Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua että kuntouttavassa työtoiminnassa jossa olet ilmaistyövoimaa ja ylimääräisenä kätenä auttamassa niin tuijotetaan minuuttiviisaria

Vierailija
30.08.2019 |

ja huomautetaan 3 minuutin myöhästymisestä..

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomauttaminen on varmasti paikallaan, jos työntekijän asenne on sellainen ettei muutaman minuutin myöhästymisillä ole mitään väliä.

Voisikohan tuon "työntekijän" asenne johtua siitä, että hänelle ei makseta työstään palkkaa?

Hän saa kuitenkin työttömyyskorvauksen, kulukorvauksen ja arvokasta kokemusta työtoiminnasta.[/qu

Se kuitenkin tuntuu vahvasti hyväksikäytöltä. Eri asia, jos oikeasti otetaan ohjaukseen ja arvostetaan työpanosta ja käydään työkokeilijan kanssa asioita läpi. Mutta yleensä vain teetetään työt. Joko työpaikan paskatyöt tai sitten käytetään työkokeilijan hyvä työtaito ja -kokemus ilmaiseksi.

Vierailija
102/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomauttaminen on varmasti paikallaan, jos työntekijän asenne on sellainen ettei muutaman minuutin myöhästymisillä ole mitään väliä.

Voisikohan tuon "työntekijän" asenne johtua siitä, että hänelle ei makseta työstään palkkaa?

Hän saa kuitenkin työttömyyskorvauksen, kulukorvauksen ja arvokasta kokemusta työtoiminnasta.

Ja usein opettaa niitä vakinaisia ja tekee täyttä äitiyalomasijaisuutta eri nimellä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava paikkoja on niin erilaisia.

Hirveen rasittavaa istua nuotiolla ja grillata makkaraa ja kahvitella.

Aina ollaan eri paikoissa ja autoilla liikutaan.

En lähtisi pois vaikka saisin.

Minullakin suurin huoli on tuleeko jatkoa näiden kahden jakson jälkeen. Ikää sen verran, että töiden löytäminen lähes mahdotonta vaikka täysin terve olenkin. Yritän vakuuttaa työkkärin siitä että ehdottomasti tarvitsen lisää kuntouttavaa.

Meillä piti grilliretki perua huonon sään takia. Muuta kivaa kyllä on tehty. Eikä tämä ole työpaikka. Ei kunnan eikä yksityinen ja mukava porukka.

Vierailija
104/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei saa eläkekertymää eikä mitään työpaikan etuja. Työtön on ihan ulkopuolinen siellä työpaikalla ja mitkään työpaikan virkistys yhteis toimista ei kuulu työttömälle. Työttömänä en saanut työkavereita ja pidettiin ihan kaikesta ulkopuolisena. Minua pidettiin kuin vuokrafirmasta otetuista sijaisia vaikka olin yli vuoden siellä ja sitten kyllästyin ja sanoin sille ohjaajalleni että haluan pois ja pääsin sen kunnan toimintakeskuksen työpajalle jossa kaikki olivat työttömiä ja siellä olin samanarvoinen kaikille enkä väheksytty eriarvoinen. 

Siellä oli työharjoittelija jolle oli luvattu työpaikkakin suhteilla niin että mitään mahdollisuuksia ei olisi ollut vaikka minulla oli koulutus ja vaikka kuinka hyvin tein työni enkä ikinä myöhästynyt eikä mitään valitettavaa ollut työstäni mutta olen hiljaisempi enkä viihdy puhumassa paskaa työajalla niin katsottiin se epäedulliseksi sillä sehän saa laikemmat epäedulliseen asemaan jos joku on liian ahkera. 

Vierailija
105/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava paikkoja on niin erilaisia.

Hirveen rasittavaa istua nuotiolla ja grillata makkaraa ja kahvitella.

Aina ollaan eri paikoissa ja autoilla liikutaan.

En lähtisi pois vaikka saisin.

Riippuu puhe taidoista ja naamavärkistä että siellä saisi loputtomiin oleilla. Siellä saa pisimmän aikaa oleilla vuoden. Ihan mt ongelmaisia jotka eivät puhuneet kenenkään kanssa ja ne olivat nuoria niin pidettiin jopa kahta vuottakin. Tunkeilevat huumehörhöt pelottivat eniten niin että jos ne vaistosivat ettei heitä siedetty niin tuli jotenkin ahdistava olo. Ei hitto että niin sairaita tyyppejä että halusin jo pois niin että olisi pitänyt olla jokin mielenterveyshoitaja. 

Vierailija
106/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin asiakaspalvelussa kolmenkin minuutin myöhästyminen on anteeksiantamatonta ja muutenkin työkokeilun tarkoitus on juuri oppia työtavoille. Työaika on työaikaa. Pakollisia menoja varten voi pyytää vapaata, asianmukaisesti, ohjeiden mukaan. Koululaisetkin pitää opettaa siihen, että myöhästyminen ei ole sallittua mistään turhasta syystä.

Kuntouttava työtoiminta on ihan eri asia kuin työkokeilu. Ymmärtäkää nyt hyvässälykyssä nämä eri termit. Kuntouttavassa työtoiminnassa ei olla työkokeilussa. Kuntouttava on vain sen ihmisen virkitystoimintaa eikä siinä koitetakkaan saada mitään työkykykyä niin ollen sillä ei ole mitään merkitystä vaan muuten kuin kunnalta ei mene sakkomaksuja työttömästä kun se on saatu virkistäytymään. 

Työkokeilussa katsotaan että kykeneekö se ihminen töihin. En tiedä saako siitä mitään todistusta. Palkkatyössä ei voikkaan myöhästellä tai se on kohta entinen palkkatyö mutta missä muussa tahansa opiskelussa tai palkattomassa voi mennä ja tulla mitenkä lystää. 

Työkokeilussa voi kokeilla kiinostavaa alaa tai sitä kykeneekö ylipäätänsä töihin. Muitakin tavoitteita voi olla.

Vierailija
107/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalle tullaan ajoissa ja työpisteellä ollaan kun työaika alkaa. Näin ainakin meillä, on ok myöhästyä satunnaisesti ja harvoin mutta kyllä esimies puuttuu jos myöhästely on viikoittaista. Eikä auta selittää että bussiaikataulu heittää, silloin valitaan aikaisempi bussi.

Itse olen ollut samalla työnantajalla jo  15v. myöhästynyt olen pari kertaa, joka aamu olen työpisteellä 5-10min. aikaisemmin. Olen muutenkin joustava työaikojen suhteen. Tämän takia esimies ei motkota jos joskus myöhästyn tai lähden 5-10min. aikaisemmin. Luottamus ja jousto pitää ansaita, puolin ja toisin.

Vierailija
108/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalle tullaan ajoissa ja työpisteellä ollaan kun työaika alkaa. Näin ainakin meillä, on ok myöhästyä satunnaisesti ja harvoin mutta kyllä esimies puuttuu jos myöhästely on viikoittaista. Eikä auta selittää että bussiaikataulu heittää, silloin valitaan aikaisempi bussi.

Itse olen ollut samalla työnantajalla jo  15v. myöhästynyt olen pari kertaa, joka aamu olen työpisteellä 5-10min. aikaisemmin. Olen muutenkin joustava työaikojen suhteen. Tämän takia esimies ei motkota jos joskus myöhästyn tai lähden 5-10min. aikaisemmin. Luottamus ja jousto pitää ansaita, puolin ja toisin.

Minäpä olen puolestani ollut samalla työnantajalla koko ikäni.  Minäpä en ole myöhästynyt kertaakaan! Yleensä nukun henkilökunnan vessassa, etten vain myöhästy töistä. Minäpä se olenkin aika sälli, puolin ja toisin !

Vierailija
109/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt palkallisista töistä vai palkattomista kokeiluistaja kuntouttavista?

Palkattomiiin kuljen itse bussilla ja niitä mene tasan yksi aamulla. Jos se on myöhässä niin sitten olen minäkin. Poispäin menee kaksi ja viimeistään niistä myöhäisemmällä menen minäkin. Palkallisissa noudatan sitten oikeita työaikoja.

Vierailija
110/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä kunnolla, vaikka onkin "orjatyötä". Olin tyytyväinen siihen yhdeksään euroon, sain sillä päivän ruoat. Matkakuluja ei ollut, kun oli kävelymatkan päässä. Sain samasta paikkaa oppisopimuskoulutuspaikan, kannatti pitää aikatauluista kiinni. Nyt saan uuden koulutuksen ja palkan.

Vierailija
111/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä kunnolla, vaikka onkin "orjatyötä". Olin tyytyväinen siihen yhdeksään euroon, sain sillä päivän ruoat. Matkakuluja ei ollut, kun oli kävelymatkan päässä. Sain samasta paikkaa oppisopimuskoulutuspaikan, kannatti pitää aikatauluista kiinni. Nyt saan uuden koulutuksen ja palkan.

No kuntouttavassa saa ilmaisen ruuan ja matkat. Sen 9€ :n lisäksi.

Vierailija
112/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuommoisissa käydä, jos ei itsellä ole motivaatiota kuntoutua. Anna paikkasi jollekin sitä haluavalle.

Kuntouttavalle painostetaan, suorastaan pakotetaan. Minä olin yksin kolmea vastaan kun saivat puhutettua kuntouttavalle. Siellä oli työkkärin täti, sossun täti ja joku kolmas jonka luona piti käydä juttelemassa kuntouttavan aikana. Sinä olet pitkään ollut työtön ja diipadaapaa syyllistämisen hiotulla taidolla.

Nyt ei tarvi enää haaaveilla oikeista töistä. Jos vain mainitseekin että on ollut kuntouttavalla niin se oli sitten siinä. Ei varmasti palkata että tosi hyödyllistä tuo kuntouttava työttömälle. Siitä saa epäkelvon leiman joka on este töiden saamiselle.

Joo, kuntouttava on varmasti syy sun työttömyyteen. Muuten olisit jo töissä.

Vierailija
113/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman minuutin myöhästyminen ei ole mitään, jos olet jo vakiinnuttanut paikkasi työelämässä. Tuollaisissa kuntoutuksessa ymmärrän, että on hyvinkin tärkeää, että pidetään sovituista asioista kiinni. Siitä se lähtee, tsemppiä anyway.

Kyllä meillä haittaisi, jos joku aina tulisi 3min myöhässä, aamulla sovitaan mitä kukakin tekee ja mihin menee, tilanne muuttuu, niin ettet voi aloittaa siitä mihin eilen lopetit.

Älä valehtele!

Vierailija
114/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä ole myös tarkoitus opetella työelämän sääntöjä ja normeja joihin esimerkiksi ajallaan omalla työpisteellään oleminen kuuluu. Ihan asiallista on huomauttaa, että tällainen ei työelämässä käy. Muutenhan saattaa jollekin jäädä sellainen käsitys, että aina voi tulla muutaman minuutin myöhässä ja jatkaa tätä käytäntöä sitten ihan palkallisessakin työssä. 

Mitä helvetin välii sillä on?

Vierailija
115/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavassa ei olla työsuhteessa niin mutta kusettajia riittää ja koitetaan kuinka tyhmä joku on eikä tiedä oikeuksistaan. Myöhästy joka kerta ihan piruuttasi vain eivätkä he sille mahda mitään eikä "palkastasi" voida vähentää etkä saa potkuja. Tee hutilosti ja ole laiska pitäen pitkät tauot. Jos siellä työpaikalla aletaan kiusaamaan ja räksyttämään niin vaihda paikkaa. Sen kunnan velvollisuus on hakea sinulle toinen paikka etkä saa karenssia. Itse ei kannata omatoimisesti sitä lopettaa. Mitään todistuksia ei saa näistä kuntouttavista eikä papukaijamerkkiä niin että ihan turha raataa siellä. Mihinkään ei vaikuta kuntouttava työ positiivisesti muuta kuin siihen että työnhaussa ei kukaan ota edes haastatteluun jos mainitsee niistä ceeveessä. Jos työkkäri lähettelee sellaisiin epämieluisiin työpaikkoihin hakemista niin kannattaa se kuntouttavassa oleminen mainita niin suurin osa työnantajista ymmärtää ettei ole työkuntoinen. 

Ehkä on kuitenkin viisasta olla siellä paikan päällä se sovittu aika. Eli jos tulet puoli tuntia myöhässä ja lähdetkin sovittuna aikana niin ettei esim. sovittu neljä tuntia tule täyteen niin voi olla ettei siltä päivältä kerry osallistumista. Näin kävi ainakin yhdelle tuntemalleni jota poltteli toisinaan muut asiat ja kävi vain tunnin tai pari osallistumassa. Vakkarihenkilöstö laittoi sitten lomakkeelle ettei ollut osallistunut kyseisenä päivänä tai aika ei ollut tullut täyteen.

Tosi uskottavaa.

Vierailija
116/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä ole myös tarkoitus opetella työelämän sääntöjä ja normeja joihin esimerkiksi ajallaan omalla työpisteellään oleminen kuuluu. Ihan asiallista on huomauttaa, että tällainen ei työelämässä käy. Muutenhan saattaa jollekin jäädä sellainen käsitys, että aina voi tulla muutaman minuutin myöhässä ja jatkaa tätä käytäntöä sitten ihan palkallisessakin työssä. 

Olen päästäni terve/asioistani hyvin huolehtiva kuntouttavaan pakotettu. Tuntuu todella rankalta kuunnella joka päivä melkein nuo samat selitykset myöhästelystä jne sekä niistä aiheutuvat sanktiot. Ihan kuin jollekin täysin holtittomalle huumeveikolle niitä selitettäisiin. Ja kun vielä itse olen sellaista "aina varttia vailla paikalla olevaa" tyyppiä.

Ja koska niitä näin jankutetaan, tarkoittaa se sitä, että siihen on syy. Eli kokemus kertoo, että on yleistä se myöhästely ja aiheetta ja omin lupin pois jääminen ja kulkeminen miten sattuu!

Miten ne, jotka ovat vuosia tehneet oikeita palkkatöitä, alkaisivat yhtäkkiä myöhästellä ja lusmuilla? No eipä mitenkään. Kaikki siis saavat kärsiä joidenkin piittaamattomien ja kaikkeen haluttomien kusipäiden touhuista. Ja tämä on väärin! Tästä syystä ns. kunnollisia "kuntoutujiakin" pidetään jonain mielenvikaisina alkoholisteina!

Ja teet muka tuota partiopojan työtä 9 eurolla päivä? Joopajoo!

Vierailija
117/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah, näyttäisin persettä moiselle. Aiemmin olisin sanonut toisin, mutta vuosien yrittämisen, anelun ja nöyryytyksen jälkeen en todellakaan! Ehkä asiasta huomauttavalta mulkulta alkais nenä vuotaa perseen näyttämisen lisäksi.

Vierailija
118/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyiseen keski-ikään saakka ollut töissä (ihan liukuhihnatöitä ja asiantuntijatöitä), joissa jopa päivien ja kuukausien myöhästyminen ei olisi aiheuttanut yhtään mitään. Nyt taitaa olla edessä ammatillinen kuntoutus, jonka vakuutusyhtiö maksaa kokonaan. Jos joku työpaikalla tulee mulle valittamaan myöhästymisestä tai jotain nipottamaan, niin työni siellä loppuu siihen.

Miksi edes aloitat?

?

Asenne jo nyt negatiivinen. Jos joku sanoo jotain, niin työ loppuu siihen. Eli ihan turha aloittaakaan.

Minä olen siellä ilmaistyönä. Vakuutusyhtiö maksaa kulut. Jos minulle nipotetaan ja vihoitellaan, niin kenenkään ei tässä tilanteessa pidä sitä sietää.

Vierailija
119/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päästäni terve/asioistani hyvin huolehtiva kuntouttavaan pakotettu. Tuntuu todella rankalta kuunnella joka päivä melkein nuo samat selitykset myöhästelystä jne sekä niistä aiheutuvat sanktiot. Ihan kuin jollekin täysin holtittomalle huumeveikolle niitä selitettäisiin. Ja kun vielä itse olen sellaista "aina varttia vailla paikalla olevaa" tyyppiä.

Ja koska niitä näin jankutetaan, tarkoittaa se sitä, että siihen on syy. Eli kokemus kertoo, että on yleistä se myöhästely ja aiheetta ja omin lupin pois jääminen ja kulkeminen miten sattuu!

Miten ne, jotka ovat vuosia tehneet oikeita palkkatöitä, alkaisivat yhtäkkiä myöhästellä ja lusmuilla? No eipä mitenkään. Kaikki siis saavat kärsiä joidenkin piittaamattomien ja kaikkeen haluttomien kusipäiden touhuista. Ja tämä on väärin! Tästä syystä ns. kunnollisia "kuntoutujiakin" pidetään jonain mielenvikaisina alkoholisteina!

Ja teet muka tuota partiopojan työtä 9 eurolla päivä? Joopajoo!

Voi kuule meitä on, tosin itselle riitti. Kunnollisuudella saa tässä maailmassa vain paskaa niskaansa ja kaikenmaailman rikolliset ja luonnehäiriöiset porskuttaa, joten ei kiitos enää ikinä. Pitäkää tunkkinne i.diootit.

- nro 117

Vierailija
120/129 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin asiakaspalvelussa kolmenkin minuutin myöhästyminen on anteeksiantamatonta

Höpöhöpö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi