Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BIG Brother 2019 Official

Vierailija
29.08.2019 |

No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?

Kommentit (90773)

Vierailija
45061/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetäänkö BB ensi vuonna ?

Vierailija
45062/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville taitaa olla Kimmolle kade. Krisu ymmärsi että huippujätkä tuo Kimmo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
45063/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Kurjenlennossa käyneitä?

Vierailija
45064/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Mä aion hakea. Mulla on sellaisia piirteitä että keskustelupalstat räjähtää.

Vierailija
45065/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunu-tapetti on surullinen tapaus. Tuli valtava kultakääty kaulassa ja kylpytakissa. Siinä naisessa on jotain outoa. Suurin outous on se että on tuolla talossa ylipäänsä. Bimbous vaikka ei ole bimbous-iässä. Omituista ,hyvin omituista. 

Vierailija
45066/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo hehkuttaa studiossa viikkotehtävää varsinaisena ihmiskokeena. Suurin osa asukkaista ei ole moksiskaan. Siellä vaan makoilevat.

Tuohan olisi voinut olla oikein toteutettuna ihan hyväkin tehtävä.

Sille joukkueelle, jonka täytyy pitää stressitasot alhaisina BB olisi järjestänyt erilaisia tutkitusti stressaavia tilanteita.

Toiselle joukkueelle olisi järjestetty tutkitusti stressitasoa laskevia tilanteita, joissa he olosuhteista huolimatta pyrkivät nostamaan stressitasojaan.

Tuo olisi tosiaan ollut mielekästä toimintaa sekä asukkaille että katsojille.

Vierailija
45067/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset jätti kotiin bb oli tärkeämpi, suhde pomoon, hihittelevä stringien käyttäjä, posliinimukien heittelijä ihmisten päälle. Joka ei sanaa suustaan saa ja kulkee voittajasuosikin vanavedessä. Aikuinen pissis.

Suhde pomoon? Mitä tarkoittaa?

Voi näitä Anun haukkujia!. Vai onko yksi ja sama, joka joka päivä jaksaa mollata bb-talon kauneinta, sopusuhtaisinta naista, jolla on vielä kunniallinen ammattikin siviilissä? Niin, ja lapset isänsä hoidossa!  Ei taida tällä/näillä naisilla olla omaa elämää?  Se on kateus pahin sairaus!

Miksi aina pitäisi olla kateellinen jos ei pidä jostain?

En pidä myöskään esim pedofiileista, hämähäkeistä tai entisestä ala-asteen opesta. Enkä ole kateellinen niille, en vain pidä.

Ihmisellä on muitakin tunteita kuin kateus, jos et satu tietämään. Ja ne muut tunteet/fiilikset voi aiheuttaa sen, ettei pidä jostain.

Anusta nyt ei varmaan kukaan realistisesti ajatteleva keksi mitään kovin hirveää sanottavaa, mutta joidenkin kommenttien sävy on kyllä hyvin halveksiva. Jos tavallista kunnon ihmistä haukutaan, niin mikä tunne siinä on taustalla ellei kateus?

Ei ole kateus. En pidä siitä, että Anu jätti lapset pitkäksi ajaksi, hän näyttää vanhalta ja hänen puheet on tylsiä. Uskon, että äidin läsnäolo on niin pienille lapsille tosi tärkeä. Miralle olen vähän kateellinen, koska hän on niin ihanan rohkea.

Miksi se häiritsee, että Anu näyttää vanhalta?

Anu ei sais näyttää vanhalta. Sen on täällä joku päättänyt ja yrittää joka päivä tyrkyttää sitä muille. Anusta ei kai muutakaan vikaa löydy, kun ei ole edes liian lihavakaan?

Saa näyttää, herranjestas, mut ei mulla ole pakko tykätä hänestä. Tykkään Kevinista, Millasta, Tupusta, Kimmosta ja Mirasta.

Vierailija
45068/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka täällä maanisesti tykittää tuhansia viestejä päivässä siitä, että Krisu muka olisi kiusaaja, eivät tiedä oikeasta kiusaamisesta mitään. Luulen, että porukka on niin kyllästyneitä tuohon viesteillä jankuttajaan, että alkavat jo toivoa hänen oikeasti joutuvan oikean kiusaajan kohteeksi. Jotta ei tarvitsisi tuota tyhjänpäiväistä jankutusta enää lukea täältä.

Mitä "oikea kiusaaminen" mielestäsi on? Pelkkää fyysistä väkivaltaako?

Ei tietenkään fyysistä väkivaltaa. Varsinkaan täysi-ikäisten kohdalla. Sehän olisi liian helppoa todentaa ja todistaa.

Tiedät mitä oikea kiusaaminen on kun koet sen. Krisun räävitön kielenkäyttö ei sitä ole, todellakaan.

Krisu puhuu harmittoman räävittömästi sen LISÄKSI että hän myös haluaa välillä tahallaan ärsyttää muita. Se että hän jatkuvasti kiroilee ja puhuu juntisti (mikä suurimman osan ajasta on harmitonta), on ikään kuin hänen alibinsa, ettei niihin hänen oikeasti pahantahtoisiin juttuihinkaan olisi helppo puuttua. Krisu varmistaa yleisellä räävittömyydellään sen, että hänen oikeasti huonokin käytös voidaan selittää sillä, että "kun Krisu nyt vaan puhuu noin."

On olemassa ihmisiä jotka puhuvat kuin Krisu mutta eivät loukatakseen. Heidät erottaa Krisusta se, että kun heille sanoo että tuo loukkasi, niin he eivät enää tykitä yhtä ärsyttäviä juttuja saman ihmisen seurassa. Ihminen voi yhtä aikaa olla hyvä tyyppi ja paha suustaan. Mutta Krisua en näe tällaisena ihmisenä ollenkaan, koska niiden "mukavuusvaiheiden" jälkeen hän toistuvasti palaa trollimoodiin, vaikka ympärillä on edelleen samat ihmiset, jotka eivät edelleenkään halua tulla kohdelluksi noin. Tiedä sitten mikä mielikuva pelkkien koosteiden kautta tulee, ehkä siellä näytetään vain ruma puhe, jossa ei itsessään ole ärsytystarkoitusta.

Itsellä on 24/7 ja todellakin kokemuspohjaista tietoa henkiseen invalidisoitumiseen johtavasta kiusaamisesta. Krisun läpistä osa on karmeita ja inhoan niitä. Krisu ei muutenkaan ole suosikkini BB-finaaliin vaikka osalle hänen läpistään naurankin. Mutta kiusaamista hänen touhunsa ei ole. Todellakin toivon, että termiä ei väärinkäytettäisi, koska kohta ketään oikeaa uhria ei oteta todesta.

Mulla on kokemusta kiusaamisesta myös ja mua kiusattiin niin ettei muuten jotenkin tajunneet sitä edes kiusaamiseksi, tuli just sitä komenttia että "älä leikistä suutu", vaikka paskat se mitään leikkiä ollut. Vaikka kiusaajat välillä härnäsi muitakin, niin kyllä se oli erilaista mua kohtaan, jotenkin intensiivisempää, tarkoituksenmukaisempaa.

Näen Krisun toiminnassa ihan selvää kiusaamista, oikein tuijottaa mielenkiinnolla kohteidensa reaktioita ärsyttäessään ja nauttii siitä, kun kukaan ei puutu. Ei oikeasti kadu tekemisiään, mutta myöntyy pyytelemään anteeksi koska ymmärtää muuten joutuvansa liian huonoon valoon.

Itsellänikin on oikein trauma siitä ikivanhasta lällätyksestä ”höpönöpölöpö se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu...” Mulle sitä aikoinaan kiusaajat lällätteli ja myös joku tuota mitäsänytleikistäsuutut.

Mutta Krisu on ihan samanlainen törkyturpa joka ikiselle tuolla. Hän ei erottele ihmisiä kuten kiusaaja erottelee. Hän piti vähiten Tarinasta, mutta Tarinan pyynnöstä alkoi varoa sanojaan juuri tätä kohtaan. Niin ei oikea kiusaaja tekisi. 24/7 todistaa, että Krisu on tahditon törkyturpa aivan kaikkia kohtaan tasapuolisesti, se erottaa hänet kiusaajasta.

Krisu kyllä on valikoiva sen suhteen, keiden loukkaantumisesta naljailee sekä päin naamaa että selän takana. Tämä toisen reaktioista naljailu on iso osa sitä v*ttulua. Esimerkiksi Kimmolle sanoi kunnioittavasti, että miten hienosti tämä puuttuu Krisun käytökseen, naisista taas puhuu tyyliin lätisijöinä. Villen selän takana en ole kuullut käytävän mitään ilkkumista, vaikka tämä on monta kertaa valittanut Krisulle jostain. Ville kommentoi enemmän sanoja, naiset ilkeyttä, joka on pahempi asia kuin kiroilu. Silti Krisu vähättelee juuri naisten suhtautumista käutökseensä. Mutta älä pelkästään minua usko. Jatka 24/7:n seuraamista, niin huomaat.

Olen eri mieltä kanssasi todellakin. Melkein myös uskallan sanoa, että jos tietäisit minun tarinani liittyen aiheeseen kiusaaminen, ottaisit paremmi huomioon näkökantani. Sanon edelleen, että minusta täälläkin nyt Krisua leimaamalla tehdään hallaa ihan oikeille kiusaamisen uhreille. Kiusatuksi joutuminen voi oikeasti tuhota elämän peruuttamattomasti. Uhrit ovat todella yksin ja väärinymmärrettyjä.

Mutta omalta osaltani jätän nyt keskustelun tähän, koska ymmärrän tämän vääntämisen hyödyttömyyden. Yhtä hyödytöntä kuin yhteiskunnan muka-taistelu koulukiusaamista vastaan. Eräs opettaja oli oikeassa sanoessaan, että kiusaaminen ei koskaan lopu ja siksi taistelu on parempi luovuttaa. Ongelman juuri lähtee juuri siitä, että koko termi ymmärretään väärin. Kyseessä on yhden henkilön hylkääminen ja eristäminen mitä moninaisimmin keinoin. Siihen sisältyy juuri se, että muut näkyvästi hyväksytään ja otetaan joukkoon mukaan.

"Ongelman juuri lähtee juuri siitä, että koko termi ymmärretään väärin. Kyseessä on yhden henkilön hylkääminen ja eristäminen mitä moninaisimmin keinoin. Siihen sisältyy juuri se, että muut näkyvästi hyväksytään ja otetaan joukkoon mukaan."

Juuri tätä olen talossa huomannut! En tiedä onko nyt enää uhria, kun Tarina poissa.

Siksi kiusaamiseen on niin vaikea puuttua, kun ihmiset eivät sitä helposti huomaa. Kiusaaja usein on joku suosittu hauska tyyppi joka päättää ketä kaikki vihaa, ja laumasielut uskoo, että kingi vain toteaa faktan jonkun huonoudesta eikä kiusaa.

Tämä kiusaaminen levisi jopa nettiin. Näkyy esim. kommentteja missä hekumoidaan ajatuksella, kuinka eräs sai talossa poistuessaan nähdä olevansa Suomen vihatuin ihminen. Ei voi mitenkään väittää, että Krisu ei olisi tähän myötävaikuttanut. Kun nää kirjoittelijat toistelee TÄSMÄLLEEN Krisun sanoja. Mutta ovatko he omasta mielestään kiusaajia? Eivät välttämättä.

Sen verran puutun tähän, että Tarinan dissaaminen alkoi kyllä netissä ja jopa BB-studiossa heti ekan vuorokauden aikana. Some räjähti ja Tarinaa haukuttiin joukolla ennen kuin talossa yksikään ihminen oli mitenkään ilmaissut Tarinaa kohtaan mitään fiiliksiä. Ekassa BB-studiossa jo Sauli ja Jonekin sanoivat vähiten pitävänsä Tarinasta. Amanda Harkimo valvomossa heti sanoi ettei kestä Tarinaa yhtään.

Krisun ja Tarinan välille tuli kitkaa vasta laivatehtävässä, kun Tarina vaati Krisua kaikkein uuvuttavimpana päivänä juuri ennen nukkumaanmenoa johonkin todella raskaaseen palautekeskusteluun Krisun vioista ja virheistä ja vääristä sanavalinnoista ym.

Eli helppo uhri, kun on muutenkin vähän ärsyttävä. Olematta kuitenkaan paha. Nämä mitä netissä on sittemmin alettu huutelemaan, on aika paljon näitä samoja mitä Krisukin on talossa toistellut tosi paljon, mielensäpahoittamisesta, loukkaantumisesta ym.

No kyllähän Tarinan paras ystävä Eeviskin ja Kimmo oli sitä mieltä, että Tarinallakin olisi aihetta peiliin katsomiseen. Itse näyttää edelleen ajattelevan, että häntä vain kadehditaan. Kts. haastattelut talon jälkeen.

Vaikka olisi kuinka peiliin katsomista, niin mikään, MIKÄÄN ei oikeuta kiusaamista. Toivon, että varsinkin lasten vanhemmiksi ryhtyvät olisi sisäistäneet tämän ajatuksen. Vaikka joku olisi kuinka ärsyttävä tai urpo, niin kiusaaminen on yksinkertaisesti AINA VÄÄRIN. AINA.

Mikään ei todellakaan oikeuta kiusaamiseen, ei mikään. Tarinaa on kiusanneet nettikommentoijat ja sometyypit. Mutta ei Krisu.

Vierailija
45069/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olis siistimpää?

↑ = kokonaan uusi asukas taloon

↓ = joku aiemmin häädötty takaisin

Vierailija
45070/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettua ikävä.

Vierailija
45071/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä Kurjenlennossa käyneitä?

Asun sen naapurissa (tosin ravintola lopetti toimintansa jo vuosia sitten). Kui? Oliko siitä jotain puhetta talossa ja mitä?

Vierailija
45072/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Mä aion hakea. Mulla on sellaisia piirteitä että keskustelupalstat räjähtää.

Joo. Muista sit talossa viljellä av-sanastoa piiloviestinä meille muille palstalaisille, että täällä osataan äänestää sua! 👍

Vierailija
45073/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä naista, joka voi tuollaisen turhuuden vuoksi jättää lapsensa kuukausiksi! Kertoo paljon siitä, millainen sydän hänellä on. Lisäksi on täysin persoonaton, ei ole tähän mennessä sanonut tai tehnyt mitään, mihin olisin kiinnittänyt huomota. Ulos.

Ja tämä kommentti sai niin paljon peukkuja?? Voi luoja miten surullista sakkia täällä on.

Joo koska löytyy myös naisia, joille äitiys on pyhä ja lapset etusijalla - se palkitsee kyllä myöhemmin. En ole ikinä ajatellut, että lapset ovat taakka, joista tarvii viikkoja lomaa.

Ei vuoroviikot lasten isän kanssa tarkoita sitä, että tarvii lapsista ”lomaa”. Se on juurikin sitä lasten etusijalle asettamista, että hyväksyy isän olevan lapsille aivan yhtä tärkeä kuin äiti. Vauva-aikana äiti on usein luonnollisesti tärkeämpi, erityisesti jos imettää. Mutta vanhempien lasten kanssa ei kyllä ole mitään syytä sille, että isä ei olisi yhtä tärkeä vanhempi kuin äitikin. Hyvä, että Anu on välittänyt nimenomaan LASTEN edusta ja haluaa heidän olevan läheisiä molempien vanhempien kanssa.

Höpö höpö.Anun arvojärjestys on pielessä,jos jättää 4v. ja 7v. kuukausiksi ilman minkäänlaista yhteydenpito mahdollisuutta. Lasten etu ei tällainen ratkaisu todellakaan ole.Oltiin Anusta muutoin mitä mieltä tahansa,niin oma etu edellä on toiminut. Edestään valitettavasti löytää...4v.  äidin häipyminen on valtava trauma.

Vierailija
45074/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noni, Krisu tajusi itse olevansa talon kiintiöidiootti ja kuspää myös. Hyvä että edes tiedostaa!

Miten tajusi? Tarkoitatko että oikeasti tajusi tajusi vai heitti vain siitä läppää myhäillen ja suunnattoman tyytyväisenä itseensä?

Vierailija
45075/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka ja Ville menee naimisiin

Vierailija
45076/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tätä yhtään enää.

Palstalla mielletään kiusaamikseksi kaikki, mikä tuntuu vähänkin epämukavalta.

Termiä viljellään ihan normaaleihin ihmisten välisiin kanssakäymisiin.

Tuo on vähättelevää ja loukkaavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti kokevat kiusaamista.

Hävetkää.

Vierailija
45077/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhenemisessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta anun tapauksessa se on anun pukeutumistyyli mikä häntä vanhentaa. keski-ikäisen tyyli hänellä vaikka nuori ihminen. helmikorut arjessa jne. kaunis nainen mutta tätimäinen stailaus tai maku.

Vierailija
45078/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee kiva, tee meille hyvää viihdettä. Jos pääset sinne😄

Vierailija
45079/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noni, Krisu tajusi itse olevansa talon kiintiöidiootti ja kuspää myös. Hyvä että edes tiedostaa!

Miten tajusi? Tarkoitatko että oikeasti tajusi tajusi vai heitti vain siitä läppää myhäillen ja suunnattoman tyytyväisenä itseensä?

Valitettavasti se jälkimmäinen.

Vierailija
45080/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tätä yhtään enää.

Palstalla mielletään kiusaamikseksi kaikki, mikä tuntuu vähänkin epämukavalta.

Termiä viljellään ihan normaaleihin ihmisten välisiin kanssakäymisiin.

Tuo on vähättelevää ja loukkaavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti kokevat kiusaamista.

Hävetkää.

Häpeä itse kun pyörit täällä kiusaamisen puolestapuhujana.

Ketju on lukittu.