Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Nuoret naiset kadonneet osasta Suomea.

Vierailija
25.08.2019 |

Mitä ajatuksia artikkeli herättää? Vai herättääkö vain haukotuksen tms.

https://www.hs.fi/junkkari/art-2000006215889.html

Kommentit (506)

Vierailija
161/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuodaan lisää Thaimaasta. Kundit kiittää ja kumartaa!

Ihmiskauppa on laitonta, eikä orjan pitäminen ole sosiaalisesti hyväksyttyvää.

Ja on ylipäätään hassu ajatus, että jonkun (valtion?) pitäisi tuoda suomipojille thaimorsiamia kun eivät poikaparat itse osaa etsiä itselleen puolisoa.

Ks avioliittotilastot 2016-2018 ulkomaalaisten kanssa, naisten osalta. Jotenkin vain tulee sellainen fiilis että minä olen osallistunut tuon petseilyn kustantamiseen vasten tahtoani.

Vuosittain suunnilleen yhtä monta Suomen kansalaista miehiä avioitui ulkomaalaisen naisen kanssa kuin naisia ulkomaalaisen kanssa. Kumpiakin on noin 1400 pariskuntaa vuodessa. Ihan samalla tavalla se niiden tuontimuijienkin sosiaaliturva maksetaan yhteisistä varoista.

Taitaa ulkomaalaisissa vaimoissa olla enemmän koulutettuja ja työssäkäyviä kuin miehissä. Tai sitten suomalainen mies on niin varakas että vaimolle ei yhteiskunnan tukia heru.

Kuinka ulkomaalaisen naisen koulutus ja työssäkäynti on hyvä asia, mitta suomalaisen naisen ei?

unohdit taas että palstalla on enemmän kuin yksi henkilö?

Mitä mieltä sinä olet tästä asiasta? Saako nainen kouluttautua ja haluta käydä töissä, vai pitääkö hänen asettua korpeen tukien varassa elelemäön ja lapsia tekemää?

Ulkomalaalaisiten naisten töissäkäynnistä: Jos tuo ulkomaalainen nainen käy töissä, hän todennäköisesti asuu jossakin muualla kuin työttömyysalueella, jossa töitä ei ole. Eli ei ole tämä mikään ratkaisu Kainuun naisettomuuteen. Ollaan taas lähtöruudussa.

Siis yksi tyyppi, sinun moneen kertaan mielisairaaksi haukkuma jolle toivot itsemurhaa, on sanonut jotain että naiset saa/ei saa sitä tai tätä, ja tämä on mielestäsi nyt niin tärkeä yhteiskunnallinen kysymys että tivaat siihen vastausta toiselta henkilöltä? 

En ole haukkunut ketään enkä toivonut kenellekään mainitsemiasi asioita. Unohditkohan nyt itse, että palstalla on enemmän kuin yksi henkilö?

Vierailija
162/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta läskit akat.

M23

Sittenhän tilanne on win-win - et sinäkään niitä "akkoja" kiinnosta. Kaikki me olemme nyt hyvin tyytyväisiä, eikö? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on ylipäätään hassu ajatus, että jonkun (valtion?) pitäisi tuoda suomipojille thaimorsiamia kun eivät poikaparat itse osaa etsiä itselleen puolisoa.

Ks avioliittotilastot 2016-2018 ulkomaalaisten kanssa, naisten osalta. Jotenkin vain tulee sellainen fiilis että minä olen osallistunut tuon petseilyn kustantamiseen vasten tahtoani.

Vuosittain suunnilleen yhtä monta Suomen kansalaista miehiä avioitui ulkomaalaisen naisen kanssa kuin naisia ulkomaalaisen kanssa. Kumpiakin on noin 1400 pariskuntaa vuodessa. Ihan samalla tavalla se niiden tuontimuijienkin sosiaaliturva maksetaan yhteisistä varoista.

Mutta yöelämässä liikkuu enemmän tuontikulleja, koska sukupuolijakauma on noissa hommissa kaukana tasaisesta. 

Missä hommissa? Nyt ei ihan auennut.

Ketjussa puhutaan ulkomaalaisten tulemisesta/tuomisesta Suomeen parisuhdekumppaneiksi, ja sitten mainitaan epätasainen sukupuolijakauma. Mihinköhän mahtaisi liittyä? En millään pysty päättelemään.

Vierailija
164/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin puolison kanssa perähikiälle sukutilalle asumaan. Kylän miehet piirittävät puolisosta huolimatta. Ennen kuin joku syyttää itserakkaaksi, täsmennän että ainoa syy saamaani huomioon on varmasti se, että täällä ei ole vapaita nuoria naisia. Tuoreeseen tulijaan, varattuunkin, yritetään iskeä kiinni raivolla. Tein töitä miesvaltaisella alalla joten koin töissä usein ellen ehdottelua niin suoranaista ahdistelua.

Ja miksi niitä naisia ei ole? Ei ole opiskelupaikkoja, ellei halua lukea naapurikaupungissa lähihoitajaksi. Työtä ei ole kuin onnekkaimmille. Palkkataso naurettava.

Entäs kumppaniehdokkaat? Paikkakunnalle jäävät nuoret miehet (ja vanhatkin) ovat suurimmalta osalta alkoholisoituneet. Täällä tehdään töitä kännissä, ajetaan kännissä jne. Voitte kuvitella, millaista on iltamenoissa, eli huoltoaseman karaokessa. Ei täällä voi harrastaa kuin ryyppäämistä.

Kuukauden päästä muutetaan takaisin ihmisten ilmoille... luojan kiitos.

Tuo ryyppääminen tosiaan on iso ongelma maaseudun miesten kohdalla. En edes tajunnut miten moni ryyppää kun vielä asuin siellä, mutta varmasti vähintään joka toisella on alkoholiongelma. Ja niistä lopuista puolella varmaan myös, peittävät sen vain muita paremmin. Välillä olen luullut että joku on muita fikumpi ja sitten kuulen että jäi kiinni kännissä ajamisesta. En ihmettele että siellä päin maailmaa naiset ovat niin vihaisia alkoholin käytöstä. Kaupungeissa ei tarvitse kun miehet osaavat suurimmaksi osaksi käyttäytyä.

Vierailija
165/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ulkomaalaisissa vaimoissa olla enemmän koulutettuja ja työssäkäyviä kuin miehissä. Tai sitten suomalainen mies on niin varakas että vaimolle ei yhteiskunnan tukia heru.

Kuinka ulkomaalaisen naisen koulutus ja työssäkäynti on hyvä asia, mitta suomalaisen naisen ei?

unohdit taas että palstalla on enemmän kuin yksi henkilö?

Mitä mieltä sinä olet tästä asiasta? Saako nainen kouluttautua ja haluta käydä töissä, vai pitääkö hänen asettua korpeen tukien varassa elelemäön ja lapsia tekemää?

Ulkomalaalaisiten naisten töissäkäynnistä: Jos tuo ulkomaalainen nainen käy töissä, hän todennäköisesti asuu jossakin muualla kuin työttömyysalueella, jossa töitä ei ole. Eli ei ole tämä mikään ratkaisu Kainuun naisettomuuteen. Ollaan taas lähtöruudussa.

Siis yksi tyyppi, sinun moneen kertaan mielisairaaksi haukkuma jolle toivot itsemurhaa, on sanonut jotain että naiset saa/ei saa sitä tai tätä, ja tämä on mielestäsi nyt niin tärkeä yhteiskunnallinen kysymys että tivaat siihen vastausta toiselta henkilöltä? 

En ole haukkunut ketään enkä toivonut kenellekään mainitsemiasi asioita. Unohditkohan nyt itse, että palstalla on enemmän kuin yksi henkilö?

jaa no sitten se on ilman muuta heti jo tärkeämpi kyssä.

Vierailija
166/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yöelämässä liikkuu enemmän tuontikulleja, koska sukupuolijakauma on noissa hommissa kaukana tasaisesta. 

Missä hommissa? Nyt ei ihan auennut.

Ketjussa puhutaan ulkomaalaisten tulemisesta/tuomisesta Suomeen parisuhdekumppaneiksi, ja sitten mainitaan epätasainen sukupuolijakauma. Mihinköhän mahtaisi liittyä? En millään pysty päättelemään.

Yöelämä on sinulle siis keskeinen parisuhdekumppanin etsintäalue. Okei...

Vierailija
167/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei oikein aukene logiikka tuon naisen ostamisväitteen osalta. Kysehän on siitä, että nainen ei halua mitääntekemätöntä sossupummia vaan ihan samalla tavoin töissä käyvän ja tienaavan kumppanin kuin on itse.

Mutta kai siinä tuon ilmiselvän psykoosin takana joku idea piilee.

Ei ole edes kyse tästä, vaan siitä että työssäkäyvät naiset eivät halua elättää fyysisesti tervettä mutta patalaiskaa miestä. Mutta sitä me kaikki teemme.

Vierailija
168/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ IHMETTÄ?! EXÄ OTTI PETTÄJÄ-JUNON TAKAISIN: LÄHEISET HÄMMÄSTYIVÄT!

Vierailija
169/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kenenkään vika jos syntyy kainuuseen.

Mutta jos siellä on vielä 20 vuotiaana on oltava päässä vikaa ja silloin kannattaa jäädä kaltaistensa joukkoon.

Listaa nyt sittten ympäripyöreiden jargonien sijaan ne paikkkunnat joihin pitäisi muuttaa muuttaa tienaamaan rahaa ja ostaa niilla rahoilla nainen?

Ohis...meinasitko, että koulutettu nainen Kainuuseen muuttaessaan elää pelkällä Pyhällä Hengellä? Jos pitäisi muuttaa miehen vuoksi paikkakunnalle, jossa naiselle ei ole töitä, eikä mies ole halukas maksamaan omasta palkastaan naisen elämistä, miten ajattelit naisen pysyvän siellä hengissä? Käpyjä ja sammalta syömällä? Entäs lapset? Jos kerran tavoitteena on lisätä syntyvyyttä Kainuussa? Millä ne elää? 

Tukitaso riittää suomessa hyvin elämiseen. Keksi parempi tekosyy ahneudellesi ja miesten esineellistämiselle.

Tottakai riittääkin, mutta silloin miehen pitäisi löytää sellainen nainen, joka ei ole käyttänyt aikaansa,  vaivaansa ja rahaansa  opiskeluun. Miksi ihmeessä kauppakorkeakoulun, teknillisen korkeakoulun, oikeustieteellisen tms  käynyt nainen haluaisi heittäytyä yhteiskunnan tukien varaan elämään, kun työssä käydessään hän saa ihan omalla palkallaankin itselleen paljon mukavamman elintason ja voi vielä valita asuinpaikkansakin ihan itse?

Minun mielestäni naisten korkeakouluopiskelulle voisi ihan hyvin laittaa ehdoksi avioliiton jossa on mahdollisuus saada lapsia. Se hillitsisi tätä turhaa "sinkkuelämää" mitä naiset lähtevät suurin kaupunkeihin etsimään.

Toki tällaista ei saa Suomessa (länsimaissa) sanoa ääneen tai saa feministit, suvaitsevaiset ja kaikenmaailman tasa-arvohörhät kimppuunsa.

Luuletko että valtio ihan hyvää hyvyyttään naisia kouluttaa, eikä itse saa siitä mitään? 😁

Aika vähän se valtio saa takaisin niista naisten huuhaatutkinnoista joita suurin osa naisten suorittamista maisterin tutkinnoista on. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta eivät kokonaistilannetta muuta.

Ai niin kuin lähes kaikki opettajat ja terveydenhuoltoalan työntekijät?

Suurin osa noista ammattitehtävistä on sellaisia, joihin ei oikeasti vaadittaisi korkeakoulututkintoa. Ne voitaisiin aivan hyvin kouluttaa siellä asuinpaikkakunnan opistossa. Mutta kiitos suomalaisen utopistisen koulutussuunnittelun piti vanhat opistot muuttaa AMK -pohjaisiksi, jotta korkeakoulutettujen lukumäärä saataisiin kasvuun. No saatiinhan se hetkeksi, mutta nyt moni pikkupaikkakunnan AMK on rahoitusvaikeuksissa ja joutunut lopettamaan tai liittoutumaan paikallisen yliopiston kanssa jos sellainen on.

Vierailija
170/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos siellä on vielä 20 vuotiaana on oltava päässä vikaa ja silloin kannattaa jäädä kaltaistensa joukkoon.

Listaa nyt sittten ympäripyöreiden jargonien sijaan ne paikkkunnat joihin pitäisi muuttaa muuttaa tienaamaan rahaa ja ostaa niilla rahoilla nainen?

Ohis...meinasitko, että koulutettu nainen Kainuuseen muuttaessaan elää pelkällä Pyhällä Hengellä? Jos pitäisi muuttaa miehen vuoksi paikkakunnalle, jossa naiselle ei ole töitä, eikä mies ole halukas maksamaan omasta palkastaan naisen elämistä, miten ajattelit naisen pysyvän siellä hengissä? Käpyjä ja sammalta syömällä? Entäs lapset? Jos kerran tavoitteena on lisätä syntyvyyttä Kainuussa? Millä ne elää? 

Tukitaso riittää suomessa hyvin elämiseen. Keksi parempi tekosyy ahneudellesi ja miesten esineellistämiselle.

Tottakai riittääkin, mutta silloin miehen pitäisi löytää sellainen nainen, joka ei ole käyttänyt aikaansa,  vaivaansa ja rahaansa  opiskeluun. Miksi ihmeessä kauppakorkeakoulun, teknillisen korkeakoulun, oikeustieteellisen tms  käynyt nainen haluaisi heittäytyä yhteiskunnan tukien varaan elämään, kun työssä käydessään hän saa ihan omalla palkallaankin itselleen paljon mukavamman elintason ja voi vielä valita asuinpaikkansakin ihan itse?

Minun mielestäni naisten korkeakouluopiskelulle voisi ihan hyvin laittaa ehdoksi avioliiton jossa on mahdollisuus saada lapsia. Se hillitsisi tätä turhaa "sinkkuelämää" mitä naiset lähtevät suurin kaupunkeihin etsimään.

Toki tällaista ei saa Suomessa (länsimaissa) sanoa ääneen tai saa feministit, suvaitsevaiset ja kaikenmaailman tasa-arvohörhät kimppuunsa.

Luuletko että valtio ihan hyvää hyvyyttään naisia kouluttaa, eikä itse saa siitä mitään? 😁

Aika vähän se valtio saa takaisin niista naisten huuhaatutkinnoista joita suurin osa naisten suorittamista maisterin tutkinnoista on. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta eivät kokonaistilannetta muuta.

Suurin osa noista ammattitehtävistä on sellaisia, joihin ei oikeasti vaadittaisi korkeakoulututkintoa. Ne voitaisiin aivan hyvin kouluttaa siellä asuinpaikkakunnan opistossa. Mutta kiitos suomalaisen utopistisen koulutussuunnittelun piti vanhat opistot muuttaa AMK -pohjaisiksi, jotta korkeakoulutettujen lukumäärä saataisiin kasvuun. No saatiinhan se hetkeksi, mutta nyt moni pikkupaikkakunnan AMK on rahoitusvaikeuksissa ja joutunut lopettamaan tai liittoutumaan paikallisen yliopiston kanssa jos sellainen on.

Milloin opettajia on koulutettu pikkukylien opistoissa?

Vierailija
171/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kielten ja matematiikan opettajat olisi käyneet jonkun opiston? Olen sitä sukupolvea, jolla oli epäpäteviä kielten opettajia. Kyllä se näkyi opetuksen tasossa, ei koulussa niitä kunnolla oppinut.

Vierailija
172/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että yhtenä syynä voi olla vanhoilliset asenteet. Tarkoitan, että Kainuussa naisen voi olla vaikeampaa edetä urallaan, varsinkaan, jos on miesvaltaisella alalla tai pyrkii tehtäviin, joissa perinteisesti on nähty pönäköitä keski-ikäisiä miehiä. Nk lasikatto voi olla vahvempaa lasia kuin Etelä-Suomessa. 

Lasikatto oli jo Oulussa vaikka onkin keskuskaupunki. Nuorille miehille suorastaan tyrkytettiin ylenemistä. Siitä kun lähdet vielä maakuntiin niin voi sitä tytöttelyn määrää ja sihteerikköpuheita. En tosin tiedä sanoa oliko tuohon aikaan etelässäkään nuorella naisella helppoa, siis 20 v sitten. Tai vieläkään.  Riippuu myös alasta.

Vierailija
173/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh ja miehethän eivät sinkkuelämää vietä, muuten vaan videopelaavat ja runk kaavat kotonaan kolmivitosiksi ja sitten alkaa ulina, kun ne unelmanaiset (nippa nappa parikymppiset tytöt) eivät halua synnyttämään peräkamaritontulle statussymbolilapsia, joita mies ei edes hoitaisi vaan jotka hankittaisiin siksi että voisi muuten vaan patsastella olevansa "alfa" tms.

Jos tosiaan olet nii-in perhekeskeinen perinteinen miäs niin jospa kääntyisit vaikka is la miin ja muuttaisit johonkin a ra bi maahan. Tai vaikka ihan EU:n sisällä johonkin vaikkapa Ranskan ma mu ghet toon. Olet sen luokan nais vi haaja että sopisit joukkoon täydellisesti. Eiköhän sulle joku kynnysmatto löytyisi alistettavaksikin, naisen asema kun on tuossa uskossa suunnilleen sian tai koiran luokkaa. Trevlig resa.

Kylläpä osui kalikka makeasti. Etkö löytänytkään yliopistolta pitkää, tummaa, sosiaalista ja rahakkaaseen ammattiin opiskelevaa alfamiestä? Ehtikö joku kurssikaverisi nenäsi edestä? Ja sitten kun tajusit katkeran kohtalosi jouduit tyytymään tossukkamieheen joka aamulla Hesaria lukien hymistelee ja nyökyttelee päsmäröintisi tahdissa? Taas tylsä päivä edessä verorahoilla kustannetussa toimistotyössä? Kuinka monta Chardonnay -lasillista tarvitsetkaan työpäivän jälkeen vaimentaaksesi katkeruuden tuskan..

Vierailija
174/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri Kulmuni (kesk.) lupasi lisää rahaa perähikiän pikkukaupungeille. Problem solved.

Vierailija
175/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, en jaksa noita prinsessoja jotka valittaa. Hyötyjä on seksi, ja haittoja monin verroin enemmän. Pysyisivätkin poissa jaloista.

Vierailija
176/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kielten ja matematiikan opettajat olisi käyneet jonkun opiston? Olen sitä sukupolvea, jolla oli epäpäteviä kielten opettajia. Kyllä se näkyi opetuksen tasossa, ei koulussa niitä kunnolla oppinut.

Alakoulun kielten ja matematiikan opetus ei ole kovin vaativaa eikä periaatteessa vaatisi korkeakoulutusta. Yläkoulukin siinä ja siinä. Lukiossa on ihan ymmärrettävää, että opettajalla pitää olla korkeakoulutausta.

Vierailija
177/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta läskit akat.

M23

Ei kiinnosta ulin mielipiteet.

Vierailija
178/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi näin. Jää enemmän aikaa muuhun, kun ei tarvitse olla koko ajan auttamassa. Mikä siinäkin on että naiset ovat aina vailla apua? Ei mene viikkoakaan niin ettei joku puolituttu nainen pyydä apua johonkin. En ole enee tosin auttanut naisia, koska se on feministien tehtävä, ei minun.

Vierailija
179/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh ja miehethän eivät sinkkuelämää vietä, muuten vaan videopelaavat ja runk kaavat kotonaan kolmivitosiksi ja sitten alkaa ulina, kun ne unelmanaiset (nippa nappa parikymppiset tytöt) eivät halua synnyttämään peräkamaritontulle statussymbolilapsia, joita mies ei edes hoitaisi vaan jotka hankittaisiin siksi että voisi muuten vaan patsastella olevansa "alfa" tms.

Jos tosiaan olet nii-in perhekeskeinen perinteinen miäs niin jospa kääntyisit vaikka is la miin ja muuttaisit johonkin a ra bi maahan. Tai vaikka ihan EU:n sisällä johonkin vaikkapa Ranskan ma mu ghet toon. Olet sen luokan nais vi haaja että sopisit joukkoon täydellisesti. Eiköhän sulle joku kynnysmatto löytyisi alistettavaksikin, naisen asema kun on tuossa uskossa suunnilleen sian tai koiran luokkaa. Trevlig resa.

Kylläpä osui kalikka makeasti. Etkö löytänytkään yliopistolta pitkää, tummaa, sosiaalista ja rahakkaaseen ammattiin opiskelevaa alfamiestä? Ehtikö joku kurssikaverisi nenäsi edestä? Ja sitten kun tajusit katkeran kohtalosi jouduit tyytymään tossukkamieheen joka aamulla Hesaria lukien hymistelee ja nyökyttelee päsmäröintisi tahdissa? Taas tylsä päivä edessä verorahoilla kustannetussa toimistotyössä? Kuinka monta Chardonnay -lasillista tarvitsetkaan työpäivän jälkeen vaimentaaksesi katkeruuden tuskan..

Sinä ressu se et tajua, että jos joku nainen sinut huolisi, jäisit kokonaan vaille tuloja, kun se nainen kuitenkin tienaa RAHAA ja ruokakunnan tulot ylittävät tulorajan.

Joutuisit pyytämään häneltä taskurahaa. Voi olla, ettet saisi sitä, ennenkuin opit käyttäytymään ihmisiksi.

Hitsin harva nainen huolii hiivaisen juntin, joka ei mitään osaa eikä tee.

Vierailija
180/506 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että yhtenä syynä voi olla vanhoilliset asenteet. Tarkoitan, että Kainuussa naisen voi olla vaikeampaa edetä urallaan, varsinkaan, jos on miesvaltaisella alalla tai pyrkii tehtäviin, joissa perinteisesti on nähty pönäköitä keski-ikäisiä miehiä. Nk lasikatto voi olla vahvempaa lasia kuin Etelä-Suomessa. 

Lasikatto oli jo Oulussa vaikka onkin keskuskaupunki. Nuorille miehille suorastaan tyrkytettiin ylenemistä. Siitä kun lähdet vielä maakuntiin niin voi sitä tytöttelyn määrää ja sihteerikköpuheita. En tosin tiedä sanoa oliko tuohon aikaan etelässäkään nuorella naisella helppoa, siis 20 v sitten. Tai vieläkään.  Riippuu myös alasta.

Kyllä Tampereellakin muutama vuosi sitten ilmoitettiin harjoittelupaikkaa hakeneelle insinööriopiskeijalle, että "ei meille ole tavattu tyttöjä ottaa". Maaseutu on pahinta, mutta ei ole helppoa muuallakaan. Kun tutkimuksia ja tilastoja katsoo, ei naisten asema ole parantunut yhtään 20 vuodessa, Suomessakaan. Päinvastoin. Asiat ovat muuttuneet huonompaan suuntaan ja tasa-arvon kehitys on taantunut.