Mikä on miehen motiivi kiinnostua jos vaikutan mt-ongelmaiselta?
Kommentit (56)
Mulla on trauma. Tai niin sen olen päätellyt ja pari hyvää ystävää on sanoneet saman. Yritän kuulemma "korjata ehjäksi" muita ihmisiä. Mua pidetään hyvinkin vakaana mun tuttavapiirissä poislukien mun rakkauselämä.
Ei silti auta yhtään vaan rakastun naisiin, joilla on (pahoja) ongelmia mielenterveyden kanssa. En nyt puhu "ex oli hullu" osastosta vaan siitä, että näillä on yleensä ollut diagnoosi ja jonkinlainen hoitosuhde.
Mulla olisi tarinoita kerrottavana vanhoista suhteistani, jotka saavat useimmilta hiukset pystyyn. Nyt olen pysytellyt sinkkuna pari vuotta enkä misään tapauksessa halua uuteen suhteeseen kenenkään kanssa. Arvet on syvät ja mä olen tullut siihen tulokseen, että mun naismaku on liian huono.
Man of Constant Sorrow
Kaikille naisille riittää suuri joukko hänestä kiinnostuneita miehiä. Miksi ei siis myös mt-ongelmaiselle?
Sitä paitsi 80% miehistä joutuu laskemaan rimaa saadakseen seura. Ehkä joku ajattelee että kelpaisinkohan edes tuolle varttihullulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän ihmisestä ja mt-ongelmien laadusta, mutta olen nähnyt moniongelmaisen ja vähemmän miesten mieleen ulkonäöllisesti (perustuen kaverimiesten kommentteihin) olleen kaverini vetäneen baarissa loppuillasta helpon pillun toivossa olevia miehiä puoleensa. Minä, hoikempi, naisellisemman lookin ja pelkän masennusdiagnoosin omaava sain olla rauhassa (onneksi, kun kotona omakin mies odottamassa ja ei oltu siellä todellakaan miehiä pokaamassa) ja tämä kaveriparka sitten aina välistä lähtikin tällaisten pillunonkijoiden matkaan. En minä nyt sinänsä tuomitse, itsekin harrastin sinkkuna irtosuhteita, mutta joskus vähän huoletti kaverin puolesta, että onko tuossa jonkunasteista hyväksikäytön makua... Eri asia sitten toki, jos mies sattuisi olemaan muutenkin kiinnostunut kuin pelkän seksin suhteen (kaveri etsi myös parisuhdetta), mutta sinä aikana, kun tunnettiin niin ei kyllä yksikään ollut.
Sanoisin muille mieliala- tai mielenterveysongelmsita kärsiville neuvoksi saman kuin työhaastatteluun: älkää tuoko noita ongelmianne esiin ensi tapaamisella, vaan yrittäkää pitää ne omat oireilut yms. kurissa ja näytätte itsestänne sen paremman puolen. Kerrotte sitten, jos tapailu jatkuu pidempään. Työnantajalle noita ei kannata paljastaa ikinä, jossei tahdo menettää työpaikkaansa.
No ei varmaan ainakaan se alkoholin juominen ja irtosuhteet auta niihin mielenterveysongelmiin. Senkin ajan voisi käyttää liikuntaan etc mikä parantaa oloa. Voisi sitä kautta löytää ihmisen elämään mikä ei ole helpon pllun perässä. Noh jokainen tavallaan..
Mitä haittaa, vaikka mies olisi pillun perässä? Itse olisin maailman onnellisin mies, jos edes joku nainen joskus olisi helpon kullini perässä.
Nuorempana kärsin mt-ongelmista, ja törmäsin jos jonkinlaiseen hyväksikäyttäjään. Jotkut miehet ovat sikoja, miettivät vain mulkku edellä. Panevat mitä vain, mikä on tarjolla.
Onneksi olin viisas ja osasin välttää tuollaisia.
Parasta on varmaan olla yksin, jos et löydä sellaista miestä, joka kunnioittaa sinua ja jonka seurassa sinulla on hyvä olla.
Hallittavuus ja seksi. Hullut panee parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän ihmisestä ja mt-ongelmien laadusta, mutta olen nähnyt moniongelmaisen ja vähemmän miesten mieleen ulkonäöllisesti (perustuen kaverimiesten kommentteihin) olleen kaverini vetäneen baarissa loppuillasta helpon pillun toivossa olevia miehiä puoleensa. Minä, hoikempi, naisellisemman lookin ja pelkän masennusdiagnoosin omaava sain olla rauhassa (onneksi, kun kotona omakin mies odottamassa ja ei oltu siellä todellakaan miehiä pokaamassa) ja tämä kaveriparka sitten aina välistä lähtikin tällaisten pillunonkijoiden matkaan. En minä nyt sinänsä tuomitse, itsekin harrastin sinkkuna irtosuhteita, mutta joskus vähän huoletti kaverin puolesta, että onko tuossa jonkunasteista hyväksikäytön makua... Eri asia sitten toki, jos mies sattuisi olemaan muutenkin kiinnostunut kuin pelkän seksin suhteen (kaveri etsi myös parisuhdetta), mutta sinä aikana, kun tunnettiin niin ei kyllä yksikään ollut.
Sanoisin muille mieliala- tai mielenterveysongelmsita kärsiville neuvoksi saman kuin työhaastatteluun: älkää tuoko noita ongelmianne esiin ensi tapaamisella, vaan yrittäkää pitää ne omat oireilut yms. kurissa ja näytätte itsestänne sen paremman puolen. Kerrotte sitten, jos tapailu jatkuu pidempään. Työnantajalle noita ei kannata paljastaa ikinä, jossei tahdo menettää työpaikkaansa.
No ei varmaan ainakaan se alkoholin juominen ja irtosuhteet auta niihin mielenterveysongelmiin. Senkin ajan voisi käyttää liikuntaan etc mikä parantaa oloa. Voisi sitä kautta löytää ihmisen elämään mikä ei ole helpon pllun perässä. Noh jokainen tavallaan..
Mitä haittaa, vaikka mies olisi pillun perässä? Itse olisin maailman onnellisin mies, jos edes joku nainen joskus olisi helpon kullini perässä.
Ymmärrätkö, että mt-ongelmainen ihminen on sairas? Kuin kävelevä avonainen haava.
Panisitko, jos sinulla olisi keho avonaisia haavoja täynnä? Fyysistä kirvelyä ja kipua. Tämä on verrannollista mielen kipuun.
Miehet ovat joskus ihan helvetin yksinkertaisia, koska kaikki ei näy päällepäin, pitää vähän lukea toista ihmistä.
Jos kunnioittaa toista, jaksaa odottaa, että toinen ihminen on parantunut ja voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että mt-ongelmainen ihminen on sairas? Kuin kävelevä avonainen haava.
Panisitko, jos sinulla olisi keho avonaisia haavoja täynnä? Fyysistä kirvelyä ja kipua. Tämä on verrannollista mielen kipuun.Miehet ovat joskus ihan helvetin yksinkertaisia, koska kaikki ei näy päällepäin, pitää vähän lukea toista ihmistä.
Jos kunnioittaa toista, jaksaa odottaa, että toinen ihminen on parantunut ja voi hyvin.
Läheisyys ja seksihän ovat positiivisia asioita, joita ihminen suorastaan tarvitsee. Ne ovat parasta lääkettä mielen kipuun.
Ei välttämättä mikään ihmeellinen. Tahtoo naisen lämpöä ja läsnäoloa. On niillä ei omgelmaisillakin ongelmansa, kuten alituinen pakkomielle muutokseen vain muutoksen vuoksi.
Nykysin suuri osa on tai on jossain vaiheessa ollut mielenterveysongelmainen. Jos ei halua olla sinkku, niin kannattaa valita toisenlaiset kriteerit.
Itsellänikin on ollut mielenterveysongelmia. Niitä on myös lääkäreillä, opettajilla, ihan kellä vaan. Se ei tee ihmisestä kelvotonta.
Hallittavuus ja helppo seksin saanti.
Vierailija kirjoitti:
Hallittavuus ja helppo seksin saanti.
En ymmärrä mitä tällä hallittavuudella tarkoitetaan mt-ongelmista puhuttaessa, voisiko joku selittää? Eivät ainakaan kaikki minun tuntemani "hullut" ole mitään helposti hallittavia, vaan saattavat olla jopa hankalia ja itsetuhoisen impulsiivisia, eli hakea pakonomaisesti tyydytystä milloin mistäkin. Perus masentuneet kynnysmatot ovat tietenkin asia erikseen.
Joissakin miehissä ainakin sellainen epätasapainoinen käytös herättää suojelunhalua. Mies saa kokea itsensä vahvaksi ja tarpeelliseksi.
Nuorena olin masentunut. Tapasin itseäni kymmenen vuotta vanhemman miehen, joka hurmasi minut kokemuksellaan.
Minua vietiin kuin pässiä narussa. Seksisuhteemme jatkui monta vuotta. Minä olin korviani myöten rakastunut, mies leikki minun kanssani.
Minulla oli paha olla suhteessa, mutta tavallaan tiesin pelin hengen. Mies varmasti näki minun päältäni, että minulla ei ollut henkisesti kaikki asiat hyvin. Silti jatkoimme, hän jatkoi. Mielestäni hänen olisi pitänyt laittaa stoppi, hän oli vanhempi. Koskaan en kertonut hänelle ongelmistani.
Tämä suhde ja kaikki muut paineet saivat minut ottamaan yliannostuksen lääkkeitä, päädyin sairaalaan.
En syytä suoranaisesti ketään, mutta ei tämä mies ihan syytön asiaan ollut.
Tämä on esimerkki siitä, mitä haavoittuva nuori ihminen on, ja miten helposti manipuloitavissa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena olin masentunut. Tapasin itseäni kymmenen vuotta vanhemman miehen, joka hurmasi minut kokemuksellaan.
Minua vietiin kuin pässiä narussa. Seksisuhteemme jatkui monta vuotta. Minä olin korviani myöten rakastunut, mies leikki minun kanssani.
Minulla oli paha olla suhteessa, mutta tavallaan tiesin pelin hengen. Mies varmasti näki minun päältäni, että minulla ei ollut henkisesti kaikki asiat hyvin. Silti jatkoimme, hän jatkoi. Mielestäni hänen olisi pitänyt laittaa stoppi, hän oli vanhempi. Koskaan en kertonut hänelle ongelmistani.
Tämä suhde ja kaikki muut paineet saivat minut ottamaan yliannostuksen lääkkeitä, päädyin sairaalaan.
Tämä on esimerkki siitä, mitä haavoittuva nuori ihminen on, ja miten helposti manipuloitavissa.
Osaatko sanoa miksi annoit manipuloida itseäsi? Olitko täysi-ikäinen, tiesit kuitenkin pelin hengen? Et voi syyttää toista siitä, että halusit elää jossain rakkausfantasiassa ja hän halusi sinulta vain seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on esimerkki siitä, mitä haavoittuva nuori ihminen on, ja miten helposti manipuloitavissa.Osaatko sanoa miksi annoit manipuloida itseäsi? Olitko täysi-ikäinen, tiesit kuitenkin pelin hengen? Et voi syyttää toista siitä, että halusit elää jossain rakkausfantasiassa ja hän halusi sinulta vain seksiä.
Olin täysi-ikäinen, mutta olin nuori. Tiesin, että meillä oli seksisuhde, mutta olin tosi rakastunut ja elättelin haaveita suhteesta.
Mies tiesi tämän, silti hän leikki tunteillani.
Nuorena seksuaalisuus on haurasta, ja täytyy olla aika tyhmä, jos ei näe miten se vaikuttaa muihin ihmisiin.
Muista ihmisistä on vastuu myös, ei voi miten vain käyttää muita hyväksi.
Kyllä katsoisin aika pitkään itseäni peilistä, jos joku päätyisi sairaalaan siksi, mitä ole tehnyt.
Edes osittain.
Vaikka laki ei kiellä, on olemassa moraalisia rajoja.
Miehille ei tunnu olevan juurikaan väliä onko nainen esim mielisairas tai työtön jos tavoitteena on käyttää hyväksi. Itse usein ihmettelen että miten joku vähän yksinkertaisen ja ei niin pärjäävän oloinen vetääkin miehiä puoleensa kuin magneetti.. 🤔
Ainakin minä tulin hyväksikäytetyksi jo alle 15-vuotiaana. Mies käytti hyväksi ongelmiani mielenterveyden kanssa ja kehitti pitkäaikaisen seurustelunomaisen suhteen. Joskin myöhemmin joutui ottamaan siitä kovan vastuun. Sen jälkeen en ole uskaltanut ketään päästää niin lähelle, vaikka usea on yrittänyt. Minäkään en ymmärrä miksi, kun maailma on kuitenkin täynnä niitäkin naisia jotka ovat täysin terveitä. Mutta uskon, että jotkut eivät välitä, kunhan asenne elämääsi on positiivinen ja hallitset sairauttasi.