Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ammatti miehellä kiinnostaa eniten

Vierailija
29.08.2019 |

Saa äänestää ja perustella. Voit myös ehdottaa itse!

Mikä ammatti miehellä kiinnostaa eniten

Vaihtoehdot

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin luova tai taiteellinen ammatti - kirjailijan lisäksi muusikko, taidemaalari, kuvanveistäjä, runoilija, ohjaaja, arkkitehti, säveltäjä, kriitikko, taidekäsityöläinen... Tai sitten jonkin alan tutkija, vaikka biologi tai tähtitieteilijä.

Ellet ole joku kuuluisuus, arkkitehdin homma on pääasiassa rutiinilaskelmien tekemistä.

Vierailija
22/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailijoita on monenlaisia.

On muutama kuuluisuus, jotka tienaavat hyvin ja elelevät taiteilijantaloissaan pk-seudulla.

On suuri määrä toimeentulon kanssa taistelevia taviskirjailijoita jotka ovat 24/7 sillä hilkulla kannattaisiko hankkia päivätyö.

Sitten on kirjailijoita jotka elelevät suurimman osan ajasta KELAn rahoilla, ja ovat käytännössä harrastelijoita.

Kaksi jälkimmäistä ryhmää ovat enemmistö. Jotenkin tuntuu siltä että naiset äänestäessään kuvittelevat ensimmäiseen ryhmään kuuluvan miehen.

Ei ollenkaan, vaan verbaalinen lahjakkuus kiehtoo. Sellaisen miehen kanssa on kiinnostavaa keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin luova tai taiteellinen ammatti - kirjailijan lisäksi muusikko, taidemaalari, kuvanveistäjä, runoilija, ohjaaja, arkkitehti, säveltäjä, kriitikko, taidekäsityöläinen... Tai sitten jonkin alan tutkija, vaikka biologi tai tähtitieteilijä.

Toisin sanoen ihan sama kunhan on empaattinen, intohimoinen ja fiksu. Sama :D

Vierailija
24/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohon käytännön työn ihailuun liittyy kai myös se, että ihmisellä ei mene sormi suuhun uusissa tilanteissa. On tottunut ratkomaan ongelmia ja toimimaan sen sijaan, että pistää jonkin palaverin pystyyn.

Flegmaattiset kynäniskat ei kiinnosta!

(Jälkimmäinen siis eri kommentoijalta ja aiheena koodarit)

Aikamoisia stereotypioita, mutta kai ne tähän ketjuun kuuluvatkin. Kunhan oikeassa elämässä muistetaan, että kaikissa ammateissa on kaikenlaisia ihmisiä.

Vierailija
25/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija ja opettaja. Vastasin kuitenkin kirjailija, koska kiinnostuksenkohteet varmaan osuisivat yhteen. Olen itse opiskellut kirjallisuustiedettä ja luovaa kirjoittamista, jokusen jutun julkaissutkin. Köyhiä oltaisiin todennäköisesti molemmat mutta keskustelut olisivat kiinostavia.

Vierailija
26/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kuinka ammattia äänestäessä naiset linkkaavat miehiin muitakin ominaisuuksia.

"Luova kirjailija kiinnostaisi, rakastan taiteilijoita!"

Suurin osa kirjailijoista kirjoittaa tietokirjoja, historiasta kertovia kirjoja, oppikirjoja, jne.

"Salskea ja raamikas, komea palomies kiinnostaisi!"

Suurin osa palomiehistä on perusäijiä. Eivät he ole pitkiä, komeita tai näkyvän lihaksikkaita.

Jne.

Vierailija
27/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muutama kuuluisuus, jotka tienaavat hyvin ja elelevät taiteilijantaloissaan pk-seudulla.

On suuri määrä toimeentulon kanssa taistelevia taviskirjailijoita jotka ovat 24/7 sillä hilkulla kannattaisiko hankkia päivätyö.

Sitten on kirjailijoita jotka elelevät suurimman osan ajasta KELAn rahoilla, ja ovat käytännössä harrastelijoita.

Kaksi jälkimmäistä ryhmää ovat enemmistö. Jotenkin tuntuu siltä että naiset äänestäessään kuvittelevat ensimmäiseen ryhmään kuuluvan miehen.

Ei ollenkaan, vaan verbaalinen lahjakkuus kiehtoo. Sellaisen miehen kanssa on kiinnostavaa keskustella.

Mutta kun suuri osa kirjailijoista ei ole verbaalisia lahjakkuuksia.

Vierailija
28/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohon käytännön työn ihailuun liittyy kai myös se, että ihmisellä ei mene sormi suuhun uusissa tilanteissa. On tottunut ratkomaan ongelmia ja toimimaan sen sijaan, että pistää jonkin palaverin pystyyn.

(Jälkimmäinen siis eri kommentoijalta ja aiheena koodarit)

Aikamoisia stereotypioita, mutta kai ne tähän ketjuun kuuluvatkin. Kunhan oikeassa elämässä muistetaan, että kaikissa ammateissa on kaikenlaisia ihmisiä.

Totta. Mutta jos kysymys on, minkä ammatin miehet kiehtoo, niin stereotypioitahan tässä haetaankin. IT-miehet ovat myös hyvin tekeviä ja ratkaisukeskeisiä. Mua vaan kiinnostaa enemmän fyysinen työ.

-nelonen

Vierailija
29/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina nämä samat ammatit! Missä ohjelmistokehittäjät?

Lopeta sitten myös tämän palstan käyttäminen! Vai oletko tekopyhä?

Vierailija
30/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitapa linkkiä tuollaisiin harrastelijakirjailijoihin, kun en itse tunne yhtään. En sellaista erottaisi vaikka kaupungilla törmäisi minuun. Olen tuo työmiehiä kuolaava ja vaikka Miika Nousiaisella olisi raksamiehen kamppeet päällä, niin hän olisi kuuuuuma. Ihan sama, mitä Miika tekisi, ottaisin heti omakseni.

Vierailija
31/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina nämä samat ammatit! Missä ohjelmistokehittäjät?

Lopeta sitten myös tämän palstan käyttäminen! Vai oletko tekopyhä?

En ole koodarimies. Luojan kiitos.

Vierailija
32/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla minun ohjelmistokehittäjäkavereillani on lapsia ja kauniit, monesti akateemiset vaimot. Ei hirveästi kiinnosta jos täällä joku AV-mamma kuolaa palomiehiä! :D

Vierailija
33/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksamiehet sähkömiehet putkimiehet asfalttimiehet kuumia 😍

Vierailija
34/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kuinka ammattia äänestäessä naiset linkkaavat miehiin muitakin ominaisuuksia.

Suurin osa kirjailijoista kirjoittaa tietokirjoja, historiasta kertovia kirjoja, oppikirjoja, jne.

Suurin osa palomiehistä on perusäijiä. Eivät he ole pitkiä, komeita tai näkyvän lihaksikkaita.

Jne.

Onko palomiehet kaikki omaan napaan tuijottelijoita, joita ei edes lähimmät ihmiset kiinnosta pätkääkään? Viimeisillään raskaana oleva vaimo saa raahata perheelle viikon ruokaostokset yksin, kun palomiesmiestä ei huvittanut taaskaan lähteä kauppaan? Ei sovi minun mielikuviin palomiehestä, ei edes niistä, joita tunnen.

Vierailija
35/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun suuri osa kirjailijoista ei ole verbaalisia lahjakkuuksia.

Kirjailijoista naiset tietävät lähinnä Jari Tervon ja muut tv-hahmot.

Oikeasti tyypillinen kirjailija väsää tietokirjoja, oppikirjoja, tms vähemmän luovaa eikä todellakaan ole mikään verbaalinen lahjakkuus. Hommahan sopii parhaiten kotona yksin viihtyvälle introvertille.

Vierailija
36/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siinä käsityksessä, että oppikirjat tekevät alan ammattilaiset, eivät kirjailijat. Eihän niitä oppeja hatusta vedetä. Mulla on usein ollut käytössäkin omien opettajien kirjoittamia kirjoja.

Vierailija
37/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan ohjelistokehittäjämies ansaitsisi kyllä saada potkut!!! Toivottavasri jälki on muualla parempaa.

Vierailija
38/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Onko palomiehet kaikki omaan napaan tuijottelijoita, joita ei edes lähimmät ihmiset kiinnosta pätkääkään? Viimeisillään raskaana oleva vaimo saa raahata perheelle viikon ruokaostokset yksin, kun palomiesmiestä ei huvittanut taaskaan lähteä kauppaan? Ei sovi minun mielikuviin palomiehestä, ei edes niistä, joita tunnen.

"Mielikuviin".

Jotkut ovat, jotkut eivät. Sama pätee kaikkiin ammattiryhmiin. Typerää kuvitella että ammattiryhmä tekisi kunnon miehen tai epäkelvon miehen.

Vierailija
39/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla minun ohjelmistokehittäjäkavereillani on lapsia ja kauniit, monesti akateemiset vaimot. Ei hirveästi kiinnosta jos täällä joku AV-mamma kuolaa palomiehiä! :D

Ei tarvii ottaa taas itteensä anonyymia keskustelupalstaa. Ohjelmoijillekin löytyy läjäpäin naisia. Usein rahan takia mutta myös siksi, että moni ohjelmoija on kiva ihminen ja hyvännäköinenkin.

Vierailija
40/50 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siinä käsityksessä, että oppikirjat tekevät alan ammattilaiset, eivät kirjailijat. Eihän niitä oppeja hatusta vedetä. Mulla on usein ollut käytössäkin omien opettajien kirjoittamia kirjoja.

Jep. Tuo yksi jankkaaja ei tiedä yhtään mistä puhuu. Kaikki muut ymmärsivät, että kirjailijalla tarkoitetaan fiktiokirjailijaa. Ja niitä oppikirjoja ei todellakaan kirjoita edes tietokirjailijat (jotka sen sijaan usein kirjoittavat tietokirjojen lisäksi esim. artikkeleita lehtiin), vaan yleensä opettajat ja tutkijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän