Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BIG Brother 2019 Official

Vierailija
29.08.2019 |

No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?

Kommentit (90773)

Vierailija
14901/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Kimmo on nyt toivomassa musikaali -esitystä ja eilen heitteli Timoa kohtaan halveksuvia ooppera -kommentteja, vaikka Timo sanoi ettei käy oopperassa. 

Vierailija
14902/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krisu oli aluksi kiva, mutta nyt on alkanut ärsyttää se jatkuva kiroilu ja kaljasta puhuminen. Tällä hetkellä haluaisin Kevinin voittavan. Hänellä on niin pienet ansiotulotkin, joten raha tulee tarpeeseen. 

Mun mielestä on tyhmää ajatella voittamisen perusteita sillä, että kuka tarvitsee eniten rahaa. Voittajan pitää olla se, joka voiton ansaitsee.

Näin mäkin sen näkisin, mutta millä perustein ajattelette, että voitto ansaitaan? Siitä voi olla eri mielipiteitä. Minun silmissäni voiton "ansaitsisi" henkilö, joka on mukava, aito, ei kieroile, eli niin hyvä tyyppi että voittaa omana itsenään ilman taktista paremman esittämistä. Mutta kaikki eivät näe asukkaita samoin. Joku joka on minusta aito, voi olla toisen mielestä feikki. Ja kaikki "feikkeys" ei ole samanlaista. Minusta on ihan ok olla esim. "teatraalinen" ja runsaseleinen tai erikoisesti laittautuva, mitä moni pitää huonona feikkeytenä, kun taas itse pidän huonona feikkeytenä lähinnä sitä, että esittää moraalisesti parempaa kuin selän takana tai oikeassa elämässä on. Eli enemmän ratkaisee toiminta muita kohtaan kuin ulkoinen olemus.

Ja jos esim. Timo voittaisi niin jakaisi voitostaan ison osan hyväntekeväisyyteen, niin, että joku taas voisi ajatella hänen ansaitsevan voiton, koska se menisi monien hyväksi.

Timo sanoi kylläkin, että KOKO voittosumma menee hyväntekeväisyyteen

jos sattuu niin käymään, että voittaa.

Voiko enää laskelmoivampaa taktiikkaa olla kuin ilmoittaa voittorahojen menevän hyväntekeväisyyteen? Ei tuommoista pidä sanoa ääneen, vaikka ymmärrän että houkutus näyttäytyä muiden silmissä hyvänä ja anteliaana on suuri. Timo on kuitenkin tyypillinen kokoomuslainen. Kimmokin kutsui kermaperseeksi - mikä on helppo uskoa.

Ilmeisesti kohteetkin olivat jo selvillä ja hän oli niistä puhunut työyhteisönsä kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14903/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päivätehtävä. Hauska nähdä, miten suoriutuvat.

Jos eevis vaan lusmuilee tässäkin niin toivottavasti rankkuna on bileiden peruminen. Eiköhän alkaisi häätöääniä tulemaan sille.

Vierailija
14904/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava casting tänä vuonna, että olen nauttinut näistä erilaisista tyypeistä ja siitä, että talossa ei ole vielä alkoholipileitä nähty. Silti on ollut tapahtumia ja mielenkiintoista seurattavaa. Noi nussivat tyypit häiritsevät tätä BB:n uuden tulemisen tyyliä, toivon heidän putoavan mahdollisimman pian tai ainakin toisen heistä.

Vierailija
14905/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On välillä käynyt mielessä tällainen teoria: Onko mahdollista, että jotkut sais tosta osallistumisesta erillisen korvauksen? Ainakin yksi siellä vaikuttaa sellaiselta, jonka käytöksestä on vaikea uskoa, että edes tähtäisi voittoon, vaan tarkoitus on luoda sisältöä katsojille. Miksi joku tekisi vapaaehtoisesti niin, että "uhraa" maineensa muiden viihdykkeeksi, ilman mahdollisuutta voittaa? Puhun nyt tuosta talon pelimiehestä.

Vierailija
14906/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vip vieraat joutuvat palvelemaan henkilökuntaa. Päivätehtävä.

Tylsäää... Edes yritystä näihin tehtäviin. Tää on niin nähty nyt.

Vierailija
14907/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krisu oli aluksi kiva, mutta nyt on alkanut ärsyttää se jatkuva kiroilu ja kaljasta puhuminen. Tällä hetkellä haluaisin Kevinin voittavan. Hänellä on niin pienet ansiotulotkin, joten raha tulee tarpeeseen. 

Mun mielestä on tyhmää ajatella voittamisen perusteita sillä, että kuka tarvitsee eniten rahaa. Voittajan pitää olla se, joka voiton ansaitsee.

Näin mäkin sen näkisin, mutta millä perustein ajattelette, että voitto ansaitaan? Siitä voi olla eri mielipiteitä. Minun silmissäni voiton "ansaitsisi" henkilö, joka on mukava, aito, ei kieroile, eli niin hyvä tyyppi että voittaa omana itsenään ilman taktista paremman esittämistä. Mutta kaikki eivät näe asukkaita samoin. Joku joka on minusta aito, voi olla toisen mielestä feikki. Ja kaikki "feikkeys" ei ole samanlaista. Minusta on ihan ok olla esim. "teatraalinen" ja runsaseleinen tai erikoisesti laittautuva, mitä moni pitää huonona feikkeytenä, kun taas itse pidän huonona feikkeytenä lähinnä sitä, että esittää moraalisesti parempaa kuin selän takana tai oikeassa elämässä on. Eli enemmän ratkaisee toiminta muita kohtaan kuin ulkoinen olemus.

Ja jos esim. Timo voittaisi niin jakaisi voitostaan ison osan hyväntekeväisyyteen, niin, että joku taas voisi ajatella hänen ansaitsevan voiton, koska se menisi monien hyväksi.

Voiko enää laskelmoivampaa taktiikkaa olla kuin ilmoittaa voittorahojen menevän hyväntekeväisyyteen? Ei tuommoista pidä sanoa ääneen, vaikka ymmärrän että houkutus näyttäytyä muiden silmissä hyvänä ja anteliaana on suuri. Timo on kuitenkin tyypillinen kokoomuslainen. Kimmokin kutsui kermaperseeksi - mikä on helppo uskoa.

Asukkaat keskustelivat vähäosaisuudesta ja hyväntekeväisyydestä, jolloin kävi ilmi, että Timo on vuosikymmeniä tehnyt hyväntekeväisyyttä mm. muusikkojen ja bändien aid -konserteissa sekä tukenut Hurstia ja ollut ainakin siellä myös vapaaehtoisena. Timo sanoi, että koska itsellä kuitenkin on työpaikka ja sitä kautta mahdollisuus varmistaa oma hyvinvointinsa hän haluaa antaa mahdolliset voittorahat kokonaisuudessaan hyväntekeväisyyteen, koska niin on useammalla mahdollisuus saada hyötyä. Timo on tämän kertonut myös tuotannn haastatteluissa ennen taloon astumista. Ihan vilpittömänä eleenä pidän, Timo on vaatimaton kaveri. Ja varmasti tuo on ollut yksi taloon pääsyyn vaikuttaneista syistäkin hänen kohdallaan.

Enemmänkin laskelmointia on se että tuon kuultuaan osa muista  asukkaista on alkanut puhua lahjoittavansa osan tai puolet hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
14908/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eevis ei saa makoilla koko päivää. Musiikkia korvilleni.

Sas nähdä, luulen että makoilee kuitenkin. Ei se mitään tule tekemään.

Vierailija
14909/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eevis kertoi Jukalle ulkomaailmassa odottavan pari avoinna olevaa miesjuttua. Siinä on Jukalle loppuajaksi sirkuskoiran hommia tiedossa.

Ei oo varmaan enää tän bb:n jälkeen...

Vierailija
14910/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevis hajoo 2 tunnissa

Vierailija
14911/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet vähäosaisten auttamisen laskelmointina? Minkälaista hyväntekeväisyyttä itse olet tehnyt?

Äänestäjänä ja myös kauan hyväntekeväisyytee osallistujana näkisin ihan mielelläni voittorahojen menevän vaikka ruoka-apuun tai vähävaraisille lapsiperheille. 

Vierailija
14912/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti huvittavaa, että osa ihmisistä mieltää, että älykkyys=alemman keskiluokan sovinnainen moraalikäsitys. Siis eihän sellainen ihminen kerta kaikkiaan VOI olla älykäs, jolla on noin löyhä ja välinpitämätön suhtautuminen paitsi kanssaihmisiin niin myös seksinharjoittamiseen. Ei vaan voi. Sanoo alemman keskiluokan edustaja. No miten sen nyt ottaa. Ehkä on tyhmä, ehkä ei.

Yksi älykkyyden alalajeista on tietysti sosiaalinen älykkyys. Sosiaalisesti älykäs ihminen tajuaa ryhmädynamiikkaa, pystyy asettumaan toisen ihmisen saappaisiin ja ymmärtämään tämän motiivit toiminnalleen eli on siis hyvä ihmistuntija, huomioi ihmisten mielentiloja ja ryhmän henkeä. Tämä osa-alue taitaa Eevikseltä puuttua tai hän ei siitä yksinkertaisesti välitä. Tai ehkä molempia. Ehkä Eevis on tajunnut, että hän on huono ihmisten kanssa, ei aina pysy kärryillä, on Silta-sarja ja Saga Norenia katsottuaan päättänyt sitten vain korostaa asperger-piirteitään.

Ei häpeää, ei suihkua, mä olen vapaa. Jotkut ihailee, jotkut kammoaa tuollaista ihmistä. Aina kannattaa myös miettiä, mitä mieltä olisi tyypistä, jos hän olisikin Erkki-Lennart noilla teeseillä, muuttuisiko mikään, olisiko suhtautuminen samaa.

Vierailija
14913/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kertokaa nyt minkä ikäinen toi eevis on

täytti 30 sinä päivänä, kun BB alkoi

Vierailija
14914/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevis on surkuhupaisasti toisinpäin kirjotettuna siveE 🤔

Vierailija
14915/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kertokaa nyt minkä ikäinen toi eevis on.... luulen sitä todella vanhaksi.. jotain 60 v. voiko olla. ainakin ulkonäkö on vanhan naisen. kuluneen ja rähjähtäneen näköinen, on alko maistunut kovasti.

Kuinka vanha sä olet kun et osaa mennä bb -sivuille lukemaan asukastietoja tai googlettaa??

Vierailija
14916/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat ihmetelleet, miksi matkustajat ei valittaneet mistään. Varmaan pelkäsivät, että jos valittavat jostain, heidät leimataan nipottajiksi ja hankaliksi. He eivät halua riskeerata, että joutuvat äänestykseen. Oon itekin todellisuudessa asiakkaana sellainen, etten oikein kehtaa tai viitsi valittaa. Ellei nyt ole oikeasti niin, että tarjoillaan homeista leipää tai täysin palanutta puuroa. Muutenkin osalta taitaa unohtua, että nuo eivät ole alan ammattilaisia, vaan tuo on BB ja loppupeleissä leikkiä. Ei ole helppoa lähteä tuosta noin vaan vetämään roolia, improomaan tai tanssimaan ellei ole taustaa. Ja harva suomenkielinen käyttää ruotsia arjessaan tai edes työpaikalla, ellei asu suomenruotsalaisella paikkakunnalla, jolloin esim. aspatyösså täytyy osata lähinnä perusjutut ruotsista. Itekin oon lukenut koulussa pitkää ruotsia, mutta kyllähän se kielitaito on vuosien aikana rapistunut, kun ei käytä eikä tartte sitä. Ei tuo ny mikään työhakemus kuitenkaan ole. :D Laivallahan kaikki on oikeasti alalle koulutettuja ja kielitaitoisia.

Mut ehkä tämä tehtävä vedettiin vähän liian pitkälle, kun Krisukin vietiin aika piippuun. Olisi riittänyt ehkä kaksi päivää. Toivottavasti saa jotain isoa palkintoa tuosta, antoi ja teki kyllä kaikkensa kuunnellen vielä kärsivällisesti osan paskanjauhantaa. Mun pää ei ainakaan kestäis olla päällikkönä

.

Jos joku ei nähnyt kuin eilisen koosteen, niin saattoi jäädä liian pliisu kuva millaista hermojarepivää tilannetajutonta jankkaamista se Tarinan avautuminen oikeanlaisesta palautteen antamisesta oli. Tässä näkyy vähän täydennystä siihen (eri pätkä kuin koosteessa nähty):

https://www.bigbrother.fi/uutiset/eripuraa-bb-talossa-tarina-kyseenalai…

Jotain rajaa siihen Tarinan haukkumiseen ja Kristianin kehumiseen.

Se, mikä palstan perusteella on "hermojarepivää tilannetajutonta jankkaamista" on kyllä tuonkin klipin perusteella ihan asiallisesti annettu palaute Kristianin käskyttävästä ja itsevaltiasmaisesta pomottamisesta.

He olivat tuossa tilanteessa (siis sekä niissä, joista keskusteltiin, ETTÄ vielä tuossa pöydän ääressäkin) laivahenkilökuntaa, eikä laivahierarkiassa ole sopivaa että alainen käy opastamaan esimiestään, kuten Krisu kärisvällisesti koetti selittää.

Sen verran Krisu jousti, että kiitti keskustelusta, koska Tarinan näytti olevan täysin mahdotonta päästää siitä irti, ellei asiaa saa päätettyä jotenkin positiivisen kautta.

Tuskinpa se hierarkia laivalla on nykyään yhtään sen ihmeellisempi kuin missään muuallakaan. Krisu on katsonut vähän liikaa merirosvo-elokuvia, tuskin on itse ollut laivalla töissä kuitenkaan.

Krisu sanoi että ei millään oikealla luxusristeilijälläkään siivoojat tai keittiöhenk tule opastamaan neuvomaan ja inttämään väliin kun riseilyisäntä on risreilyvieraiden seurassa.

Mene jollekin risteilyalukselle töihin ja kokeile.

Olen ollutkin risteilyaluksella töissä ja ainakin siellä oli tosi rento meininki ja hyvä työilmapiiri. Onneksi ei sattunut Krisun kaltaista pomoa.

Krisu puhuikin luxusristeilyaluksesta, ei mistään ruotsinlaivasta. Ja kyllä se on ihan oikeessa noista laivan säännöistä ja hierarkiasta, itekin 17-vuotta merillä olleena tiedän.

Se koko tehtävä oli Viking Linen mainos eli kyllä siinä ruotsinlaivasta oli kyse.

Vierailija
14917/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eevis hajoo 2 tunnissa

Sillähän lyö nyt jo ihan tyhjää 😂 ilmeestä päätellen

Vierailija
14918/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt en näe sitä kovin pahalla tavalla laskelmoivana, jos "laskelmoimisen" lopputuloksena ei edes saa itselleen mitään vaan antaisi palkinnon pois? Onko voitosta jotain muuta hyötyä kuin raha? Kuka jaksaa nähdä vaivan pelkän kunniankaan takia?

Ikävästi laskelmoivaa olisi se, että _valehtelee_ rahojen käyttötarkoituksesta, jotta saisi ne helpommin itselleen.

Vierailija
14919/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukkaat keskustelivat vähäosaisuudesta ja hyväntekeväisyydestä, jolloin kävi ilmi, että Timo on vuosikymmeniä tehnyt hyväntekeväisyyttä mm. muusikkojen ja bändien aid -konserteissa sekä tukenut Hurstia ja ollut ainakin siellä myös vapaaehtoisena. Timo sanoi, että koska itsellä kuitenkin on työpaikka ja sitä kautta mahdollisuus varmistaa oma hyvinvointinsa hän haluaa antaa mahdolliset voittorahat kokonaisuudessaan hyväntekeväisyyteen, koska niin on useammalla mahdollisuus saada hyötyä. Timo on tämän kertonut myös tuotannn haastatteluissa ennen taloon astumista. Ihan vilpittömänä eleenä pidän, Timo on vaatimaton kaveri. Ja varmasti tuo on ollut yksi taloon pääsyyn vaikuttaneista syistäkin hänen kohdallaan.

Enemmänkin laskelmointia on se että tuon kuultuaan osa muista  asukkaista on alkanut puhua lahjoittavansa osan tai puolet hyväntekeväisyyteen.

Vaatimattomat ihmiset eivät mene bigbrotheriin esittelemään itseään ja puhumaan hyväntekeväisyydestä. Vaatimattomien ihmisten hyväntekeväisyydestä suurella yleisöllä ei ole mitään tietoa, koska he pitävät sen omana tietonaan. Mikä tässä yhtälössä nyt on vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
14920/90773 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päivätehtävä. Hauska nähdä, miten suoriutuvat.

Jos eevis vaan lusmuilee tässäkin niin toivottavasti rankkuna on bileiden peruminen. Eiköhän alkaisi häätöääniä tulemaan sille.

Rankkuna on ettei Eevis voi osallistua bileisiin.

Ketju on lukittu.