Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko passikuva henkilökortin hintaan, vai pitääkö siitä kuvastakin maksaa

Vierailija
28.08.2019 |

Niin hlökortti 58 euroa ja pitäisi käydä listatussa liikkeessä ottamassa kuva. Eli?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko käyttää listattuja kuvaamoja, mutta ne lähettävät kuvan digitaalisesti järjestelmään.

Kuva maksaa erikseen. Voit ottaa sen itsekin, tai kaveri ottaa, mutta sen on täytettävä vaatimukset.

Vierailija
2/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Maksat itse kuvasta.

Minä maksoin kympin, voit itse vertailla, mitä haluat maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantista saat kuvan kympillä, saat ottaa sen itse koneella. 

Vierailija
4/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kuvalla voi hakea molempia.

Vierailija
5/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupasta sai edullisesti. Oliko peräti euron tarjous. Mutta papreikuvalla passi maksaa vähän enemmän. Digitaalisella vähän vähemmän. Mutta itse jouduin viemään sormenjäljet, niin olisin kuitenkin joutunut maksamaan sen isomman hinnan passihakemuksesta.

Vierailija
6/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halvalla haluat päästä, niin ota kuva itse, Poliisin sivuilta löytyy tarkat määritykset. Kuvan ei ole pakko olla kuvaamossa otettu.

Vierailija
7/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko se kuva maksaa listatuissa liikkeissä? Kelan maksusitoumus on myönnetty vain korttiin 58 euroa. Ei riitä rahat kuviin. Voiko kuvan ottaa itse kännykällä?

Vierailija
8/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli voi ottaa itse, näin teen. ap.

Vierailija
9/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaamo pyytää puhelinnumerosi, jolla saat koodin. Kun täytät hakemuksen netissä, näppäile koodi, ja kuva tupsahtaa siihen.

Joku kuvaamo antaa paperikuvat digitaalisen lisäksi.

Vierailija
10/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva maksaa erikseen, tai voihan sen ottaa vaikka itse, kunhan täyttää vaatimukset.

Verkkokaupa.com kaupassa on saanut arkisin aamupäivisin passikuvat yhdellä eurolla. En tarkastanut onko vielä näin. Samoilla kuvilla voi sitten hakea muitakin asiakirjoja, jos tarvii.

Vierailija
11/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paljonko se kuva maksaa listatuissa liikkeissä? Kelan maksusitoumus on myönnetty vain korttiin 58 euroa. Ei riitä rahat kuviin. Voiko kuvan ottaa itse kännykällä?

Puhelimella otettu kuva ei käy, pitää olla järkkäri. Kännykän kamera "vääristää" kasvojen keskiosan, muistaakseni tämä on se syy miksei sillä voi ottaa passikuvaa.

Vierailija
12/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok 20 euroa liikkeessä.