Montako lasta teillä on?
Kommentit (566)
Teillä ei ole lapsia, tiet eivät lisäänny. Teitä rakennetaan. Suomessa on suhteellisen kattava tieverkosto. Sanoisin olevan määrältään riittävä.
4, ja hyvä määrä. Ehkä viideskin menis, mutta ikää 42.
2 lasta on, molemmat teini-iässä olevia tyttöjä. Puoliso olisi halunnut aikanaan vielä yhtä, mutta päädyimme sitten ottamaan koiran. 😊
Kaksi, mutta odotan kolmatta. Katsotaan jääkö kolmeen, vaikka neljä tuntuu ajatuksena enemmän omalta, mutta tulevaisuutta ei voi ennustaa.
Näin ainakin on mukava olla. :)
Emme olisi miehen kanssa halunneet yhtään lasta, mutta niitä tuli 3. Siksi hakkaamme kuopusta rangaistukseksi siitä että lapset syntyivät ilman lupaa.
Minulla 6lasta kaikilla eri isä, vanhin 12v.Saan hyvät elatusrahat heistä, kun isät hyvissä palkkatöissä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 6lasta kaikilla eri isä, vanhin 12v.Saan hyvät elatusrahat heistä, kun isät hyvissä palkkatöissä.
Paljonko saat elatus apua heistä?
Edelleen se yksi aikuislapsi 33 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat elatus apua heistä?
Lapsilisien kanssa 4100e kuukaudessa.
Ei yhtään. Enkä kyllä taida ehtiä saamaankaan, 37v vanhapiika kun olen. :D
Kolmea oisin toivonut jos elämä ois mennyt toisin.
Meillä on kaksi pientä lasta, ja jo alle parikymppisenä tiesin haluavani vähintään kolme: jos yhdelle kävisi yllättäen jotain, olisi lapsilla sisarus vanhetessaan. Ajatus johtuu omasta kokemuksestani, läheisissä pari tapaturmaista kuolemaa lapsena (ei-kotona tapahtunutta, kuten auton alle jääminen). Kuulin nuorena toisestakin nuoresta, jolla oli samat haaveet samoista syistä, mutta hän puolisoineen jäi lapsettomaksi kokonaan:(. Lapset eivät meillekään tulleet helposti, ja puolisoni kanssa yrittäminen alkoi vasta kolmikymppisenä (lisäksi tapasimme melko myöhään "suurperhe"haaveisiin nähden), joten ikää alkaa olla. Talouskaan tai miehen haaveet ei taida riittää neljään, mutta kolmas raskaus=lapsi olisi vielä molemmilla toiveena, kunhan tuo nuorempikin ihana pieni vauvavuodestaan rauhassa kasvaa (ja kunhan menkat jatkuu). Nyt ihastelemme täysillä näitä ehkä ainoiksi jääviä pikkurakkaita, vaikka heissäkin puuhaa myös riittää.😊
7 poikaa ja 7 tyttöä ja enempää ei tule!!
En tiedä. Vähintään kolme, joista kahta viimeisintä ei suruksemme saatu pitää täällä luonamme. Ja taitaa käydä neljännellekin sama kohtalo. :(
Kolme, joista yksi on kuollut liikenneonnettomuudessa vauvana. Ihan passeli määrä vaikka saisihan tuo kolmaskin olla joukossa vielä mukana. Vanhimmalla ja nuorimmalla ikäeroa 18 vuotta eli ensimmäinen heti päälle parikymppisenä ja viimeinen neljäkymppisenä.
Kolme lasta sain, kaksi keskenmenoa koin. Aloitin myöhään, olisin halunnut neljä - viisi lasta.
Käyttäjä30252 kirjoitti:
1, toisen laskettu aika kuukauden kuluttua. Nyt tuntuu, että kaksi on sopiva määrä ainakin toistaiseksi. Ikäero tulee olemaan vain 1,5 vuotta, niin haluan ainakin muutaman vuoden taukoa ennen kuin seuraavaa suunnittelemaan saati yrittämään. Mutta aika näyttää, voihan se olla että kovakin vauvakuume iskee kun ystäväpiirissä alkaa vauvoja enemmän syntymään.
Olen aina haaveillut 2-3 lapsesta, kun taas miehen haaveena taitaa olla tällä hetkellä yli 5. Kun tapasimme, haaveili vain yhdestä, mutta nopeasti alkoi luku kasvamaan kun aloin odottaa ensimmäistä. Ei minullakaan ajatuksena mitään suurperhettä vastaan ole, epäilen vain sekä rahallisten resurssien että jaksamisen riittämistä.
Olet onnellinen, kun miehesi on noin lapsirakas.
Yksi on eikä haluta sotkea tätä täydellisyyttä.