Onko edes mahdollista löytää mies joka ei petä tai valehtele?
Usko mennyt ihan totaalisesti miehiin. Aina muut naiset kuvioissa ja valheita valheiden perään. En nyt halua kuitenkaan yleistää että kaikki miehet samanlaisia ja tietty naiset myös pettää ja valehtelee. Olen vaan niin väsynyt tähän. Minä kun haluaisin vain molemmin puolista kunnioitusta ja luottamusta mutta taitaa olla liikaa vaadittu.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Eikös tutkitusti ainakin puolet miehistä petä? Loput todennäköisesti pettäisivät tilaisuuden tullen. Eli eivät ne pettäjät todellakaan ole mikään pieni vähemmistö eikä se mene niin, että vain komeat ja pumpatut salikarjut pettäisivät.
Jep. Tämä on vain höpinää jolla pyritään saamaan miehille sellainen tilanne, että naiset katsoisivat petturuutta sormien läpi, koska"kaikki miehet pettää". Fiksu ei tuollaiseen lankaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta ne ovat sennäköisiä ja oloisia kotihiiriä ettet sinä katsokaan sellaista miestä päin jossain Tinderissä tai lihatiskillä (eivät kyllä jälkimmäiseen edes raahautuisi ikinä paikalle).
Niitä on olemassa, ne eivät vain kelpaa sinulle tai naisille muutenkaan.
Höpsistä. Maailma on väärällään komeita, mielenkiintoisia miehiä jotka ovat lisäksi rehellisiä ja uskollisia. Ainakin minun tuttavapiirissäni. Mieheni ja kaikki sen kaverit ovat miellyttävän näköisiä, urheilullisia, hyvässä asemassa, rehellisiä, uskollisia, pitkissä parisuhteissa.
Siinä se tuli: ne kunnon miehet on varattuja viimeistään 30-vuotiaana ja sellaisena myös pysyvät, koska kerran ovat kunnollisia. Toisella kierroksella olevat tai ne joilla ei edes ole pitkiä parisuhteita takana ovat auttamatta melko arveluttavia.
Toki yhden tapauksen tiedän, missä mies ei ollut pahemmin seurustellut vakavasti 40-vuotiaaksi saakka. Täytti kaikki yllä listaamani atribuutit kyllä. Sitten nelikymppisenä pariutui ja perusti perheen.
Mutta, ap, tuollaisille miehille pitää sitten olla itselläkin jotain tarjottavaa. Sivistystaso kohdillaan (molemminpuolinen kirjoitetaan yhteen) ja henkisesti muutakin annettavaa kuin "en petä ja olen rehellinen". Kuulostat samalta kuin palstan u-miehet: luulet ansaitsevasi jotain spesiaalia koska sinulla on annettavana se, mikä on täysin oletusarvo normaalissa suhteessa. Siitä ei saa lisäpisteitä ettei petä. Anteeksiantamisesta saa miinuspisteitä, se että on kovasti anteeksiannettavaa kertoo että sinulla on tajuttoman huono ihmistuntemus.
Jatkan vielä, että kaikki nämä tuntemani miehet ovat urheilijoita, urheilevat kilpaa vielä 40+ -ikäisenä. Sellaisille miehille ei kelpaa nainen joka ei urheile myös.
Täyttä hölynpölyä. Minä olen urheileva mies, ja olen naimisissa naisen kanssa joka istuu pyörätuolissa eikä urheile.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä samaa jaskaa! Ne hiiren näköiset katkarapumiehet valehtelevat ja pettävät paljon todennäköisemminkin, kun ovat ensin keränneet sisälleen vuosikausia naisvihaa. Eli kannattaa kiertää kaukaa.
Valitse hyvällä tavalla itsevarma ja normaali mies, niin saat hyvän.
Aloitus on selvä miehen provo: yrittää sanoa, että pitäisi valita rumia ja ilkeitä miehiä komeiden ja mukavien sijaan. EI PIDÄ, mieluummin elää sitten vaikka kissan kanssa.
Samaa mieltä, Mitä luuserimpi ulkonäkö niin sitä todennäköisemmin juoksee jokaisen helman perässä joka vain vilkaiseekin ja tyrkyttää itseään kaikille oli suhteessa tai ei. Ottaa perinteisen, normi hyvännäköisen ja normaalin miehen jolla on itsetunto kohdillaan niin sellaisen voi olettaa sitoutuvankin ja ymmärtävän mitä on parisuhteessa oleminen. Näihin heikkoitsetuntoisiin nysväkkeisiin ei pidä koskea.
On mahdollista löytää. Tällä palstalla saa väärän kuvan miehistä, varsinkin jos on vielä joku pskalehti lisukkeena. Nämä ovat naisvihaajia, jotka ei tiedä parisuhteesta mitään ja potevat ikäkausikriisiä, kun eivät halua luopua harhoistaan.
Puolisoa kannattaa etsiä livemaailmasta ja uskoa omaan intuitioonsa.
Vierailija kirjoitti:
En usko että syy minussa. En ole koskaan itse pettänyt enkä antanut syytä epäillä että pettäisin. Seksin kanssa en pihtaile, päinvastoin. En määräile enkä nipota turhasta. Kunnioitan miestäni ja paljon olen antanut anteeksi. Olen luonteeltani todella kiltti ja tuntuu että sitä käytetään hyväksi.
- ap
En ole ikinä pettänyt tai valehdellut joitain pieniä valkoisia valheita lukuunottamatta, mutta minusta taas eivät naiset ole olleet ikinä kiinnostuneet.
Tuskin aapeekaan kiinnostuisi tällaisesta tavallisesta ja sosiaalisesti jonkin verran kömpelöstä duunarista ja olen varmaan liian vanhakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä nautin ihan oikeesti siitä mitä ne jännä miehet tekee teille mä nautin. Mä voisin itsekkin olla sellainen mies, mutta mä en halua olla.
Asia ratkeaa pysymällä miehistä kaukana tai alkamalla jännänaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa yhteinen tekijä suhteissasi eri miehiin olet sinä. Jos jatkuvasti päädyt yhteen pettävien ja valehtelevien miesten kanssa - joita tietenkin on pieni vähemmistö miehistä, aivan kuten naisistakin - niin syy ei voi olla missään muualla kuin sinussa itsessäsi. Eli sinun tulisi miettiä, mikä sinua ajaa tuollaisten miesten seuraan, ja miten voisit paremmin ennakolta tunnistaa epäsopivat kumppanit.
Ei. Kyllä se syy pettämiseen ja valehtelemiseen on aina ja ainoastaan siinä väärin tekevässä henkilössä.
[...]
Petturi ja valehtelija siis haistaa itse siitä uhrista että häntä on helppo höynäyttää, vaikka uhri pyrkisikin valitsemaan parasta mahdollista itselleen.
Niin, se väärin tekevä on syyllinen väärin tekemiseen, enkä tietenkään sitä ole kiistänyt. Jälkimmäisessä virkkeessä kuitenkin myönnät, että kausaalinen syy siihen, miksi sama ihminen joutuu toistuvasti näiden mulkkujen uhriksi, on jokin sen uhrin ominaisuus. Se ei ole uhrin syy siinä mielessä, että uhri olisi moraalisesti edes osittain syyllinen huonoon kohteluunsa. Mutta vain muuttamalla omaa käyttäytymistään voi välttyä joutumasta tulevaisuudessa samanlaisen huonon kohtelun uhriksi. Eli ei pidä olla sellainen, josta haistetaan että on helposti höynäytettävä. Eikä pidä etsiytyä niiden höynäyttäjien seuraan.
Ei ihmisen käyttäytymisessä tarvitse olla mitään vikaa, se vika voi ihan hyvin löytyä niistä höynäyttäjistä ainoastaan. Mulla on mahtava mies, joka on alusta asti ollut juuri sitä mitä sanoo. En muuttanut itseäni mitenkään, löysimme vain toisemme ihan sattumalta, ja sain sellaisen miehen kuin halusin. jos olisin mennyt muuttamaan itseäni, niin olisin ehkä säästynyt muutamilta sydänsuruilta, mutta saanut lopulta väärän miehen, koska olisin esittänyt olevani muuta kuin olen. Nyt sain juuri sellaisen jonka halusinkin. ELi ap, se voi nyt tuntua että sulla on joku kaava tuossa itsellä, mutta voi ihan hyvin olla myös mahdollista että on vain sattumalta osunut huonoja kohdalle, ja se hyväkin sieltä vielä tulla tupsahtaa elämääsi!
No kaikki miehet eivät petä eivätkä valehtele joten ainoa kysymys jota pitäisi käsitellä on se, miksi sinä et sellaista löydä vaikka moni muu löytää.
Ihastuminen johonkin on hyvin kummallinen asia. Jossain ihmisessä vain on sitä jotain joka kiinnittää huomion. Ja jostain valitettavasta syystä näissä pettävissä miehissä on jokun yhteinen pirre joka saaa sinut kiinnostumaan heistä. Ongelmaahan ei olisi vaikka miljoonaa pettävää miestä olisi sinusta kiinnostunut jos sinä et olisi lainkaan heistä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tutkitusti ainakin puolet miehistä petä? Loput todennäköisesti pettäisivät tilaisuuden tullen. Eli eivät ne pettäjät todellakaan ole mikään pieni vähemmistö eikä se mene niin, että vain komeat ja pumpatut salikarjut pettäisivät.
Jep. Tämä on vain höpinää jolla pyritään saamaan miehille sellainen tilanne, että naiset katsoisivat petturuutta sormien läpi, koska"kaikki miehet pettää". Fiksu ei tuollaiseen lankaan mene.
Melkoista miesten logiikkaa. Itsellä se pikemminkin vaikuttaa niin ettei kiinnosta ottaa riskiä parisuhteen muodossa. eri
Minä olen ratkaissut asian niin, että seuraavassa parisuhteessa ei olisi lainkaan seksiä, että puolison kanssa sitä ei saa harjoittaa vain vieraiden ja omien vakipanojen. Katsoisi millainen dynamiikka silloin saataisiin aikaiseksi kun tämä toiminto poistetaan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ratkaissut asian niin, että seuraavassa parisuhteessa ei olisi lainkaan seksiä, että puolison kanssa sitä ei saa harjoittaa vain vieraiden ja omien vakipanojen. Katsoisi millainen dynamiikka silloin saataisiin aikaiseksi kun tämä toiminto poistetaan kokonaan.
Mielenkiintoinen ratkaisumalli.
Toinen vaihtoehtoinen ratkaisu olisi alkuhuumallinen suhde, joka vaihtuu lennosta noihin vain vieraisiin ja vakipanoihin, ilman keskinäistä seksiä jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kuseta ja petä avovaimoani. Sain mitä halusin ja häntä on edellisessä suhteessa petetty ihan tarpeeksi ja hänellä meni usko miehiin täysin. Oli 5 vuotta sinkkuna eikä säheltänyt irtojuttuja koko aikana, kun ei vaan halunnu miehen kosketusta. Oli siinä todistelemista ja hitaasti edettiin, mutta olen sen luottamuksen arvoinen enkä todellakaan aio loukata häntä millää tavoin. Ihan oikea nainen mulle ja sen näytän hänelle, että kannatti huolia juuri minut. Eikä se viikossa alkanut luottamaan ja uskomaan minuun. Oltiin varmaan kaksi vuotta oltu yhdessä, kun sanoi että luottaa täysin ja uskoo ja olen sen arvoinen ihminen.
Ihana mies!
Kyllä kunnon ihmiset on varattuja 30. Ei hesus mitä paskaa. Haloo nyt.
Vierailija kirjoitti:
En usko että syy minussa. En ole koskaan itse pettänyt enkä antanut syytä epäillä että pettäisin. Seksin kanssa en pihtaile, päinvastoin. En määräile enkä nipota turhasta. Kunnioitan miestäni ja paljon olen antanut anteeksi. Olen luonteeltani todella kiltti ja tuntuu että sitä käytetään hyväksi.
- ap
Haha, siinähän se syy sitten onkin. Jokainen pelimies haistaa tuollaisen sadan kilometrin päästä. Koskas olet itse tehnyt aloitteen ? Veikkaan että jokainen parisuhteesi on tulosta kun pelimies on piirittänyt sinua ja olet lähtenyt mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta ne ovat sennäköisiä ja oloisia kotihiiriä ettet sinä katsokaan sellaista miestä päin jossain Tinderissä tai lihatiskillä (eivät kyllä jälkimmäiseen edes raahautuisi ikinä paikalle).
Niitä on olemassa, ne eivät vain kelpaa sinulle tai naisille muutenkaan.
Höpsistä. Maailma on väärällään komeita, mielenkiintoisia miehiä jotka ovat lisäksi rehellisiä ja uskollisia. Ainakin minun tuttavapiirissäni. Mieheni ja kaikki sen kaverit ovat miellyttävän näköisiä, urheilullisia, hyvässä asemassa, rehellisiä, uskollisia, pitkissä parisuhteissa.
Siinä se tuli: ne kunnon miehet on varattuja viimeistään 30-vuotiaana ja sellaisena myös pysyvät, koska kerran ovat kunnollisia. Toisella kierroksella olevat tai ne joilla ei edes ole pitkiä parisuhteita takana ovat auttamatta melko arveluttavia.
Toki yhden tapauksen tiedän, missä mies ei ollut pahemmin seurustellut vakavasti 40-vuotiaaksi saakka. Täytti kaikki yllä listaamani atribuutit kyllä. Sitten nelikymppisenä pariutui ja perusti perheen.
Mutta, ap, tuollaisille miehille pitää sitten olla itselläkin jotain tarjottavaa. Sivistystaso kohdillaan (molemminpuolinen kirjoitetaan yhteen) ja henkisesti muutakin annettavaa kuin "en petä ja olen rehellinen". Kuulostat samalta kuin palstan u-miehet: luulet ansaitsevasi jotain spesiaalia koska sinulla on annettavana se, mikä on täysin oletusarvo normaalissa suhteessa. Siitä ei saa lisäpisteitä ettei petä. Anteeksiantamisesta saa miinuspisteitä, se että on kovasti anteeksiannettavaa kertoo että sinulla on tajuttoman huono ihmistuntemus.
Et voi tietää mitä miehenne keskinäisissä saunailloissaan tekevät. Miehet ovat näissä asioissa äärimmäisen solidaarisia toisilleen.
Minun vastauksena otsikkoon: Mahdollisuus on hyvin pieni.
Olen opiskellut ja työskennellyt miesvaltaisilla aloilla. Opiskelukavereistani useampi olisi halunnut suhdetta ynnä muuta vastaavaa kanssani ja se toki oli ok, kun suurin osa oltiin silloin sinkkuja ja etsittiin kumppania. Olin sitten myöhemmin töissä noin kolmenkymmenen henkilön osastolla. Naisia tuolla oli vain kourallinen. Porukka oli todella kivaa, tykkäsin moninaisesta persoonallisuuksien kirjosta ja rennosta ilmapiiristä. Yllätyin, kuinka usea olisi tuollakin ollut valmis vaikka mihin, vaikka suurin osa oli perheellisiä. Osalla oli paljon työmatkoja ja jotain tihkui sieltäkin korviini, vaikkei niistä huudeltukaan. Monen kanssa oli ollut vuosien ajan normityöajalla todella asialliset välit, ei minkäänlaista flirttailua tai vastaavaa ja sitten sopivan tilaisuuden tullen, esim. reissussa tai jossain pikkujouluissa, ollaankin yht'äkkiä innolla pyrkimässä iholle. Muistakin harrastuporukoista ja työpaikosta on kertynyt kokemusta sittemmin.
Tämä on vain subjektiivinen tilastoni, eikä ehkä päde laajemmin, mutta parisuhteessa olevista miehistä hyvän tilaisuuden sattuessa 30 - 50 % pyrkii aktiivisesti kontaktiin seksuaalisesti viehättävänä pitämänsä naisen kanssa, näiden lisäksi toiset 30% - 50% lähtee mukaan sopivan rohkaisun siivittämänä. Subjektiivisen näkemykseni mukaan vain noin 20 - 30 % on oikeasti uskollisia ja osalla näistäkin se johtuu huonosta itsetunnosta, esim. pelkää, ettei vehkeet toimi niinkin jännittävässä tilanteessa tai sitten on laajemminkin toimintakyvyn puutteita tai aseksuaalisuutta/homoseksuaalisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Usko mennyt ihan totaalisesti miehiin. Aina muut naiset kuvioissa ja valheita valheiden perään. En nyt halua kuitenkaan yleistää että kaikki miehet samanlaisia ja tietty naiset myös pettää ja valehtelee. Olen vaan niin väsynyt tähän. Minä kun haluaisin vain molemmin puolista kunnioitusta ja luottamusta mutta taitaa olla liikaa vaadittu.
Otsikon kysymykseen vastaus: On mahdollista.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ratkaisumalli.
Toinen vaihtoehtoinen ratkaisu olisi alkuhuumallinen suhde, joka vaihtuu lennosta noihin vain vieraisiin ja vakipanoihin, ilman keskinäistä seksiä jatkossa.
Se olisi ihan tavallinen parisuhde sellainen. Välillä vain toiselle ei ole kerrottu, että näin on käynyt. Parempi kun toiseen ei ikinä koske sillä tavalla.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että joka ikinen kumppani sekä kumppaniehdokas on jääny kiinni valehtelusta ja/tai pettämisestä.
Siis ihan joka ikinen. Ja ikää on mulla nyt 40+.
Aviomies kuuluu ihan samaan sarjaan muiden kanssa.
Ulkonäöltäni olin 20+ ikäisenä kuin malli ja miehiä oli jonossa, oli varaa mistä valita. Kävin läpi suuren määrän miehiä eikä sitä helmeä löytynyt. Että näin. Ja huom.! Itse en ole ikinä pettäny enkä edes harrastanu yhden illan juttua edes sinkkuhetkinä. Näin se elämä meni....
Minun elinpiirissäni ei kyllä tuollaisia miehiä ole, ehkä liikut tietämättäsi jossain Tauski-porukoissa?
Toinen toivon pilkahdus! ♡
-ap