Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
jos Katja on koiraihminen ja Olli kissaihminen, miten täntason epäyhteensopivuus on mennyt asiantuntijoilta ohi.
Klipissä näkynyt biojäte-case, minkälaisella itseään ekologisena pitävällä tyypillä muka ei ole biojäteastiaa, tai ees jotain systeemiä biojätteille? Asuu kuiteknin kerrostalossa, siellähän pitäis olla roskisten vieressä biojäteastiat. Meneehän sinne muutakin kuin ruokahävikkiä (talouspaperit, vihannesten kuoret, munakennot..) Jos ei omaa dedikoitua isompaa astiaa ole, voihan ne ruuanlaiton yhteydessä silti kerätä erikseen vaikka biohedelmäpussiin tai maitotölkkiin ja viedä sit kun muutkin roskat. Katja syystä pyöräytteli silmiään.
Miksi nuorille ja vähän vanhemmillekin naisille tuntuu joku roskien lajittelu olevan elämän ykkösasia? Sehän on kuin pyhä sakramentti. Muutamat Tinder-treffit ovat päättyneet siihen, että olen sanonut laittavani kaikki roskat samaan pussiin.
Ekologinen ihminen ei käytä talouspaperia vaan kestorättejä. Munakennot ja maitotölkit lajittelee kartonkikeräykseen. Ostaa vihannekset omaan kestopussiin eikä biohedelmäpussiin. Juuresten kuorista voi tehdä sipsejä, suosii lähellä tuotettua ja kotimaiset omenat voi syödä kuorineen. Mitä nyt kukakin pitää ekologisena... Ja ainahan voi uuden puolison lempeällä tavalla ohjata lajittelemaan. On sitä isompiakin ongelmia parisuhteessa.
Onhan se selvää, että tällaiseen ohjelmaan hakevat ja itse telkkariin pääsevät ne, jotka valehtelevat hakuprosessissa. Eihän joku Katja tai Rosa olisi muuten koskaan päässyt edes valintaprosessista läpi, jos eivät olisi selittäneet puutaheinää jossain vaiheessa. Satavarmasti on kysytty, että ahdistutko helposti uusien asioiden edessä tms. ja siellä on ruksattu EN.
Toinen asia on, että monilla ohjelmaan hakevilla on jotain mennyt aiemmissa parisuhteissa niin perseelleen, että eivät tiedä muuta tietä parin löytämiseen. Välillä löytyy tietty myös ihmisiä, jotka ovat mukana tosissaan ja se matchi löytyy, mutta tällaiset Katjat ja Rosat ovat mukana vain, koska tähän mennessä eivät ole tulleet kenenkään kanssa toimeen eivätkä jaksa enää itse etsiä sitä partneria. Sitten ahdistutaan kun sieltä ei tulekaan vanhempaa rikasta toimitusjohtajaa vastaan vaan samanikäinen palomies / opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katja on hyvin samanlainen insinöörityyppi kun exäni. En tajua, miten se on paritettu humanistin kissamiehen kanssa... ei voisi enempää erilaiset olla. Katjalle pitäisi olla insinöörityyppi, ne tarvitsevat toisen sosiaalisesti varautuneen siihen rinnalle "rentoutumaan":
Olen aika saman tyyppinen kuin Katja, en kuitenkaan insinööri. Tosin olen kerran hakenut ja päässyt opiskelemaan insinööriksi, mutta pääsin samaan aikaan myös Yliopistoon luonnontieteitä opiskelemaan, ja valitsin sitten sen. Mutta parisuhdeasiaan: Kumppaniehdokkaallani on aina pitänyt olla ihan reilusti teknistä älyä, muuten ei ole ollut mitään mahdollisuuksia edes toisille treffeille, saati minkään sortin suhteeseen. Siksi tuo Katjan ja Ollin suhde on ensi näkemästä alkaen vaikuttanut jotenkin eripariselta.
Mistä päättelet, että Ollilla ei olisi teknistä älyä?
En ymmärrä miten tommonen Napakymppi-Oskari on kelpuutettu ohjelmaan. Jotenkin niljakas tyyppi muutenkin, vaikka onhan se rouvakin vähän erikoinen... Kumpikin puhuu epäselvästi naristen/inisten eikä puheesta saa selvää. Eipä mua silti haittaa, vaikka jatkaisivatkin parina. Olli ja Katja eivät ainakaan jatka.
Mä luulen, että monilla puuttuu itsetuntemus ja se aiheuttaa sitten ongelmia tällaisessakin konseptissa parinmuodostuksen suhteen. On helppoa sanoa jossain haastattelussa että ole tällainen ja tällainen ja toivon kumppanilta tällaisia ja tällaisia asioita, mutta todellinen syvä itsetuntemus puuttuu ja kyky nähdä itsessään sekä niitä hyviä että huonoja puolia ja samalla myös hyväksyä, ettei täydellistä kumppania ole olemassa kenellekään. Tai sitten itsetuntemusta on, mutta ei kehdata tunnustaa omia vikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että monilla puuttuu itsetuntemus ja se aiheuttaa sitten ongelmia tällaisessakin konseptissa parinmuodostuksen suhteen. On helppoa sanoa jossain haastattelussa että ole tällainen ja tällainen ja toivon kumppanilta tällaisia ja tällaisia asioita, mutta todellinen syvä itsetuntemus puuttuu ja kyky nähdä itsessään sekä niitä hyviä että huonoja puolia ja samalla myös hyväksyä, ettei täydellistä kumppania ole olemassa kenellekään. Tai sitten itsetuntemusta on, mutta ei kehdata tunnustaa omia vikojaan.
Samaa mieltä. Osalla käsitys itsestä perustuu kuvitelmiin, ehkä siksi että kokemusta parisuhteista ei ole vielä riittävästi. Varsinkin jos menneet suhteet ovat olleet sellaisia, että niissä ei ole edetty kovin intiimille tasolle (tarkoitan henkistä intiimiyttä eli omien kipupisteiden ja epävarmuuksien paljastamista kumppanille avoimesti), itsellä voi olla todellisuutta vastaamaton käsitys omasta persoonallisuudesta ja tavasta olla parisuhteessa. Vasta aidosti intiimissä suhteessa, jossa joutuu vastakkain omien epävarmuuksien kanssa, se todellinen persoonallisuus tulee esille.
Luultavasti tässä ohjelmassa käy niin, että nuo omat kipupisteet ja epävarmuudet nousevat esille riippumatta siitä, onko suhde edennyt intiimiksi vai ei, koska tilanne on muilta osin niin jännittävä. Tv-kamerat kuvaavat jokaista liikettäsi ja ilmettäsi, ja tiedät että teoriassa koko Suomi tarkkailee sinua. On ihan mahdollista että tuossa tilanteessa ihminen itsekin yllättyy omista reaktioistaan, jos on siihen mennessä selvinnyt elämästään liehuvin lipuin ja kehittänyt joiltakin osin katteettoman käsityksen itsestään vahvana ja vakaana ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se selvää, että tällaiseen ohjelmaan hakevat ja itse telkkariin pääsevät ne, jotka valehtelevat hakuprosessissa. Eihän joku Katja tai Rosa olisi muuten koskaan päässyt edes valintaprosessista läpi, jos eivät olisi selittäneet puutaheinää jossain vaiheessa. Satavarmasti on kysytty, että ahdistutko helposti uusien asioiden edessä tms. ja siellä on ruksattu EN.
Toinen asia on, että monilla ohjelmaan hakevilla on jotain mennyt aiemmissa parisuhteissa niin perseelleen, että eivät tiedä muuta tietä parin löytämiseen. Välillä löytyy tietty myös ihmisiä, jotka ovat mukana tosissaan ja se matchi löytyy, mutta tällaiset Katjat ja Rosat ovat mukana vain, koska tähän mennessä eivät ole tulleet kenenkään kanssa toimeen eivätkä jaksa enää itse etsiä sitä partneria. Sitten ahdistutaan kun sieltä ei tulekaan vanhempaa rikasta toimitusjohtajaa vastaan vaan samanikäinen palomies / opettaja.
Tottakai ne valehtelee, kun oma käsitys omasta itsestään voi olla ihan toinen kuin muilla. Ei se ole tietoista valehtelua välttämättä. Pitihän Marikin itseään urheilullisena, kun totuus oli se, että harrasti tyyliin satunnaista lenkkeilyä. Monet ihmiset varmaan pitävät itseään esim. huumorintajuisena ja joustavana, mutta jos kysyy muilta, niin näkemys voi olla eri.
Tästä olen samaa mieltä, että kyllä siihen on syynsä, miksi nämä ihmiset eivät ole löytäneet itselleen kumppania ja sen kyllä useimmista huomaa. Rosan ja luultavasti myös Katjan osalta se on juurikin se kyvyttömyys tulla kenenkään kanssa parisuhdemielessä toimeen.
Miksi joku haluaa Mensan jäseneksi? Mitä lisäarvoa siitä oikeasti on? Itsekin olen varsin hyvä numeroissa ja loogisessa päättelyssä ylipäätään, ei silti tulisi mieleenkään hakea sille diplomia. Älykkyyttä on niin monta erilaista ja parhaiten on pärjännyt sosiaalisella ja käytännön sellaisella. Mieluiten sitä viettää aikaansa sosiaalisesti älykkään ihmisen kanssa kuin numeroälykkään olettaen, että nämä olisivat jotenkin toisensa poissulkevaa ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Osalla käsitys itsestä perustuu kuvitelmiin, ehkä siksi että kokemusta parisuhteista ei ole vielä riittävästi. Varsinkin jos menneet suhteet ovat olleet sellaisia, että niissä ei ole edetty kovin intiimille tasolle (tarkoitan henkistä intiimiyttä eli omien kipupisteiden ja epävarmuuksien paljastamista kumppanille avoimesti), itsellä voi olla todellisuutta vastaamaton käsitys omasta persoonallisuudesta ja tavasta olla parisuhteessa. Vasta aidosti intiimissä suhteessa, jossa joutuu vastakkain omien epävarmuuksien kanssa, se todellinen persoonallisuus tulee esille.
Luultavasti tässä ohjelmassa käy niin, että nuo omat kipupisteet ja epävarmuudet nousevat esille riippumatta siitä, onko suhde edennyt intiimiksi vai ei, koska tilanne on muilta osin niin jännittävä. Tv-kamerat kuvaavat jokaista liikettäsi ja ilmettäsi, ja tiedät että teoriassa koko Suomi tarkkailee sinua. On ihan mahdollista että tuossa tilanteessa ihminen itsekin yllättyy omista reaktioistaan, jos on siihen mennessä selvinnyt elämästään liehuvin lipuin ja kehittänyt joiltakin osin katteettoman käsityksen itsestään vahvana ja vakaana ihmisenä.
Amen. Täsmälleen samaa mieltä, en olisi itse osannut paremmin ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa Mensan jäseneksi? Mitä lisäarvoa siitä oikeasti on? Itsekin olen varsin hyvä numeroissa ja loogisessa päättelyssä ylipäätään, ei silti tulisi mieleenkään hakea sille diplomia. Älykkyyttä on niin monta erilaista ja parhaiten on pärjännyt sosiaalisella ja käytännön sellaisella. Mieluiten sitä viettää aikaansa sosiaalisesti älykkään ihmisen kanssa kuin numeroälykkään olettaen, että nämä olisivat jotenkin toisensa poissulkevaa ominaisuuksia.
Älykkyys voi olla nautinnollinen ja arvokas asia, mutta itse ainakin saan nautintoa erityisesti sen hyödyntämisestä erilaisissa arjen tilanteissa ja ihmissuhteissa - en pelkästä siitä tiedosta että olen älykäs. Osaan auttaa ystäviäni monimutkaisten pulmien analysoimisessa ja ratkaisemisessa, hahmottaa tilanteita loogisesti silloin kun henkilö itse on tunnereaktioiden sokaisema, keksin joskus nokkelia kommentteja jotka naurattavat ihmisiä ja saavat hyvälle tuulelle, ja hahmotan laajoja kokonaisuuksia helposti silloinkin kun muut jäävät kiinni epäolennaisiin yksityiskohtiin. Joskus saan anonyymissa nettikeskustelussakin toiselta kirjoittajalta vuolaita kiitoksia, kun hän kokee saaneensa oikeasti apua tilanteeseensa. Näistä saan paljon mielihyvää myös itselleni.
Älykkyysosamääräni kertomisesta tai sen mainitsemisesta, että olen älykkäämpi kuin suurin osa muista ihmisistä (= "kuulun Mensaan"), en saa oikein mitään.
Tähän ohjelmaan tuntuu hakevan paljon sellaisia ihmisiä, joilla on kova hinku päästä televisioon. Oskari on ollut Napakympissä, ensimmäisen kauden Miia chat-juontajana, toisen kauden Jouni jossain treffiohjelmassa ja neljännen kauden Mari oli hakenut maajussin morsiameksi. Ties vaikka muutkin osallistujat olisivat hakeneet useampiin ohjelmiin, mutta eivät vain ole päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ohjelmaan tuntuu hakevan paljon sellaisia ihmisiä, joilla on kova hinku päästä televisioon. Oskari on ollut Napakympissä, ensimmäisen kauden Miia chat-juontajana, toisen kauden Jouni jossain treffiohjelmassa ja neljännen kauden Mari oli hakenut maajussin morsiameksi. Ties vaikka muutkin osallistujat olisivat hakeneet useampiin ohjelmiin, mutta eivät vain ole päässeet.
Varsinkin tuo Oskari on tyrkky. On ollut ennen napakymppiäkin jossain tyrkyllä ja usein uutisissa/kaikenmaailman haastatteluissa, kun haastatellaan rakentamispalveluista tai kiinteistösijoittamisesta. Tuntuu pönkittävän Heidin mainostamaa huonoa itsetuntoaan realityllä. Onnistuuko, mitä olette mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys voi olla nautinnollinen ja arvokas asia, mutta itse ainakin saan nautintoa erityisesti sen hyödyntämisestä erilaisissa arjen tilanteissa ja ihmissuhteissa - en pelkästä siitä tiedosta että olen älykäs. Osaan auttaa ystäviäni monimutkaisten pulmien analysoimisessa ja ratkaisemisessa, hahmottaa tilanteita loogisesti silloin kun henkilö itse on tunnereaktioiden sokaisema, keksin joskus nokkelia kommentteja jotka naurattavat ihmisiä ja saavat hyvälle tuulelle, ja hahmotan laajoja kokonaisuuksia helposti silloinkin kun muut jäävät kiinni epäolennaisiin yksityiskohtiin. Joskus saan anonyymissa nettikeskustelussakin toiselta kirjoittajalta vuolaita kiitoksia, kun hän kokee saaneensa oikeasti apua tilanteeseensa. Näistä saan paljon mielihyvää myös itselleni.
Älykkyysosamääräni kertomisesta tai sen mainitsemisesta, että olen älykkäämpi kuin suurin osa muista ihmisistä (= "kuulun Mensaan"), en saa oikein mitään.
Tunnut juuri sellaiselta ihmiseltä, jonka ystävä tai puoliso haluaisin olla 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin tuo Oskari on tyrkky. On ollut ennen napakymppiäkin jossain tyrkyllä ja usein uutisissa/kaikenmaailman haastatteluissa, kun haastatellaan rakentamispalveluista tai kiinteistösijoittamisesta. Tuntuu pönkittävän Heidin mainostamaa huonoa itsetuntoaan realityllä. Onnistuuko, mitä olette mieltä?
Linkkaa edes yksi, koska en usko.
Rosa olisi pitänyt naittaa rahka-Petrille. Kumpaakaan ei olis haitanneet pyörät eteisessä, eikä rahkan syöminen, eikä varsinkaan aivan yletön pyöräily.
Mä hiukan ihmettelen, että kun näitä ihmisiä jotka tosi intohimoisesti suhtautuu johonkin (vaikka urheilulliseen elämään), niin miksi niitä naitetaan ihmisille joilla ei ole samaa intohimoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaa edes yksi, koska en usko.
Liian vaikeata kirjoittaa nimeä kuukleen, en tiedä miten kirjoitetaan.
Pakosti herää kysymys et miksi Katja haki ohjelmaan? Ja miten ammattilaiset erehtyivät noin pahoin, kun naittivat Katjan ja Ollin? Ammattilaiset joutuvat nyt tarkastelemaan paremmin valintojensa kriteerejä, jotta eivät tee noin pahoja virheitä mikäli sarja jatkuu ensi vuonna.
Ainoa mikä itselle tuli mieleen Katjan motiivista päästä ohjelman, on tulla sen kautta tunnetuksi. Julkisuudenhakuisuus pääasia, mutta miksi?