Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
4101/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saa parhaat tuoksut. Ja hinta/laatu on lyömätön!

Vierailija
4102/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia Gresin Cabotinesta? Muistelen että täällä jotkut käyttäneet sitä. Onko käytössä nimenomaan edt? Vai edp? Ja millainen tuoksu kyseessä? Nuotteja ainakin valtavasti.

Minulla on Gres Gabotine eau de Toilette. Aluksi voimakas korianterin ja neilikan tuoksu. Sitten pikkuhiljaa löytyy hyasinttia ja luulen, että myös jasmiinia. Myski myös löytyy. Tuoksu on todella voimakas ja minulla ainakin kestää pitkään. Vihreä, jotenkin raskas tuoksu, ei heikkohermoisille. 😂

Itse pidän kovasti, mutta käytän vain kotioloissa, ainakin toistaiseksi.

Kiitokset kuvailusta. Kiinnostaisi tämä hankkia klassikkotuoksuna. Vaikuttaa jännältä tuo alun korianteri. Ehkä täytyy tilata jossain vaiheessa, edullisesti näyttää saavan. Tätäkin jo ehditty muuttaa, mutta niitä vanhoja broccoli?korkkisia näyttää olevan vielä paljon myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4103/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksi viime viikkojen suosikkituoksuista on noussut Laliquen Le Parfum. Ihan mielettömän upea vaniljatuoksu. Olen käyttänyt sitä varsinkin yötuoksuna, sopivan lämmin ja kotoisa. Tuoksu on suorastaan addiktoiva, tekee mieli nuuhkia koko ajan. Ja yöllä jos herää puoliunessa, kiva nukahtaa siihen ihanaan tuoksuun. Tämä on sellainen tuoksu, joka vaniljatuoksuista tykkäävien täytyy "kokea", on suorastaan elämys. Lämmin, pehmeä, makea vanilja, jossa ripaus vihreää, ehkä se nuotti tuo siihen sen addiktoivan ulottuvuuden, ja tekee siitä ihan omanlaisensa.

Onko tuo vihreä nuotti sen verran selvä että tuoksussa on jokin särmä pehmeän vaniljaisuuden lisäksi? Ei ole ympäripyöreä jäätelövanilja tai nukennaamavanilja?

Nukennaamavanilja😆. Juuri tänään mietin millä sitä nuken tuoksua voisi kuvailla.

Joo tämä legendaarinen vauvanuken pää-tuoksu😂

Vierailija
4104/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksi viime viikkojen suosikkituoksuista on noussut Laliquen Le Parfum. Ihan mielettömän upea vaniljatuoksu. Olen käyttänyt sitä varsinkin yötuoksuna, sopivan lämmin ja kotoisa. Tuoksu on suorastaan addiktoiva, tekee mieli nuuhkia koko ajan. Ja yöllä jos herää puoliunessa, kiva nukahtaa siihen ihanaan tuoksuun. Tämä on sellainen tuoksu, joka vaniljatuoksuista tykkäävien täytyy "kokea", on suorastaan elämys. Lämmin, pehmeä, makea vanilja, jossa ripaus vihreää, ehkä se nuotti tuo siihen sen addiktoivan ulottuvuuden, ja tekee siitä ihan omanlaisensa.

Onko tuo vihreä nuotti sen verran selvä että tuoksussa on jokin särmä pehmeän vaniljaisuuden lisäksi? Ei ole ympäripyöreä jäätelövanilja tai nukennaamavanilja?

Nukennaamavanilja😆. Juuri tänään mietin millä sitä nuken tuoksua voisi kuvailla.

Tietääkö joku ihan tarkalleen mikä nuotti tuo nuken tuoksu on? Onko jotain tiettyä vaniljaa? Pidän siitä jos on sopivassa suhteessa.

Vierailija
4105/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku ihan tarkalleen mikä nuotti tuo nuken tuoksu on? Onko jotain tiettyä vaniljaa? Pidän siitä jos on sopivassa suhteessa.

Ainakin yhdistelmä vanilja ja valkoinen mysli -se huuhteluaine myski- yhdistelmä tekee tuota hajua.

Vierailija
4106/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin kokemusta Agent Provocateurin Maitresse-tuoksusta, kullanvärinen pullo? Mua kiinnostaa tuo keltaisen kukan nuotti (osmanthus). Olen huomannut pitäväni ko. kukasta hajuvedessä (Yves Rocherin Naturelle Osmanthus on mieleeni). Mulla on tuon alussa mainitun merkin Fatale Intense (jotain vadelman sukuista marjaa, lakritsia, ruusua, vaniljaa, nahkaa mm.) tykkään, on samantyylinen kuin Rihannan Rebelle. Ei tosin ole ykkössuokkini, välillä käytän syksyisin ja talvisin. Mutta alussa oli tuo kysymys siis. Aiemmin en välittänyt niinkään kukkaistuoksuista, mutta jotain on tapahtunut, nykyään pidän joistakin kukkaistuoksuista. En koe olevani ladylike-tyylinen, esim Elizabeth Ardenin 5th Avenue on jotenkin "liian hienostunut" mulle, vaikka edullinen onkin. Hedelmäinen Tresor In love on paljon enemmän makuuni, se on yksi suosikeistani.

Vierailija
4107/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luulette koronavuoden vaikuttaneen hajuvesiteollisuuteen?

En tiedä liittyykö mitenkään koronavuoteen, mutta Tom Fordilla on tuoksujen karsinta käynnissä,

todella monta tuoksua on viimeaikoina lopetettu. 

Osa tuoksuista on siirretty eri sarjaan. Viimeisimpänä esim. Costa Azzurra. 

Valikoimaan on tullut muutama uusi tuoksu, mutta kaiken kaikkiaan valikoima näyttää supistuneen huomattavasti. 

https://www.tomford.com/beauty/fragrance/

https://www.fragrantica.com/designers/Tom-Ford.html

On ihan tavallista, että joitakin tuoksuja lopetetaan, mutta nyt karsintaa on ilmeisesti tehty raskaammalla kädellä.

Jos Private Label -sarjassa on jokin suosikkituoksu , niin nyt voi olla hyvä hetki ostaa se varaputeli, koska kaikki eivät vaikuta ilmaantuvan uuteen Signature Collection -pulloon sijoitettuna markkinoille niin kuin Costa Azurran ystävien onneksi on käynyt. 

Nyt:

Ennen:

https://www.sephora.com/productimages/product/p392227-av-10-zoom.jpg?im…

Vierailija
4108/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä Cleanit mitään huuhteluainetuoksuja. Joku on nyt tuoksujen nimistä tehnyt väärät päätelmät. Hajustetut huuhteluaineet on paljon lällympiä, raskaampia ja läpitunkevia siinä missä Cleanin tuoksut on puhtaita ja raikkaita, jopa ehkä simppeleitä. EI huuhteluaineista löydy moista raikkautta, pyykinpesuaineista voikin jo löytyä.

Minä pidän 70- ja 80-lukujen parfyymeistä ja myös Cleaneista. Cleanien dissaus tuntuu minusta jotenkin ylemmyydentuntoiselta. Toki jos tuoksu haisee jonkun mielestä kauhealta, sen saa sanoa.

En muuten itse ole huomannut, että Cleanit mitään massojen suosikkeja edes olisivat. Massat käyttävät Versacen keltaista timanttia, Giorgio Armanin My wayta tai Lancomen viimeisimpiä. Eikä siinäkään mitään väärää ole, että jokin tuoksu on suosittu. Aina ei tarvitse olla niin helkutin omaperäinen. Suosituista tuoksuista tulee usein klassikkoja.

Vierailija
4109/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuo Mennen-jankkaaja voisi ottaa sellaisen "mennen ja tullen" asenteen tähän ketjuun ja poistua takavasemmalle ;-)

Mä luulen, että tämä Mennen-humoristi on sellainen, joka nauttii siitä, että hänen viestinsä herättävät ärtymystä. Sohvapsykologina veikkaisin, että häntä itseään jotenkin häiritsee tai hän jostain syystä halveksii hajuvesistä pitäviä. Ehkä sekin riittää hänen mahdollisen turhautumisensa syyksi, että tämä viestiketju on sävyltään iloinen ja hyväntuulinen eikä tarkoituksena ole dissata kenenkään mielipiteitä tai aiheuttaa riitelyä.

Olen itse ottanut linjaksi, että en kommentoi tai peukuta ylös/alaspäin hänen viestejään lainkaan. Luulisi hänen aika pian kyllästyvän omaan pieneen huvitteluunsa, jos se ei herätä minkäänlaista reagointia kenessäkään.

Vierailija
4110/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuoksuja seksikkäät ja tyylikkäät miehet käyttivät 90-luvun lopulla ja 2000-luvulla? Tuoksumuistoja?

Vierailija
4111/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia rajoja teillä on itsellenne noissa ostoksissa?

Tässä kuussa ostin jo 3pll ja nyt tilaan vielä sen Chanelin Gardenian kunhan näen paljonko bonuksia tuli ansaittua (jotenkin helpompi korvamerkata määrällisesti epävarmat bonukset aina johonkin kivaan).

Mulla rajoittuu tai koitan ainakin rajoittaa ostelut talvi- ja kesäaleen. :) Testasin Gardeniaa Chanelin omassa liikkeessään ennen pandemiaa. Siinä tuoksuu vahvasti valkoiset kukat, enkä havainnut kookoksen tuoksua. Toki se tuo tuoksuun makeutta. Parin tunnin päästä tuoksusta puskee jasmiini aika vahvasti taustalta. Gardenia tuli esille vain alussa. Ehkä tämä auttaa hillitsemään ostohimoa?

Vierailija kirjoitti:

Miten luulette koronavuoden vaikuttaneen hajuvesiteollisuuteen? Tai tiedätte?

Entäpä tuoksutrendeihin. Onko jotain muuttunut asian vuoksi, onko markkinoille tulossa jotain tiettyjä trendejä mitä muuten ei olisi tullut? Kuten väreihin ilmeisesti tuli se että taivaansininen ja keltainen ja ylipäätään suloiset pastellit tulee odotettuakin vahvemmin.

Olen sitä mieltä, että markkinoille tuodaan tuttuja ja turvallisia kukkaishedelmäisiä tuoksuja, kun ei uskalleta ottaa riskejä.

Vierailija kirjoitti:

"Mainitse 1-3 suosikkiasi ja kuvaile niitä.

Kerro joku tuoksu, jonka piti olla hyvä mutta ei ollutkaan. Kuvaile." 

1. Burberry Body: oikea kameleontti! Käytän tätä työtuoksuna, mutta siinä on sellaista eleganssia, minkä ansiosta soveltuu myös after workiin iltatuoksuksi.

2. Valentino Rock 'n rose prêt à porter: käytössä talvituoksuna. Vihaan mummonruusua, mutta tässä ruusu on poikkeuksellisen hienostunut, eikä yhtään vanhanaikainen. Kesäkäytössä on puolestaan Valentinon Valentina, mikä on sitruksinen valkoisten kukkien kimppu.

3. Elie Saabin nimikkotuoksu: hienostunut appelsiinikukka pääsee oikeuksiin

Rakastan kukkaistuoksuja, siksi painotus niissä.

No 5 on paha pettymys. Aldehydien synteettisyys ei tehnyt vaikutusta.

Shalimar ja sen pikkuserkku kirjoitti:

Hei kaikki tuoksuja rakastavat!

Käyttämättömänä lojuu aivan liian monta kaunista parfyymipulloa kotosalla - haluaisiko joku ostaa superedullisesti?

Oscar de la Rentan Bella Rosa

Terveisin Kaarina, Helsinki

Millä hinnalla myyt Bella Rosan ja minkä verran siinä on jäljellä? Olen kiinnostunut. :)

Vierailija
4112/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mainitse 1-3 suosikkiasi ja kuvaile niitä. Kerro joku tuoksu, jonka piti olla hyvä mutta ei ollutkaan. Kuvaile." 

1. Zoologist, Squid. Tiedättekö tunteen, kun hengittää vain sisäänpäin ihan käsittämättömän pitkään? Tämä vei jalat alta ja varmaan järjenkin päästä. Suola, muste, suitsuke, ambergris. Tuo mieleen Edgar Allan Poen ja H.P. Lovecraftin. Sielu lepää: Tuoksu on sen kylmän, pohjoisen meren,  jonka nousua ja laskua voisi vain tuijottaa loputtomiin. Syvä, vääjäämätön ja oudosti lohdullinen; ambergrisin lämpö pitää jalat kuivana ja olon turvallisena.

2. Etat Libre d'Orange, Archives 69. Luumuchutney. Pippurinen, mausteinen luumu, suitsuketta, kamferia muistuttamaan vanhanajan apteekin tuoksusta, kylmiä metallinuotteja pitämässä kokonaisuuden luisumasta turhan uhkeaksi. Kuulostaa sekopäiseltä ja onkin....ELdO.

3. Tauer: Au Coeur du Désert. Mausteinen, kuiva, kuuma, kuin tuuli aavikolla. Puuta ja savua, ja sitä suitsuketta (jep, näen kaavan). Kestää ja kestää ja käy läpi erilaisia vaiheita matkansa aikana.

Epäilen kyllä, että sijat 2 ja 3 muuttuvat vielä. Odotan paljon Oriza L. Legrandeilta ja tulossa on myös joukko sekalaisia haastajia.

Pahimmat pettymykseni ovat vuosien takaa, molemmat seurausta hypeen lankeamisesta. Yrityksistä huolimatta en koskaan lämmennyt Bright Crystalille enkä Flowerbombille. Kumpikin on muilla ihan hyvä tuoksu, en vain yrityksistä huolimatta oppinut tuntemaan kumpaakaan omakseni.

Vierailija
4113/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette tilanneet Zoologistin Squid-tuoksun? Paljonko maksoi ja kauanko toimitus kesti?

Vierailija
4114/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette tilanneet Zoologistin Squid-tuoksun? Paljonko maksoi ja kauanko toimitus kesti?

Olen se vain näytteitä käyttävä. Omani on Portugalista, Fragrant World Shopista, tosin taisin juuri viedä sieltä viimeiset millit backupiksi. Toimitus kestää pari viikkoa, postit 5-6€. Ovat tulleet perille. Perfumery Barcelona myy myös Zoologistin näytteitä, tosin ne tulevat ilmeisesti kävellen; tilaukset 2.12. ja 5.1. eivät ole päässeet vielä edes Suomen Postin rekisteriin. Ay caramba. Koko pulloja löytää muualtakin, 140-180 €.

Vierailija
4115/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clean tuoksut ovat parfyymeita siinä missä muutkin. On paljon muitakin raikkaita ja saippuaisia tuoksuja kuin ne. Raikkaat ja puhtaantuoksuiset parfyymit ovat yksi ryhmä muiden joukossa. ne sopivat erityisen hyvin työpaikoille. Hajuvesiä inhoavat tai allergiset eivät koe saippuanpuhtaita ja suihkunraikkaita parfyymeita parfyymeiksi. 

Vierailija
4116/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa saa sit ihan ilmaiseksi tuon Pink Sugarin, jos asuu Tampereella ja sovitaan paikka mistä saa noutaa. Pakkauksessa, kerran suihkaistu.

Kiitos hienosta tarjouksesta, mutta valitettavasti asun kaukana Tampereelta. Toivottavasti saat itsellesi tarpeettoman tuoksun eteenpäin jollekin, joka siitä pitää. :) 

Itselleni tosiaan Pink Sugar on tärkeä. Laitan aina yöksi hajuvettä. Usein valitsen Pink Sugarin matkakumppaniksi unimaahan. Se on siihen täydellinen - yksinkertainen, ei yritä olla mitään hienompaa eikä monimutkaisempaa kuin on, lämmin, vaniljainen, lohduttava. Ja minulle on ihan se ja sama mitä muut ovat siitä mieltä, tämä täti tykkää ja on tykännyt myös Hello Kittyn hajuvedestä, joka oli suunnattu ehkä viisivuotiaille. :D 

Vierailija
4117/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se vain näytteitä käyttävä. Omani on Portugalista, Fragrant World Shopista, tosin taisin juuri viedä sieltä viimeiset millit backupiksi. Toimitus kestää pari viikkoa, postit 5-6€. Ovat tulleet perille. Perfumery Barcelona myy myös Zoologistin näytteitä, tosin ne tulevat ilmeisesti kävellen; tilaukset 2.12. ja 5.1. eivät ole päässeet vielä edes Suomen Postin rekisteriin. Ay caramba. Koko pulloja löytää muualtakin, 140-180 €.

Anteeksi, unohdin, myös puolalainen Moodscentbar myy näytekokoa.

Vierailija
4118/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaisiko joku raikkaan, pehmoisen tuoksun viiskymppiselle naiselle.

Vierailija
4119/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yhdistelmä vanilja ja valkoinen mysli -se huuhteluaine myski- yhdistelmä tekee tuota hajua.

Aa kiitos. Täytyy kääntyä Fragrantican puoleen ja tutkailla missä pullossa olisi noita kyseisiä yhdistetty.

Vierailija
4120/19264 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shalimar ja sen pikkuserkku kirjoitti:

Hei kaikki tuoksuja rakastavat!

Oma suosikkini oli pitkään Michael Korsin Sporty Citrus, ihanan raikas ja silti naisellinen kesätuoksu.

Sittemmin tietenkin lopetettu. 

Käyttämättömänä lojuu aivan liian monta kaunista parfyymipulloa kotosalla - haluaisiko joku ostaa superedullisesti?

Oscar de la Rentan Bella Rosa

Cuccin Flora by Gardenia

Lancomen La Vie e Belle

Terveisin Kaarina, Helsinki

Laita vaikka Torille myyntiin, eiköhän sieltä tuoksufanit löydä ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä