Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni sairastui ilmastopopulismiin.

Vierailija
28.08.2019 |

Tyttö, 14 v, on alkanut puhumaan ulkoa opituilla mantroilla ilmastonmuutoksesta ja puhuu täysin estoitta katteettomista tulevaisuuden uhkakuvista, sekä ihmisen syyllisyydestä lähes kaikkeen.

Miten saisin tosiasioita hänen päähänsä ja luopumaan hänelle tuputetusta ideologiasta. Aihe on alkanut ikävästi vaikeuttamaan normaalia perhe elämää. Onko vinkkejä, miten olette saaneet omia lapsianne takaisin raiteilleen?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse maailman pelastamisesta, vaan busineksesta. Jos oletetaan ihmisen olevan avain, niin silloin ensisijainen keino olisi väkimäärän kasvun tyrehdyttäminen. Esim kehitysapuna tarjotaan sterilisaatiota, rajoitetaan lapsilukua Kiinan malliin jne.

Vierailija
42/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemisto jyllää koulujen aivopesu koneistossa. Ääriliike Vihervasemisto joka pitäisi kieltää ja samalla persut joka myös ääriliike.

Luettelisitko vihervasemmiston näkymistä koulussa ja sen aivopesukoneiston menetelmiä? 10-20 päätevää esimerkkiä riittäisi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kuuntelisit lastasi, etkä vähättelisi hänen aiheellisia huoliaan. Loppujen lopuksi tämä pallo ei ole sinun, vaan lapsellesi sen jätät.

Vierailija
44/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala toteuttaa ilmastopolitiikkaa kyseisen lapsen kohdalla. Uudet vaatteet vain kirpparilta, ei koskaan ulkona syömistä, et kuskaa minnekkään (jos teillä on auto), karsitte turhuuksista (esim. joko tabletti tai kännykkä, ei molempia), ei uutta elektroniikkaa moneen vuoteen, jne. Monella nuorella menee pasmat sekaisin jos eivät saa juosta trendien perässä.

Tämä!

Onhan lapsesi myös tietoinen, että netin käyttö (datan siirto, kaapelit, isot konehuoneet ja niiden jäähdytys) on yks eniten saastuttavia asioita? Eli pois kissavideot ja netflix.

Vierailija
45/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse maailman pelastamisesta, vaan busineksesta. Jos oletetaan ihmisen olevan avain, niin silloin ensisijainen keino olisi väkimäärän kasvun tyrehdyttäminen. Esim kehitysapuna tarjotaan sterilisaatiota, rajoitetaan lapsilukua Kiinan malliin jne.

No kun ihminen ei ole avain. Mistä olet jotain noin hölmöä edes keksinyt?

Ihmisiä oli miljardi jo vuonna 1800. Päästöjä oli silloin nolla. Ihmisiä tulee olemaan EU:ssakin se 500 miljoonaa vielä vuona 2050, kun päästöt pyritään silloinkin saamaan nollaan.

Kertoiskos tämä sulle, että päästöt eivät johdu ihmisten määrästä, vaan fossiilisten polttoaineiden tuomasta ylimääräisestä hiilestä hiilikiertoon, niin kuin peruskoulussakin oletettavasti jo lapsukaisille osataan kertoa?

Vierailija
46/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala toteuttaa ilmastopolitiikkaa kyseisen lapsen kohdalla. Uudet vaatteet vain kirpparilta, ei koskaan ulkona syömistä, et kuskaa minnekkään (jos teillä on auto), karsitte turhuuksista (esim. joko tabletti tai kännykkä, ei molempia), ei uutta elektroniikkaa moneen vuoteen, jne. Monella nuorella menee pasmat sekaisin jos eivät saa juosta trendien perässä.

Tämä!

Onhan lapsesi myös tietoinen, että netin käyttö (datan siirto, kaapelit, isot konehuoneet ja niiden jäähdytys) on yks eniten saastuttavia asioita? Eli pois kissavideot ja netflix.

Se oli fake news.

https://yle.fi/uutiset/3-10857531

Vierailija
47/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoituksia kulutukseen ja netin käyttöön, koska ne ovat ilmastotekoja. Unohtuu tuo hömppä nopeasti.

Vierailija
48/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kehoita lapseasi lukemaan mv-lehteä

Vierailija
49/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäse sitä ja sit viikkorahat veks + arestia kunnes luopuu tommosista hullutuksista

Vierailija
50/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan jaksaisi ollenkaan puhua edes ilmastonmuutoksesta ja muuten vouhottaa. En silti haluaisi aiheuttaa lapselleni pahaa mieltä teilaamalla hänen ajatuksiaan. Ei se lapsi muutu siitä mihinkään, vaikka mitä saarnoja pitäisi siitä kuinka tämä ajattelee väärin. Itse sain jatkuvasti kuulla lapsena tuollaista kuinka muka olen aivopesun uhri, eikä sillä ollut minulle mitään merkitystä.

Vierailija
51/51 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan jaksaisi ollenkaan puhua edes ilmastonmuutoksesta ja muuten vouhottaa. En silti haluaisi aiheuttaa lapselleni pahaa mieltä teilaamalla hänen ajatuksiaan. Ei se lapsi muutu siitä mihinkään, vaikka mitä saarnoja pitäisi siitä kuinka tämä ajattelee väärin. Itse sain jatkuvasti kuulla lapsena tuollaista kuinka muka olen aivopesun uhri, eikä sillä ollut minulle mitään merkitystä.

Juuri tästä syystä en saarnaa tytölle, vaan autan häntä elämään saarnaamallaan tavalla, kun lupaan hänelle käytetyn kännykän seuraavaksi. Hänelle tutuksi tuleva kirpputorivalikoimakin tukee hänen nykyistä ajatusmaailmaansa, joten hänenhän pitäisi olla onnensa kukkuloilla, kun äiti tarjoaa hänelle mahdollisuuden toimia puheidensa esimerkkinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi