Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
4121/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuoksuja seksikkäät ja tyylikkäät miehet käyttivät 90-luvun lopulla ja 2000-luvulla? Tuoksumuistoja?

Ehdottomasti YSL Opium, sen seksikkäämpää miesten tuoksua ei ole olemassakaan, eikä varmaan tulekaan. Myös Oscar de la Rentan Pour Lui on ihana.

Vierailija
4122/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli noista Lidlin hajuvesistä jollain mielleyhtymällä muisto lapsuudesta. 1970-luvulla jostain tuli joululahjaksi sellaisia "miniatyyrituoksupakkauksia", jotka olivat mielestäni aivan ihania. Mutta nyt kun muistelen niin ne tuoksut olivat varmaan sen ajan halpis/feikkituoksuja, jotain kopioita. Pakkaus oli aina jokin kalliin näköiseksi naamioitu koristeellinen samettirasia, ja siinä sitten 5-10 pienen pientä kaunista hajuvesipulloa. Oi että ne oli söpöjä ja ihania.

Samaan aikaan myytin myös kaulassa pidettäviä "kaulakorutuoksuja". Minullakin oli joku "parfyymi", kullanvärinen pikkupullo kultaketjussa. Myös voidemaisia tuoksuja oli ainakin Oriflamella.

Jos joku tekisi oikeista kunnon tuoksuista tällaisia minipakkauksia ja kaulakorupulloja niin varmaan ostajakuntaa löytyisi yli 50-vuotiaista nostalgian kouriin joutuneista täti-ihmisistä :) Samasta syystä olen metsästänyt roll-on huulikiiltoja - ja löytänytkin niitä, mm. H&M:lta!

Tästä tuli mieleen omat lapsuusajat, kun välillä sain lahjoina jostain tuppukylän kemikaaliosta ostettuja hajuvesiä pienissä pulloissa. Oli kieloa ja kuusamaa ym.  Ei mitään isoa merkkiä. Hämmästykseni oli suuri, kun näitä on sittemmin tullut vastaan mm. ebayssa. Niitä pikkuriikkisiä pulloja myydään todella suolaiseen hintaan ja toisinaan jopa kallimmalla kuin kuuluisia merkkituoksuja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4123/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jotenkin ihan järkyttävää, miten koko ajan reformuloidaan laadukkaita, hyviä tuoksuja. Kyllä tuossa on varmasti taustalla IFRA:n säännösten lisäksi tuotantokustannusten alentaminen sopivasti samalla, käytetään halvempia raaka-aineita, siirrytään synteettisiin myös niissä joissa ei olisi pakko jne.

Yksikään parfyymi, jota olen tuoksutellut, ei ole ollut reformuloituna alkuperäistä parempi. Usein ero alkuperäiseen on ollut merkittävä, negatiiviseen suuntaan. Lisäksi poikkeuksetta parfyymin kesto iholla on huonontunut reilusti. Yksi ainoa parfyymi tulee mieleen, joka on reformuloituna edes lähelle yhtä hyvä kuin alkuperäinen, ja tämä on poikkeus.

Huoh, täytyy varmaan siirtyä yhä enemmän nicheen ja arabialaisiin parfyymeihin, kun näköjään suuri osa lempiparfyymeistäni reformuloidaan pilalle. Ja hankkia back upeja vielä kun saa järkevällä hinnalla.

Olen pahoillani sinun puolesta, joka tilasit paljon hehkutetun ja kehutun Crystal Noirin ja saatkin jonkun täysin muutetun version. Ehkä pystyt palauttamaan sen? Ja tilaamaan jostain muualta alkuperäisen.

Kiitos. Epäselväksi jäi milloin se on muutettu. Googlasin asiaa ja jossain luki että sitä olisi reformuloitu jo vuonna 2015 ja mahdollisesti sen jälkeen. Nuotit kuitenkin olivat eri kuin ajattelin. Hinta oli sen verran halpa (25,50e) että luulen että pidän sen kuitenkin ja testailen rauhassa.

En ole perehtynyt tähän tarkemmin, mutta olen ostanut viimeksi 3kk sitten Crystal Noirin, ja tuoksuu suunnilleen samalta kuin 10 v. sitten. Joten jos jotain muutoksia on tehty jo aiemmin, ne ovat olleet hyvin pieniä. Tuo uusi muutos sen sijaan näyttää aika massiiviselta, kun nuotit muuttuneet täysin erilaisiksi. Mielenkiintoista kuulla arviosi tuoksusta, vaikka et pystyisikään vertaamaan sitä alkuperäiseen.

Sarah Maysin mukaan uusimmassa Crystal Noirin reformulaatiossa EDP:stä ei ole kookosta, mutta EDT:ssä on. Crystal Noirista puhutaan n. 2.20 min videon alusta.

Eri

Minulla on Crystal Noir EdT, batch coden mukaan vuodelta 2016 ja siinä ainakaan ei kyllä minun nenääni ole hippustakaan kookosta. Minun ihollani voimakkaimmin tuoksuu santelipuu, ehkä viikuna ja vanilja. Erikoista kyllä hetken ihollani asetuttuaan ja lämmettyään tuoksu alkaa muistuttaa lähinnä katajaa.

Vierailija
4124/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksi viime viikkojen suosikkituoksuista on noussut Laliquen Le Parfum. Ihan mielettömän upea vaniljatuoksu. Olen käyttänyt sitä varsinkin yötuoksuna, sopivan lämmin ja kotoisa. Tuoksu on suorastaan addiktoiva, tekee mieli nuuhkia koko ajan. Ja yöllä jos herää puoliunessa, kiva nukahtaa siihen ihanaan tuoksuun. Tämä on sellainen tuoksu, joka vaniljatuoksuista tykkäävien täytyy "kokea", on suorastaan elämys. Lämmin, pehmeä, makea vanilja, jossa ripaus vihreää, ehkä se nuotti tuo siihen sen addiktoivan ulottuvuuden, ja tekee siitä ihan omanlaisensa.

Onko tuo vihreä nuotti sen verran selvä että tuoksussa on jokin särmä pehmeän vaniljaisuuden lisäksi? Ei ole ympäripyöreä jäätelövanilja tai nukennaamavanilja?

Nukennaamavanilja😆. Juuri tänään mietin millä sitä nuken tuoksua voisi kuvailla.

Tietääkö joku ihan tarkalleen mikä nuotti tuo nuken tuoksu on? Onko jotain tiettyä vaniljaa? Pidän siitä jos on sopivassa suhteessa.

Ainakin yhdistelmä vanilja ja valkoinen mysli -se huuhteluaine myski- yhdistelmä tekee tuota hajua.

Myslistä en tiedä mutta L'Artisan Bois Farine tuoksuu paahtoleivältä ja kynän teroituslastuilta

Vierailija
4125/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkaisiko joku raikkaan, pehmoisen tuoksun viiskymppiselle naiselle.

Laura Biagiotti Laura

Vierailija
4126/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli täällä aiemmin appelsiinikukkatuoksuista. Minulla on lahjaksi saatu Bossin Orange EDP, tykkään tuoksusta, pehmeä ja hedelmäinen. MUTTA, kesto on surkea parfyymiksi. Tämähän johtuu siitä, että kuulemma appelsiininkukka on ainesosa, jota on hankala yleensäkin saada kestämään parfyymeissa. :/

Vierailija
4127/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elizabeth Arden: White Tea - vastaa täysin kuvaustasi

Oscar de la Renta: Bella Blanca (jos pidät valkoisista kukista) ja Bella Rosa (jos pidät makeasta, pehmeästä ruususta)

Chanel: Chance edt

Jimmy Choo: Floral

Vierailija
4128/19263 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoologist omilla sivuilla myydään 2ml näytteitä, näytesettejä, matkakokoja.

Vierailija
4129/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Calvin Klein Women

Michael Kors Wonderlust eau fresh

Burberry Brit sheer

Dolce & Gabbana L'Imperatrice

Elizabeth Arden Green Tea

Vierailija
4130/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Calvin Klein Women

Burberry Brit sheer

Ainakaan nuo Women ja L’imperatrice eivät kyllä ole ollenkaan pehmoisia...

Vierailija
4131/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Calvin Klein Women

Burberry Brit sheer

Ainakaan nuo Women ja L’imperatrice eivät kyllä ole ollenkaan pehmoisia...

Kyllä ne minun mielestäni ovat, kun terävä alkutuoksu on tasoittunut elegantiksi sydän- ja pohjatuoksuksi. Eikä niitä ole tarkoituskaan suihkia päälleen hillittömästi vaan hyvin hillitysti.

Vierailija
4132/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuoksuja seksikkäät ja tyylikkäät miehet käyttivät 90-luvun lopulla ja 2000-luvulla? Tuoksumuistoja?

Ehdottomasti YSL Opium, sen seksikkäämpää miesten tuoksua ei ole olemassakaan, eikä varmaan tulekaan. Myös Oscar de la Rentan Pour Lui on ihana.[/quote

Ei pidä paikkaansa.

Mennen hakkaa kaikki tuoksut 10-0.

Seksikkyydestä erityismaininta Mennenille.

Suosittelen niin huomaat eron itsekin.

Vierailija
4133/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zoologist omilla sivuilla myydään 2ml näytteitä, näytesettejä, matkakokoja.

Toki. Koko setti 115$. Putiikki on Kanadassa. Omat ostokseni olen rajannut manner-Eurooppaan, jonkinlaista rajausta täytyy kuitenkin tehdä.

Vierailija
4134/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt uuden ihastuksen. Ja se on geneerinen massatuoksu, mitäänsanomaton ihankiva-tuoksu, joka toisella oleva yleistuoksu. Näillä sanoilla sitä kuvaillaan, mutta minua ei haittaa!

Minulle tää oli uusi tuttavuus ja yllätyin todella. Olen siis aiemmin tykännyt mm. Diorin Blooming bouquetista, Diorin Forever and everistä, Tresor La Nuitista, Cheap and chicistä jne. Ei kai nekään joo mitään maailman originelleimpia tuoksuja ole olleet.

Mutta siis uusin ihastukseni on Lancomen Idole! Jösses mikä viiltävän puhtoinen ja raikas ruusupläjäys. Ah! Sopii jotenkin tällaiseen kimmeltävään 20 asteen pakkaspäivään. Vaikka yleensä talvisin käytän pehmeitä lämpimiä tuoksuja.

Noniin ja myt menen nurkkaan häpeämään 🙂

Vierailija
4135/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt uuden ihastuksen. Ja se on geneerinen massatuoksu, mitäänsanomaton ihankiva-tuoksu, joka toisella oleva yleistuoksu. Näillä sanoilla sitä kuvaillaan, mutta minua ei haittaa!

Minulle tää oli uusi tuttavuus ja yllätyin todella. Olen siis aiemmin tykännyt mm. Diorin Blooming bouquetista, Diorin Forever and everistä, Tresor La Nuitista, Cheap and chicistä jne. Ei kai nekään joo mitään maailman originelleimpia tuoksuja ole olleet.

Mutta siis uusin ihastukseni on Lancomen Idole! Jösses mikä viiltävän puhtoinen ja raikas ruusupläjäys. Ah! Sopii jotenkin tällaiseen kimmeltävään 20 asteen pakkaspäivään. Vaikka yleensä talvisin käytän pehmeitä lämpimiä tuoksuja.

Miksi pitäisi hävetä sitä, että pitää jostakin tuoksusta? Kyllähän nuo ihan tavarataloissa myytävätkin tuoksut voivat olla tosi hyviä eikä tuoksun tarvitse olla niche ja harvinainen ollakseen hyvä. Kyllä määkin tykkään esimerkiksi muutamasta Ariana Granden ja parista muun julkkiksen tuoksusta, vaikkeivat julkkistuoksut kovin arvostettuja ole, mutta en niitä häpeile. Ja mitä Idoleen tulee, niin mun mielestä se on myös tosi hyvä. Yksi suosikkituoksuistani itseasiassa.

Vierailija
4136/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen Idole? 

Ihmettelin aikaisemmin, että sekä Jean Patoulla että Diorilla voi olla samanniminen tuoksu Joy. Nimittäin äitini luuli ostaneensa ikivanhaa lemppariaan Patoun tuoksua, vaan se olikin Diorin. Eipä silti, hän kyllä mielistyi siihenkin. Mutta eikö tästä tule sekaannuksia?

Vierailija
4137/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään syytä hävetä! Minunkin yksi lempituoksuistani on ns. mitäänsanomattomaksi ihankiva-tuoksuksi luonnehdittu Guess Girl Belle - joskin joku taisi fragranticassa arvella, että se on täydellinen tuoksu salaiselle agentille tai salamurhaajalle (tuoksuu kivalta, mutta ei tee suurta vaikutusta tai jätä vahvaa muistijälkeä) :D

Joskus on vain kiva käyttää jotain harmitonta ja miellyttävää tuoksua.

Sekin on mukavaa, kun tietää, että uuden pullon saa helposti ja halvalla :)

Vierailija
4138/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lancomen Idole? 

Ihmettelin aikaisemmin, että sekä Jean Patoulla että Diorilla voi olla samanniminen tuoksu Joy. Nimittäin äitini luuli ostaneensa ikivanhaa lemppariaan Patoun tuoksua, vaan se olikin Diorin. Eipä silti, hän kyllä mielistyi siihenkin. Mutta eikö tästä tule sekaannuksia?

Aivan, meinaat sitä Armanin Idolea? Taas sama nimi parfyymillä. Vaikka Armanin tuoksu lopetettu, moni varmasti muistaa sen. Luulisi että nyt jotain omaperäisempiäkin nimiä olisi löydettävissä.

Vierailija
4139/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eBaysta tilaamani MACin Ruby Woo tuoksun. Jännä ja erilainen kuin minun aiemmat. Aluksi voimakas nahan tuoksu, joka leijuu ympärilläni, vaikka vain ranteeseen suihkautin. Pikkuhiljaa tuoksussa erottuu hennosti kirsikka, sitten savuinen ruusu ja ehkä orvokki. Nyt reilu kaksi tuntia myöhemmin savu ja puu. Ihana tuoksu.

Vierailija
4140/19263 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testaillut Revlonin Charlie Goldia, kiva hedelmäinen ambra/karamellituoksu. Tästä innostuneena tilasin vielä Charlie Bluen, jossa tammensammalta. Tykkään myös tuollaisista chypre-tuoksuista. Näissä kyllä hinta-laatusuhde ihan mahtava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi