Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle tulee Suomessa paha olo

Vierailija
29.08.2019 |

Käyn Suomessa pari kertaa vuodessa. Mutta nykyään tulee lähes aina huono olo. Suomalaisten elämänonni perustuu maansa pönkittämiseen kaikessa. Synnytys on siellä turvallisempaa, koulut parempia, kaikki on siistimpää, järjestelmällisempää ja turvallisempaa. Tai näin suomalaiset olettavat. Minua hämmentää tämä, varsinkin kun asun toisrssa erittäin vauraassa maassa. Suomi on hyvä maa, mutta kyllä ulkomailla asuminen avartaa silmiä ja laajentaa näkökulmaa. Niitä huippumaita on useampiakin. Tätä vain suomalaiset eivät tajua ja keskustelu kuihtuu jankuttamiseen. Viimeksi jouduin kuulin sellaista löpinää suomlaisten paremmuudesta rakentamisessa, johtajuudessa ja ties missä ettei enää jaksa. Jokaiselle suomalaiselle tekisi hyvää asua välillä muualla.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katteeton p*askanpuhuminen ja uhoaminen on suomalaisten kansantauti.

Vierailija
2/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Olen menestyvä emigrantti mutta addiktoitunut spammamaan AV:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tänne oo mikään pakko tulla eikä myöskään suomalaiselle vauvapalstalle. Pysy ihmeessä siellä muualla, en halua tänne yhtäkään valittajaa lisää.

Vierailija
4/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon tänne kuitenkin on joillakin hinku tulla...

Vierailija
5/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkä sinun onkin parempi pysyä poissa jos nuo asiat ottavat niin koville. Minun tulee paha olo siitä kun sinä siirrät omat ongelmasi muiden syyksi, ehkä sinun asenne on väärä. Lue historiaa, niin ehkä ymmärrät enemmän, tai sitten et.

Vierailija
6/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tänne oo mikään pakko tulla eikä myöskään suomalaiselle vauvapalstalle. Pysy ihmeessä siellä muualla, en halua tänne yhtäkään valittajaa lisää.

Mutta Suomessa on maailman paras vauvapalsta!

Vierailija
7/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään menestyksen perikuva. Kunhan asun ja työskentelen nykyisessä kotimaassani ihan kuin kuka tahansa vähän paremman koulutuksen saanut. Tällä hetkllä tosin lomalla paratiisipaikassa, jossa on aikaa vaikka av:lle.

Vierailija
8/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suominarsisti vetää heti herneen nenuliin, kun joku kehtaa sanoa ettei keisarilla ehkä olekaan sellaisia vaatteita mitä yritetään uskotella.

Vierailija
9/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on vaativissa asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
10/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen paljon tänne kuitenkin on joillakin hinku tulla...

Vaikka vanhempia tapaamassa. Muuten kyllä jäisi nykyään vierailut vähiin. Ap

Vierailija
11/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa maassa ollaan omasta mielestä parhaita joko kaikessa tai ainakin monissa asioissa, ja jollei olla, ollaan ainakin tulevaisuudessa. Kuuntelepa itse sen uuden vauraan kotimaasi keskustelua ja huomaat kyllä, että siellä nostetaan omaa häntää samoin kuin muuallakin.

"Tätä vain suomalaiset eivät tajua ja keskustelu kuihtuu jankuttamiseen."

Miten sinä joudutkin jatkuvasti tuollaisiin tilanteisiin? Keksi, hyvä ihminen, muita puheenaiheita.

Vierailija
12/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti väittää, että Suomi olisi ainoa hyvä maa asua? Ei kukaan.

Täällä on paljon kehumisen arvoista, mutta tuo on täyttä trollausta pistää sanoja muiden suuhun.

Suomi on yksi parhaista maista. Siinä totuus.

Vierailija
13/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiselle: minulla on ihan samat fiilikset, mutta opin jo kauan sitten olemaan tuomatta mielipiteitäni julki Suomessa. Pääset paljon helpommalla, kun vaan myötäilet ja/tai olet hiljaa. Voit sitten o assa maassasi tuulettaa ajatuksiasi.

Vierailija
14/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa kaikki suomalainen. Se on kaikki ihan surkeeta ja sitvielä kallista mitä en tajuu kun huono pitäis kait ollla halpa?? Tosi monia naurattaa kaikki suomalainen et nyt on suomalaista toi ja toi on suomalainen toi ja se ihan kaiki on ihan hirveen huonoo aina

Vierailija
15/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua oksettaa kaikki suomalainen. Se on kaikki ihan surkeeta ja sitvielä kallista mitä en tajuu kun huono pitäis kait ollla halpa?? Tosi monia naurattaa kaikki suomalainen et nyt on suomalaista toi ja toi on suomalainen toi ja se ihan kaiki on ihan hirveen huonoo aina

Blaa. Blaa blaa blaa. Blaa. Blaa blaa.

Tuossa oli yhtä paljon sisältöä.

16/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin vauraita ja rauhaisia maita, joissa asiat hoidetaan järjestelmällisesti. Suomi on vain yksi.

Mielestäni suomalaiset eivät pönkitä itseään yli kaikkien muiden maiden, vaan täällä on ihan aiheellisesti alettu tiedostaa, että Suomen yhteiskunta on historiaansa ja maantieteellisiin olosuhteisiinsa nähden hyvin menestynyt. 

Vierailija
17/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiselle: minulla on ihan samat fiilikset, mutta opin jo kauan sitten olemaan tuomatta mielipiteitäni julki Suomessa. Pääset paljon helpommalla, kun vaan myötäilet ja/tai olet hiljaa. Voit sitten o assa maassasi tuulettaa ajatuksiasi.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, millaista myötähäpeää aiheuttaa ihminen, joka parjaa omaa kotimaataan ulkomaalaisille? No et tietenkään ole, koska teet niin edelleen.

Jos tietenkin olet valinnut nykyisen seurapiirisi typeryksistä, ei myötähäpeää synny, ja voitte yhdessä naureskella Suomen surkeudelle ja ylistää asuinmaatanne. Mutta...miten se nyt olikaan? Eihän siellä sentään luulla omaa maata millään tavalla paremmaksi kuin muita...

Vierailija
18/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan tunnistaa sinut. Kirjoitit samalla heikolla suomen kielellä aivan samanlaisia valituksia Hesarin mielipidepalstalle ennen palstauudistusta ja tehokkaampaa karsintaa. Oli uutisaihe mikä tahansa, sinulta tuli pitkä vuodatus siitä, kuinka Suomi on hirveä maa ja suomalaiset aivan kauheita ihmisiä, jotka eivät tykkää sinusta yhtään. Joko olet muuttanut ulkomaille viihtymään?

Vierailija
19/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan tunnistaa sinut. Kirjoitit samalla heikolla suomen kielellä aivan samanlaisia valituksia Hesarin mielipidepalstalle ennen palstauudistusta ja tehokkaampaa karsintaa. Oli uutisaihe mikä tahansa, sinulta tuli pitkä vuodatus siitä, kuinka Suomi on hirveä maa ja suomalaiset aivan kauheita ihmisiä, jotka eivät tykkää sinusta yhtään. Joko olet muuttanut ulkomaille viihtymään?

Ai sellainen piilovaikuttaja siellä.

Onneksi jokainen ymmärtää että HS:n keskustelupalsta = parodiatili x ääretön.

Vierailija
20/52 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin teen! En aloita väittelyä tai edes keskustelua mistään vastakkaisasetteluteemasta maidemme välilä vaan kuuntelen ja myötäilen. Jos jotakin pifän Suomessa huippuhyvänä, sanon sen, mutta vain sen.

Silti tuli viime kerralla niin paksua ja tietämätöntä kuultavaa, että voin vieläkin pahoin. Nuo ihmiset luulevat kai minun olevan samaa mieltä koska en sanonut mitään. Ennen sanoin, mutta sekään ei kannattanut. Ap