Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankin vaihto Nordeasta S-Pankkiin

Vierailija
28.08.2019 |

Olen ajatellut vaihtaa pankkia. Olen katsonut S-Pankin sivuja, mutta en löytänyt mainintaa, mistä saa nostaa käteistä. Saako sitä vain esim. kauppojen kassoilta vai mistä ja maksaako se jotain? Onko asiakkuus samanlaista kuin perinteisissä pankeissa eli samat palvelut yms.? Onko jotain neuvoja ja vinkkejä?

Kiitos etukäteen vastauksista.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa. Varsinkin nyt kun Nordea luopuu pahvisista numerolapuista enkä aio älykännyä tämän vuoksi hankkia. Kaikenlisäksi menee kuukausittainen maksu kun ei ole tätä sovellusta puhelimessa!!

Vierailija
2/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa. Varsinkin nyt kun Nordea luopuu pahvisista numerolapuista enkä aio älykännyä tämän vuoksi hankkia. Kaikenlisäksi menee kuukausittainen maksu kun ei ole tätä sovellusta puhelimessa!!

Kaikki pankit joutuvat luopumaan pahvilapuista. Ja kai te tajuatte, että S-Pankin maksuttomatkin palvelut tulevat ennen pitkää muuttumaan maksullisiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista otto-automaateista saat nostettua s-kortilla rahaa.

Myös kaikista s-ryhmän kaupan kassoilta.

kaupan kassoilla voit myös tallettaa käteistä s-tilillesi.

Vierailija
4/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoivat S-pankissa että kaupan kassalta saa käteistä. Konttoreitahan niillä ei juuri olekaan.

Vierailija
5/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vaihtamassa. Kertokaa kokemuksia!

Vierailija
6/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki on vastenmielinen.

Vierailija
7/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu S-Pankki jo vuodesta 2003. Vaihdoin nimenomaan Nordeasta.

Ei muuta ku positiivista kokemusta.

Vierailija
8/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Jos Otto-automaatteja voi käyttää, veloitetaanko noista nostoista?

Vierailija
9/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki on paras.  Voi itse vaikka perustaa itselleen uusia tilejä eri tarkoituksiin.  Ja vaikka kortit jokaiseen. Minulla on kaksi tiliä itselleni ja yksi yritykselleni.   Tallettaa voi s-kaupan kassalla.  Tai nostaa.  Tai nostaa automaatista.

Lisäksi ostoista saa bonusta (meniköhän jo mainostuksen puolelle).

Vierailija
10/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoivat S-pankissa että kaupan kassalta saa käteistä. Konttoreitahan niillä ei juuri olekaan.

Ainakin paikallisen Sokoksen yhteydessä on jonkinlainen S-Pankin konttori asioimista varten.

Vierailija
11/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin paikallisen Sokoksen yhteydessä on jonkinlainen S-Pankin konttori asioimista varten.

Joo, menenkin  tuohon Sokokseen avaamaan sen tilin sitten. Ennen sieltä varmaan on saanut nostettua rahaa, mutta nykyään kun monista pankkikonttoreistakaan ei enää saa käteistä, mietin, saakohan sieltäkään. Nämä kommentit ovat olleet suureksi avuksi, kiitos kaikille! :) Lisää voi kommentoida toki, kaiken tiedon kiitollisena otan vastaan.

Vierailija
12/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla varmaan sirullinen pankkikortti, oletan.

Vierailija
13/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla varmaan sirullinen pankkikortti, oletan.

Onko muita kuin sirullisia enää olemassakaan?

Vierailija
14/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut S-pankin asiakas varmaan kohta 20 vuotta. Nordeasta siirryin käyttämään vain S-pankkia kun sain asuntolainani sieltä maksettua pois. Olen ollut tyytyväinen. Onhan se imagoltaan sellainen rupusakin pankki, mutta palveluiltaan riittävä ja kaiken olen saanut hoidettua.

Mielestäni pankeilla on liikaa valtaa ja siksi pitäisikin käyttää vaihtoehtoisia tapoja rahaliikenteeseen.

Vierailija
15/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut S-pankin asiakas varmaan kohta 20 vuotta. Nordeasta siirryin käyttämään vain S-pankkia kun sain asuntolainani sieltä maksettua pois. Olen ollut tyytyväinen. Onhan se imagoltaan sellainen rupusakin pankki, mutta palveluiltaan riittävä ja kaiken olen saanut hoidettua.

Mielestäni pankeilla on liikaa valtaa ja siksi pitäisikin käyttää vaihtoehtoisia tapoja rahaliikenteeseen.

Olen samaa mieltä tuosta vaihtoehdon tarpeesta. Pankkitili on aivan pakko olla nykyään, ja pankit ansaitsevat meidän kaikkien rahoilla, myös niillä pienillä tuloilla, ja sitten maksattavat meillä lisäksi osan infraa ja lypsävät palkkioita. Korkoa ei tavalliselle tilille enää saa. Olisi kansalaispankille tarvetta.

Vierailija
16/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakasomistajalle vielä toistaiseksi maksuttomat peruspankkipalvelut eli kortti ja verkkopankki. Muille nuokin ovat maksullisia muiden pankkien tapaan. Nostoja voi tehdä maksutta Nosto- ja Otto-automaateilla sekä kauppojen kassoilla (en muista yhtäkkiä euromäärää). Samoin käteistä voi tallettaa tiettyyn eurorajaan kauppojen kassoilla.

S-Pankki on ihan järkevä valinta, jos haluaa olla S-ryhmän jäsen eikä tarvitse kuin juuri nuo perusasiat.

Uusia tilejä voi perustaa itse verkkopankissa kuten joku jo sanoi. Jos vaikka haluaa erikseen tilin vaikka jotain tarkoitusta säästämistä varten. S-Pankin sivuilta huomasin myös maininnan oman tunnusluvun valitsemisesta pankkikortille, mutta en vielä ole lukenut siitä tarkemmin.

Lainaa tai sijoitusneuvoja en ole S-Pankilta tarvinnut.

Vierailija
17/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.s-pankki.fi/fi/arjen-raha-asiat/verkkopankki/palveluhinnast…

Ilmaiseksi saa tehdä viisi nostoa automaatilta kuukaudessa (ylimenevät euron kappale). Jos tarvitsee nostaa useammin, niin loput sitten kaupan kassalta.

Vierailija
18/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä, jos mietitään millä pankillä on nykyisin noloin imago niin eiköhän se ole Nordea, ja sanon tämän itse Nordean asiakkaana.

- myös yksi vaihtoa harkitseva

Vierailija
19/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakasomistajalle vielä toistaiseksi maksuttomat peruspankkipalvelut eli kortti ja verkkopankki. Muille nuokin ovat maksullisia muiden pankkien tapaan. Nostoja voi tehdä maksutta Nosto- ja Otto-automaateilla sekä kauppojen kassoilla (en muista yhtäkkiä euromäärää). Samoin käteistä voi tallettaa tiettyyn eurorajaan kauppojen kassoilla.

S-Pankki on ihan järkevä valinta, jos haluaa olla S-ryhmän jäsen eikä tarvitse kuin juuri nuo perusasiat.

Uusia tilejä voi perustaa itse verkkopankissa kuten joku jo sanoi. Jos vaikka haluaa erikseen tilin vaikka jotain tarkoitusta säästämistä varten. S-Pankin sivuilta huomasin myös maininnan oman tunnusluvun valitsemisesta pankkikortille, mutta en vielä ole lukenut siitä tarkemmin.

Lainaa tai sijoitusneuvoja en ole S-Pankilta tarvinnut.

Onko se jotenkin käsittämätöntä? Olen mä ainakin OP:n verkkopankissa perustanut itselleni kakkostilin.

Vierailija
20/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Pankin maksuttomuus muuten päättyi pari vuotta sitten. Luottokortista menee maksu jos sitä käyttää, eli kortti on maksuton ainoastaan käyttämättömänä.

Minulla on tilit Nordeassa ja S-Pankissa enkä maksa kummastakaan. Nordean luottokorttia (MasterCard) voin käyttää ilman kuluja, S-Pankin Visaa en. Nordean hinnaston mukaan multa kyllä pitäisi mennä palvelumaksu 4e/kk sen jälkeen kun avainasiakkuus-etu päättyi, mutta en ole kysellyt miksei sitä peritä. Varmaan sitten joskus perivät kaikki puuttuvatkin kuukaudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi