BIG Brother 2019 —Official—
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
Pidä nyt se suu jo kiinni eevis.
Desinfioi römpsäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko Tarina pilkkomaan ite kalat?
Tarina, Kevin ja Eevis juttelee olkkarissa, ei heitä kiinnosta kalojen laitto. Mutta ei tuolla taida tulla kunnollista lasimestarinsilliä, vaikka siihen nuo aineet viittaa. Edes Tupu ei tiedä liemen keittämistä, siihenhän se suola laitetaa sekä sokeriakin.
Tupu on ottanut jonkin ihme kodinhengetär roolin tuolla, mutta eihän se oikeasti mistään mitään tiedä tai osaa, Milla teki sämpylät, Anu paistoi jauhelihat, suuttui Timolle kun Timo kertoi, kuinka valmistettu file olisi hyvää, mutta teki sen kuitenkin täsmälleen niin kun Krisu tuli toivomaan sattumalta ihan samaa, kovinkaan montaa raaka-ainetta ei tunne eli aika rajoittuneelta vaikuttaa. Eikä taida onnistua tuo sillikään. Kannattaa pysytellä vaan puurokauhan varressa.
En kyllä usko hetkeäkään siihen, etteikö tuon ikäinen nainen kuin Tupu tietäisi mistään mitään tai osaisi laittaa ruokkaa, varmasti laittanut vuosikymmenet ruokaa perheelleen ja onhan hänellä elämänkokemustakin enemmän kuin kellään muulla tuolla talossa.
M35
Seuraapa hetki Tupua keittiössä niin huomaat. Ei todellakaan ole nälässä ollut, mutta ei kyllä yhtään mitään muuta kuin puuron ole osannut tuolla tehdä ilman muiden ohjeita. Ikä ei tarkoita elämänkokemusta, voihan olla vaan tupeltanut kotonaan ja mökillä. Itse kertoi kun menevät mökille ostetaan kaupasta einestä ja valmisruokaa mukaan, mies touhuaa koko ajan kaikkea, tekee käsillä ja hän itse haahuilee pihalla ja suunnittelee. Ja oli hänen omat sanansa haahuilee ja suunnittelee. En ole vakuuttunut edes perusjuttujen hallinnasta keittiössä parin viikon liven seuraamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Apatia-Anu
Meikki-Mira
Erotiikka-Eevis
Kiehtova-Kevin
Hunaja-Helmeri
Tiuskis-Tupu
Vauhko-Ville
Matkaaja-Milla
Kyynis-Kimmo
Joutava-Jukka
Tuho-Tarina
Keskiverto-Krisu
Tieto-Timo
Erilainen-Emma
Tää on hyvä. En ois osannu sanoo ite paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän muita tauteja haisulilla on. Tuskin kondylooma on ainoa, kun antaa suuhunkin kusta.. Jokainen turkulainen käynyt varmaan polkemassa ilman kumia.
Ei Eevis antanut kusta suuhun, vaan miehellä oli rakenteellinen vika, että tulikin kusta kun otti tältä suihin.
Sinä olit paikalla vai? Eeviksen tuntien, se tyyppi kusi ihan tarkoituksella.
On toi akka senverran pimee, että sitä on ollut helppo miesten hyväksikäyttää ja kiusata.rakennevika kun pitää tulla spermaa kun ottaa suikkiin. Itsr en ota koska oksrnnus meinaa tulla.
Ei tuollaisia rakennevikoja ole. Eevis vain halusi esittää asian noin. Eli siis valehteli. Mies halusi vain antaa hänelle kultaisen suihkun, tai Eevis halusi itse.
Voi vaikuttaa pidätyskyvyttömyyteen seksin aikana: https://www.muma.fi/sairaudet/lapsi_ja_nuori/rakkoekstrofia
Onhan sekin mahdollista, että mies on vaan päättänyt kusta kysymättä Eevikseltä, mutta mehän ei sitä voida tietää, joten onko spekulointi vähän turhaa, kun kuitenkin on myös mahdollista että on ollut kyse rakenteellisesta viasta?
Todetaan keskimäärin kolmella lapsella vuosittain...Ja vaikka olisikin, niin kyllä tuo on sellainen asia, josta miehen olisi tullut varoittaa. Ei tuollaisia vahinkoja tapahdu.
eri
Mua ei jotenkin Tarina ärsytä, mutta johtuu varmaan siitä, että olen itsekkin välillä ylianalysoiva ja saatan puhua pitkäänkin (tosin tulkitsen toisten ilmeitä, enkä puhu pitkään jos minua ei kuunnella/muita ei selvästi kiinnosta) ja olen myös hyvin oikeudenmukainen esim. itseilmaisua karjumalla ja syyttelemällä en voi sietää. En tosin ala siitä itkemään vaan totean jämäkästi takaisin että puhu vähän nätimmin, niin sitten kuuntelen. Anteeksipyyntöä olen vaatinut siinä vaihessa jos joku toistuvasti puhuu minulle karjumalla pikku asioista ja pitää kuitenkin olla toisen kanssa tekemisissä esim. töissä. Eri mieltä voi olla, mutta karjuminen on tarpeetonta.
Myös tuo ötököistä tykkääminen on tuttua, sillä erolla, että kyllä minäkin liitskailen banaanikärpäsiä ja lätkin syksyllä ampiaiset kuoliaaksi jos sisälle lentävät. Ja jos joku muu tappaa ötököitä joskus muulloinkin, niin tilanteesta riippuen saattaa minua vähän ärsyttää, mutta en nyt ehkä kehtaisi siitä mitään hirveää numeroa silti tehdä.
Onneksi en ole bb-talossa ärsyttämässä ketään :D
Vierailija kirjoitti:
Katoin viime yönä 24/7 versiota ja koko yö meni siihen, että Jukka sormetti Eevistä. Välillä Eevis kävi vessassa, mutta sama jatkui. Ei ole kaikki inkkarit kanootissa.
Ja se oli niin mielenkiintoista, että et voinut mennä nukkumaan, et taida itsekään olla penaalin terävin kynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina, Kevin ja Eevis juttelee olkkarissa, ei heitä kiinnosta kalojen laitto. Mutta ei tuolla taida tulla kunnollista lasimestarinsilliä, vaikka siihen nuo aineet viittaa. Edes Tupu ei tiedä liemen keittämistä, siihenhän se suola laitetaa sekä sokeriakin.
Tupu on ottanut jonkin ihme kodinhengetär roolin tuolla, mutta eihän se oikeasti mistään mitään tiedä tai osaa, Milla teki sämpylät, Anu paistoi jauhelihat, suuttui Timolle kun Timo kertoi, kuinka valmistettu file olisi hyvää, mutta teki sen kuitenkin täsmälleen niin kun Krisu tuli toivomaan sattumalta ihan samaa, kovinkaan montaa raaka-ainetta ei tunne eli aika rajoittuneelta vaikuttaa. Eikä taida onnistua tuo sillikään. Kannattaa pysytellä vaan puurokauhan varressa.
En kyllä usko hetkeäkään siihen, etteikö tuon ikäinen nainen kuin Tupu tietäisi mistään mitään tai osaisi laittaa ruokkaa, varmasti laittanut vuosikymmenet ruokaa perheelleen ja onhan hänellä elämänkokemustakin enemmän kuin kellään muulla tuolla talossa.
M35
Jaa-a, vaikea sanoa osaako tai tietääkö, mutta itse näkemäni perusteella ei osaa eikä tiedä,
kaikki menee vähän sinne päin ja edes sinne muiden vahvalla ohjeistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun ei saa tuon puhevammaisen puheesta selvää..
Toivoo että saa rankkua kun ei tee mitää???????
Vai mitä selitti??ajatteleeko yhtään että muutkin kärsii..Eevis siis kyseessä?
Mä kärsin näistä lukuisista ihmisten haukkumiskommenteista. Välitätkö ottaa tunteeni huomioon? Henkinen kärsimykseni on todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän muita tauteja haisulilla on. Tuskin kondylooma on ainoa, kun antaa suuhunkin kusta.. Jokainen turkulainen käynyt varmaan polkemassa ilman kumia.
Ei Eevis antanut kusta suuhun, vaan miehellä oli rakenteellinen vika, että tulikin kusta kun otti tältä suihin.
Sinä olit paikalla vai? Eeviksen tuntien, se tyyppi kusi ihan tarkoituksella.
On toi akka senverran pimee, että sitä on ollut helppo miesten hyväksikäyttää ja kiusata.rakennevika kun pitää tulla spermaa kun ottaa suikkiin. Itsr en ota koska oksrnnus meinaa tulla.
Ei tuollaisia rakennevikoja ole. Eevis vain halusi esittää asian noin. Eli siis valehteli. Mies halusi vain antaa hänelle kultaisen suihkun, tai Eevis halusi itse.
Voi vaikuttaa pidätyskyvyttömyyteen seksin aikana: https://www.muma.fi/sairaudet/lapsi_ja_nuori/rakkoekstrofia
Onhan sekin mahdollista, että mies on vaan päättänyt kusta kysymättä Eevikseltä, mutta mehän ei sitä voida tietää, joten onko spekulointi vähän turhaa, kun kuitenkin on myös mahdollista että on ollut kyse rakenteellisesta viasta?
Todetaan keskimäärin kolmella lapsella vuosittain...Ja vaikka olisikin, niin kyllä tuo on sellainen asia, josta miehen olisi tullut varoittaa. Ei tuollaisia vahinkoja tapahdu.
eri
Oli miten oli, jos Eevis asian noin kertoi, niin tuskin on silloin itse ainakaan halunnut sitä kusemista. Kyllä on sen verran rehellinen ihminen sanomisissaan, etten usko että edes kykenisi valehtelemaan, eikä välttämättä ymmärrä, että muutkaan kykenee (siinä mielessä siis mies on hälle voinut hyvinkin valehdella).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina ei mainitse mitään blondivitseistä, koska ne eivät kohdistu häneen, tästäkin Mira mainitsi. Jos taas vitsaillaan yleisesti esim vegaaneista, niin Tarina loukkaantuu
Vai olisiko kyse siitä, että blondivitsit eivät yleensä ole vahingollisia? Olen suomalainen sekasyöjä, mutta näen ulkomaalaisiin ja vegaaneihin kohdistuvan "läpän" vahingollisena, koska se ylläpitää noihin ryhmiin kohdistuvia todellisia ikäviä asenteita. Sen sijaan en ole huomannut minkäänlaista blondivihaa. Blondivitsistä pahastuisinkin vain sellaisessa tilanteessa, jossa tarkoitus on osoittaa kohteelle, ettei pidä tästä. Mutta blondivitsin heitto on vain keino siihen, eikä itse blondivitsi välttämättä ole niin paha asia. (Tai sen haitat ovat ainakin toistaiseksi lieviä, mutta eihän sitä tiedä millainen tulevaisuus blondeilla tulee olemaan.)
Rasistinen vitsi taas on haitallinen, vaikka tarkoitus ei olisi loukata eikä kohde loukkaantuisi. Vahinko niinsanotusti ulottuu "tilanteen ulkopuolelle". Veikkaan tämän olevan syy siihen, miksi Tarina näkee ongelmia tilanteissa, joissa ei ole tarkoitus loukata. Hänhän on monta kertaa korostanut, ettei ajatellutkaan, että tarkoitus olisi ollut loukata.
Tiivistettynä: Jokin toiminta voi olla haitallista, vaikka se ei olisi siinä tilanteessa haitallista tai vaikka sillä ei olisi tarkoitus tuottaa haittaa.
Eri ihmiset katsovat asioita eri perspektiivistä, mutta aika usein nähdään vain se oma perspektiivi eikä ymmärretä erilaisia näkökantoja. Kun muiden sanomaa tulkitaan vain sen oman tarkasteluputken läpi, syntyy paljon hämmennystä eikä ymmärretä ollenkaan, miksi joku voi nähdä ongelmana jotain mitä itse ei.
Sinulle ja kaltaisillesi suosittelen esimerkiksi Hugleikur Dagssonin Saako tälle edes nauraa -kirjaa ja sen jatko-osia. Huumori on tapa käsitellä vaikeita asioita, nauraminen vaikkapa kuollut vauva- tai ulkomaalais-vitsille ei tee ihmisestä pahaa tai rasistia. Mua ainakin naurattaa niin blondivitsit, vähemmistövitsit, kuollut vauva -vitsit, Micael jackson pedo -vitsit sekä homovitsit eikä se kuitenkaan aiheuta ettäkö sortaisin vähemmistöjä (minulla on paljon LGBT-kavereita) tai olisin rasisti tai väheksyisin vaikkapa pedofilian uhreja. Tarinan kaltaiset ihmiset haluavat kontrolloida mitä muut saavat tehdä ja miltä muista saa tuntua ja tämä tehdään sen loukkaantumisen varjolla. Aivan turhaa puhetta joku tuollainen etät vaikka kukaan tilanteessa ei loukkaantunut niin vitsi voi silti olla haitallinen jossain toisessa tilanteessa. HALOO!
En jaksa Tarinaa muutenkaan, uskomattoman raska persoona jolla tuntuu olevan hirveä tarve vetää koko ajan huomiota itseensä. Lisäksi aivan uskomattoman teennäiset "kiitos hei tosi paljon!" -jutut, kuten krisu sanoi myös kiitos menettää merkityksensä jos sitä toistellaan koko ajan vaikka selvästi ei tarkoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apatia-Anu
Meikki-Mira
Erotiikka-Eevis
Kiehtova-Kevin
Hunaja-Helmeri
Tiuskis-Tupu
Vauhko-Ville
Matkaaja-Milla
Kyynis-Kimmo
Joutava-Jukka
Tuho-Tarina
Keskiverto-Krisu
Tieto-Timo
Erilainen-Emma
Tää on hyvä. En ois osannu sanoo ite paremmin!
Kalja-Krisu
Vain yksi sanoittaa asiat oikein.
Muiden tapa sanoittaa asiat on väärä tapa.
Talossa kuuluu kaikkien muiden paitsi yhden, varoen tunnustella, mitä sanoja tai sanontoja missäkin yhteydessä voi käyttää.
Raskasta.
Eeviksen haukkuminen mennyt överiksi - sillee, että ei ole kiva lukea enää tätä ketjua. Kaikkia haukutaan, mutta noi Eeviksen hygieniakommentit ja puhevian haukkuminen - riittäkö jo? Mä ainakin kirjoitan suoraan ylläpitoon ja pyydän poistamaan koko ketjun, jos meininki ei mene asiallisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
En tykkää yhtään Tupun tavasta syödä suu auki ja puhua samalla.
Ei kiva käytöstapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina ei mainitse mitään blondivitseistä, koska ne eivät kohdistu häneen, tästäkin Mira mainitsi. Jos taas vitsaillaan yleisesti esim vegaaneista, niin Tarina loukkaantuu
Vai olisiko kyse siitä, että blondivitsit eivät yleensä ole vahingollisia? Olen suomalainen sekasyöjä, mutta näen ulkomaalaisiin ja vegaaneihin kohdistuvan "läpän" vahingollisena, koska se ylläpitää noihin ryhmiin kohdistuvia todellisia ikäviä asenteita. Sen sijaan en ole huomannut minkäänlaista blondivihaa. Blondivitsistä pahastuisinkin vain sellaisessa tilanteessa, jossa tarkoitus on osoittaa kohteelle, ettei pidä tästä. Mutta blondivitsin heitto on vain keino siihen, eikä itse blondivitsi välttämättä ole niin paha asia. (Tai sen haitat ovat ainakin toistaiseksi lieviä, mutta eihän sitä tiedä millainen tulevaisuus blondeilla tulee olemaan.)
Rasistinen vitsi taas on haitallinen, vaikka tarkoitus ei olisi loukata eikä kohde loukkaantuisi. Vahinko niinsanotusti ulottuu "tilanteen ulkopuolelle". Veikkaan tämän olevan syy siihen, miksi Tarina näkee ongelmia tilanteissa, joissa ei ole tarkoitus loukata. Hänhän on monta kertaa korostanut, ettei ajatellutkaan, että tarkoitus olisi ollut loukata.
Tiivistettynä: Jokin toiminta voi olla haitallista, vaikka se ei olisi siinä tilanteessa haitallista tai vaikka sillä ei olisi tarkoitus tuottaa haittaa.
Eri ihmiset katsovat asioita eri perspektiivistä, mutta aika usein nähdään vain se oma perspektiivi eikä ymmärretä erilaisia näkökantoja. Kun muiden sanomaa tulkitaan vain sen oman tarkasteluputken läpi, syntyy paljon hämmennystä eikä ymmärretä ollenkaan, miksi joku voi nähdä ongelmana jotain mitä itse ei.
Ongelma on vain siinä, että Tarinan ja Kevinin kuplassa aivan kaikki voi olla loukkaavaa ja rasistista, kampauksesta kukkakaaliin.
Tuohan ei pidä paikkansa, vaan on olkiukko. On helpompi vahvistaa naurettavaksi kärjistettyä kuvaa kuin todellista kuvaa. Ilmeisesti todellisuus ei ole niin kauhea, jos siitä pitää luoda väärä kuva, jotta voisi oikeuttaa itselleen sen vastustamisen.
Musta tuota on kiva katsoa siinä mielessä, että itsekkin esim. olen ihan tumpelo keittiössä, enkä osaisi paljonkaan tehdä ilman että katson ohjeet jostakin. On hienoa nähdä ettei se ole niin hirveän harvinaista. Ikävää on huomata, että miten vihaisia ihmiset ovat siitä, että joku on tumpelo keittiössä (nämä palstalla kommentoijat siis).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun ei saa tuon puhevammaisen puheesta selvää..
Toivoo että saa rankkua kun ei tee mitää???????
Vai mitä selitti??ajatteleeko yhtään että muutkin kärsii..Eevis siis kyseessä?Mä kärsin näistä lukuisista ihmisten haukkumiskommenteista. Välitätkö ottaa tunteeni huomioon? Henkinen kärsimykseni on todellinen.
ASIAA.
Eevis tunnisti yrttikasvit hyvin. Minä en olis tunnistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä "tehtävässä" teko-ohjeet olisi ollut jopa ihan suotavia, ettei menisi raaka-aineet hukkaan ja piloille. Eihän olisi tarvinnut kertoa muuta kuin resepti.
Ai, resepti onkin annettu. Menee silti piloille kun teko-ohjeet uupuu.
Ei niillä ole reseptiä, aineet vain.
Kimmo taitaa olla ainoa, jolla on edes jonkinlainen käsitys lasimestarinsillistä.
Niin ovela eukko että oikein odottaa sitä rankkua ja jos rankku liian epämiellyttävä,tietää jo että itkemällä ja pankoimalla tuotanto joutuu laittaa pelin poikki!!!