Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISTEN TIISTAI**

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysäistä täältäkin vielä, että kun mulla on se laskettu aika 9.10. niin miten se äitiysloma alkaa. kun se kuulemma on 30 arkipäivää ennen viimeistään jäätävä pois töistä, niin onko se sitten viisi viikkoa ennen vai neljä viikkoa ennen???? Haluan kuitenkin olla mahdollisimman pitkälle töissä, että saa sitten olla mahdollisimman pitkään ensi kesänä vauvelin kanssa kotona! Mut mites se menee??

Näin, mutta töihin on nyt mentävä!

terveisin Alisa + vaavi 21+1

Vierailija
2/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin sitten ensimmaiseksi, olen taalla nimittain ihan tapinoissa. Saatiin asken sellainen puhelinsoitto, etta huh huh. Luulin ensin ihan vitsiksi, mutta olikin ihan muuta=)

Oltiiin helmikuun alussa shoppailemassa yhdessa uudessa ostoskekuksessa ja ihan huvikseen taytimme sellaiset arvontalaput, joissa voittoina mm. Hawaiin matkoja, Carneval Cruise risteilyja Meksikoon, Mersun uusi maasturi, jne... Olin jo unohtanut koko jutun, tuleehan noita lappuja tayteltya ja suomessa joskus lotottuakin, muttei niista koskaan mitaan voita. No nyt kuitenkin me olemme sitten voittaneet siella, eivat suostuneet vaan kertomaan viela minka palkinnon. Torstaina menemme sitten hakemaan voittomme eli hirvean jannat paivat tulossa. Torstaina on se ultra, mutta nyt kylla jannittaa ihan yhta paljon se voittokin. Pitakaahan hyvat tyttoset peukkuja ja varpaita pystyssa, etta saamme sen maasturin!!! Miehella on uusi bemari alla ja minulle on tarkoitus ostaa auto syksylla. Molemmat on tarkoitus tuoda sitten mukanamme suomeen. Toyotan uutta RAV 4 ollaan minulle mietitty, joten kyllahan se mersukin kelpaisi;-) Mutta ihanaa olisi voittaa vaikka luksus risteily, Hawaiin matkan kun ehdimme juuri varata heinakuuksi. Ja mielettoman ihanaa voittaa

ylipaataan mitaan, minulla kun onarmottoman huono arpaonni ollut aina.

Napaan ei kuulu kummempia, pari paivaa viela siis ultraan. Melkoista elamaa vaavi tuolla vatsassa pitaa, varsinkin iltaisin. Vatsa oikein pomppii ja mieskin tuntee jo potkut. Joku valitteli jatkuvaa nalkaansa (en nyt muista kuka), minulla tuntuu olevan painvastoin. On kylla niin kamalan kuumaakin, mutta ruoka ei oikein meinaa maistua. Ja vatsa tulee heti tayteen ja narastelee. On tuo paino noussut sen 3 kiloa, mutta olin kylla aika kuikelo ennen raskautta joten kai saisi alkaa tulemaan jo hieman lisaakin painoa. Voinnit muuten hyvat =)

Hyvaa tiistaita kaikille ja muistakaa peukutella!!!

Millian 19+3 (taisin viimeksi kirjoittaessani jo lisata viikon liikaa, mutta tama lie oikein...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä täälläkin taas edessä... onneksi työt siis kotona tehtävää etätyötä. Mutta tosi iso urakka pitäisi tänään saada tehdyksi. Vähän alkaa paukut olla vähissä, kun pitäisi ensin hoitaa 8h esikoista ja sen jälkeen siirtyä tekemään töitä noin 6h. Tahtoo aina lipsahtaa niin että yöunista maksaa kun ei jaksa heti siirtyä kotiäitimoodista työmoodiin :(

MILLIANILLE onnittelut voitosta! :) Toivottavasti voitto on mojova eikä sitten mikään kahvinkeitin :)

).( - Nyt alkaa maha olla kasvussa selvästi. En oo omia housuja pariin päivään koittanut (no joo olikohan lauantaina viimeksi kun olivat jalassa...) mutta alkaa tuntua että nyt paisuu. No jo saakin paisua!

LIITOSKIVUT on parin päivän aikana yltyneet inhottavan koviksi. Toivottavasti on ohimenevää :/ Yöllä oli kyljen kääntäminen sängyssäkin jo suunnittelujen takana. Viime raskaudessa muistan kipujen laantuneen kun vaan sitkeästi kävelin ja tein, vaikka sattui. Ajattelin, että pahemmaksi ne menee jos jään kuuntelemaan ja vartomaan kipuja ja taisin osua oikeaan.

Eilinen päivä UUDELLA RUOKAVALIOLLA meni hyvin ja tulin ravituksi :) Tosi monipuolisesti tuleekin syötyä kun on joku ulkoinen ohje mitä noudattaa, itse ei jotenkin osaa ajatella samalla tavalla vaikka oonkin jonkun verran ravinto-oppiin perehtynyt laihduttaessani pari vuotta sitten 35 kg (!!). Taitaa tämä esikoinen + työaikataulu viedä energiaa sen verran ettei sitä enää oma-aloitteisesti riitä ruokavalion vahtimiseen.

Mitään sokeriongelmia ei siis ole ollut vaikka tälle raskausdiabeetikon ruokavaliolle aloinkin, ei nyt eikä edellisessä raskaudessa. Mutta ajattelin että tämä olisi terveellinen ja monipuolinen ruokavalio, joka " laihduttaa" tai pitää siis kuosissa. Ja varmasti sopii raskaana olevalle.

Nyt taidan ruveta tekemään töitä ja sitten hetken päästä kotitöitä. Mies pinosi tohon pöydälle ison kasan viikkaamatonta pyykkiä illalla eikä sitten tehnyt sille mitään :(

Hyvää tiistaita kuitenkin kaikille! Älkää unohtako tänään tulevaa Huippumalli haussa -finaalia, mä ainakin oon ihan jo täpinöissä :)

Coe rv 19+2

Vierailija
4/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisa: Sinun äitiyslomasi alkaa 4.9.2006, jos aloitat sen normaalisti 30 arkipvää ennen laskettua. Kelan sivuilla on laskuri, jolla sen pystyy helposti laskemaan.

Millianille isot onnittelut arpajaisvoitosta!! Tuommonen autopalkinto kelpais kyllä meillekin ;)

(.) Ihanaa, kun liikkeet on voimistuneet. Nyt ei enää tarvi kuulostella niitä, vaan huomaa kyllä työn touhussakin, jos vauva alkaa liikkua.

Jännä juttu muuten, kun aiemmissa raskaukissa olen koko raskauden ajan himoinnut joko suolaista (poika) tai makeaa (tytöt) niin nyt alkuraskauden mässytin karkkia, suklaata tms ja nyt viime aikoina onkin haluttanut kaikkea suolaista, kuten pitsaa (aah, kuola valuu kun ajatteleekin ;) tai juustonaksuja (joista en edes normaalisti kauheesti tykkää) Mies sanoiki, että jos sieltä tulee kaksneuvonen :D No, toivottavasti ei kuitenkaan.

Muuta: Kävimme eilen anoppilassa ja sain sieltä mukaani listan, jossa on aakkosjärjestyksessä kaikki kalenterissa olevat etunimet. Mies lupasi, että sunnuntai-iltana aletaan päättämään sitä nimeä :) Tiedän, että on aikasta, mutta meillä pyydetään sairaalan lomakkeeseen hätäkastenimi ja toisaalta, haluan että se ois mahd. äkkiä päätetty ja lukkoon lyöty, ettei enää tarvis sitä pohtia. Meillä kun on satavarmasti tiedossa melkonen kädenvääntö asiasta. On niin erilainen nimimaku.

Samalla muuten anoppi sanoi, että toivos saavansa loppuvuodesta kaks poika-lastenlasta. Hänen toisenki pojan perheeseen odotetaan vauvaa, syntynee joulukuussa. Ennestään anopilla on 1 poika ja 3 tyttöä lastenlapsina ja toivoo kuulemma, että tasottus. No, mulle sama mitä sieltä tulee, ja jo odottelinki että hän tulee jonku sukupuolitoiveen sanomaan, niinkuin aina ennenkin ;)

Me saatiin eilen lasten kans laitettua pihaa paljon siistimmäksi ja huomenna aattelin hakea jotain kukkia (luultavasti orvokkeja) tuohon kuistille. Muutenki olin eilen ahkerana ja mies kehui kovasti. Lämmitti kyllä mieltä :)

Joku (RD ei muista kuka) eilen kirjoitteli perhepäivähoitajasta kotona. Ei olla mietitty vielä sinne asti, mutta tiedän yhden aivan ihanan perhepäivähoitajan, jolla 2 vanhinta oli kerran kuukauden hoidossa ja olisi ihana saada hälle lapset taas hoitoon. Lapset tykkäs siitä hulluna ja minustakin oli mahtava tyyppi! Mutta, sinne siis aikaa joten en vielä jaksa aatella niin kauas :)

Terhakkaa Tiistaita kaikille!

Mianni 19+3

Vierailija
5/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana auringonpaiste ulkona!!

Ensiksi onnittelut Millianillle!! Pidän peukut pystyssä suuren voiton puolesta. Tuu sitten ilmoittamaan heti miten kävi :)

Omaan masuun kuuluu hyvää. Vauva liikuskelee paljon. Varsinkin silloin aloittaa mylläämään, kun menen makoilemaan. Tuntuu vaan aika isolta toi maha. Voi kyllä johtua siitäkin kun on ihan tossa edessä eikä ole levinnyt sivuillepäin ollenkaan.

Yöllä taas heräilin muutaman kerran vessaan. Olen myös saanut inhottavan yöriesan itselleni. Hikoilen ihan törkeästi ja vettä menee sitä mukaa öisin paljon!!! Onko muilla jo yö hikoilua ja veden suurkulutusta havaittavissa? Oletan että tästä on suunta vain pahempaan päin...

Meillä huomenna esikoisen neljävuotis synttärit. Aamupäivällä on lastenkutsut (ensimmäiset sellaiset!!!) ja iltapäivällä tulee sitten sukulaisia. Pitäisi aloittaa siivoamaan ja leipomaan. No siinähän se päivä mukavasti hurahtaakin. Pitäisi tytön vielä tänään tansiin ehtia ja vikat kauppa ostokset tehdä. Joten täällä mennään pää kolmantena jalkana. Onneksi on hyvä ja energinen olo!!!

Oikeen ihanaista tiistaita kaikille masun kasvattajille!!

Mamseli rv 20+2

Vierailija
6/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut arpajaisvoitosta! Mulle jos tulis tuollainen puhelu niin en varmaan uskois vaan luulisin et mua yritetään vaan huijata ;)

Eilen illalla mies tunsi ekan kerran liikkeet kädelle :)

Aika hentoisia liikkeet vielä ollut, tai sitten niitä ei vaan päivän mittaan ehdi kuuntelemaan..Illalla sitten sängyssä mynkyää, ihanaa!

Hiustenvärjäämisestä:

Pitäis parturiaika varata, mutta jostain luin että hiusvärit ei tarttuis nyt niin hyvin. Onko totta?

Kun ei hennois maksaa maltaita värjäyksestä jos se ei sitten pysykään...

Mukavaa tiistaipäivää!

Camelot 19+5

7/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea MilliaN! Vitsi ku sais iteki joskus tollasen puhelun ;) No, toivossa on hyvä elää.

Harmaa on päivä ja tekis hirveesti mieli ulos ja ostamaan kukkia muttaku tuo tyttö on vielä kuumeessa. Aamulla oli ihan tulinen taas kun herätti puoli 6 itkullaan. Illalla oli melkein 39 kuumetta, joten en sitte viittiny aamulla alkaa mittaileen kun tod. näk. se on samois lukemis. Kuinkas monta päivää tuollasella alle vuosikkaalla saa antaa kuumeen olla ilman että mennään lääkäriin? Oliko se 3 vai 5 pvä? 5 kuulostaa kyllä aika hurjalta..

Masussa oli eilen illalla paljon liikettä :) Ihanaa! Päälle ei vielä tunnu, mutta eiköhän se tässä jonni ajan päästä. Ois jo ihanaa kun mieski tuntis liikkeet.

Heräsin muuten aamulla siihen että itkin :) Näin jotai inhottavaa unta...mies käski mun mennä keskustelemaan äitinsä kanssa mun ongelmista, mm. lihavuudesta? (ei se nyt mikää ongelma ole oikeesti ;) ) Oli kuulemma itse omista ongelmistaan jo keskustellu. Ukko jätti mut saunaan itkemään- siihen sitte heräsin. Huhhuh..on ne unet kyllä melkosia. Onneks vaa unta.

Pittääpä käydä laskemassa että millonka minulla se äitiysloma alkaa..tietää millon tulot taas laskee...kääk! Onneksi sinne on vielä aikaa.

Mukavaa päivää kaikille. Pitää tässä kuulostella jos sais ittestänsä niin paljon irti että sais talon siivottua...päikkäreiden jälkee ;)

Jääsydän ja Urpo 18!

Vierailija
8/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millianille onnittelut voitosta!

hih..kyllä kelpaisi itsellekin;)

jääsydän: täällä pähkäillään samaa tuon kuumeen kanssa..

pojalla nyt siis kuumetta kolme päivää..neljäs menossa..enkä muista missä vaiheessa pitää lääkärille soitella, kun ei oikeastaan ennen ole edes tautien yhteydessä kuumeillut.. olen kyllä suppoja antanut joten eipä se kuume kokoajan ole ollut päällä mutta ilman lääkkeitä luultavasti olisi..

toivottavasti pian parannutaan siellä ja täällä:)

masuun ei kummempia..potkuja edelleen silloitällöin ja muksintaa..

alkaa jo painaa tuo massu sen verran selkään, tais iis kohtu..että jalat puutuu inhottavasti ja menee kipeiksi..varmaan johonkin hermoon puristaa..

kramppeja öisin edelleen, inhottavaa!

tuosta äippäloman aloituksesta, siihenhän siis lasketaan lauantait mukaan, pyhäpäiviä ei, mutta eipä niitä tuolle ajalle taida yhtään osuakkaan, siis ennen lokakuuta..

itsellä oisi tarkoitus aloittaa äippäloma varhennettuna sen 50 pv ennen la.ta..kun tällä hetkellä raha tilanne on sen verran heikko kun olen hoitovapaalla että lisätulot tervetulleita, luultavasti ensikesänä kun äippis loppuu on kuitenkin miehellä uusi työ ja parempi palkka niin pärjätään minun pienemmillä tuloilla...no juu saa nyt nähdä sitten ,mutta ihan kohtahan tuosta ä-lomalle jäämisestä täytyy jo ilmoittaa..aika menee nopsaan!

nyt touhuilemaan..

aurinkoista päivää tytöt ja massut!

fiikuna ja mytty20+6

Vierailija
9/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitte eilen illalla enää jaksanut koneelle raskaan shoppailupäivän jälkeen, kun olin kotona vasta klo 18...eli sellanen 9 tunnin reissu siitä sitte tuli =) Mutta KIVAA oli ja kaikenlaista tarttui matkaan. Käytiin ensin Vauvatalo Johannassa, josta ostin hoitopöydän päällisen..sellasen pehmusteen missä on ampparin kuvia. OZ olikin sitten aivan _mahtava_ paikka!!!! Jestas sitä vaatemäärää...me oltiin ku pikkumuksut karkkikaupassa siellä=) Ostin 2 bodya ja SITTERIN...sellasen ABC-designin turkoosi-sinisen sitterin lelukaarella. Se väri oli _niin_silmiinpistävä, etten voinut jättää sitä sinne. On nyt sitte sellanenkin valmiina vauvalle=) Sieltä löysin myös varteenotettavan vaihtoehdon kaukaloksi...PegPregon LIMENvihreä kaukalo jalustalla=) Siinä se kangas oli kokonaan ihanan vihreä ja luki mustalla PEG PREGO ja supistaja oli myöskin musta ja vyöt harmaat. TOSI ihana. Niitä oli myös vaaleanpunaisia, mutta se nyt ei oikein meille käy =) Hintaa 169¿. Siinä se jalusta oli erilainen ku esim. Gracon autobabyssa eli ei tuu mitään " tankoa" auton lattiaa vasten vaan se jalusta tulee vaan ihan penkille ja kiinnitetään vöillä ja siihen sitten kaukalo *naps*kiinni. Hyvä ettei lähteny samantien mun mukaani.

BRION vaunuja miettiville niin tuolla on hinnat kohdillaan!!!! On Brion oma liike ja myyjä sanoikin, ettei kyllä pitäisi mistään saada halvemmalla. Kaveri on ostamassa Brio Kombeja ja hinta oli SATA euroa vähemmän kuin Vauvatalo Johannassa ja sisälsi vielä hoitolaukunkin, joka Johannassa ois maksanut 59¿!!! Harmi, kun ne eivät meitin autoon mahdu nuo Briot.

Niin kokeiltiin sitten niitä Emmaljnugan Ceroxeja pehmeällä kantokopalla meitin autoon ja mahtuivat just ja just *huokaus* Ei jäänyt kyllä yhtään ylimäärästä tilaa, mutta pääasia, että mahtuivat!! Menivät silleen pitkittäin sinne ja sivuilla on sitte tilaa vielä muulle romulle.

Noista molemmista liikkeistä kyseltiin toimitusta ja säilytystä niin kun tilaa vaunut, maksaa varausmaksun (OZissa se oli 10%) ja he säilyttävät niitä sitten niin kauan kunnes haluaa ne hakea ja sitte maksaa loput! Ihan hieno käytäntö, vaikka kyllä mä haluun ne vaunut heti kotio =D Saa sitte lykkäillä tyhjiä vaunuja täälä*hih*

Emmaljungissa on muuten tosi nätti hoitolaukku (noin 50¿) Niin ja koko paketille tulisi hintaa siellä Vauvatalo Johannassa 695¿(ratasosa+kantokassi+ hyönteissuoja ja sadesuoja)+ sitte se hoitolaukku eli kyl se sinne 750¿uroon menee...

Mä käyn tänään vielä kyselemässä täältä paikallisesta liikkeestä viimeistä hintaa tuollaiselle vastaavanlaiselle paketille niin on mihin verrata!

Hartanin vaunuja tuo myyjä mulle myöskin esitteli ja ne menisivät vielä pienempään tilaan kuin nuo Emmaljungat, mutta kuosit eivät miellyttäneet ja hintakin oli 100¿ kalliimpi.

Sänkyjä ja hoitopöytiä sun muita katteltiin kans ja tulin kyllä siihen tulokseen, että meinaan itte tehdä pinnasänkyyn verhon+suojat+lakanat sun muut..JESSUS ne on KALLIITA!!!! Ku pelkkä verho voi maksaa 50¿!!!! Eikä oo kauheesti vaadittu neuloa tankokuja ja ne muut saumat =) Mutta aivan järkyttävän ihania kankaita niissä näkyi....*voih*

No mitäs muuta mä sitte ostin....No Siellä OZissa on myöskin mammavaateliike ja sieltä meille kummallekin tarttui matkaan FARKUT =) Sellaset missä on se masun päälle tuleva resori =) Olivat meinaan sikahalvat verrattuna kaikkiin muihin vaatteisiin siellä!!! Nuo maksoivat 26.95¿ ja ovat tosi ihanan malliset, tummaa farkkua!! Hyvä ostos, ehdottomasti!

H&M:ltä löysin itelleni yhden mustan pitkähihasen mammapaidan sekä ihanat turkoosit lökäpöksyt, jotka maksoi huimat 7.5¿=D Olivat puoleen hintaan! Jos oisin tienny miten hyvät on jalassa niin oisin samantien ostanu kyllä kahdetkin. Kotona tykkään kulkea tollasissa lökäreissä, jotka ei kiristä mistään.

Ja pitihän sieltä nyt vauvallekin jotain ostaa.....2 unipukua ostin sekä ruskeat samettihaalarit. Sanoin kaverille siinä kassalla, että voi kun olis PIAN jotain mitä niihin vaatteisiin laittaa=) Kyllä mä nyt ostan noita vaatteita pojalle enkä mitään Unisex vaatteita. Luotan siihen, että masuasukki on poika =)

OZista saatiin muuten 4 tuttia kaupan päälle. Sinne pitää mennä miehen kanssa kyllä uudestaan. Ja tietty ainakin sitte, jos sen kaukalon sieltä ostaa...Harmi, kun siellä ei ollu Emmaljungan edustusta...Siel oli Brio, Carena, ABC design...ja sitte oli sellasii merkkei mitä en ollu ikinä kuullutkaan...oisko Quinny ja jotain muita.

No se siitä shoppailureissusta=) Masu oli koko eilisen päivän taas ihan kumma ja vihloi perslävestä (tsori kaunis kielenkäyttö) TOSI inhottavasti=/ Myös nivusia poltteli ja vihloi.....Vaavi liikuskeli siellä aina silloin tällöin ja se piristi mieltä kummasti =D

[b]HUOM!!!![/b]Te joilla on ollut kivuliaita suppareita niin missä se kipu tuntuu, kohdussako ainoastaan vai???![/b]

Illalla poika muljaili taas siihen malliin, että tuntui kun tulisi ulos kokonaan tuosta navan alta =) Ja nimenomaan tuntui miten siellä tehtiin kuperkeikkaa eikä vaan potkittu. Ja kun käskin isännän laittaa käden masun päälle niin ei MITÄÄN! Se on kyllä niin kumma juttu=) Ja taas kun hän lähti niin poju alkoi mylläämään...*hih* Äitin poika ihan selvästi!

Joku kyseli sykkeistä niin meillä on kerran kerrottu mikä on vauvan syke ja se oli silloin 140 ja poika siis tulossa. En tiiä miksi se terkkari kyllä silloin sanoi, että kovin " naismainen" on syke...hmmmm.....Sanoi varmaan mun mieliks, kun juteltiin just siitä mun tyttöolostani =)

Täällä sataa taivaan täydeltä.....FU*K!!!!! Ei tuu mun kukkien laittamisesta tätä menoa kyllä yhtikäs mitään, perhanan perhana! Isännän tarvis töitten jälkeen viiä prätkäkin huoltoon ja on tosi kiva ajella kaatosateessa, matkaa on kuiteskin se 12 km.

Mä eilen laskeskelin tulevaa äippärahaani ja huh huh miten senkin kans tulee pärjäilemään =/ Tulot putoo varmasti puolella nykyiseen nähden*nyyh* Mutta kyl me pärjätään, ei siinä hätiä!

Alisa: Mä aloitan äippälomani 50 vrk ennen LA:ta eli 4.8 ja mun LA on 1.10. Mä taas haluun jäädä mahdollisimman aikasin pois töistä. Ja kun meinaan todellakin jäädä sitte äippäloman jälkeen kotio pikkuisen kanssa, töihin ei ole mikään kiire =)

Joo no mä taidan tästä alkaa lopettelemaan!!!

Oikein ihanaa päivää kaikille, toivottavast ees jossain paistaa aurinko?!

Haliterkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 22+2

Vierailija
10/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnittelenpa minäkin arpajaisvoitosta Milliania! Luulis että ihan hyvä palkinto on.. :)

Voi videlis, kävin äsken hammaslääkärissä ja puuduttivat (onneks, mun kipukynnys menee jossain lattian rajassa) ja nyt on kyllä niiiin ärsyttävä suu ja leuka ja poski ja kieli jne... Eipä pitäis valittaa kun ei kerta sattunu. ;) Mitenhän ruokailu onnistuu on nimittäin ihan sairas nälkäkin jo! Ja sit tietty rupes huolettaa et olihan se puudutuksen ottaminen nyt varmasti järkevää masun kannalta? Mut et kaipa se lääkäri ties mitä teki. Olis pitäny yks yläviisuri ottaa pois mut se jätettiin syksyks(/talveks..) ku ei mitenkää vaivaa ja vissii raskauden aikana niit ei poistella. Juu, mut yritin neuvolaankin vielä soitella ja varmistaa sitä puudutus-juttua, mut ei vastannu ainakaan vielä.

Juu, viikko sitte olin tääl viimeeks ja viime ke oli nla. Rauta on vissii purru ku hemo oli noussu 122:een, tosin väsyttää edelleen et mitä sekin sit lie. Verenpaine taas vähän alhaalla mut semmost se nyt sit on. Otti ekan " mittanauhamitan" , onks se nyt sit se sf-mitta......?? No se kohdunpohjankorkeus kuitenki ja se oli 20. Et eka mitta vasta mut neljän kilon käyrälle mentiin... No, mä kyllä jotenki odotanki et iso vaavi tulee ku ollaa toisen siskon kanssa aika samanvartaloisia ja hänen lapset on ollu 4,5 ja 4,7 kiloa... Ja sydänäänet kuulu taas ihanasti. :)

Liikkeet tosiaan on voimistunu. :) Eilen illalla oli vissii disko tai muu jytäjumppa masus ku kaveri sätki kun mikäkin! :D Tänää meen siskolle kattelee vauva -vaatteita, et mitä otetaa jne. Äsken äitin kans käytii nopeesti kaupungilla ni vähän piti hypläillä pienii vaatteita. :)

Huh, mut kohta mä pyörryn, pakko vissiin lähtä kokeilee pysyiskö keitto suussa vai valuuko poskea pitkin rinnuksille.. ;)

Pupu ja masukki 21+4

Vierailija
11/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti kysyä taas tämmönen " tyhymä kysymys" ku ei oo tietoo itellä, elikkä millon se selällään nyúkkuminen olis hyvä lopettaa? Ku siis vaik aiemmin en ii oikein selällään nukkunu niin nyt se maistuis mut sit rupeen miettimään että saikos sitä sitrtenkään ja käännyn kyljelleen... Että siis tunteeko sen sitte ku ei enää pitäis vai mitenkä...? *tyhmä on* :)

Oon muuten huomannu (ku joku tuolla nukkumisesta puhui) et yö menee kääntyillessä jo... Hikoilua ei vielä pahemmin mut janottaa kyllä...

Mut nyt syööömäääään... ;)

Sama

Vierailija
12/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks ny ku tää vie hirmusti tilaa täällä, mut aattelin laittaa ku oli niin kiva.. :) Ja keitto pysy suussa.. ;)

Ennen kuin minusta tuli äiti, tein ja söin lämpimiä aterioita. Minulla oli tahriintumattomat vaatteet. Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Ennen kuin minusta tuli äiti, nukuin niin myöhään, kuin halusin enkä

kantanut huolta siitä, kuinka myöhään menin nukkumaan. Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti, siivosin kotini joka päivä. En koskaan

kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.

Ennen kuin minusta tuli äiti, en tullut ajatelleeksi olivatko minun

huonekasvini myrkyllisiä vai eivät. En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti, minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu,

kakattu, syljetty, pissitty, tai minua oltu pureskeltu naskalihampailla

eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti, minulla oli täydellinen mielenhallinta, -

ajatuksieni ja vartaloni hallinta. Nukuin koko yön. En ollut koskaan

pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit voisivat tehdä kokeita tai antaa

rokotuksia. En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt. En

ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä. En

ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti, en ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi, etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä. En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua. En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi vaikuttaa elämääni niin paljon. En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon. En koskaan tiennyt, etttä rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti, en tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on

ruumiini ulkopuolella. En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää

nälkäistä vauvaa. En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä. En tiennyt,

että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan itseni niin

tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti, en ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa. En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä iloa rakkautta sydänsärkyä ihmetystä tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.

En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon... Ennen kuin minusta tuli äiti.

Että tätä odotellessa.. Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)

Vierailija
13/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen heips,

selällään nukkumisesta, tarkkaa viikkoa en muista, mutta se oli noin 20 paikkeilla. Monet äidit eivät pysty nukkumaan selällään, kun tulee huono olo, mutta esim. itse kuulun niihin, joille ei tule huono olo. Muistan viime odotuksesta, että neuvolan tätsy piti saarnaa aiheesta, kun nukuin aika pitkään selälläni. Joten nukun kyljelläni ja puolittain mahallani. Sellaisen olen huomannut, että jos makaan selälläni, niin vauveli alkaa potkia ja olenkin miettinyt, että onkohan hänellä huono olla, kun potkii niin kipsakkaan. Tämä ei siis perustu mihinkään faktaan vaan pelkästään omiin mietintöihin. Ja edellisestä raskaudesta muistan kerran, kun olin maannut pitempään selälläni ja vauvan sykkeitä mitattiin, niin selkeästi laskivat. Eli uskon kyllä siihen, että turhaan ei kehoteta välttämään selällään makuuta.

Omaa napaa, raskaus sujuu edelleen siinä sivussa, eli ei mitään erityisiä tuntemuksia. Yllätyin, että liitoskipuja oli jo jollain. Olin ihan siinä uskossa, että ne olsiivat vasta loppuvaiheen riesa ja nyt vaan esiintyy erilaisia venymiskipuja. Eikö liitoskivut ole lantion rustoissa esiintyviä kipuja? Kivuttomia supistuksia on reippailla lenkeillä tai muun fyysisen rasituksen yhteydessä, mutta eivät haittaa menoa. Aivastuksia saa varoa, koska silloin useasti vihlaisee pahasti. Auts. Ja verenpaine on alhainen ja aiheuttaa vähän huippaamisat. Onko kellään muulla samaa ja oletteko saaneet jotain ohjetta asian tiimoilta?

Sellaista, pitää mennä.

K&T&pikku-pippuri la 16.10

Vierailija
14/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut hammaslääkärissä raskausaikana ja ainakin minulle ovat sekä hammaslääkäri sekä neuvolan täti vakuuttaneet, että voi puuduttaa. Ko. puudute vaikuttaa niin paikallisesti. Hampilääkärissä käyntiä suositellaan keskiraskaudessa käytäväksi, koska viimeisellä kolmanneksella voi olla hankalaa maata selällään vaadittua aikaa.

K

Vierailija
15/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toi selällään nukkuminen täytyy sit vissiin " lopettaa" tai mistäs sitä yöllä tietää miten päin on jos ei herää.. ;) Olkapäät vaan kipeytyy kylellään nukkumisesta. Täytyy käydä porukoilta lainaamassa (tai ilm. saan ihan omaks, hih) semmonen muotoiltu tyyny, minkä pitäis kait auttaa.

Ja hampilääkäristä, et näin mäkin oon kyl kuullu et keskiraskaudes ihan ok toi puudutus. (ja just et loppuraskaudest ei siks suositella et se on vaan epämukavaa) Rupes vaan hetkeks puuduttaa käsiäkin niin siks huolestuin. :) Mut en ees toista kertaa yrittän neuvolaa soittaa (vaik se täti kyl viimeks sanokin et ain pitää soittaa jos tulee huolia!) ku aattelin et jos se hampilääkäri ei tietäis et voiks sitä antaa niin kumma olis! ;D

Mut nyt mä annan tilaa muillekkin ja lähden takavasemmalle!

Moooi! :)

Vierailija
16/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ne on sitte varattu, vaunut meinaan :) Ja Emmaljungan Cerox Combi pehmeällä kantokassilla värinä Soft-Lime eli musta-Lime. Lisäksi otin jalkapeitteen ja hoitolaukun. Koko paketin hinta oli 670¿. Ei paha, eilisessä liikkeessä satasen enemmän!!! Tosiaan ne on jo meitä varten siellä varastossa, saa hakea kun haluaa. Maksoin varausmaksun :) Lisäksi mukaan tarttui pinnasängyn verhotanko.

Ja neuvolassakin tuli vierailtua...Menin hakemaan niitä perhevalmennusaikoja ja samalla pyysin lähetteen pissakokeeseen, kun on ollut sellasta outoa tuntemusta alamasussa. Parempi käydä vilkasemassa varmuutten varalta :) Siinä niitä näitä sitten terkkarin kanssa jutskattiin muutenkin. On se kyllä niin ihana ihminen!

Selällään nukkumisesta. APUA!!!! Siis onko tosiaaankin noin, etten enää saisi juurikaan maata selälläni???!!!! Ou Fuck! Siis miten mä ymmärsin, että se ois kiellettyä vasta siellä ihan loppuraskaudessa?! Mä olen nukkunut koko raskausajan joko selälläni taikka kyljelläni. Ja selälläni olen aina kuulostellut vaavin liikkeitä, kun tuntuvat silloin kaikista parhaiten. En oikein jaksa uskoa, että hänellä olisi siinä kohtaa huonot oltavat, jos liikkuu paljon...?!

Juu mutta ei täs nyt tämän kummempia tällä erää!

Palaillaan taas!!

Terkuin: Je_Ni edelleen 22+2 ja Pikku-Isäntä jumppailee masussa:)

Vierailija
17/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahdoton, kirjoittelin äsken pitkät pötkyt ja sitten se kaikki katosi jonnekkin, kun yritin lähettää sitä!!!! Uusi yritys...

Millian:nille oikein paljon onnea arpajaisvoitosta, toivotaan oikein ISOA palkintoa!!!

Camelotille hiusten värjäyksestä, niin olen aina värjäyttänyt ja on tuntunut värit pysyvän päässä entiseen malliin! En ole kuullutkaan, että väri ei kestäisi. Joskus oli puhetta, että permanentti ei pysyisi, mutta kampaajani mielestä sekin on uusilla aineilla turha pelko.

Jenin vauvahankintoja oli ihana lueskella. Kurjaa kun itsellä on jo kaikki valmiina. Ostan sukulaiselta parivuotta vanhat vaunut tälle tulokkaalle, niin saanhan jotain uutta sentään minäkin. Ja loppuajasta en varmaan pysty itseäni enää pitämään pois vauvanvaate osastoilta, joten uutta vaatettakin varmaan kertyy! =)

Masussa alkanut minullakin mylläys vaihe ja liikkeitä tuntuu tosi usein, mikä onkin ihanaa. Supistukset vetävät masun kovaksi päivittäin. Maha myös kasvanut hurjasti, niin että kaikki jo huomauttelevat asiasta! Paino myös noussut kamalasti...

Siitäpä pääsinkin taas asiaan ja täytynee lähteä ruoanlaittoon ja sitten keskimmäistä viemään harrastuksen pariin.

Nukkumisesta vielä, mulla kylkiasento ainut mahdollinen, mahallaan ei voi olla ja selälleen kun pyörähtää, niin jääpi joku hermo puristuksiin ja herätys taas.

Mukavaa tiistain jatkoa ja parempaa ilmaa loppuviikoksi!

Neljäs 19+3

Vierailija
18/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietooni ei tarvi selällään nukkumista mitenkään varoa ihan siksi, että jos siitä jotain haittaa on niin äidille tulee ensin huono olo ja vaihdat asentoa unissa tai sitten heräät! Tää nyt on taas tätä että joku haluaa varoa " varmuuden vuoksi" ja joku ei, mutta kun esikoista odotin niin oli ainakin monta mammaa jotka olivat ihan kauhuissaan jos heräsivät kesken yötä selällään. Siihen ei ainakaan ole mitään syytä!

Käsittääkseni se menee niin, että raskas kohtu voi painaa selällä nukkuessa joitakin isoja verisuonia, jolloin verenkierto istukkaan vaikeutuu ja vauvalle voi seurata hapenpuutetta. MUTTA samanaikaisesti vaikeutuu myös äidin muu verenkierto, joten siitä seuraa huonoa oloa, monia ainakin alkaa pyörryttää.

Olikos se KATSURA, jonka terkkari oli luennoinut asiasta - minulta puolestaan ei kolme eri terkkaria ole nyt kahden raskauden aikana kertaakaan edes kysynyt nukkuma-asentoa. Tuo tuntuu musta muutenkin sellaiselta jutulta, että kyllä kroppa kertoo...

Coe

Vierailija
19/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakaan ei siitä koskaan ole kysytty, eikä varoteltu neuvolan tai vastaavien taholta. Enkä oo ennen kuullut, että sitä pitäisi jo aikaisin varoa. Ennemmin se mahallaan nukkuminen kuulostaisi semmoselta?!

Ja ihan tyynesti olen nytkin selälläni nukkunut. Ainakin aiemmissa raskauksissa se on jossain vaiheessa alkanut tuntua pahalta ja sitten olen jättänyt sen. Muistan että siellä kolmenkympin maissa se on alkanut tuntua, ekassa raskaudessa olin silloin tiuhaan ultrissa ja lääkärit aina kysyi, että tuleeko huono olo jo, käänny vaan kyljelleen jos siltä tuntuu (kun pitkäään ultrasivat). Samoin neuvolassa, jos pitkään kuunneltu/kokeiltu selällään, niin ovat kysyneet, että tekeekö pahaa maata seläällään. Ja siellä tosiaan kohtu (sitten kun se on iso ja painava jo) painaa noita äidin isoja suonia, ja aiheuttaa sitten äkkiä heikotusta, jolloin kyllä tajuaa itekin vaihtaa asentoa. Ei ehkä kaikilla, kai sekin on ruumiinrakenteesta kiinni?

Tänne ei omaan napaan uutta, maha kasvaa ja vauva potkii villisti. Viikon päästä seuraavan kerran neuvolaan ja ensi viikolla myös rakenneultra. :)

Mukavaa toukokuun loppua kaikille ja hyviä vointeja!

-Jedelede 19+1

Vierailija
20/22 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Coe ja Jadelede....Näin mä kans olen aatellu, ettei se nyt voi ihan kiellettyäkään olla, koska neuvolassa ei asiaa olla esille nostettu. Mä jatkan siis ainakin selälläni nukkumista niin kauan kuin se hyvältä tuntuu, kyllä kroppa sitte kertoo mikäli pitää asentoa vaihtaa :)

Ei muuta tällä erää!

-Je_Ni-