Mies sanoi että olen hänelle elämässänsä neljänneksi tärkein asia, siis vasta 4 - Miten itse etenisit jos kuulisit saman?
Miehen tärkeysjärjestys elämässä menee kuulemma:
1. Hän itse
2. Hänen uransa
3. Äitinsä
4. Naisensa
Jos itse kuulisit mieheltä saman, miten etenisit?
Vai onko tuo juurikin odotettavaa, että noinhan sen pitää mennäkin? Eihän naisellakaan mies todella tule ykkösenä, vaan samalla tavallahan naisenkin lista menee monesti.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Shitti mies..
Mulla on 1. oma lapsi 2. mies..
Mies on sinun itsesi edellä?
Onhan tämä nyt niin ja näin.
Minulle perhe on minä ja mies. En minä enää ajattele vanhempiani tai sisaruksian perheeksini. Olen perustanut oman. Tiedän että miehelle omat vanhemmat ja sisarukset ovat perhettä.
Eli ykkössijalla mulle on me. Sitten työ. Lapsia ei ole. Muut on massaa
Minunkin miehelle äiti on tärkeä, joskus asiasta piikittelen. Meillä vaan lähtökohdat niin erilaiset lapsuudenperheen suhteen.
Minulla ei vaimoa ole, mutta lista menee suurinpiirtein näin:
1) Minä
2) Työ ja ura
3) Vanhemmat
4) Sisarukset lapsineen
Ei minulla ole mitenkään rakkaammat välit äitiini entä isääni tai siskooni verrattuna veljeeni. Lemmikki olisi tärkeysjärjestyksessä aina näiden neljän alapuolella, mutta toki pyrkisin sitä hoitamaan parhaan kykyni mukaan. En näe naisystävän tapauksessakaan että sen pitäisi heti ja ehdottamasti kiilata ensimmäiseksi tai edes neljänneksi. Toki hänellä olisi mahdollisuus nousta asteikossa aina toiseksi asti. Ensimmäisellä sijalla pitäminen vaatisi jo sen tason altruismia että sitä tuskin minulta löytyy.
Minä varmaan hommaisin elämääni kolme tärkeämpää asiaa kuin mies. Yksi niistä voisi olla uusi mies.
Minun miehelläni menee ykköseksi meidän perhe, eli lapset ja minä ja hän itse. Me kaikki yhdessä. Jos oma äiti menisi edelle niin huh huh..
Isälläni meni aina oma äiti vaimon ja lasten (eli minun ja veljeni) edelle. Kaikki vapaa-aika oltiin äidin luona ja joka päivä 2 tunnin puheluita. Lisäksi kaikki ongelmat ja huolet ja murheet käytiin läpi äidin kanssa, ei vaimon. No kyllähän äiti ja isä sitten erosikin.
1) Happi
2) Vesi
3) Ruoka
4) Nainen
Näyttäis täsmäävän.
Jokaisen kuuluisi pitää itseään elämänsä tärkeimpänä ihmisenä, koska siitä riippuu kaikki ympäristön hyvinvointi.
Jos lapsi/-a on, se voisi olla se seuraava tai puoliso.
En enää tiedä, koska olen yh-sinkku.
*
Ollen aika moniin nähden vastarannan kiiski ymmärrän tuon mainitun uran sinun edelläsi, ap, koska vuosia koin olevani enemmän se, mitä teen työkseni, kuin äiti.
Miehesi varmaan "takoo kuumaa rautaa".
Tuosta arvottamisestani huolimatta lapseni ei koskaan ole kärsinyt äidin puutteesta, koska työni oli tuolloin sellainen, että lapsi kulki mukana.
Ennen kuin kukaan älähtää, työni oli ajelua ympäri pääkaupunkiseutua, joskus kauemmaskin, ja lapsi nukkui suurimman osan työajastani turvaistuimessa tai rattaissa.
Tienasin paljon paremmin kuin tänä päivänä, mutta sain tienatakin.
*
Kuten sanottu, en ole ollut parisuhteessa lähes viiteentoista vuoteen, joten en osa samastua ajatuksiisi.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössähän tämä tärkeysjärjestys näkyy päivittäisessä arjessa. Jos vaimo ehdottaa miehelleen vaikkapa leffailtaa, mies saattaa suostuakin mutta tekee heti oharit jos kaverit ehdottaa jotain kiinnostavampaa samalle illalle. Jos vaimo toivoo että laitettaisiin jotain tiettyjä istutuksia pihaan, mies ei laita niitä vaan jotain muuta koska yksi hänen tärkeistä sukulaisistaan niin suositteli. Eikä tietenkään kerro tätä vaimolleen, vaan vaimo sitten yllättyy kun istutukset on jo siinä pihassa. Ja tämäkö on teidän mielestänne tervettä tärkeysjärjestystä? Ja vaimo omistushaluinen mielisairas kun pahoittaa tästä mielensä?? Miettikääpä vielä kertaalleen.
Tätä juuri itsekin tarkoitin, kun sanoin, että en perustaisi perhettä suhteessa, jossa äiti menisi minun edelleni. En pidä terveenä tai toimivana sellaista perhemallia, jossa kummankaan meidän äideillä tai isillä olisi vahva vaikutus perheemme sisäisiin asioihin. Tätä saa alapeukuttaa niin paljon kuin haluaa, sillä olen parisuhteessa ja minun ei ole tarvinnut tinkiä tuosta kriteeristä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun pitää se eka olla.
Mieheni lista top3 on
Minä
lapset
hän itse
Puoliso ei ikinä mene lapsien edelle, se on vaan näin. T. 44-v valkoinen heteromies
Lapset ovat aina ykkönen ja heidän puolestaan myös kuollaan. Puolison puolesta ei kuolla.
Minä voisin ehkä ymmärtää jopa sen että ura ja harrastukset menee edelleni. Mutta siinä vaiheessa jos ÄITI on tärkeämpi kuin vaimo -no, en olisi ikinä sellaista miestä edes alkanut tapailla. Vanhempien tehtävä on potkaista lapsensa pois kotoa ja opettaa itsenäistymään, ihan kuten elukoillakin.
1. minä
2. lapsi
3. koti
4. työ
Vihaan sellaisia lässynlää pariskuntia "miehelle tärkeintä on me kaksi :3" juupa juu.
Vierailija kirjoitti:
1. minä
2. lapsi
3. koti
4. työ
Sinä menet oman lapsen edelle? Aika sairasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. minä
2. lapsi
3. koti
4. työ
Totta kai menen lapsen edelle, koska oma hyvinvointini heijastuu häneen.
Sairas?
Sairas on sellainen henkilö, joka uhrautuu ja kituu ja kärsii muiden vuoksi itseään ajattelematta.
Itseään täytyy rakastaa ja hoitaa.
Itseys on parasta.
Onneksi täällä voin sanoa, mitä haluan:
PIKKUROUVAT siellä hurskastelevat enemmän kuin laki sallii.
Tsemppiä!
Näin poikien äitinä, toivon todella, että heidän listansa kärjessä on myös he itse, ja toivon että äiti ja isä pysyy myös satunnaisten heilojen edelleä, toki kun suhteet vakiintuu ja mennään naimisiin jne. on luonnollista ja toivottavaakin, että se puoliso, elämänkumppani, kiilaa vanhempien ohi.
Ura saa sitten olla listalla missä tahansa kunhan ovat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. minä
2. lapsi
3. koti
4. työ
Sairas?
Sairas on sellainen henkilö, joka uhrautuu ja kituu ja kärsii muiden vuoksi itseään ajattelematta.
Itseys on parasta.
Kamala ihminen, jos lapsesi tarvitsisi sinun elimesi, niin et antaisi. En ikinä seurustelisi tuollaisen ihmisen kanssa, joka ei omaa lastaan laita etusijalle. Itsekäs leh-mä, hyi sentään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. minä
2. lapsi
3. koti
4. työ
Sairas?
Itseys on parasta.
Kamala ihminen, jos lapsesi tarvitsisi sinun elimesi, niin et antaisi. En ikinä seurustelisi tuollaisen ihmisen kanssa, joka ei omaa lastaan laita etusijalle. Itsekäs leh-mä, hyi sentään!
Kyllä itseä pitää rakastaa ja hoitaa. Jos niin ei tee, tuskin on paljon annettavaa muillekaan.
Vähän kuin lentokoneen turvaohjeessa: Ensin itselle se happimaski, sitten pystyy auttamaan niitä lapsiaan.
Pari kysymystä:
Onko tämä listaidea poimittu jostain naistenlehdestä?
Vituttaako?
Shitti mies..
Mulla on 1. oma lapsi 2. mies..