Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savustettu nahkiainen, joita eräs vieras toi illalliskutsuille tuliaisina alkupalaksi. Toivottavasti en erehdy kalan nimestä, mutta siis todella iljettävän näköinen, matomainen imukuppisuinen otus. Tuntui ja maistui suussa kuvottavalta. Olisin sekunnissa vedonnut kala-allergiaan, mutta kun kaikki tiesivät hyvin, ettei minulla sitä ole, niin eikun ääntä kohti ja jauhamaan. Sain mitenkuten syötyä oksentamatta.
Nahkiaiset eivät tunnu kaikille maistuvan. Itse en ymmärrä ollenkaan, minun mielestäni vasta halstrattu nahkiainen on yksi parhaimman makuisista ruoista mitä olemassa on.
Ja otsikon kysymykseen vastaus: sushi.
Nahkiainen, kamalinta mitä on olemassa! Kaverin isä tarjosi kerran sitä meille lapsille. Käärmeen näköinen kala jonka sisällä on sellanen valkonen sisuslanka. En voi koskaan unohtaa tätä elämystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun pikkulikkana olin sukulaisten luona hienolla illallisella ja tarjolla oli ihanaa salaattia missä oli viinirypäleitä, mitä oikein kalastelin lautaselleni. Järkytys oli suuri, kun puraisi ekaa rypälettä, mikä oli siis ihan järkyn makuinen! Sanottakoon et oli eka kerta kun maistoin oliivia ja ei ollut mitään suurta herkkua. En kehdannut jättää ja yritin niellä kokonaisena. Nykyään oliivit suurta herkkua.
Minulle kerran kävi ihan aikuisena niin, että sain syödäkseni salaattia, jossa luulin olevan viinirypäleitä, mutta heti kun otin ensimmäisen suuhun, niin tajusin niiden olevankin oliiveja, joista en pidä ollenkaan toisin kuin viinirypäleistä. Pakkohan ne sitten oli syödä, kun en kehdannut kieltäytyäkään. Lisäksi salaatissa oli feta-juustoa, jota myös eksyi lautaselleni, vaikka yritinkin välttää sitä. Se ei nyt ihan hirveän pahaa ole, mutta ei mitään suurta herkkuakaan.
Kuitenkin pahimmat ruoat, mitä olen tarjottuna syönyt on maksalaatikko ja lipeäkala. En yleensäkään pidä mistään sisäelinruoista ja vaikka pidän kalasta erittäin paljon, niin lipeäkala ei jostain syystä ole hyvää.
Lipeäkalaa ei maistu edes miltään. Miten joku sanoo että se on pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Silakkapihvit. Teoriassa ihan hyvää, mutta en vaan kestä miltä ruodot tuntuu suussa. Lanttu ja porkkanalaatikot. Ei vaan uppoa ei, jää syömättä, en yritä edes kohteliaisuuden vuoksi. Kolmas on tee, en juo kahvia, mutta en todellakaan teetäkään.
Silakkapihvit tosiaan, ei mene kurkusta alas ne ruodot ei millään.
Toinen on appelsiini kun nielet sen paloja ja niissä on ne pitkät rihmat ja ne rihmat tarttuu kurkkuun eikä mene alas niiden palojen kanssa. Se oksettaa.
Raakaa lihaa. Oli hienossa pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homeista mansikkakakkua. En kehdannut sanoa, eikä isäntäväki huomannut. Hyvä niin näin jälkikäteen ajateltuna.
Kauan sitä oli säilytetty, jos homeeseen asti päässyt? 🤮 Miten joku voi olla noin huolimaton ruoan säilytyksen suhteen?
Mansikka homehtuu parissa päivässä. Samoin mustikka.
Höyrytetty hauki ilman suolaa tai rasvaa. Pikkasen oli pippuria laitettu. Se oli melkoinen elämys.
Onneksi oli myös perunaa yms. niin sain se pala kerrallaan alas.
Ihan hyvää marjapiirakkaa oli tarjolla jollain mummolla.
Olin diakoniatyössä vapaaehtoisena siivoamassa hienolla uskovaisella rouva. Hän mutenkin nihkeästi suhtautui minuun, rastoihini, tatuoineihin ja lävistyksiin.
Pitäjä semmoinen pieni ja vanhoillinen.
Mutta mutta siis piirakka oli ihan hyvää ja mummoa selvästi kadutti että piiras oli kahvikuppeineen tarjolla jo ennenkuin olin ehtinyt paikanpäälle. Ei kai kehdannut perua tarjoamisiaan enää siinä vaiheessa kun näki minut.
Jokatapauksessa, siivouksen jälkeen kahvipöydässä sitä piirakkaa oli vaikeaa nielaista koska siinä oli karvoja. Siis siellä taikinassa.
Tuomitseva mummo katsoi kun kahvipöydässä mukelsin ja yritin pureskella mummon hiuksia pienemmäksi.
Voi jeessus.
Exän mummolassa maatilalla tavattiin juoda ruokajuomana vain äsken lypsettyä lehmän maitoa. Maistoin lasista kohteliaisuudesta vähän, mutta oksun pelossa piti kaupunkilaistyttönä jättää lasi juomatta ja syödä ruoka ilman nestettä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihme miten paljon ihmiset ovat syöneet ja juoneet spermaa, virtsaa ja jopa toisten ihmisten sukuelimiä.
Juustokakut ja spagettikastikkeet kyllä oksennellaan lautaselle mutta alapään eritteet niellään mahaan asti
kohteliaisuudesta.
No itse kyllä jotenkin pidän sperman mausta, siitä kevyestä suolaisuudesta ja nielen mielelläni.
Että makunsa kullakin. Ei kaukana joidenkin kalojen, sushin tai mädin mausta
Niin taitaa moni muukin pitää herkkujuomana-tai ruokana kaikkea sitä mitä ihmisen alapäästä tulee.
Todella kuvottava ketju, kiitos näiden eritteillä herkuttelevien.
Tätä tiedustelen, kun joku kertoo että hänelle tarjottiin kananjalkoja, siis ihan niitä kynsiä ja "nilkkoja".
Mitä syömistä niissä oikein sitten on?
Keitetäänkö niitä jossain maustekastikkeessa ja imeskellään puhtaiksi vai miten? Ja te jotka näitte kiinalaisen kaverinne niitä syövän, niin mitä niistä kananjaloista jäi enää tähteeksi vai söivätkö he sen ohuen nahan pelkästään?
Pidän kyllä linturuuista mutta pelkän linnunjalan syöminen olisi minullekin vaikeaa koska en tiedä mitä siitä pitäisi syödä.
"Surströmming", elikkä mädännyt, käynyt silakka En voi ymmärtää, miten ruotsalaisilla on sesonki, jolloin avaavat peltisiä silakkapurkkeja, ja kauhea löyhkä leviää kaikkialle. Sama haju kuin viemäristä. Käynyt silakka laitetaan näkkileivän päälle, juodan olutta ja otetaan ryypyt. Olin kerran sellaisissa hipoissa, sain väkisin nieltyä melkein yhden kalaleivän olueen kanssa. Ei jatkoon!
Durian-hedelmä ja hapansilakka. Molemmissa mukana myös haju.
Meduusaa, onneksi oli edes kypsennettyä. Tapahtui työmatkalla Kiinassa. Ällöttävä suussa muljahteleva klöntti. Kiltisti söin ja heti oltiin tarjoamassa lisää (otin kohteliaasti, mutta jätin syömättä).
Koreassa työmatkalla tarjosivat isännät lehmänmahaa salaatinlehtien kera.
Ei maistunut miltään ja onneksi voin kääriä palat salaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Janpandeerus kirjoitti:
Raakaa joulukinkkua. Kaverin äiti oli päissää joulun laitossa ja kun tarjottiin niin tietty sitä siivun syödä voi. Oli muuten sitkeää. Toisen kamun vsnhemmilla oli pääsiäisenä syödä mämmiä kermalla. Ai että.
Raa'asta sianlihasta voi pahimmillaan sairastua ja saada mm heisimadon.
Pahimmillaan voi saada trikiini-alkueläimen, paljon ongelmallisempi kuin joku heisimato! Ei raakaa sianlihaa edes koiralle!
Saksassa tosi ison palan sokerikakkua, jossa päällä säilykehedelmiä ja liivatetta ja vuori kermaa. Kaikkea, mitä inhosin.
Lasagne, näytti herkulliselta mutta siihen oli pantu melkosesti jotain outoa harvinaista maustetta. Ei menny kurkusta alas. Harmitti tosi paljon, että herkkulasagne pilattu tällä lailla.