Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Oivoi, näettekö mitä sopivilla leikkauksilla saa aikaan? Aluksi Katja oli hirveä ja Olli ihana, nyt ilmapiiri on kääntymässä Ollia vastaan. Kohta varmaan Katjasta todetaan, että tämä on ihan okei.
Ja kaiken tämän sai aikaan muutama sopivasti esitetty kohtaus telkkarissa. Niin ne teitä johdattelevat.
Ketä muijia siellä Ollin kämpällä on käynyt pyörimässä, kun puhui niistä viime jaksossa? Onko tämä naisten kanssa hengailu kiristänyt Karjan pinnaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Ja en nyt puhu Ollista, mutta olen ollut paljonkin tekemisissä Ollin tyylisten miesten kanssa. Ovat siis ulkonäöltään että puheiltaan olleet saman kaltaisia. Heidän puheiden takana onkin ollut yllättävän vanhoollisia ajatuksia miesten ja naisten asemasta sekä parisuhteessa että työelämässä. Niin kauan on mennyt hyvin, kun mies on saanut osoittaa olevansa pätevämpi ja älykkäämpi kuin naiset , mutta heidän älykkyyttään ei ole saanut mitenkään kyseenalaistaan esimerkiksi puolison taholta. Eli puheet ja teot eivät ole vastanneet toisiaan
Ensin haetaan sitä miehekästä ja jämäkkää miestä ja sitten, kun hän on sellainen niin sekään ei käy. Koska sitten iskee patriarkkisyytökset.
Miehekkyys on monelle vieläkin synonyymi tuollaiselle ajattelulle, jossa mies vie, päättää sekä ohjaa vanhalla tyylillä. Koska kuten tässäkin ketjussa, jos miehellä on nykytrendien mukaan passiivisempia, tunteellisempia tai analysoivempia ominaisuuksia häntä pidetään heti naisellisena ja sekin on turn off.
Ongelma ei todellakaan enää näytä olevan miehet, koska he eivät ole hyviä näköjään naisellisina, eikä miehekkäinä ja silti heillä pitäisi olla nuo ominaisuudet, koska ilman niitä ei taaskaan kelpaa.
Alan oikeasti ajattelemaan, että monelle naiselle sopisi tosiaan parhaiten se miesmäinen lesbo, koska naismainen eikä miesmäinen mieshetero ei käy.Kyse on enemmän siitä, että puheet ja teot ovat ristiriidassa. Esimerkiksi mies sanoo, että toivoo puolisonsa olevan älykäs. Mutta käytännössä hän tarkoittaakin, että puoliso ei voisi olla häntä älykkäämpi. Tai sanoo, että perheellä on yhteiset varat, mutta arjessa sitten päättääkin perheen raha-asioista jne jne
Mutta kumman epävarmuudesta lopulta on kyse? Nainen sanoo, että hän haluaa itsestään huolta pitävän miehen, mutta sitten ei pidäkään siitä, että mies on enemmän peilin edessä ja kosmetologilla kuin hän itse. Nainen sanoo, että hän haluaa älykkään miehen, mutta ei sitten kuitenkaan kestä jos mies onkin kymmenen pistettä matalammalla kuin nainen, vaikka mies kuuluukin 2%. Nainen haluaa kotona viihtyvän miehen, mutta sitten häntä ärsyttää, kun mies onkin aina tietokoneen edessä siellä kotona.
Naisen älykkyys alkaa ärsyttämään silloin, kun hän käyttää sitä väärin. Ihan kuten miehen lihakset, jos se tarkoittaa salilla asumista tai lyömistä.
Kiehuin raivosta eilisessä jaksossa kun Mariannan tapaamisen jälkeen mimmi totesi, että "saatiin apuja _Ollin_ epävarmuuteen". No voi jumaleishon nainen! Ongelma ei siis olekaan sinun 24/7 suora ja epäsuora v*ttuilu, vaan nurkkaan kiusaamasi puolison epävarmuus?! Just.
Ja sitten se kommentti että "jos sä oot sen kaveripiirin aina oikeassa -tyyppi". Ja Katjako muka itse ei ole? Jep. Ihmettelen, että Olli vaivautui edes reflektoimaan asiaa. Kertoo jotain hänen kypsyydestään. Mutta näin se menee, Olli rekfektoi ja taipuu. Katjan ei tarvitse refeletoida kun on jo valmiiksi niin kypsä ja valmis aikuinen. Luotaantyöntävä typpi.
Sen sijaan, voi tuota Villeä! <3 "Kiva toi mekko, sopii rouvalle!" Just tuollaisilla huomioilla ja heitoilla rakennetaan onnellista parisuhdetta. Go Ville ja Anniina!!
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä? Oisko viime kauden Eetu sopinu Katjalle? Ainakin paremmin kuin Olli.
Voi olla että Eetukin olisi ollut liian lempeä Katjalle, mutta mä näkisin, että Katja haluaa semmoista taviksempaa urheilullista miestä. Täytyy olla vähintään amkin käynyt.
Apua. Et kai ollut tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Kiehuin raivosta eilisessä jaksossa kun Mariannan tapaamisen jälkeen mimmi totesi, että "saatiin apuja _Ollin_ epävarmuuteen". No voi jumaleishon nainen! Ongelma ei siis olekaan sinun 24/7 suora ja epäsuora v*ttuilu, vaan nurkkaan kiusaamasi puolison epävarmuus?! Just.
Ja sitten se kommentti että "jos sä oot sen kaveripiirin aina oikeassa -tyyppi". Ja Katjako muka itse ei ole? Jep. Ihmettelen, että Olli vaivautui edes reflektoimaan asiaa. Kertoo jotain hänen kypsyydestään. Mutta näin se menee, Olli rekfektoi ja taipuu. Katjan ei tarvitse refeletoida kun on jo valmiiksi niin kypsä ja valmis aikuinen. Luotaantyöntävä typpi.Sen sijaan, voi tuota Villeä! <3 "Kiva toi mekko, sopii rouvalle!" Just tuollaisilla huomioilla ja heitoilla rakennetaan onnellista parisuhdetta. Go Ville ja Anniina!!
Katja ei puhunut Ollista, vaan käytti sä-passiivia. Ollikin luuli, että puhe oli hänestä, mutta K korjasi asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ainakin osittain Ollin näköinen mies. Minusta on jotenkin häiritsevää, että Olli ei ole itse käsittänyt sitä tosiseikkaa, että melko iso osa naisista ei vaan lähtökohtaisesti pidä moisesta ulkonäöstä, tai suhtautuu siihen ainakin jonkinasteisella varauksella.
Ja näyttää vahvasti siltä, että Katja kuuluu juuri tähän naisryhmään.
Tämän takia Ollin olisi kompensoitava ulkoista habitustaan harjoittelemalla pelin edessä vähän ryhdikkäämpää olemista, silmiin katsomista ja vielä pientä pilkettä silmäkulmaan, sellaista osin veijarimaista, osin itsevarmaa maailmanmiestä ilmentävää hymyä, jolla haluaa hurmata nimenomaan juuri Katjan.
Lisäksi itsevarmuus puuttuu, ei tuossa tilanteessa voi vetäytyä inisemään kuoreensa, vaan ottaa sitä kontaktia ja läheisyyttä ja ohittaa toisen kritiikit ja vaikka lyödä ne ainakin osin leikiksi, eikä uhriutua ja analysoida liikoja.
Leikkisämpi, itsevarmempi, kiinnostustaan osoittava mies, jota jatkuva kritiikki ei ihan heti lannista, voisi toimia Katjalle paremmin.
Ollista vaan ei ole tuon kaltaisen naisen kumppaniksi pätkääkään.
Ei sillä, että Katja jotenkin täydellinen olisi, mutta Olli olisi voinut muuttaa tilannetta jo alkumetreillä, jos olisi toiminut toisin.Niinpä. Olli nykyinen ulkonäkö jakaa naisten mielipiteet. Pieni osa tykkää, iso osa ei. Mutta kyse ei ole kasvonpiirteistä eikä pituudesta vaan tyylistä. Itseäni ei sytytä Ollin nykyinen ulkonäkö-tyyli. Mutta: jos hän leikkaisi lyhyet hiukset, ehkä jopa vain sellaisen millin sängen, ajaisi aina parran millin (tai puolen millin) sängelle, käyttäisi piilareita ja vaihtaisi lasit pois pyöreistä sellaisiin suorakulmaisiin paksumuovikehyksisiin, pukeutuisi hyvinistuviin sinisiin farkkuihin ja kauluspaitaan ja seisoisi aina hyväryhtisenä, hymyilisi ja olisi aina sellainen pilke silmäkulmassa niin tykkäisin. Eikä vaatisi kuin pari tuntia tuo muutos häneltä.
Ja miksi hitossa Ollin pitäisi muuttua ulkoisesti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M82 kirjoitti:
Uskon että Katjan ja Ollin "kemian" puutetta selittää lapsuuden kiintymyssuhdetyyppi.
Olli on kiintymyssuhteeltaan takertuva ja Katja taas välttelevä. Nämä tyypit sopivat huonosti yhteen vaikka tosielämässä nämä hakeutuvatkin helposti suhteeseen keskenään, koska molemmat tyypit ovat turvattomia.
Takertuva tarvitsee turvallista tunneyhteyttä kumppaniin ja paljon läheisyyttä. Välttelevä taas ahdistuu läheisyydestä ja karttaa emotionaalista yhteyttä.
Väestöliiton sivuilla on hyvä yhteenveto asiasta: https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/tietoa_paris…
Olettaisin, että jokainen pitkäaikaista parisuhdetta arvostava ihminen haluaa turvallisen tunneyhteyden kumppaniin. Ei siihen turvatonta lapsuutta tarvita.
Joo, mutta kiintymyssuhdemalli määrää sen, miten reagoit henkisellä ja fyysisellä tasolla, kun sitä turvallista yhteyttä ei ole. Olen tehnyt saman diagnoosin kuin M82 ja mielestäni ohjelmaan olisi eettistä ottaa vain turvallisesti kiintyneitä.
Jos näin toimittaisiin, ei ohjelmaa pystyisi tekemään Suomen oloissa ollenkaan. Meillä kun näitä kiintymyssuhdevaurioisia riittää.
Nojoo. Ja eihän tuota pysty luotettavasti mitenkään tarkastamaan.
Ja kun takertuvaa ja välttelevää on niin eri asteista. Tunnistan itsessäni sekä takertuvaa, että välttelevää. Silti koen olevani helpompi kuin Olli. Välttelevä osani on myös kokemuksesta karissut ja takertuva lisääntynyt.Olen yrittänyt hahmottaa, millainen kiintymyssuhdemalli itselläni on, tai missä noiden rajat menevät. Olen kuvitellut olevani turvallisesti kiintynyt, mutta hiljattain olin lyhyessä suhteessa jossa itse koin miehen takertuvaksi ja hän taas syytteli minua vältteleväksi. Eli olisinko sittenkin välttelevä? Toisaalta aiemmat parisuhteeni ovat tuntuneet aina turvallisilta. Voiko näin käydä jos parin toinenkin osapuoli edustaa välttelevää kiintymyssuhdetyyliä? Osaisiko joku kommentoida?
Eikö ole ihan loogista, että takertuja pitää ei-tarkertuvaa, normaalisti käyttäytyvää kumppania etäisenä.
Ja toisaalta: eikö ole myös luontevaa yrittää ottaa etäisyyttää sellaiseen, joka pyrkii liian lähelle eli on takertuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uusimman ilmaisen jakson.
Oskari puhui Mariannan luona mielestäni tosi kivasti, avoimesti ja pehmeästi, tuntemuksistaan ja siitä kuinka välillä Heidin arvaamattomuus aiheuttaa hänelle pelkotiloja. Sanoi vielä että vaikka se ei välttämättä ulospäin näy, niin sisäisesti hän kuitenkin kokee näin. Heidi vaikutti puolestaan reagoivan tähän kommenttiin pelolla, ikään kuin hänellä olisi aiempia huonoja kokemuksia ja olisi ahdistunut siitä, että taas kävisi samoin kuin aiemmin. Voi kun hän pystyisi suhteuttamaan tuon kommentin niin, että ei menisi ihan pois tolaltaan! Oskari ei yhtään vaikuta siltä että olisi luovuttamassa, vaan mielestäni heidän kemiansa ja persoonansa toimivat tosi hyvin yhteen ja uskon Oskarin itse asiassa tykkäävän ja nauttivankin tuosta Heidin jossain määrin lapsekkaasta elämänasenteesta. Ehkä selfieitä voisi ottaa vähemmän, mutta noin yleisesti ottaen. Tosi hyvän oloinen pari, tarvittaisiin vain riittävän monta kokemusta siitä että toiseen voi ihan oikeasti luottaa. Heidikin puhuu tunteistaan kivan avoimesti. Kun hän vain osaisi olla ripustautumatta liikaa! Toivon kovasti, että asiantuntijat auttaisivat parhaansa mukaan. Itse asiassa harmittaa sekä tämän parin että Katjan ja Ollin kohdalla, että asiantuntijat tulivat vasta näin myöhään mukaan.Katjalla ja Ollilla perusongelma on se, että he eivät vain sovi yhteen. Olli on aivan ihana mies ja ihminen monella tavalla - pidän hänen pehmeydestään ja feminiinisistä puolistaan, ja kyvystään pukea tunteitaan sanoiksi. Mutta Katja jää näistä ihanuuksista nyt aivan osattomaksi, kun Olli ei saa itsestään todellista persoonaansa irti saatuaan Katjalta tätä paljon puhuttua "kritiikkiä" (joka ei ole todellakaan niin pahaa, että siitä kuka tahansa loukkaantuisi, mutta ymmärrän hyvin miksi joku - esim. Olli - voi loukkaantua). Sellainen piirre miehessä (/ihmisessä), että tämä on sinut itsensä kanssa ja uskaltaa antaa itsestään heillekin jotka nyrpistelevät nenäänsä ja ovat lukossa itsensä kanssa, on itselleni ehkä tärkein yksittäinen vetovoimaa synnyttävä tekijä. Jos kuvittelen itseni Katjan asemaan, niin minullekin olisi tullut valtava pettymys hääpäivänä siitä, että Ollilla ei tätä yhtä ominaisuutta ole, ja se olisi vaikuttanut välejä viilentävästi. Se on kuitenkin asia, jota ei ihan hetkessä muuteta, eli jos jäisin liittoon tällaisen ihmisen kanssa, minun olisi hyväksyttävä se tosiasia että puolisoni on sellainen ehkä loppuelämänsä, ja tämä olisi minulle kyllä tosi vaikeaa. Olli sopisi valtavan hyvin kumppaniksi monenlaisille naisille, mutta ikävä kyllä ei Katjan kaltaiselle.
Ei kyllä noin feminiininen mies kuten Olli kaikenlaisia naisia innosta. Suomessa ihmeellisen feminiinisiä ”miehiä” muutenkin, jos vaikka vertaa Keski-Eurooppaan.
Kannattanee miettiä, mikä täkäläisessä kasvatuksessa on sellaista, joka tekee miehistä tavallista feminiinisempiä. Tuskin se geeneistä tulee vaan ympäristöstä.
Asia purkautuu paremmin sitä kautta, että mitä eteläisempään Eurooppaan mennään, sitä patriarkaattisempia yhteiskunnat ovat. Esim. Italiassa on vielä yleisesti miehen sananvalta. Suomessa ollan totuttu tasa-arvoon, jolloin mies voi olla feministisempi.
No ei todellakaan ole miehet feminiisempiä Suomessa kuin Keski-Euroopassa! Just Suomessahan sellainen poika joutui kouluaikoina kärsimään jne. Yli 20 vuotta asunut Keski-Euroopassa ja tätä miettinyt. Italia alk olla jo Etelä-Eurooppaa.
On pitkä kokemus ja tieto siitä, että miehen valta on suurempaa, mitä etelämmäksi mennään. Tottakai, poikkeuksia on, kaikkea löytyy.
Suomenkielessä ei kannata käyttää sä-passiivia, koska se ei kuulu kielen rakenteeseen ja aiheuttaa helposti väärinymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ainakin osittain Ollin näköinen mies. Minusta on jotenkin häiritsevää, että Olli ei ole itse käsittänyt sitä tosiseikkaa, että melko iso osa naisista ei vaan lähtökohtaisesti pidä moisesta ulkonäöstä, tai suhtautuu siihen ainakin jonkinasteisella varauksella.
Tämän takia Ollin olisi kompensoitava ulkoista habitustaan harjoittelemalla pelin edessä vähän ryhdikkäämpää olemista, silmiin katsomista ja vielä pientä pilkettä silmäkulmaan, sellaista osin veijarimaista, osin itsevarmaa maailmanmiestä ilmentävää hymyä, jolla haluaa hurmata nimenomaan juuri Katjan.
Lisäksi itsevarmuus puuttuu, ei tuossa tilanteessa voi vetäytyä inisemään kuoreensa, vaan ottaa sitä kontaktia ja läheisyyttä ja ohittaa toisen kritiikit ja vaikka lyödä ne ainakin osin leikiksi, eikä uhriutua ja analysoida liikoja.
Leikkisämpi, itsevarmempi, kiinnostustaan osoittava mies, jota jatkuva kritiikki ei ihan heti lannista, voisi toimia Katjalle paremmin.
Ei sillä, että Katja jotenkin täydellinen olisi, mutta Olli olisi voinut muuttaa tilannetta jo alkumetreillä, jos olisi toiminut toisin.Niinpä. Olli nykyinen ulkonäkö jakaa naisten mielipiteet. Pieni osa tykkää, iso osa ei. Mutta kyse ei ole kasvonpiirteistä eikä pituudesta vaan tyylistä. Itseäni ei sytytä Ollin nykyinen ulkonäkö-tyyli. Mutta: jos hän leikkaisi lyhyet hiukset, ehkä jopa vain sellaisen millin sängen, ajaisi aina parran millin (tai puolen millin) sängelle, käyttäisi piilareita ja vaihtaisi lasit pois pyöreistä sellaisiin suorakulmaisiin paksumuovikehyksisiin, pukeutuisi hyvinistuviin sinisiin farkkuihin ja kauluspaitaan ja seisoisi aina hyväryhtisenä, hymyilisi ja olisi aina sellainen pilke silmäkulmassa niin tykkäisin. Eikä vaatisi kuin pari tuntia tuo muutos häneltä.
Nimenomaan! Muutosta ei tarvita, ellei hän itse ole sitä mieltä, että haluaisi kokeilla muita tyylejä.
Jos joku neuvoisi minua vaihtamaan hiustenväriä ja meikkaamaan, etten olisi niin epäkiinnostavan näköinen, niin en jaksaisi edes naurahtaa ehdotukselle, niin turhalta se kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan! Muutosta ei tarvita, ellei hän itse ole sitä mieltä, että haluaisi kokeilla muita tyylejä.
Jos joku neuvoisi minua vaihtamaan hiustenväriä ja meikkaamaan, etten olisi niin epäkiinnostavan näköinen, niin en jaksaisi edes naurahtaa ehdotukselle, niin turhalta se kuulostaa.
Minä menen tuosta välistä. Voin suosia miestä miellyttäviä hiusmalleja, vaatteita jne. Jos ne miellyttävät myös minua. Mutta en muuttuisi ihan toisentyyliseksi toisen vuoksi, itselleni vieraaksi.
Viime jakson perusteella Katjaa ei napannut pätkääkään lähteä viettämään juhannusta Ollin kanssa. :(
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten se kommentti että "jos sä oot sen kaveripiirin aina oikeassa -tyyppi". Ja Katjako muka itse ei ole? Jep. Ihmettelen, että Olli vaivautui edes reflektoimaan asiaa. Kertoo jotain hänen kypsyydestään. Mutta näin se menee, Olli rekfektoi ja taipuu. Katjan ei tarvitse refeletoida kun on jo valmiiksi niin kypsä ja valmis aikuinen. Luotaantyöntävä typpi.Sen sijaan, voi tuota Villeä! <3 "Kiva toi mekko, sopii rouvalle!" Just tuollaisilla huomioilla ja heitoilla rakennetaan onnellista parisuhdetta. Go Ville ja Anniina!!
Ollihan on epävarma, se näkyy jo kilometrin päähän. Kauhee pälätys ja selittely päällä koko ajan. Samoin hän on päällepäsmäri. Tekee sen vaan silleen nätisti, mutta on silti aina neuvomassa ja selittämässä miten HÄN asiat tekee. En yhtään ihmettele, ettei Katja syty. En syttyis minäkään tuollaiseen mieheen. Harmi vaan kun Mariannan luona käynti ei auttanut Ollia yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ketä muijia siellä Ollin kämpällä on käynyt pyörimässä, kun puhui niistä viime jaksossa? Onko tämä naisten kanssa hengailu kiristänyt Karjan pinnaa?
Minä käsitin, että nämä olivat Katjan kaasoja, jotka siis yllättäen tunsivat myös Ollin ja Ollin eksän. Mietin sellaistakin vaihtoehtoa, että Olli olisi näille naisille aiemmin moittinut ex-vaimonsa älykkyyttä ja juuri tämän vuoksi Katja kuittasi hääpöydässä erouutisen kertomalla kuuluvansa Mensaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutat ehkä hieman vihasi sokaisemalta. Katjahan itsekin siinä Ollille teoretisoi, että heidän ongelmistaan osa voi johtua siitä, että kumpikin on oman kaveriporukkansa "aina oikeassa" -tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M82 kirjoitti:
Uskon että Katjan ja Ollin "kemian" puutetta selittää lapsuuden kiintymyssuhdetyyppi.
Olli on kiintymyssuhteeltaan takertuva ja Katja taas välttelevä. Nämä tyypit sopivat huonosti yhteen vaikka tosielämässä nämä hakeutuvatkin helposti suhteeseen keskenään, koska molemmat tyypit ovat turvattomia.
Takertuva tarvitsee turvallista tunneyhteyttä kumppaniin ja paljon läheisyyttä. Välttelevä taas ahdistuu läheisyydestä ja karttaa emotionaalista yhteyttä.
Väestöliiton sivuilla on hyvä yhteenveto asiasta: https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/tietoa_paris…
Olettaisin, että jokainen pitkäaikaista parisuhdetta arvostava ihminen haluaa turvallisen tunneyhteyden kumppaniin. Ei siihen turvatonta lapsuutta tarvita.
Joo, mutta kiintymyssuhdemalli määrää sen, miten reagoit henkisellä ja fyysisellä tasolla, kun sitä turvallista yhteyttä ei ole. Olen tehnyt saman diagnoosin kuin M82 ja mielestäni ohjelmaan olisi eettistä ottaa vain turvallisesti kiintyneitä.
Jos näin toimittaisiin, ei ohjelmaa pystyisi tekemään Suomen oloissa ollenkaan. Meillä kun näitä kiintymyssuhdevaurioisia riittää.
Nojoo. Ja eihän tuota pysty luotettavasti mitenkään tarkastamaan.
Ja kun takertuvaa ja välttelevää on niin eri asteista. Tunnistan itsessäni sekä takertuvaa, että välttelevää. Silti koen olevani helpompi kuin Olli. Välttelevä osani on myös kokemuksesta karissut ja takertuva lisääntynyt.Olen yrittänyt hahmottaa, millainen kiintymyssuhdemalli itselläni on, tai missä noiden rajat menevät. Olen kuvitellut olevani turvallisesti kiintynyt, mutta hiljattain olin lyhyessä suhteessa jossa itse koin miehen takertuvaksi ja hän taas syytteli minua vältteleväksi. Eli olisinko sittenkin välttelevä? Toisaalta aiemmat parisuhteeni ovat tuntuneet aina turvallisilta. Voiko näin käydä jos parin toinenkin osapuoli edustaa välttelevää kiintymyssuhdetyyliä? Osaisiko joku kommentoida?
Eikö ole ihan loogista, että takertuja pitää ei-tarkertuvaa, normaalisti käyttäytyvää kumppania etäisenä.
Ja toisaalta: eikö ole myös luontevaa yrittää ottaa etäisyyttää sellaiseen, joka pyrkii liian lähelle eli on takertuva.
Kyllä, mutta voisi tämä kai mennä niinkin päin, että jos minä olen välttelevä ja tämä mies turvallinen, niin välttelevänä koen hänen normaalin käytöksensä takertuvaksi. Tätä teoriaa vastaan puhuu tuo, että aiemmissa suhteissani ei ole ollut ongelmia, mutta voiko esim. kahden välttelevästi kiintyneen suhde tuntua normaalilta ja turvalliselta, jolloin osapuolet eivät itse tajuaisi olevansa vältteleviä?
Vierailija kirjoitti:
Viime jakson perusteella Katjaa ei napannut pätkääkään lähteä viettämään juhannusta Ollin kanssa. :(
Mitä Olli sanoi mökistä, sanoiko että haluaisi "sun mökille" vai "juhannusmökile"? En oikein kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri vastaaja, mutta mielestäni tämä oli hyvä kommentti. Ei siksi että Ollin pitäisi muuttua (ei tietenkään pidä), vaan siksi että on kiinnostavaa kuinka paljon tyyli vaikuttaa viehätysvoimaan ja myös siihen, minkälaiset ihmiset henkilöstä viehättyvät.
Kun palstalla aina jauhetaan noista ulkonäköasioista, niin voisi olla paikallaan miettiä välillä tätäkin näkökulmaa. Minulle ei ole miehen fyysisellä ulkonäöllä paljonkaan merkitystä, kunhan on terveen näköinen, mutta tyylillä sitten onkin ratkaiseva merkitys. Olen joskus maininnut tästä palstamiehille, jotka surevat vaikka nyt lyhyyttään tai jotain ihme jykevän leuan puuttumista tmv., mutta he eivät tunnu ottavan ajatusta vakavissaan. Sääli, koska tyyliasioihin voi kuitenkin jokainen vaikuttaa!
Kun olen tasapainoisessa suhteessa, olen itse tasapainoinen. Mutta kun suhde on huono, ryhdyn ristiriitaiseksi/takertuvaksi ja siihen on kyllä taustalla lapsuuden traumat. Siksi en altistaisi itseäni tämän kaltaiselle rakenteelle, mitä ohjelmassa, psyyke ei kestäisi, ellei vastapuoli olisi unelmien täyttymys ja turvallisista turvallisin.