sellaista ei ole eikä tule). Mukana on myös ulkomaista eksotiikkaa, kalasäilykkeiden nichejä, kuten norjalaista turskanmaksaa. Nuo kiehtovimmat syödään yleensä yöllä, kun olen nukkumassa, ne maistuvat kuulemma niin paremmalta. Itse veikkaan, että linjaus johtuu siitä, että olen huomattavasti kiinnostuneempi niistä kuin hän on parfyymeistani. (Mitäpä sitä ei aviossa jakaisi?) Siirrän hänen kaappiinsa liian maskuliinisiksi kokemiani tuoksuja, mutta liikenne on vain yhdensuuntaista. :D

Vierailija
4225/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin hain Notinon 17 näytettä ja on myös muuten nuo samat näytteet mitä mainitset, lukuunottamatta Rasasia. Varsinkin tuo Vaniglia kiehtoo. Mutta samaan aikaan tuli Parfum Zentrumin paketti, enkä senkään kaikkia tuoksuja ole ehtinyt vielä testata kunnolla, joten taitaa jäädä näytetestailu ihan loppuviikkoon.

Vaniglia mainitaan miehekkääksi vaniljaksi. Odotan jotain ihan muuta "...and now for something completely different", Eric Idlen äänellä.

Vierailija
4226/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hakemaan Mennen näytteitä myös. Tulette pitämään kovasti.

Vierailija
4227/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä mielipidettänne Chacharelin Edenistä? Löysin nuoruuteni Eden-pullon kätköistäni, ja mitkä muistot tulvahtivatkaan mieleeni.

Fragranticassa tuoksua haukutaan ihan järkyn paljon. Olen ihmeissäni. Muistan nuorena tykästyneeni tuoksun erikoisuuteen. Nyt kuitenkaan en osaa määritellä, mikä se tuoksu siinä on! Kuin märkä viidakko, jossa tuoksuu myös kasvinjätteet? Ja ehkä joku pieni lampi jossa on seisovaa vettä, levää ja muuta epämääräistä kasvustoa? Tai satulasaippua??

Onko paikalla ketään Edeniä nuuhkinutta?

Vierailija
4228/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin tilata noita Kirkdjian-näytteitä. Nyt vaan on alettava sitten tekemään tutkimustyötä siitä, mitkä vaikuttaisivat kaikista mielenkiintoisimmilta. :D 

Vierailija
4229/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala typo tuli heti alkuunsa siis Kurkdjian..

Vierailija
4230/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä mielipidettänne Chacharelin Edenistä? Löysin nuoruuteni Eden-pullon kätköistäni, ja mitkä muistot tulvahtivatkaan mieleeni.

Fragranticassa tuoksua haukutaan ihan järkyn paljon. Olen ihmeissäni. Muistan nuorena tykästyneeni tuoksun erikoisuuteen. Nyt kuitenkaan en osaa määritellä, mikä se tuoksu siinä on! Kuin märkä viidakko, jossa tuoksuu myös kasvinjätteet? Ja ehkä joku pieni lampi jossa on seisovaa vettä, levää ja muuta epämääräistä kasvustoa? Tai satulasaippua??

Onko paikalla ketään Edeniä nuuhkinutta?

Minulla oli tämä tuoksu. Pidin kovasti. Sanoisin, että se oli kapinallinen vihreä tuoksu, jossa oli kukkainen häivähdys alun kirpeän pirskahduksen jälkeen ja puinen makeus lopussa. Tällainen muistikuva minulla on. Pitäisi löytää uudelleen, että voisi tuoksutella.

Vierailija
4231/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Cacharelin Eden 90-luvun lopulla ja se oli aivan upea tuoksu silloin, kaikin puolin. Kun ostin sen nyt uudestaan pari vuotta sitten, päädyin aika nopeasti myymään sen eteenpäin. Se oli aivan liian voimakas mun makuuni nykyään, ja perhe inhosi sitä myös :D

Silti se on mielestäni aika uniikki ja upea tuoksu, mutta mun makuni on nykyään  enemmän sellaiset raikkaat kukkaistuoksut, joissa myös hedelmiä mukana. Maku muuttunut.

Vierailija
4232/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmalle kommentoijalle tiedoksi että jos Suomeen tilaa Essenza Nobilesta on tilauksen loppusumman oltava vähintään 150 että saa ilmaiset postikulut. Tilasin siis itse sieltä just pari viikkoa sitten.

Vierailija
4233/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molinardin Secret Sucre aiheutti pahoinvointia, joten onneksi suihkaisin illalla äärivarovasti kyynärtaipeeseen enkä huoletta kropalle ennen töihinlähtöä. Tuoksu on hyvin makea ja pähkinäinen (nougat), kuin olisi hivellyt itseään nougatjäätelöllä. Pähkinäisyys (kastanja) teki härskin, rasvaisen ja tukalan olon myös Fat Electricianissa, jokin siinä ei sovi. Kertakokeiluksi jää, poistoon.

Vierailija
4234/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmalle kommentoijalle tiedoksi että jos Suomeen tilaa Essenza Nobilesta on tilauksen loppusumman oltava vähintään 150 että saa ilmaiset postikulut. Tilasin siis itse sieltä just pari viikkoa sitten.

Okei, ehkä tuo 50 eur oli sitten joihinkin muihin maihin. Paljonko postikulut Suomeen olivat? Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tilasit sieltä?

Vierailija
4235/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tuoksu Parfum Zentrumin tilauksessa, joka nousi tämän hetken top 10 tuoksuihin itsellä, on Calvin Kleinin Pure Gold Euphoria. Tämäkin on niitä Lähi-Idän markkinoille tehtyjä versioita. Nuotit "Dates, Solar notes, Neroli, Almond, Ylang Ylang, Orange Blossom, Rose, Leather, Benzoin, Vanilla Absolute, Patchouli, Musk. Vahva tuoksu, ja tässä on yksi upeimmin toteutetuista nahkanuoteista joihin olen törmännyt.

Tässä on makeutta ja pähkinäisyyttä, mutta ei ole samalla lailla voimakkaan makea kuin esim. Euphoria Amber Gold, jossa on hunajaa. Tämä on ns. hienostuneen makea, jotenkin kylmällä tavalla, ja makeutta tasapainottaa tuo nahkanuotti. Nahka on hyvin pehmeä tässä, ja tuoksu pysyy feminiinisenä. Erittäin mielenkiintoinen tuoksu, ja yksi niistä joita tekee mieli nuuhkia koko ajan. En olisi uskonut että omasta mielestäni hieman tylsästä Euphoriasta löytyy näin upeita flankereitä.

Vierailija
4236/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuni on alennusmyynneistä sokkona ostettu Armanin My Way. Minun nenääni tässä on esanssista metsämansikkaa, makeaa hedelmää ehkä mangoa ja Juicy Fruit-purukumia. Yllättävän nuorekas, pirskahteleva tuoksu, joka kestää ihollani pitkään. Samalla tavalla kuin Mon Paris, tämäkin on siinä rajoilla, aiheuttaako pientä päänsärkyä mutta kyllä tämä käytettyä tulee. Annan pisteitä 7,5/10.

Vierailija
4237/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

En uskalla tilata mitään kosmetiikkaa nyt kun koko maassa toistakymmentä astetta pakkasta.

Uskallatteko te?

Pari vuotta sitten tilasin kun ulkona oli muutaman päivän -15 pakkasta juuri silloin, vaikka se meni meidän marketin postiin, mutta kun ei koskaan tiedä että kuinka kauan ne pyörii jossain postin pakettiauton perällä. Tai kuljetuksissa Turusta tai Helsingistä muihin kaupunkeihin, pihalla odottamassa kun muita paketteja lajitellaan mukaan?

Siinä paketissa oli uusi noin 60 euron tuoksu joka lanseerattu juuri silloin, muutama kk tuon jälkeen huomasin sinivihreää homeen näköistä mömmöä korkin suussa ja se oli alkanut vuotamaan.

Paketissa ollut seeruminaamio oli mennyt sammakon kutumaiseksi, aiempi syksyllä ostamani oli nestemäinen. Samoin paketissa ollut ripsiväri oli mennyt käyttökelvottomaksi, ilmeisesti jäätynyt ja kuivettunut. 😟

Jos odottaisi viikon kunnes nämä pahimmat pakkaset ovat ohi.

Vierailija
4238/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala typo tuli heti alkuunsa siis Kurkdjian..

Amyris Femme on ihanan naisellinen. Pysyy iholla loistavasti eli on takuuvarmasti laadukas.

Pelkäsin sen olevan voimakas, makea, mausteinen päällekäyvän "itätyttömäinen", mutta tuo oli oikein tyylikäs ja upea, en ole koskaan haistanut mitään yhtä naisellista tuoksua.

Monille naiselliset tuoksut ovat Chanel 5 (Marilyn-mainos) ja JP Gaultier (naispullo) mutta nuo ovat jotenkin niin synteettisen "halpoja" ja tunkkaisia (ainakin nykyään), eikä mielestäni yhtään tyylikkäitä, eli jos pitää noista ja kokee ne naisellisiksi, niin Amyris tuskin kiinnostaa :)

Vierailija
4239/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molinardin Secret Sucre aiheutti pahoinvointia, joten onneksi suihkaisin illalla äärivarovasti kyynärtaipeeseen enkä huoletta kropalle ennen töihinlähtöä. Tuoksu on hyvin makea ja pähkinäinen (nougat), kuin olisi hivellyt itseään nougatjäätelöllä. Pähkinäisyys (kastanja) teki härskin, rasvaisen ja tukalan olon myös Fat Electricianissa, jokin siinä ei sovi. Kertakokeiluksi jää, poistoon.

Minullakin oli eilen testissä Secret Sucre! Tosi kiinnostava tuo nougat, ei ole kovin yleinen. Omalla ihollani tuoksu on makean pähkinäinen ja puuterinen, semmoinen rauhoittavan pehmeä unituoksu. Kiva, mutta ei pullon väärti.

Vierailija
4240/19263 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

En uskalla tilata mitään kosmetiikkaa nyt kun koko maassa toistakymmentä astetta pakkasta.

Uskallatteko te?

Pari vuotta sitten tilasin kun ulkona oli muutaman päivän -15 pakkasta juuri silloin, vaikka se meni meidän marketin postiin, mutta kun ei koskaan tiedä että kuinka kauan ne pyörii jossain postin pakettiauton perällä. Tai kuljetuksissa Turusta tai Helsingistä muihin kaupunkeihin, pihalla odottamassa kun muita paketteja lajitellaan mukaan?

Siinä paketissa oli uusi noin 60 euron tuoksu joka lanseerattu juuri silloin, muutama kk tuon jälkeen huomasin sinivihreää homeen näköistä mömmöä korkin suussa ja se oli alkanut vuotamaan.

Paketissa ollut seeruminaamio oli mennyt sammakon kutumaiseksi, aiempi syksyllä ostamani oli nestemäinen. Samoin paketissa ollut ripsiväri oli mennyt käyttökelvottomaksi, ilmeisesti jäätynyt ja kuivettunut. 😟

Jos odottaisi viikon kunnes nämä pahimmat pakkaset ovat ohi.

Useimmissa hajuvesissä on alkoholia, joka estää jäätymisen (ellei nyt pakkanen kiristy jonnekin sadan asteen tuntumaan :D).

Eikä sitä tiedä, millaisista oloista mikäkin parfyymi on tänne edes kulkeutunut. Esimerkiksi Kanadassa tai Yhdysvalloissa on voinut myös olla hyvin kylmää, jos se on sieltä alun perin kotoisin.

Mutta itse yritän kuitenkin olla tilaamatta lähiviikkoina siinä toivossa että saisin ostolakkoni pysymään edes helmikuun... jos sää antaa siihen lisäinspiraatiota, niin aina parempi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi