Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi että olen hänelle elämässänsä neljänneksi tärkein asia, siis vasta 4 - Miten itse etenisit jos kuulisit saman?

Vierailija
28.08.2019 |

Miehen tärkeysjärjestys elämässä menee kuulemma:

1. Hän itse
2. Hänen uransa
3. Äitinsä
4. Naisensa

Jos itse kuulisit mieheltä saman, miten etenisit?

Vai onko tuo juurikin odotettavaa, että noinhan sen pitää mennäkin? Eihän naisellakaan mies todella tule ykkösenä, vaan samalla tavallahan naisenkin lista menee monesti.

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla järjestys menisi näin:

1. Minä itse

2. Minun työurani

3. Koirani

4. Autoni

5. Vaimo

Vierailija
122/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ottaa päähän jos haluaa olla jonkun elämän keskipiste. Kyllä mullekin mun oma elämä/ hyvinvointi, ura ja äiti olisi aina tärkeämpiä kuin joku ukko. Siinä vasta katkeruus kasvaa kun laittaa jonkun toisen oman elämän edelle ja sitten tuleekin vaikkapa ero. Ei kannata. Se, että ihminen arvostaa esim. äitiään ei tarkoita että hän ei voisi arvostaa sinua. Äiti nyt kuitenkin on hieman spessumpi kuin aikuisiän kumppani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lista

1 Me, eli meidän parisuhteemme

2 lapset

3 hän itse

4 sekalainen sakki sukulaisia ja ystäviä sekä harrasteita

Työtä ei osannut listoittaa, koska näkee sen ennemminkin pakkona jotta pystyy elämään muuta elämää.

Vierailija
124/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen arvojärjestys on pielessä. Ajatellaan tilanne jossa äiti ja puoliso ovat napit vastakkain. Mies puolustaa siis äitiään vaimoaan vastaan, sama mikä syy on kyseessä.

Äitiä yleensä rakastaa jokainen jolla on hyvä äiti. Mutta puoliso menee kyllä arvojärjestyksessä äidin edelle. Minä jättäisin tuollaisen äitinsä ja uransa palvojan välittömästi. Lapset ovat ainoa asia joka saa mennä kaiken muun ohi ykköseksi.

Vierailija
125/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pohjat mammoilla parisuhteissa, kun ajatellaan jo valmiiksi eron mahdollisuutta.

Vierailija
126/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ykkösinä lapset ja sitten vasta tulee mies. Sen jälkeen mun harrastukset ja muut ihmissuhteet.

Luultavasti miehelläni on samoin ja sitten saattaa myös hänen harrastuksensakin olla korkealla sijalla. En tiedä kun en ole kysynyt.

Vaimo menee äidin ohi siinä vaiheessa kun vaimon merkitys alkaa olla tärkeämpi. Luulisin. Mun miehellä äiti oli pitkään merkityksellinen vaikka hän oli jo kuollut. Mun isälle hänen äitinsä oli niin tärkeä, että hän vietti kotiseudullaan pitkiä aikoja. Eläkkeelläkin.

Vierailija
127/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni lista

2 lapset

3 hän itse

Työtä ei osannut listoittaa, koska näkee sen ennemminkin pakkona jotta pystyy elämään muuta elämää.

Eli miehesi sanoi kautta rantain työn olevan henki ja elämä, koska ilman sitä ei ole muuta elämää.

Vierailija
128/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten ajattelisin ettei suhteemme ole vakava. Voisihan suhdetta silti jatkaa, mutta on hyvä tietää ettei siitä tule todennäköisesti koskaan mitään "oikeaa".

Vierailija
129/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä aika outoa jos minä olisin aikuisten poikieni listalla. En osaa kuvitella edes syytä miksi joku laittaisi äitinsä listalle.

Vierailija
130/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämmöisiä listoja edes tekee? 

Kysy että oliko tarkoituksena loukata kun piti oikein ilmoittaa, että on tärkeysjärjestyksessä neljäntenä? Vai oliko tarkoitus että muija osais itse lähteä kälppimään?

Vierailija
131/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas näitä "minä ja mieheni jaamme samat ajatukset" - suhteita. Tai luullaan niin. Kypsymättömiä läheisriippuvaisia.

Itsestään pitää huolehtia ensisijaisesti. FCOL!

Vierailija
132/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa pitää itsestäänselvyytenä. Noinkohan on jos lähtisit suhteesta.

Vierailija
133/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni lista

2 lapset

3 hän itse

Mitähän sun mies olisi laittanut, jos et olisi näkemässä ja kuulemassa.

Vierailija
134/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi itsellä kovinkin kärjessä, niin pitäisi varmaan sitten miettiä onko siinä mitään järkeä. Moni nainen kadottaa itsensä parisuhteessa, ja alkaa elää muita palvellakseen, mm. sitä miestä. Tämähän toki miehelle sopii oikein hyvin, mutta itselleen siinä tekee hallaa.

Tasapäistäminen toimisi tässä: ollaan toisillemme yhtä tärkeät - tai yhtä vähän sitä.

Vierailija
135/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. minä

2. lapsi

3. koti

4. työ

Sinä menet oman lapsen edelle? Aika sairasta

Totta kai menen lapsen edelle, koska oma hyvinvointini heijastuu häneen.

Sairas?

Sairas on sellainen henkilö, joka uhrautuu ja kituu ja kärsii muiden vuoksi itseään ajattelematta.

Itseään täytyy rakastaa ja hoitaa.

Itseys on parasta.

Mutta miehen ei pidä rakastaa itseään vaan sinua :D Oot kujalla 😁😁😁

Vierailija
136/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö aikuiset naiset laativat listoja? Luulin että tuo on enemmän alskoulujen välituntipuuhaa.

Vierailija
137/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Suurin osa miehistä varmaan ajattelee noin, mutta ei sano sitä ääneen.

Onko miehellä lapsia? Lapset menevät ilman muuta puolison edelle, jos niitä on.

Myös se, että laittaa itsensä ykköseksi, on minusta tervettä. Niin sen pitääkin mennä.

Sen sijaan tuo äidin jalustalle nostaminen on aika outoa. Toisaalta, nyt kun mietin, niin kyllä minullekin äiti on elämän tärkein ihminen. Kyllä siinä miehellä on tekemistä, jos aikoo mun elämässä samalle viivalle päästä.

Minusta ei ole tervettä, että lapset menevät vanhempiensa edelle. Älä ymmärrä väärin. Vanhemman vastuulla on rakentaa lapselle turvallinen lapsuus ja valmentaa hänet elämään parhaalla mahdollisella tavalla sekä emotionaalisesti että taitojen osalta. Mutta on epätervettä asettaa lapsi jalustalle/ unohtaa itsensä ja parisuhteensa. 

Vierailija
138/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä naisella mies on se 100 prosenttinen ykkönen?

minulle on

Vierailija
139/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on näemmä hyötyä siitäkin että meni orvon kanssa naimisiin. Miehen listaus menisi varmaankin

1. Hän itse

2. Minä

3. Ura

4. Harrastukset

5. Lapset

omani:

1. Lapset

2. Mies

3. Minä

Että onhan noissa eroja

Vierailija
140/147 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Minä en edes ole mieheni kymppi-listalla, siellä on kaikki sen työt, urat, harrasteet, koirat, lisää harrasteita, lapsensa, äitinsä, isänsä ja oman uran ja egon pieni lisäpönkitys.

Alussa harmitti mutta nykyään en enää välitä. Mitä väliä. Olen vaan opetellut yhtä itsekkääksi.

Parisuhteet ovat ihania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän