Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
881/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän Oskari kai ollut A,B eikä C koska oli itse valitsemassa A:n, B:n ja C:n väliltä.

Vierailija
882/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan jäsenyys on vähän sama asia kuin jos olisi Suomen pisimmät -kerho. Vain 5% Suomen pisimmistä ihmisistä pääsisivät kerhoon. Virallisesti kerhon jäseneksi hyväksytyn täytyisi käydä kerhon järjestämässä mittauksessa, koska kerhossa on pituusraja. Eli aivan turhaa loukkaantua jos joku on älykkäämpi, koska älylle ei tosiaan itse voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo Katjan kommentti mensan jäsenyydestä osoitti hyvää tilannetajua ja pelisilmää. Ollin paljastus entisestä avioliitosta olisi voinut johtaa vaivautuneeseen hiljaisuuteen, sen sijaan Katja pelasti tilanteen, vähän sama kuin olisi sanonut että ” ei hätää, minullakin on luurankoja kaapissa”.

Naisen älykkyys=luuranko kaapissa? Wtf?

Ei, vaan mensan jäsenyys.

Mikä siinä on, että sitä paheksutaan? Urheilussa saa kilpailla ja kehittyä ja kauneudessa ja monessa muussakin jutussa, mutta älykkyyden suhteen pitäisi olla välittämättä omista kyvyistään ja lahjoistaan?

Paheksumisesta en tiedä, mutta monet ihan älykkäätkin pitävät sitä hieman nolona itsetunnon pönkityksenä. Ja onhan yhdistyksestä kirjoitettu useampiakin lehtijuttuja, että on aika riitaisaa sakkia. Mikä ei vaikuta oikeasti kovin älykkäältä toiminnalta.

Vierailija
884/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan jäsenyys on vähän sama asia kuin jos olisi Suomen pisimmät -kerho. Vain 5% Suomen pisimmistä ihmisistä pääsisivät kerhoon. Virallisesti kerhon jäseneksi hyväksytyn täytyisi käydä kerhon järjestämässä mittauksessa, koska kerhossa on pituusraja. Eli aivan turhaa loukkaantua jos joku on älykkäämpi, koska älylle ei tosiaan itse voi mitään.

Mutta mensan testejä voi harjoitella ja pituutta voidaan lisätä jalkaleikkauksilla.

Vierailija
885/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo Katjan kommentti mensan jäsenyydestä osoitti hyvää tilannetajua ja pelisilmää. Ollin paljastus entisestä avioliitosta olisi voinut johtaa vaivautuneeseen hiljaisuuteen, sen sijaan Katja pelasti tilanteen, vähän sama kuin olisi sanonut että ” ei hätää, minullakin on luurankoja kaapissa”.

Mikä siinä on, että sitä paheksutaan? Urheilussa saa kilpailla ja kehittyä ja kauneudessa ja monessa muussakin jutussa, mutta älykkyyden suhteen pitäisi olla välittämättä omista kyvyistään ja lahjoistaan?

Ei muut älykkäät sitä paheksu. Sitä paheksuu vain ne, jolla oikein älyä ei ole. Kateus on syynä. Kun urheilussa voi katsos kehittää itse itseään, mutta älyssä ei oikein voi, sitä on tai ei ole (syntyjään saanut). 

Ei ole älykästä kehua älykkyyttään.

Mutta urheilukilpailun palkintopallilla saa tuulettaa ja missikisan voittajana tirauttaa onnenkyyneleet ja sen jälkeen postata bikinikuvia instaan?

Niin, siinä on juuri se älyllisen ja epä-älyllisen toiminnan ero. 

Vierailija
886/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muut älykkäät sitä paheksu. Sitä paheksuu vain ne, jolla oikein älyä ei ole. Kateus on syynä. Kun urheilussa voi katsos kehittää itse itseään, mutta älyssä ei oikein voi, sitä on tai ei ole (syntyjään saanut). 

Ei ole älykästä kehua älykkyyttään.

Aivan, se saa jopa kyseenalaistamaan kehujan älykkyyden vain tietylle pienelle älykkyyden osa-alueelle keskittyväksi. Mensan testejähän on tästä samasta asiasta kritisoitukin. 

Vierailija
887/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mensalaisia paheksuu/halveksii eniten sellaiset ihmiset, jotka pitävät itseään älykkäinä, ja ovatkin ehkä hiukan keskivertoa älykkäämpiä, mutta eivät likikään riittävän älykkäitä Mensaan.

Ehkä noin. Älykkäät ei-jäsenet  sen sijaan vain vähän nauravat takanapäin.

Vierailija
888/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Mensan jäsen, mutta saanut virallisesta testistä tuloksen, että kuulun korkeimpaan 1,5 prosenttiin.

Kyllä tämä on vähän sellainen juttu, että koen että se pitäisi "tunnustaa" kumppanille. Se tuntuisi nololta ja pelaisin ehkä vähän minkä reaktion saan vastaan, mutta koen että se myös selittäisi minua hänelle ja auttaisi yhteisymmärryksen rakentamisessa.

Kuten sanottu, tuo on vain yksi erityisala, mutta toisaalta se vaikuttaa siihen, miten prosessoin asioita työssä ja arjessa. Ja moni suhtautuu asiaan herkkänahkaisesti, kuten tässäkin ketjussa on saanut huomata.

Vierailija
889/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo eipä olisi eräästä kilpailijamorsiosta mensan jäseneksi...

Vierailija
890/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Mensan jäsen, mutta saanut virallisesta testistä tuloksen, että kuulun korkeimpaan 1,5 prosenttiin.

Kyllä tämä on vähän sellainen juttu, että koen että se pitäisi "tunnustaa" kumppanille. Se tuntuisi nololta ja pelkäisin ehkä vähän minkä reaktion saan vastaan, mutta koen että se myös selittäisi minua hänelle ja auttaisi yhteisymmärryksen rakentamisessa.

Kuten sanottu, tuo on vain yksi erityisala, mutta toisaalta se vaikuttaa siihen, miten prosessoin asioita työssä ja arjessa. Ja moni suhtautuu asiaan herkkänahkaisesti, kuten tässäkin ketjussa on saanut huomata.

pelaisin = pelkäisin, autocorrect iski...

Vierailija
891/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko te mensa-jankkaajat tehdä oman ketjun, jossa jatkatte tuota jankutusta? Tosi tympeää kun koko ketju on täynnä vaan teiän kohkaamista. 

Vierailija
892/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on vähän sellainen juttu, että koen että se pitäisi "tunnustaa" kumppanille. Se tuntuisi nololta ja pelaisin ehkä vähän minkä reaktion saan vastaan, mutta koen että se myös selittäisi minua hänelle ja auttaisi yhteisymmärryksen rakentamisessa.

Eikö tuo älykkyytesi ole näkynyt jo muutenkin arjessasi? Koulussa vaivattomasti kymppejä jos niin haluaa, lukiossa laudaturrivi, yliopistossa korkeakoulututkinto helposti biletyksen ohessa ja professori suosittaa jatkotutkintoja? Noin se älykkyys tavallisesti näkyisi - mutta se ei välttämättä ole älyllisyyttä miksi joku aiempi tuossa asian sotki. Mutta ihan oikeasti, kannattaako enää jankata Mensaa, perustakaa oma ketju. 

Vierailija
893/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on vähän sellainen juttu, että koen että se pitäisi "tunnustaa" kumppanille.

Mitä tunnustamista siinä on, jos se ei ulospäin näy? Miksi Mensaan kuuluvan taksikuskin täytyisi kertoa asiakkaalleen, että hän on mensalainen, vaikka hänen älykkyytensä ei vaikuta työn tekemiseen mitenkään?

Sama koskee vaikka opettajaa. Mensaan kuuluva luokanopettaja ei välttämättä hyödy tuon taivaallista matemaattisesta kyvykkyydestään. Hän saattaa olla pedagogina selvästi huonompi kuin merkittävästi vähälahjaisempi.

Ihmisestä kertoo eniten se, miten hän toimii ja mitä hän on tehnyt, eikä se, mitä hän kertoo itse olevansa. Siksi esimerkiksi itsensä esittäminen sivistyneenä on noloa, koska jos ihminen on sivistynyt, se tulee ajan myötä esiin. Ei sitä tarvitse kertoa.

Treffi-ilmoituksissakin ihmisistä pystyy päättelemään paljon enemmän heidän henkilöhistoriansa perusteella kuin luottamalla siihen, mitä he itsestään suoraan kertovat. 

Vierailija
894/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei, miksi Katja on ollenkaan otettu tähän mukaan? Vaikea ihminen, sen näki heti ekoista pätkistä.  Katjat ja Rosat: tuhoon tuomitut jutut jo alkuun ja haaskataan ihan kivojen miesten aikaa. Tosin Ollikin varmaan löytää naisen itselleen (ellei ole löytänyt jo) pian tämän avioliiton jälkeen, niinkuin kävi Rosankin sietäjälle.

Muut parit on mielenkiintoisia seurata! 

Ja niin toivoisin että ensi kesänä pääsisi moniin häihin vieraaksi: ne on vain niin ihania juhlia <3

Vierailija
895/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas kommentti oli äärimmäisen nolo tai tarpeeton. Miten ihmeessä edelliset avioliitot ja Mensan jäsenyys liittyvät yhteen? Näki että se on Katjalle todellakin keulimisen aihe, kun heti noin ensimmäisenä tuli kiperässä paikassa mieleen. Itse olisin keksinyt itsestäni sata muuta enemmän aiheeseen liittyvää palastusta mitä jonkun älykköjen kerhoon kuulumisen, jos siis sellaisessa olisin osallisena ja pitäisi yhtäkkiä heittää nokkela heitto oman menneisyyden luurangoista. 

No kerropa meille nyt ensin vaikka kymmenen näistä enemmän aiheeseen liittyvistä paljastuksista, niin katsotaan.

Oletko Katja, vai miksi viisastelet? En minä täällä ala kertomaan yksityiskohtia omasta elämästäni, mutta voin toki heittää sinulle pari teoreettista esimerkkiä, kuten ei munkaan suhteista ole tullut mitään tähän asti tai että mulla on ollut ennen sua 0 tai 50+ seurustelusuhdetta tms. Miksi pitää alkaa leuhkia omalla älyllä tuollaisessa tilanteessa, sitä en tajua. Ja olen itse myös ihan suhteellisen fiksu ihminen, että en kadehdi ketään tai vihaa älykkäitä ihmisiä, mutta en vaan ymmärrä miten tuo heitto muka sopi tilanteeseen tai kertoi mistään muusta kuin kyseisen gimman halusta nostaa omia saavutuksiaan pöydälle. Juuri tuollainen autistinen itsensä korostaminen on ihan helvetin noloa. Luuli vielä olevansa hauska. Läpinäkyvää, Katja, läpinäkyvää.

Mietipä vielä uudelleen, kumpi korostaa enemmän itseään, Katja vai sinä itse näissä kommenteissasi joissa yrität painaa häntä alas ja kehut itseäsi sumeilematta (mikä on toki helppoa kun sinulla ei ole tv-kamerat kuvaamassa jokaista sanaasi ja liikettäsi, emmekä tiedä täällä palstalla edes nimeäsi). Usein juuri ne piirteet, joita et itsessäsi siedä, ärsyttävät muissa eniten.

Todella tyypillistä, että kun puolustan täällä jotain haukkuja saanutta henkilöä, haukkuva osapuoli yrittää vihjailla että olen itse kyseinen henkilö. Varmaan joka ikisessä EA-ketjussa käynyt sama.

Huh, oletpa häiriintynyt jankuttaja. Ai minä korostan itseäni ja kehuskelen "sumeilematta", kun itse ensin vaatimalla vaadit saada tietää mitä olisin sanonut vastaavassa tilanteessa? Jos rehellinen vastaus ei kelpaa ja on alaspainamista niin ok. Sinun mielestäsi kaikkien ihmisten täytyisi varmaan olla aina samaa mieltä joka asiasta. Yrität vielä udella nimeänikin, hemmetin stalkkeri. Otahan kuule nyt ne lääkkeet ja paina pää pehmeästi tyynylle. 

Vierailija
896/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facepalm kirjoitti:

Ei ei ei, miksi Katja on ollenkaan otettu tähän mukaan? Vaikea ihminen, sen näki heti ekoista pätkistä.  Katjat ja Rosat: tuhoon tuomitut jutut jo alkuun ja haaskataan ihan kivojen miesten aikaa. Tosin Ollikin varmaan löytää naisen itselleen (ellei ole löytänyt jo) pian tämän avioliiton jälkeen, niinkuin kävi Rosankin sietäjälle.

Muut parit on mielenkiintoisia seurata! 

Ja niin toivoisin että ensi kesänä pääsisi moniin häihin vieraaksi: ne on vain niin ihania juhlia <3

Mä olen vähän samaa mieltä, Katja on sellainen jääkuningatar. Ei vaikuta kovin helposti lämpeävältä vaikka eipä kyllä Ollikaan. Eihän se ole välttämättä aina mikään huonokaan asia, mutta tässä tapauksessa aika kiusallista ainakin...

Vierailija
897/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskari oli herra B

Iltalehden uutisen mukaan oli herra A.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/364d2dea-2e2e-45ea-b502-242951…

Vierailija
898/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakympissä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oskari oli herra B

Oskarin Napakymppimenneisyys on kyllä aika nolo. Voikohan sitä jaksoa katsoa mistään?

Vierailija
899/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi vaikuttaa jotenkin kauhean feikiltä mutta on ihan nätti. Hänen ja Oskun suhde tuntuu mielestäni järjestetyltä draamanhakuisuudelta. Olisivatko ihan näyttelijöitä?

Vierailija
900/7445 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napakympissä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oskari oli herra B

Oskarin Napakymppimenneisyys on kyllä aika nolo. Voikohan sitä jaksoa katsoa mistään?

Neiti X iloisena kertoi videolla Italian-matkasta sanoo, että ”haluaisin kyllä lähteä Oskarin kanssa uudelleen reissuun” ja Oskari vaan vastaa ”hmmm mmm” . Vielä uudestaan nainen sanoo: ”pidetään varmasti yhteyttä tämän jälkeen”. Oskari vastaa ”niin, varmaan täytyy pitää yhteyttä”. Oskari ei ole ollenkaan niin innoissaan kuin seuralaisensa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi