Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankin vaihto Nordeasta S-Pankkiin

Vierailija
28.08.2019 |

Olen ajatellut vaihtaa pankkia. Olen katsonut S-Pankin sivuja, mutta en löytänyt mainintaa, mistä saa nostaa käteistä. Saako sitä vain esim. kauppojen kassoilta vai mistä ja maksaako se jotain? Onko asiakkuus samanlaista kuin perinteisissä pankeissa eli samat palvelut yms.? Onko jotain neuvoja ja vinkkejä?

Kiitos etukäteen vastauksista.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle lisäinfoa: voit itse säätää verkkopankissa päivittäisen nostorajan kortille.

Ainakin mobiilipankissa on myös "säästäjä", johon voit siirtää tililtäsi rahaa rahasto- ja/tai osaketalletuksina.

Käytän nykyisin enää harvemmin verkkopankkia, kun huomasin S-mobiilin aika käteväksi.

Nordean tilini lopetan heti, kun asuntolaina on maksettu. Nyt myös Nordea on minulle ilmainen. Se onkin nykyisellään ainoa hyvä asia, jonka voin pankista sanoa.

Ajatella, että joskus vielä kehuin Nordean hyvää palvelua. Se on muisto vain.

Vierailija
22/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen pankki se on, siis S-pankki. Kaikki toimii ihan normaalisti. Automaatilla asiointi ei maksa. Mulle ei tule edes palvelumaksuja kun ei ole mitään luottoa. Tavallinen pankkikortti on. Toistaiseksi ilmaista. Ja täällä Helsingissä on S-pankin konttoreitakin esim. Prisman yhteydessä, jotka on auki viikonloppuisin. Varmaan muissakin kaupungeissa?

Hyvä pankki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tosiaan saa automaateista jne. kuten todettu. S-pankki on edullinen, jos kaikki menee sujuvasti etkä tarvitse erikoispalveluja, mutta jos tulee jokin pienikin ongelma (vaikka suoraveloitus, jolle ei ole katetta), niin pankki laskuttaa kohtuuttomasti näistä. Hinnastoja kannattaa vertailla, niissä on isoja eroja! Sain s-pankista parhaan asuntolainatarjouksen, kun nordea unohti antaa koko tarjouksen ajoissa. Nordeassa tekniikka on laadukasta ja edellä muita pankkeja. S-pankin mobiilisovellus ja tunnistautuminen toimivat yleensä hyvin mutta ongelmia on. S-pankin puhelinpalvelussa istuu haistattelevia teinejä kun taas nordealla puhelimessa tiedetäänkin jotain tai ainakin ollaan kohteliaita. Molemmissa on hyvää ja huonoja ja olenkin kummankin asiakas vaikka piti vaihtaa pankkia kokonaan. 

Vierailija
24/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvikortista joutuu kaikki luopumaan, mutta jos tosiaan elää käteisen aikakaudella ja ei halua käyttää älypuhelinta, niin ehkä pankin vaihto ei ole niitä suurimpia ongelmia..

Vierailija
25/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut S-pankin asiakas varmaan kohta 20 vuotta. Nordeasta siirryin käyttämään vain S-pankkia kun sain asuntolainani sieltä maksettua pois. Olen ollut tyytyväinen. Onhan se imagoltaan sellainen rupusakin pankki, mutta palveluiltaan riittävä ja kaiken olen saanut hoidettua.

Mielestäni pankeilla on liikaa valtaa ja siksi pitäisikin käyttää vaihtoehtoisia tapoja rahaliikenteeseen.

S-Pankki perustettiin 2007. Siitä on 12 vuotta.

Vierailija
26/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vaihdoin reilu vuosi sitten nordeasta s-pankkiin. Ei voi kun suositella 😊

Vierailija
27/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähin S-pankin konttori on Keravalla. Se on pieni tila Prisman rakennuksessa, johon jonotetaan kuten pankissakin. Tiskillä voi hoitaa kaikki perusjutut, ja se on kätevästi auki (meillä taisi olla 9-20 arkisin). 

Verkkopankissa voi säätää asetukset paitsi tileille, mutta myös korteille (mm. missä maissa korttia voi käyttää, maksiminostot ym.). Tilejä voi avata vaikka kymmenen saman päivän aikana, jos huvittaa (eivätkä maksa mitään)! :) Asiointi hoituu monesta ihan vaan viestiä lähettämällä aspalle, sieltä tulee päivän-parin päästä vastaus jonka voi lukea verkkopankissa. 

Vierailija
28/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös bonukset voi siirtää tulemaan tietylle tilille, esim. lapsen tilille. 

Bonuksista ollaan kahta mieltä, mutta itse ajattelen, että jostainhan ruoka on ostettava ja ainakin meidän paikkakunnalla Prisma on halvin + kattavin ostospaikka (muut vaihtoehdot rupuinen Citymarket, Lidl sekä Alepa). 

27

Vierailija
29/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nordean verkkopankkin (tunnuslukukortin) käyttö loppuu? Elokuun viimeisenä päivänä? Vai syyskuun viimeinen päivä?

Vierailija
30/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ”pakkoliitettiin” S-pankkiin Lähitapiolan siirrettyä pankkitoiminnot S-ryhmälle.

Olin tyytyväinen Lähitapiolaan, enkä pitänyt pakkoliittymisestä.

Vuosien myötä olen jo tottunut ajatukseen, eikä minulla koko aikana ole olut valittamista S-pankin toiminnasta.

Vakuutukseni ovat edelleen Lähitapiolassa, ja vakuutusmaksuista saa mukavasti bonusta. (Tämä nyt meni jo aiheen ohi, mutta tulipahan mainittua!)

Vierailija
31/43 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitos kaikille vastaajille! :)

Ap (vihdoinkin muistin laittaa ap viesteihini, haha)

Vierailija
32/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakasomistajalle vielä toistaiseksi maksuttomat peruspankkipalvelut eli kortti ja verkkopankki. Muille nuokin ovat maksullisia muiden pankkien tapaan. Nostoja voi tehdä maksutta Nosto- ja Otto-automaateilla sekä kauppojen kassoilla (en muista yhtäkkiä euromäärää). Samoin käteistä voi tallettaa tiettyyn eurorajaan kauppojen kassoilla.

S-Pankki on ihan järkevä valinta, jos haluaa olla S-ryhmän jäsen eikä tarvitse kuin juuri nuo perusasiat.

Uusia tilejä voi perustaa itse verkkopankissa kuten joku jo sanoi. Jos vaikka haluaa erikseen tilin vaikka jotain tarkoitusta säästämistä varten. S-Pankin sivuilta huomasin myös maininnan oman tunnusluvun valitsemisesta pankkikortille, mutta en vielä ole lukenut siitä tarkemmin.

Lainaa tai sijoitusneuvoja en ole S-Pankilta tarvinnut.

Onko se jotenkin käsittämätöntä? Olen mä ainakin OP:n verkkopankissa perustanut itselleni kakkostilin.

Onko joku väittänyt, että se on käsittämätöntä? Varmaan joillain muillakin pankeilla on lisätilin luomismahdollisuus verkkopankissa, mutta tässä keskustelussa aiheena on S-Pankki.

Vierailija
33/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ja aion pysyä. Kassalla saa tallettaa tilille rahaa ja myös nostaa rahaa.

Pankki on auki aamusta iltaan eikä mitään aikoja tarvitse varata.

Vierailija
34/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäksi se että kun nuo konttorit kaupan yhteydessä niin sinne voi lampsia ihan tavis vaatteissa.

Monet isot konttorit on liian hienoja mulle,

ajalla menet tai muuten ei ole asiaa.

Ihan sama mikä maine S-pankilla on kun en muiden mielipiteistä välitä.

Tykkään todella tästä S-pankista.

Teinejen tilit myös siellä ja toisella on myös tuottotili ja myös itse avaan tuottotilin.

Vierailija
35/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettiin asuntolainakin Nordeasta S-pankkiin. Lyhennyserä tippui melkein 200e/kk, laina-aika sama. Asuntolaina oli ainoa syy pysyä Nordealla. Nyt tyytyväisiä pankinvaihtajia :)

Vierailija
36/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siirtyä nykyaikaan? Kukaan ei enää nosta käteistä ja kaikki käyttävät mobiilisovelluksia.

Vierailija
37/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahvikortista joutuu kaikki luopumaan, mutta jos tosiaan elää käteisen aikakaudella ja ei halua käyttää älypuhelinta, niin ehkä pankin vaihto ei ole niitä suurimpia ongelmia..

Tarkoitatko pahvikortilla tunnuslukukorttia? S- pankki ei siitä luovu, eli tunnuslukukortit pysyvät.

Vierailija
38/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen pankin vaihtoa minäkin, oikeastaan syystä että en tykkää kun lopettavat tunnuslukukortin käytön.

Haluaisin itse valita miten tunnistaudun enkä tulla pakotetuksi avainlukulaitteen käyttäjäksi. Omaan puhelimeen (työ) ei saa tietoturvasyistä asentaa mitään ulkopuolisia appeja.

Vierailija
39/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa. Varsinkin nyt kun Nordea luopuu pahvisista numerolapuista enkä aio älykännyä tämän vuoksi hankkia. Kaikenlisäksi menee kuukausittainen maksu kun ei ole tätä sovellusta puhelimessa!!

Ei minulla ainakaan mitään kuukausimaksuja mene nordealla.

Vierailija
40/43 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siirtyä nykyaikaan? Kukaan ei enää nosta käteistä ja kaikki käyttävät mobiilisovelluksia.

Sillä hetkellä, kun pankit kenties( Nordea etunenässä) siirtyvät negatiiviseen korkoon, käteisnostot tulevat lisääntymään ja käteisen käyttö ostotilanteissa myös.  On vain ajan kysymys mikä pankki avaa pään.  Itse ainakin siirryn tallettamaan vähäiset rahani patjan alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi