Kuinka usein teidän 3-viikkoiset vauvat ovat syöneet?
Kuinka usein teidän täysimetetyt vauvat ovat syöneet 3 viikon ikäisinä?
Meillä poika syö 1-3 tunnin välein. Useimmiten 1-2 tunnin välein. Tuntuu, että muiden vauvat nukkuvat jo vähintään viiden tunnin jaksoja yölläkin.
Kommentit (27)
Meidän lapset ovat tuossa kohtaa syöneet 2-3(-4) h väein päivisin ja öisin 5-6(-7) h välein, mutta tässä on kyllä hirveästi eroja. Siskoni ainokainen söi 1-2 tunnin välein ensimmäiset kolme kuukautta, sitten onneksi piteni tuo väli. Ja hänenkin lapsensa kasvoi ihan normaalia vauhtia, oli vain pieni masu.
Mulla on nyt 3. lapsi vauva. Mun lapset ovat tuossa iässä syöneet päivällä 30min-2 tunnin välein ja yöllä tyypillisesti 3 kertaa. Jos nukahtivat yöunille vaikka klo 21, niin söivät n klo 12, 3 ja 6. N. 3kk iästä lähtien yösyötöt ovat harventuneet 1-2 kertaan.
Älä ole vain äitiryhmän tietojen varassa vaan lue imetys.fi, kirjastostakin löytyy tämä kirja varmaankin, iso tietopaketti
Onnistunut imetys / Maila Deufel, Elisabet Montonen
itse ainakin sain kirjastosta luettavaksi.
Minulla 2,5 viikkoa vanha poika kotona. Synnäriltä saadussa esitteessä kerrottiin, että tämän ikäiset voivat syödä jopa 10-12 kertaa päivässä. Omani on syönyt keskimäärin 15 kertaa/vrk. Minulla on käytössä imetyssovellus, jonka kanssa seuraan välejä aina kun muistan.
No muistaakseni jatkuvasti ja miten milloinkin. Turha sitä on sen kummemmin miettiä. Äkkiä tuo aika on ohi. Helpommalla pääsee, kun elelee vaan vauvan tahdissa.
Meillä ainakin sanottiin, että tuon ikäisen vauvan imetetyn vauvan olisi hyvä syödä VÄHINTÄÄN 7-8 kertaa päivässä, eli ei siitä ainakaan monia noin pitkiä välejä voi tulla. Meillä on 4,5 viikon ikäinen vauva, yöllä saattaa tulla yksi 3-4 tunnin tauko, mutta koko loppupäivän vauva syö aika lailla tasan kahden tunnin välein. Erikoisemmalta minusta kuulostaa se, että noin pieni syö jatkuvasti vain 4-5 tunnin välein...