Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Vierailija kirjoitti:
Katja on hyvin samanlainen insinöörityyppi kun exäni. En tajua, miten se on paritettu humanistin kissamiehen kanssa... ei voisi enempää erilaiset olla. Katjalle pitäisi olla insinöörityyppi, ne tarvitsevat toisen sosiaalisesti varautuneen siihen rinnalle "rentoutumaan":
Olen aika saman tyyppinen kuin Katja, en kuitenkaan insinööri. Tosin olen kerran hakenut ja päässyt opiskelemaan insinööriksi, mutta pääsin samaan aikaan myös Yliopistoon luonnontieteitä opiskelemaan, ja valitsin sitten sen. Mutta parisuhdeasiaan: Kumppaniehdokkaallani on aina pitänyt olla ihan reilusti teknistä älyä, muuten ei ole ollut mitään mahdollisuuksia edes toisille treffeille, saati minkään sortin suhteeseen. Siksi tuo Katjan ja Ollin suhde on ensi näkemästä alkaen vaikuttanut jotenkin eripariselta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää vähän Katjan parisuhdetaustasta, onko yhtään pidempää suhdetta takana jne. Onko asiantuntijoiden haastatteluissa tuonut ilmi joustamattomuutensa, ja tästä huolimatta päätetty parittaa ohjelmassa. Musta kyllä alle kolmekymppisiä ei tässä kannattaisi naittaa. Aina ei ikä todellakaan kerro kypsyydestä mitään, mutta muistaakseni näiden nuorimpien kohdalla on kyllä monesti käynyt ilmi, että ehkä niitä omia kasvunpaikkoja ei ole vielä riittävästi ruodittu tai tunnistettu itsessään.
En tiedä miten tämä ohjelma on editoitu, mutta itsellekin tuli mieleen Katjan suhdetausta ja millainen on parisuhteessa. Koska nyt hän on tosi etäinen. Jos vertaa edelliskausien morsiamiin, niin ainakin jotain yritystä oli. Katja vaikuttaa siltä niinkuin hän olisi pakkoavioliitossa. Sanoi jossakin jaksossa, että sekin vaivaa kun muut ovat valinneet hänelle sulhasen. Sehän tässä ohjelmassa on idea, en vaan ymmärrä Katjaa. No katsotaan, mitä tästä tulee. Aikamoista jos kanssakäyminen on koko loppuohjelman tällä tasolla.
Anniina on ihana, toivottavasti Villen kanssa sujuu hyvin. Ainakin sanoi ihastusta olevan ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katja on hyvin samanlainen insinöörityyppi kun exäni. En tajua, miten se on paritettu humanistin kissamiehen kanssa... ei voisi enempää erilaiset olla. Katjalle pitäisi olla insinöörityyppi, ne tarvitsevat toisen sosiaalisesti varautuneen siihen rinnalle "rentoutumaan":
Olen aika saman tyyppinen kuin Katja, en kuitenkaan insinööri. Tosin olen kerran hakenut ja päässyt opiskelemaan insinööriksi, mutta pääsin samaan aikaan myös Yliopistoon luonnontieteitä opiskelemaan, ja valitsin sitten sen. Mutta parisuhdeasiaan: Kumppaniehdokkaallani on aina pitänyt olla ihan reilusti teknistä älyä, muuten ei ole ollut mitään mahdollisuuksia edes toisille treffeille, saati minkään sortin suhteeseen. Siksi tuo Katjan ja Ollin suhde on ensi näkemästä alkaen vaikuttanut jotenkin eripariselta.
Tyhmä kysymys ehkä, mutta miksi siis sinulle tekninen äly on niin tärkeä ominaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Kumppaniehdokkaallani on aina pitänyt olla ihan reilusti teknistä älyä, muuten ei ole ollut mitään mahdollisuuksia edes toisille treffeille
Miten tekninen äly näkyy jo ensimmäisillä treffeillä? Älykkyyden arvioiminen on yleensäkin hyvin vaikeaa.
Tarkoitatko kiinnostuksen kohteita vai älyä?
Ihmisten erilaisuudesta voin sanoa omakohtaisesti, että myös kahden ihan erilaisen ihmisen suhde voi toimia. Mieheni on tyypillinen insinööri älykäs, mutta tunneälyltään ei niin hyvä eikä sosiaaliset taidot ole huippuluokkaa. Itse olen ihan päinvastainen, viestinnän ammattilainen, empaattinen, kupliva ja spontaani. Kuitenkin olemme saaneet suhteen toimimaan, mutta se on vaatinut JOUSTOA molemmilta. Riidoilta ei ole vältytty ja ne syntyy yleensä kommunikaation erilaisuudesta. Mutta miettiläs analyyttinen tasapainottaa kuplivampaa, ja päinvastoin. Yhdistävä tekijä on ollut huumori, jolla on monet tilanteet saatu lutvittua, ja jälkikäteen on monesti osattu nauraa riidoille. Mielestäni siis kyse on enemmän asenteessa kuin erilaisuudesta, ja tietenkin vetovoimaa toiseen pitää olla, siis sitä kuuluisaa kemiaa että toinen tuntuu miellyttävältä. Ja kun näitä särmiä on vuosia hiottu niin on paljon opittu toisistamme mikä ollut rikastava kokemus. Että siis näinkin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kai se sitten vain on niin, että jokin osa naisista kaipaa mieheltä perinteistä maskuliinista otetta, jossa mies ei neuvottele ja keskustele liiaksi vaan johtaa"
Itse en koe, että kyse on tästä vaan siitä, että toisessa on oltava vastusta, siitä syntyy se jännite, joka tuo sytykkeen mm. seksiin. Usein vahva ja itsenäinen nainen kaipaa vielä vahvempaa miestä. Asiantuntijoilta Ollin ja Katjan naittaminen on kyllä ollut vikatikki.
Katsoin seuraavan jakson ennakkoon ja Katja on siinä todella kylmä ja jopa ilkeä. En keksi millaiselle miehelle Katja sopisi, vahvakin mies haluaa yleensä lämpimän naisen.
Luuletko Katja olevan samanlainen kaikkien miesten seurassa? Itse ainakin olen joidenkin (epäkiinnostavien) miesten mielestä kylmä, mutta oikeassa seurassa erittäin lämmin ihminen.
Katja on omasta tahdostaan hakeutunut tuohon ohjelmaan, ei häntä ole kukaan tuonne pakottanut. Kun itse hakeutuu avioliittoon ventovieraan kanssa, on päivänselvää, että mukana on oltava positiivista asennetta ja yrittämisen halua. En ymmärrä, miksi tuollainen ahdistuja on ohjelmaan edes hinkunut mukaan. Ollin kannalta tilanne on ikävä, Olli kuitenkin yrittää ja olisi ansainnut paljon paremman vaimon. Luulisi, että Katjakin voisi kaikkien katsojien edessä olla edes asiallisen kohtelias miestään kohtaan mutta ei.
Samaa mieltä. Luulen että Katjalle itselleenkin tuli yllätyksenä noin voimakas ahdistuminen tilanteesta. On ilmeisesti melko nuori tai ainakin itsetuntemus on heikohko. Hänhän kuvailee olevansa suoraviivainen ja ei kovin herkkä, usein tuollaisilla ihmisillä ei ole ollut elämässään tarvetta analysoida omaa tunne-elämäänsä kovinkaan paljon, jolloin myöskään itsetuntemus ei kehity samalla tavalla kuin ihmisillä, jotka tutkivat itseään ja verbalisoivat asioita. Olli vaikuttaa juuri tällaiselle, näyttää tuntevan itsensä ja reaktionsa hyvin, ja on turhautunut kun ei saa toisesta oikein mitään irti.
Katja luultavasti on hiukan töykeä siksi, että pelkää positiivisemman viestinnän antavan Ollille aihetta luulla liikoja Katjan tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Oudosti kävelivät Olli ja Katja Prahassa peräkkäin, eivät rinnakkain. Olli edellä, Katja takana. Sivullinen ei olisi arvannut samaksi seurueeksi.
(Plot twist: toinen voisi ruveta eksyttäjäksi?)
Näytti myös siltä että kumpikaan ei pussannut toisaan kertaakaan matkan aikana? tämä on jo aika huono juttu jos ei ole minkäänlaista kipinää. Ymmärrän että läheisyys voi olla ahdistavaa uuden ihmisen kanssa varsinkin hääpäivänä, mutta jo parin päivän kuluttua olettaisin että halaaminen, lähellä pitäminen ja ehkä myös pussailu tuntuisi hyvältä.
Kyber Mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudosti kävelivät Olli ja Katja Prahassa peräkkäin, eivät rinnakkain. Olli edellä, Katja takana. Sivullinen ei olisi arvannut samaksi seurueeksi.
(Plot twist: toinen voisi ruveta eksyttäjäksi?)
Näytti myös siltä että kumpikaan ei pussannut toisaan kertaakaan matkan aikana? tämä on jo aika huono juttu jos ei ole minkäänlaista kipinää. Ymmärrän että läheisyys voi olla ahdistavaa uuden ihmisen kanssa varsinkin hääpäivänä, mutta jo parin päivän kuluttua olettaisin että halaaminen, lähellä pitäminen ja ehkä myös pussailu tuntuisi hyvältä.
No shit Sherlock
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miehen vika, jos nainen on tunne-elämältään epävakaa?
Miten O on onnistunutkin; tapaillut vain tunne-elämältään epävakaita naisia, noin täydellinen ihminen! En tosin usko H olevan "epävakaa"; lienee hoitoalalla testit, jotka sulkevat sellaiset henkilöt pois.
Hoitajissa on just varmaan eniten tosi epävakaita ja muutenkin persoonallisuushäiriöisiä tyyppejä...
Olli saa vain ajattelemaan kuinka p*skoja miehiä itsellä on ollut. Kävisin kuumana, jos mies osaisi puhua noin.
Mun mielestä Olli analysoi aivan liikaa! On hyvä, jos mies osaa puhua tunteistaan, mutta ei niitä tarvitse aivan läpikotaisin analysoida! Ollista tulee mieleen vähän sellainen teinityttö, joka parhaan kaverinsa kanssa pohtii päivät pitkät oman ihastuksen mielenliikkeitä ja analysoi jokaisen eleen tarkoitusta. Se ei kuitenkaan poista sitä, että Katjan pitäisi uskaltaa vähän avautua. En itsekään ole mikään suinpäin rakastuja, mutta uuden ihmisen tavatessani lähden tutustumaan avoimin mielin. Jos jutut käyvät yksiin, niin kyllä ihastus ja kiintymys sieltä tulee esiin, kun vaan tutustuu toiseen.
Mitkä olisi osallistujien horoskooppimerkit?
Omat veikkaukseni:
Olli- Neitsyt
Katja- Kauris tai skorpioni
Heidi- Kalat
Oskari- Rapu
Anniina- Tähän en keksi mitään
Ville- Jousimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppaniehdokkaallani on aina pitänyt olla ihan reilusti teknistä älyä, muuten ei ole ollut mitään mahdollisuuksia edes toisille treffeille
Miten tekninen äly näkyy jo ensimmäisillä treffeillä? Älykkyyden arvioiminen on yleensäkin hyvin vaikeaa.
Tarkoitatko kiinnostuksen kohteita vai älyä?
Olen eri vastaaja, mutta sanoisin ettei älykkyyden arvioiminen kovin vaikeaa ole, ainakaan itselleni. Sen mittaaminen on haastavaa toki, mutta mittaaminen on eri asia kuin sen havaitseminen, että toinen on älykäs.
Olen aina päätynyt yhteen hyvin älykkään miehen kanssa, eikä älystä ole koskaan keskusteltu tapailun alkuvaiheessa. Ei tarvitse. Kumpikin tajuaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä mensalaisuudesta mitään etua tähän ohjelmaan saa tai parisuhteeseen yleensäkään. Jos saisi, ei olisi koko ohjelmaan hakenutkaan.
Pointti on se, että jos ohjelmaan on lähtenyt, pitäisi edes yrittää. Siitä voi olla sitten myöhemmin apua. Loppujen lopuksi kyse on varsin lyhyestä ajasta, kuukaudesta parista (?).
Miehiä haukutaan aina, mutta juurikin useampi nainen on laittanut hanskat tiskiin heti alussa (Mari, Alisa, Rosa). En muista, että kukaan miehistä olisi tehnyt näin vaikka mielessään olisi halunnutkin vaan vetäneet roolinsa loppuun asti. Jopa viime kauden tökerö Heikki paransi koko ajan asennettaan. On ehkä niin, että naisella on aina paljon suuremmat toiveet ja odotukset ja matalampi kynnys näyttää pettymyksensä. Mutta kyllä kysymys on myös kypsymättömyydestä. Ei toista tarvitse loukata ja nöyryyttää, vaikka sitä suurta ihastusta ei tullutkaan.
Aliisa ei laittanut hanskoja tiskiin heti alussa. Lisäksi hän käyttäytyi koko ajan Esaa kohtaan ystävällisesti ja kunnioittavasti. Ruusa taas... Vrrrhhhhh, kylmiä väreitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan varma, että Olli ja Katja "asuvat" yhdessä vain aivan pakolliset kuvauksien ajat, koska ovat sitoutuneet näyttelemään avioparia formaatin mukaan vaadittavan ajan. Sanktio luovuttamisesta on sopimuksessa niin kova, ettei siihen ole heillä mitään mahddollisuutta vaikkei heidän välillään näytä olevan vähääkään yhteistä.Sen näkee kuka tahansa. Katja on aivan jäätävä ihminen, joka ei kuuluisi koko ohjelmaan. Olli on aika sympaattinen, analysoiva humanisti, joka ansaitsisi hyvän vaimon.
Miten voivat muka ammattilaiset valitsijat tehdä tuollaisen parin? Vai onko läpikaupallisen formaatin peli niin julmaa, että sellainen pari pitää väkisin aina olla mukana, jotta kansa kiinnostuu ja mainoksia saadaan myydyksi mahdollisimman paljon, joka on tietenkin koko ohjelman keskeisimpiä tavoitteita? Vai olisiko jotakin muutakin tavoitetta?
Katja on jäätävä siksi, koska hän ei kuuluisi tuollaiseen ohjelmaan. Hän itse sanoi, että tykkää päättää asioistaan itse, ja nyt päätöksen on tehnyt joku muu, joten sä "vähän häiritsee". Eli Ollissa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta kun Katja ei ole saanut itse häntä valita, niin ei hyvä. Mutta miksi lähti mukaan ko. ohjelmaan? En ymmärrä. Ei häntä ole kukaan sinne pakottanut. Jos joku muu on hänet sinne ilmoittanut, hän olisi voinut sanoa asiantuntijoille, ettei halua olla mukana. PISTE.
Tämä on ihan oikeasti aika hämmentävä seikka. Itsekin kiinnitin huomiota tuohon kun sanoi, että ei tykkää tilanteista eikä asioista joissa ei saa itse päättää ja nyt päätöksen on siipasta tehnyt joku muu ja se häiritsee. Sinänsä ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka haluaa itse päättää. Mutta sitä en kertakaikkiaan ymmärrä, että miksi joku vähänkin sellainen ihminen menee tähän ohjelmaan, jossa muut päättävät yhdestä sinun elämän isoimmasta asiasta eli aviopuolisosta! En käsitä mikä tässä ohjelmassa edes houkuttelisi sellaisia ihmisiä. Tämähän on sellaisille ihan kamala idea tämä ohjelma, sokkoavioliitto, jossa ei voi itse valita edes kahdesta vaihtoehdosta eikä päättää itse yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen hupiohjelma, jossa itseänsä älykkääksi tituleeraavat laittavat idioottimaisuutensa kaiken kansan tietoon ja oikein hakemusten kautta ovat siihen asemaan itsensä saaneet.[/quotw
Whatever. Tämä "keskustelupalsta" on täysin turha. Ei ole mitään järkeä arvostella, spekuloida, ennustaa, haukkua etc. tuntemattomien ihmisten tekemisiä. Parasta katsoa mitä tuleman pitää.
Ei ole järkeä, mutta silti roikut täällä kokemassa kuinka järkeä ei ole. Järjetöntä.
Tämä keskustelupalsta on suurta hupia myös ja välillä varsin viisaita oivalluksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kai se sitten vain on niin, että jokin osa naisista kaipaa mieheltä
Katja on omasta tahdostaan hakeutunut tuohon ohjelmaan, ei häntä ole kukaan tuonne pakottanut. Kun itse hakeutuu avioliittoon ventovieraan kanssa, on päivänselvää, että mukana on oltava positiivista asennetta ja yrittämisen halua. En ymmärrä, miksi tuollainen ahdistuja on ohjelmaan edes hinkunut mukaan. Ollin kannalta tilanne on ikävä, Olli kuitenkin yrittää ja olisi ansainnut paljon paremman vaimon. Luulisi, että Katjakin voisi kaikkien katsojien edessä olla edes asiallisen kohtelias miestään kohtaan mutta ei.
Katja on oudon lapsellinen lähes kolmikymppiseksi. Lisäksi tuo Mensan jäsenyys särähti korvaan, tietääkseni kansalliset eivät siitä yleensä huutele, saati TVssä. Jotenkin kehittymätön sosiaalinen älykkyys ja empatiakyky.
Ollilla ei ollut biojäteastiaa ja Katja nyrpisteli. Jospa Olli syö töissä kunnolla ja ostaa tasan sen verran mitä kuluttaa, niin kotona ei hävikkiruokaa jää. Parit omenankuoret viikossa ei innosta biojäteastian käyttämiseen ja kissa syö muut ruuanjämät. Katja taas voi ostella ruokaa yli oman tarpeen ja biojätteeeseen menee pilaantunutta ruokaa paljon. Ollina olisin sanonut, että ovi on tuossa ja tämä oli sitten tässä, kun Katja arvosteli ilkeästi kotia. Ei tuollaisten kyykyttäjäkatjojen kanssa kannata alkaa edes yrittämään, eivät ne muuksi muutu.
Kirjoitin jo tuonne aikaisemmin, että Katja on tyypillinen nykyajan suorittaja. Elämyksetkin on suoritettava. Suorituksena tositeeveeohjelmassa avioituminen on hyvin ekstremeä, siitä saa ikään kuin paljon pisteitä.