Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
4181/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosiiko joku laillani kevyitä raikkaita hed, kukk, vihreitä, sitr tuoksuja, ja kaipaa talveksi jotain tuhdimpaa?

Ongelma on se, että en pidä partavesimäisistä sävyistä, ja niitä ne täyteläisemmät elementit tuppaavat olemaan.

Nuorena 80-luvulla käytin kuitenkin reippaasti Opiumia, Balahea ja pidin niistä. Silloin.

Olisin kiitollinen ehdotuksista mitä kokeilla.💗

Mulla on samanlainen maku, ja nyt talvella käytän Guerlainin La Petite Robe Noire edt, kirsikkaa ja mantelia! Oscar de la Rentan Bella Rosa, Joop! Le Bain.

Balahea, Nahemaa ja Opiumia minäkin nuorena käytin :D 

Balahe on yksi niistä tuoksuista, joita en voi enää käyttää. Samantien tulee migreeni ja huono olo. Taisin yliannostaa sitä nuorena kasarilla. Tykkäsin siitä pullostakin, kun se oli syntisen musta.

Vierailija
4182/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkaisiko joku raikkaan, pehmoisen tuoksun viiskymppiselle naiselle.

Laura Biagiotti Laura

Laura on ihana hedelmäinen tuoksu, mielestäni tuoksuu vihreälle viinirypäleelle. Harmi vaan että sen kesto on Biagotille tyypilliseen tapaan heikko, mutta sille identtinen kaksonen on Guerlainin Champs Elysees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4183/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulivat tilaamani näytteet. Kokeilen vain kahta kerrallaan, tänään testiin pääsivät Byredon Gipsy Water ja Patoun EdP for Women.

Gipsy Waterin vaniljaisuus on pettymys. Vanilja pilaa muuten hyvät havupuiset aromit. Tilasin tuoksun juuri havupuisten aromien vuoksi, mutta ne eivät pääse nyt oikeuksiinsa vaan vanilja tekee tuoksusta halpiksen ja teinimäisen oloisen. Käsittämätöntä, että joku parittaa vaniljaa tällä tavalla.

Patou sen sijaan on klassinen ja varma, vaikkakaan siinä ei ole ainakaan vielä havaittavissa mitään erityistä, minkä vuoksi pitäisi saada juuri tämä tuoksu. Tämähän voi elää vielä iltaa kohti iholla, joten arvioni on liian aikainen. Gipsy Water sen sijaan tuskin tästä enää muuttuu: vanilja aloitti dominanssinsa heti ja jatkanee katkeraan (lällyyn) loppuun saakka. Sinne meni unelma havumetsän raikkaudesta.

Olenkin ollut kiinnostunut tuosta Gypsy Waterista, melkein tilasin näytteen aiemmin. Kiinnostaa edelleen tuoksutella sitä, vaikka harmilliselta kuulostaa tuo kuvauksesi tuoksusta.

Olen eri ja rakastan Gypsy wateria, se on toinen ns. signatureni. Se kannattaa todellakin kokeilla omalle iholle ennen ostopäätöstä, koska tuoksuu _todella_ erilaiselta eri ihmisillä. Eli ei mitään sokko-ostoja!

Itselläni vanilja on lähes huomaamaton, alussa tuoksu avautuu bergamotilla (jota rakastan) ja katajalla, sitten se kehittyy männyn neulasista pehmeän puuteriseksi ja lämpimäksi muutamassa tunnissa. Jos laitan suihkauksen aamulla, tuoksuu se vielä hieman illalla lähinnä kataja-mänty-santeli -akselilla. Gypsy waterista tulee ihanan turvallinen olo, koska olen kasvanut mäntymetsissä hyppien pienestä asti. :)

Tuo kuulostaa ihanalta. Täytyy hankkia näyte sitten kun kehtaan tehdä seuraavan tilauksen Notinolle. Vai saako sitä jostain helpommin/halvemmin?

Vierailija
4184/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tykännyt tuoksuista mutta ketjua lukiessa saan ihan pakonomaisen tarpeen käydä tuoksuttelemassa kauppojen parfyymiosastoilla, lueskella Fragrantican arvioita, katsoa Youtuben tuoksuvideoita ja tietenkin tilailen uusia tuoksuja reippaasti yli tarpeen.

Argh, maailmassa on niin paljon ihania, mielenkiintoisia hajuvesiä.

Mulla sama! Aiemmin olen hiljalleen ostanut tarkkaan harkittuja tuoksuja, sellaisia mitkä ovat iskeneet heti ja mistä tiedän että sopivat minulle. Chanelin Chance on ollut reilu 10 vuotta luottotuoksuni.

Tämän ketjun myötä olen siivonnut tuoksukaappini, tehnyt käyttäjätunnuksen Fragranticaan, tilannut näytteitä tämän ketjun ja YouTube -videoiden perusteella, sekä tilasin nyt sokkona Jo Malonen sen herttuatar Meghanin tuoksun kun sai pienellä alella. Täydellinen ketju, kannatti palata sattumalta katsomaan Aihe Vapaata vuosien tauon jälkeen ja törmätä tähän! Olen vasta sivulla 26 kun luen ajatuksella jokaisen viestin, ja ilahduttaa niin että on liki 200 sivua luettavaa jäljellä!

Vierailija
4185/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulivat tilaamani näytteet. Kokeilen vain kahta kerrallaan, tänään testiin pääsivät Byredon Gipsy Water ja Patoun EdP for Women.

Gipsy Waterin vaniljaisuus on pettymys. Vanilja pilaa muuten hyvät havupuiset aromit. Tilasin tuoksun juuri havupuisten aromien vuoksi, mutta ne eivät pääse nyt oikeuksiinsa vaan vanilja tekee tuoksusta halpiksen ja teinimäisen oloisen. Käsittämätöntä, että joku parittaa vaniljaa tällä tavalla.

Patou sen sijaan on klassinen ja varma, vaikkakaan siinä ei ole ainakaan vielä havaittavissa mitään erityistä, minkä vuoksi pitäisi saada juuri tämä tuoksu. Tämähän voi elää vielä iltaa kohti iholla, joten arvioni on liian aikainen. Gipsy Water sen sijaan tuskin tästä enää muuttuu: vanilja aloitti dominanssinsa heti ja jatkanee katkeraan (lällyyn) loppuun saakka. Sinne meni unelma havumetsän raikkaudesta.

Olenkin ollut kiinnostunut tuosta Gypsy Waterista, melkein tilasin näytteen aiemmin. Kiinnostaa edelleen tuoksutella sitä, vaikka harmilliselta kuulostaa tuo kuvauksesi tuoksusta.

Olen eri ja rakastan Gypsy wateria, se on toinen ns. signatureni. Se kannattaa todellakin kokeilla omalle iholle ennen ostopäätöstä, koska tuoksuu _todella_ erilaiselta eri ihmisillä. Eli ei mitään sokko-ostoja!

Itselläni vanilja on lähes huomaamaton, alussa tuoksu avautuu bergamotilla (jota rakastan) ja katajalla, sitten se kehittyy männyn neulasista pehmeän puuteriseksi ja lämpimäksi muutamassa tunnissa. Jos laitan suihkauksen aamulla, tuoksuu se vielä hieman illalla lähinnä kataja-mänty-santeli -akselilla. Gypsy waterista tulee ihanan turvallinen olo, koska olen kasvanut mäntymetsissä hyppien pienestä asti. :)

Tuo kuulostaa ihanalta. Täytyy hankkia näyte sitten kun kehtaan tehdä seuraavan tilauksen Notinolle. Vai saako sitä jostain helpommin/halvemmin?

Ja taas eri, mutta mulle suositeltiin tuota Gypsy Wateria että olisi mun tyylinen tuoksu ja nyt viimeisimpänä Kathleen Lights sanoi parfyymi -Youtube-videollaan että se on horoskoopilleni sopiva tuoksu niin pakkohan se oli laittaa ostoslistalle! 😂

Mutta koska kyseessä ei ole mikään muutaman kympin tuoksu ja tuoksut voivat muuttua käyttäjän iholla paljonkin, niin tilasin tosiaan ensin näytteen ja olin tuolta Notinolta tilaamassa näytettä kunnes tässä ketjussa vinkattiin tuosta saksalaisesta Aus Liebe Zum Duft -verkkokaupasta. Postit kovemmat kuin Notinolla mutta samplet edullisempia, niin tilasin samalla muutaman (kallistahan se kokonaisuudessaan oli mutta koska olen oikeasti ostamassa GW jos se sopii minulle niin siihen nähden pieni hinta että saa varmuuden). Vertailun vuoksi; Notinolta kaksi samplea n. 22e, ALZDlta kolme samplea n. 24e. En malta odottaa että ne saapuu! 🌞

Vierailija
4186/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas eri, mutta mulle suositeltiin tuota Gypsy Wateria että olisi mun tyylinen tuoksu ja nyt viimeisimpänä Kathleen Lights sanoi parfyymi -Youtube-videollaan että se on horoskoopilleni sopiva tuoksu niin pakkohan se oli laittaa ostoslistalle! 😂

Mutta koska kyseessä ei ole mikään muutaman kympin tuoksu ja tuoksut voivat muuttua käyttäjän iholla paljonkin, niin tilasin tosiaan ensin näytteen ja olin tuolta Notinolta tilaamassa näytettä kunnes tässä ketjussa vinkattiin tuosta saksalaisesta Aus Liebe Zum Duft -verkkokaupasta. Postit kovemmat kuin Notinolla mutta samplet edullisempia, niin tilasin samalla muutaman (kallistahan se kokonaisuudessaan oli mutta koska olen oikeasti ostamassa GW jos se sopii minulle niin siihen nähden pieni hinta että saa varmuuden). Vertailun vuoksi; Notinolta kaksi samplea n. 22e, ALZDlta kolme samplea n. 24e. En malta odottaa että ne saapuu! 🌞

Kiitos vinkistä! Yritän nyt vähän aikaa pitää ostolakkoa, mutta jossain vaiheessa isken kyllä auslieben kimppuun. Mulla on pari muutakin hajuvettä mielessä, joista muistaakseni joskus tarkistin, että niistä saisi näytteet sieltä. Mitä enemmän tilaa, niin sitä halvemmaksi postituskulut suhteessa muuttuvat, eikös niin? :P

Nyt on tietysti pakko vielä kysyä, että mikä on horoskooppisi? :D

Vierailija
4187/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan huikea tarjous Hobby Hallissa, Jean Paul Gaultierin Classique Essence de Parfum 50ml vain 39, 95.

Vierailija
4188/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmasti tosiaan jokaisen itse kokeilla, mieltymykset ovat erilaisia. Omasta mielestäni Gypsy Water on kuitenkin kammottava, kuten eilen melskasin. Se on myös valitettavan kestävä, sillä kyynärtaipeeni lemuaa vieläkin siltä kuin siihen olisi sulanut vanilliinijäätelöä ja seassa olisi tippa mäntyöljyä. Siis nimenomaan synteettinen vanilliini haisee, ei oikea vanilja.

Myös Patoun 1000 tuoksuu edelleen toisessa taipeessa. Jossain välissä se käväisi pissamoodissa ja on nyt asettunut Hollywoodin menneen ajan filmitähtien tuoksuksi. Saippuainen, klassinen. Muistan, että mummollani oli aikoinaan tämän tyylinen tuoksu. Pullo oli himmeää lasia, neliskanttinen ja siinä oli pieniä kohokuviokukkia.

Vierailija
4189/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ihku tuoksu ollut jo vuosia Mennen.

Aivan ihanan maskuliininen ja raikas tuulahdus charmikkuutta.

Hyviä tarjouksia sillon tällöin Tokmannilla ja muuallakin.

Vierailija
4190/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin eilen Trussardin Delicate Rosea Aromatin näytteistä. En tykkää normaalisti ruusutuoksuista, paitsi itämaisten tuoksujen karamellisoiduista sekä hillomaisista ruusuista. Tätä oli kuvattu "fresh rose" tyyppisenä ruusuna. Oli kyllä iloinen yllätys. Todella feminiininen ja samalla kirpakka tuoksu. Ruusuun on sekoitettu sitruksia, ei tuoksu yhtään ns. perinteiseltä ruusulta. Vähän kuin Burberry Brit Sheer, mutta tässä enemmän potkua, tämä kirpeämpi, se Sheer jotenkin vaisu. Tässä on myös lotusta ja jasmiinia, mutta liika kukkaisuus on tukahdutettu lisäämällä omenaa.

Pohjana on myski, santelipuu ja muita puunuotteja. Puunuotit eivät ole vahvoja, kokonaisuudessaan tuoksu on "delicate" kuten nimensäkin, mutta tosi toimiva kokonaisuus. Tekisi mieli tilata heti iso pullo, jos en olisi ostolakossa.

Vierailija
4191/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoa sille toiselle Barcelonasta tilanneelle: Ensimmäiset Espanjan-eläimet ovat saapuneet Suomeen 62 päivän matkanteon jälkeen, ja jos Posti ei hukkaa niitä, näyttää jo aika hyvältä. Tässä satsissa T-rex, Sloth, Fort& Manlen Amber Absolutely ja 2 Calaj'ta, Transilvania ja Love Toxin. Uskon jälkimmäisen tilauksen olevan nopeampi ilman juhlapyhiä ja lumimyrskyjä. Pääsiäinen seisauttaa taas kaiken, jospa ehditään ennen sitä. :)

Onnittelut! Samaisesta putiikista ollaan tosiaann tilattu. Selasin ensin sen portugalilaisen kaupan nettisivuja, sitten löysin tuon espanjalaisen ja siellä oli mielestäni kattavampi valinta Zoologisteja, olisinpa vain tiennyt että venyy. Yli kolme viikkoa tilauksesta nyt. Nyt vain sormet ristiin ja toivotaan että Posti osaa hommansa!

Kyllä ne sieltä tulevat, lopulta. Jos lämpenet Zoologisteille, niin myös puolalainen Mood Scent Bar myy näytteitä. Sieltäkin on tilaus tulossa...postikulut 6,63. Löysin vihdoin näytteet Lutensin Muscs Koublai Khanista ja D.S. Durgan Mississippi Medicinestä, joten Moth päätyi samaan kyytiin. Odotuksen määrä lienee vakio. Tytär toteaisi tähän, että *cringe*.

Hyvä tietää! Kerrohan sitten mitä mieltä olet Mothista. Eikö sen valmistus ole lopetettu? Nightingale olisi kiinnostanut Mothin ja Squidin lisäksi, mutta se näyte oli sieltä portugalilaisesta puodista lopussa. Testasin ranteeseen äsken Laurent Mazzonen Sine Dietä. On vahvan kirpeä ja trooppsien hedelmäinen unisex  sitrustuoksu. Tulee itselle mieleen karvas passiohedelmä. Tuoksunuoteissa viikunaa sekä greippiä alkunuoteissa.

Tuo Sine Die kuulostaa ihanalta tuoksulta. Pitääpä tutustua tarkemmin Laurent Mazzoneen.

Terveisin jo kaksi ostolakkoa tehnyt 🤣

Vierailija
4192/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko täällä ketjussa jo mainittu, mutta minulla on yksi tuoksusalaisuus. Minut on jo useita kertoja pysäytetty tuntemattoman toimesta, viimeisimpänä nyt hetki sitten Stockalla ja eräässä hotellin aulabaarissa. Tämä tuoksu on jollain tavalla niin nolo, mutta löysin sen itsekkin kun haistoin sen työkaverini yllä. Ja se on Britney Spearsin Fantasy (se pinkki pullo)!!!

Se ei pullossa tuoksu kovin erikoiselta, ehkä vähän lapselliselta jopa, mutta iholla se toimii. Tästä tuoksusta on tullut valtavasti kehuja. Ei mitään muuta tuoksua ole koskaan kyselty tai kehuttu näin paljon! :D

Onko muilla vastaavia?

Mulla! Oma "nolo" salaisuuteni on JLO Glow, ollut jo kohta 20vuotta.

https://www.fragrantica.com/perfume/Jennifer-Lopez/Glow-869.html

Vierailija
4193/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! Yritän nyt vähän aikaa pitää ostolakkoa, mutta jossain vaiheessa isken kyllä auslieben kimppuun. Mulla on pari muutakin hajuvettä mielessä, joista muistaakseni joskus tarkistin, että niistä saisi näytteet sieltä. Mitä enemmän tilaa, niin sitä halvemmaksi postituskulut suhteessa muuttuvat, eikös niin? :P

Eipä mitään! 😚

Ja kyllä, parhaan vastineen rahalle saa kun tilaa useamman, itseä harmittaa että jätin esim. MMR Flower Marketin samplen tilaamatta, koska sekin kiinnostaa. Eihän sitä nyt yksittäin enää postien vuoksi perästä kannata! 😅

Olen kalat 👋🐠

Vierailija
4194/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeen pieni pala luksusta, DHL:n kuriiri tuo suoraan ovelle Maison Francis Kurkdjianin näytetilauksen. Nätisti käsin pakatun ja nauhalla sidotun. Esteettinen nautinto ihan jo sellaisenaan! Testasin heti ensimmäisenä kuuluisimman tuoksun, Baccarat Rouge 540 edp:n. Onhan tämä ihana ja lumoava, mutta ihan heti en tilaa edes Tokmannilta, siellä on ollut 70 ml pullo ihanan halpiksena - vain 292 euroa. :D Nautiskelen onneksi pitkään tästä näytteestäni ja sen jälkeen ehkä tyydyn nuuhkimaan kelpo dupea Adriana Granden Cloudia. Oikeasti toivon, etten hulluna rakastu tähän tyyriiseen tuoksuun. 

Kertauksena vielä linkki MFK:n näytesivulle, neljä näytettä 14 euroa, sisältäen postikulut. Kiitos alkuperäiselle linkkaajalle!

https://www.franciskurkdjian.com/samples-en.html

Vierailija
4195/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testaillut Revlonin Charlie Goldia, kiva hedelmäinen ambra/karamellituoksu. Tästä innostuneena tilasin vielä Charlie Bluen, jossa tammensammalta. Tykkään myös tuollaisista chypre-tuoksuista. Näissä kyllä hinta-laatusuhde ihan mahtava.

Rrrrakastan Charlie Goldia

Vierailija
4196/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atelier Colognet saapuivat Stockalta. Bergamote Soleil olikin ennestään tuttu ja se meni kaappiin odottamaan kevättä/kesää. Ihana bergamotti-laventelituoksu, jossa mukana ainakin vetiveriä ja kardemummaa. Raikas ja lämmin samaan aikaan ja ei liian partavesimäinen ollenkaan, mikä joskus saattaa olla ongelma mulle sitrushedelmien ja laventelin tuoksuyhdistelmässä, varsinkin jos on jotain puumaista pohjalla. Tämä oli se ainoa tuoksu, josta olen saanut kehuja tuntemattomalta.

Cafe Tuberosa pääsi heti testiin. Ja siis huh huh. En odottanut tältä tuoksulta erityisemmin mitään, tuoksu ei ollut tuttu ja tilasin sen oikeastaan vaan tämän ketjun kehujen perusteella, vaikka olen ajatellut että tuberosa ei ole minun juttuni. No, kyllä kannatti tämä sokko-ostos, tuoksu on jumalainen! Alussa on vahvaa liköörimäisyyttä ja jopa lääkemäisyyttä ja siitä tuoksu pehmenee hiljalleen. Lopulta tuoksuu siltä kuin istuisi kahvilassa, jossa tuoksuisi kahvi ja leivonnaiset ja pöydällä olisi kukkia ja omalla lautasella olisi tumma suklaakakkuviipale ja viereisessä pöydässä istuisi joku jolla olisi ihan mielettömän hyvää ja kallista hajuvettä aika rankalla kädellä suihkittuna. Täydellinen pakkaspäivän lämmittävä tuoksu.

Vierailija
4197/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään! 😚

Ja kyllä, parhaan vastineen rahalle saa kun tilaa useamman, itseä harmittaa että jätin esim. MMR Flower Marketin samplen tilaamatta, koska sekin kiinnostaa. Eihän sitä nyt yksittäin enää postien vuoksi perästä kannata! 😅

Olen kalat 👋🐠

Ei yksittäistä näytettä kannata tosiaan tilata, mutta eiköhän sitä ennen pitkää löydä sille kavereita ;)

Mä oon härkä 🐂 No, katsotaan miten käy sitten kun saan tilattua!

Vierailija
4198/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atelier Colognet saapuivat Stockalta. Bergamote Soleil olikin ennestään tuttu ja se meni kaappiin odottamaan kevättä/kesää. Ihana bergamotti-laventelituoksu, jossa mukana ainakin vetiveriä ja kardemummaa. Raikas ja lämmin samaan aikaan ja ei liian partavesimäinen ollenkaan, mikä joskus saattaa olla ongelma mulle sitrushedelmien ja laventelin tuoksuyhdistelmässä, varsinkin jos on jotain puumaista pohjalla. Tämä oli se ainoa tuoksu, josta olen saanut kehuja tuntemattomalta.

Cafe Tuberosa pääsi heti testiin. Ja siis huh huh. En odottanut tältä tuoksulta erityisemmin mitään, tuoksu ei ollut tuttu ja tilasin sen oikeastaan vaan tämän ketjun kehujen perusteella, vaikka olen ajatellut että tuberosa ei ole minun juttuni. No, kyllä kannatti tämä sokko-ostos, tuoksu on jumalainen! Alussa on vahvaa liköörimäisyyttä ja jopa lääkemäisyyttä ja siitä tuoksu pehmenee hiljalleen. Lopulta tuoksuu siltä kuin istuisi kahvilassa, jossa tuoksuisi kahvi ja leivonnaiset ja pöydällä olisi kukkia ja omalla lautasella olisi tumma suklaakakkuviipale ja viereisessä pöydässä istuisi joku jolla olisi ihan mielettömän hyvää ja kallista hajuvettä aika rankalla kädellä suihkittuna. Täydellinen pakkaspäivän lämmittävä tuoksu.

Eikö olekin mahtava tuoksu! Piilotettu "helmi". Mullakin tulee siitä jossain vaiheessa esiin se suklainen nuotti. Ja se kahvin tuoksu😍 Kerrankin hajuvesi jossa kahvinuotti oikeasti tuoksuu. Tuberosa sopii tuohon todella hyvin, se ei ole liian kukkainen vaan jopa makea.

Vierailija
4199/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfum Zentrumin paketti tuli, ja löytyi pari uutta tuoksuihastusta. Fendin Furiosa, upea tuoksu, Fragrantican mukaan nuotit "Pink Pepper, Calabrian bergamot, Wallflower, Gardenia, Jasmine, Amber, Incence, Guaiac Wood".

Tuoksu on mausteinen ja siinä on savuisaa suitsuketta. Tuoksu muuttuu koko ajan, välillä siinä tulee noita kukkia enemmän esiin, välillä ambraa ja suitsuketta. Vahva tuoksu ja tosi monikerroksinen. Kuitenkin ehkä enemmän naisellinen kuin unisex, vaikka maskuliinisuuttakin löytyy. Tulee mieleen jokin katolinen kirkko jylhine kiviseinineen, jossa puuveistokset ja palavat suitsukkeet, ja jonkun kävijän kukkainen hajuvesi sekoittuu ilmaan.

Tässä on jotain samaa tuoksumaailmaa kuin Jil Sanderin No 4:ssä, vaikka onkin erituoksuinen. Sinä joka tykkäsit No 4:stä, voisit tykätä tästäkin. Myös jos tykkää suitsukkeesta ja komplekseista tuoksuista, joissa paljon vastakohtia, voin suositella tätä.

Vierailija
4200/19263 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se tilata noita vinkattuja Kurdjianin näytteitä. Pikaisen googletuksen perusteella päädyin seuraaviin: Grand Soir, Feminin Pluriel, Baccarat Rouge extrait ja Oud extrat. Onko kenelläkään näistä kokemusta/mielipiteitä? Kuinka nopeasti teille tuli toimitus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme