Millaista on olla nainen?
Kertokaa omalta kohdaltanne hyvät ja huonot puolet.
Minä aloitan.
Ihanaa kun saa miehen hulluksi kiimasta. Kiva käyttää hameita, korkkareita ja laittaa hiukset kauniisti.
Kuukautiset, vaihdevuodet ja mielialamuutokset on niin syvältä. Samoin huono itsetunto.
Kommentit (57)
Miehen elämä on suurelta osin paljon helpompaa kuin naisen.
1. Koulussa pojilta vaaditaan vähemmän kuin tytöiltä.
2. Töihin pääsee helpommin kun on mies.
3. Palkka on yleensä isompi kun on mies.
4. Ylennyksen saa töissä paremmin kun on mies.
5. Lapsia voi tehdä mielinmäärin ilman että niiden eteen joutuu tekemään juuri mitään.
6. Ei ole mitään ulkonäköpaineita, miehellä on lupa olla kalju, ryppyinen ja vähän läskikin. Ei tarvi käyttää tietynlaisia vaatteita kunhan ei naistenvaatteita käytä, mutta vaatteiden värit, mallit ja sopivuus omalle kropalle on ihan se ja sama.
7. Vaimolle ei tarvi antaa seksiä kuin silloin kun itsellä tekee mieli.
8. Mitään pikkujuttuja ei tarvi muistaa, korkeintaan se missä kuussa auto pitää katsastaa, ja siitäkin luultavasti vaimo muistuttaa. Ei tarvi huolehtia synttärilahjoista tai joululahjoista edes omalle äidille, vaimo huolehtii. Jos on tulossa juhla niin koti siivoutuu ja koristautuu ihan kuin itsestään, ja jos viet vaikka matot ulos saat vaimolta kiitolliset sanat kun autoit.
9. Kroppa on suht helppo toiminnoiltaan, ei ole hormoonivaihteluita, ei kuukautisia, ei tarvi käydä gynellä ronkittavana, ei ole vaihdevuosia... voi vaan olla kuin ellun kana vuosikymmenestä toiseen ja rupsahtaa rauhassa.
10. Jos jää leskeksi niin lapset huolehtii, joko tyttäret tai miniät.
Kyllä haluaisin mieluummin olla mies. Ainoat huonot puolet on armeija, jonka senkin voi välttää ja eturauhastutkimus.
Ihan mukavaa. Ei ole vertailukohtaa. En nyt oikein osaa ajatella, miten se eroaisi miehen elämästä. Olen synnyttänyt kaksi lasta. Kai se on se ero.
Vai pitää kommentit oikein poistaa 😂 säälittävää jos järkyttää teidän ajatusmaailmaa noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
No naisena voin vain olla. Mies, suku tai yhteiskunta ei odota, että tekisin muuta, kuin muutaman lapsen. Olen paljon kotona, en herätä huomiota käytökselläni. Välillä laitan ruokaa, siivoan jos jaksan. Muutaman kerran viikossa hellin miestä makkarissa. Siihenkin mies tekee aloitteen. Yleensä haluan silloin, kun hänkin.
Välillä laittaudun kauniiksi, välillä käyn verkkareissa henkistymässä metsässä.
Tasapainoitan uramieheni maailmaa. Kuuntelen häntä.
Mieheni ja perheeni maailma romahtaisi ilman minua. Joten kai olen tarpeellinen.
Kerro nyt sinäkin, miten olet onnistunut elämään koko elämäsi vain olemalla, kun meidän muiden pitää käydä koulut ja olla töissä.
Miten tässä ketjussa onkin niin monta naista, jotka omien sanojensa mukaan eivät tee muuta kuin ovat, mutta oikeassa elämässä niitä ei ole. Uli, ajattelitko, että jos kirjoitat sen tarpeeksi moneen erilliseen viestiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän höpö. Nytkin makaan sängyssä ja kissa kehrää sylissä. Puhelen kissalle, kuin vauvalle.
Vaikea kuvitella, että joku äijä tekisi tämmöistä.Kyllä tekee, esim. mun mies (tosin koiralle, meillä ei ole kissaa).
Koiralle juttelen minäkin kun sujuvasti puhetta ymmärtää 👍
M32
Notkealta, haarassa kun on tuo "viilto". Ei haara ratkea vaikka kuinka stretchaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitää kommentit oikein poistaa 😂 säälittävää jos järkyttää teidän ajatusmaailmaa noin paljon.
Älä jaksa, ei kukaan usko, että ne on naisten kirjoittamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän höpö. Nytkin makaan sängyssä ja kissa kehrää sylissä. Puhelen kissalle, kuin vauvalle.
Vaikea kuvitella, että joku äijä tekisi tämmöistä.Mun mies tekee tuota joka ikinen päivä, jopa useamman kerran päivässä. 188cm/110kg... Ja kyllä mies puheli meidän ihmisvauvoillekin kuin vauvoille.
Miksi erikseen kerroit mitat? Mitä yrität vihjata? Läski possu tommonen 110kg valas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos nyt haluaa kuitenkin olla wannabe nainen.
Vierailija kirjoitti:
5. Lapsia voi tehdä mielinmäärin ilman että niiden eteen joutuu tekemään juuri mitään.
6. Ei ole mitään ulkonäköpaineita, miehellä on lupa olla kalju, ryppyinen ja vähän läskikin. Ei tarvi käyttää tietynlaisia vaatteita kunhan ei naistenvaatteita käytä, mutta vaatteiden värit, mallit ja sopivuus omalle kropalle on ihan se ja sama.
8. Mitään pikkujuttuja ei tarvi muistaa, korkeintaan se missä kuussa auto pitää katsastaa, ja siitäkin luultavasti vaimo muistuttaa. Ei tarvi huolehtia synttärilahjoista tai joululahjoista edes omalle äidille, vaimo huolehtii. Jos on tulossa juhla niin koti siivoutuu ja koristautuu ihan kuin itsestään, ja jos viet vaikka matot ulos saat vaimolta kiitolliset sanat kun autoit.
9. Kroppa on suht helppo toiminnoiltaan, ei ole hormoonivaihteluita, ei kuukautisia, ei tarvi käydä gynellä ronkittavana, ei ole vaihdevuosia... voi vaan olla kuin ellun kana vuosikymmenestä toiseen ja rupsahtaa rauhassa.
Kyllä haluaisin mieluummin olla mies. Ainoat huonot puolet on armeija, jonka senkin voi välttää ja eturauhastutkimus.
Miehen on vaikeampi saada parisuhdetta nykyään kun naiset niin valikoivia. Pitää olla akateeminen koulutus ja ulkonäkökin keskitasoa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Tän lukeminen on tuskaa kun stereotypiabimbot kertoo elämästään. Onko täällä naisia joille ei ole tavoiteltavaa olla heikko, tyhmä, lutkahtava, tunne-elämältään epävakaa ja hyödytön?
Se ettei tarvitse tehdä paljoa mitään ei ole sama kuin olisi heikko, tyhmä, lutkahtava, tunne-elämältään epävakaa ja hyödytön.
Olet vaan kateellinen, miksi muuten kirjoittelisit noin rumia termejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena korn, että minun ei tarvitse tehdä paljon muuta, kuin olla. Mies joko haluaa minua tai sitten ei. En viettele tai mitään erityisesti.
Ei tarvitse tehdä paljon muuta kuin olla? Miten koulu, opiskelut, työelämä, kodinhoito jne.? Mitään ei tarvtise tehdä, olet vain?
Koulut on käyty, opiskelut opiskeltu, käyn osa-aikatöissä, olen hoitanut raha-asiat. Välillä siivoan, välillä käy siivooja.
Mitä sitten? Mieheni mielestä on ok, että olen vain. Molemmat olemme tyytyväisiä.
Ja koulut, opiskelut, työskentelyt onnistuvat vain olemalla? Miten tuo ihan käytännössä on toteutunut ja toteutuu? Miten olet voinut saada koulut ja opiskelut hyväksytysti läpi, miten joku pitää sua töissä, jos et tee mitään?
En tee numeroa kouluistani ja elämästäni. Olen taiteilija, tärkeintä on olla rentoutunut ja hyvässä flow-tilassa. On hyvä olla epärationaalinen. Sen parempaa jälkeä tulee. En voi tietää aamulla, mitä olen tehnyt päivän aikana. Jännittyneenä tuhlaan vain materiaaleja.
Mitään pidempää koulua en ole jaksanut käydä loppuun. Tämäkin on naisellista: lyhytjänteisyys. Sopeudun myös helposti. Hyväksyn oman rajallisuuteni. Olen yrittäjä, eli tulen toimeen niinkuin tulen.
Elän päivän kerrallaan. En rakenna hallitusti mitään, vaan elämä ja muut ihmiset auttavat minua.
Sijoitan myös rahaa osakkeisiin. Pörssikurssit ovat myös toisinaan epärationaalisia, joten saan nopeasta ostamisesta ja myynnistä tuloja hiukan. Tyyliin saman, kuin olisin työttömänä. En tarvitse enempää. Nuorempana tavoitteeni työelämän suhteen oli se, että voisin joka päivä syödä lounasta ravintolassa. Olen joutunut tinkimään tuosta ajatuksesta.
Ihan kivalta. Pimpan kanssa on kiva puuhata kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä tasan nainen. Päänne ei kestä lukea erilaisesta elämästä että pitää oikein ilmiantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että joku äijä tekisi tämmöistä.Mun mies tekee tuota joka ikinen päivä, jopa useamman kerran päivässä. 188cm/110kg... Ja kyllä mies puheli meidän ihmisvauvoillekin kuin vauvoille.
Miksi erikseen kerroit mitat? Mitä yrität vihjata? Läski possu tommonen 110kg valas
No se kuvastaa sitä että hän on "äijä" eikä mikään naiseen verrattava hento mies :D
No onneksi minäkin olen valas, sovitaan hyvin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena korn, että minun ei tarvitse tehdä paljon muuta, kuin olla. Mies joko haluaa minua tai sitten ei. En viettele tai mitään erityisesti.
Ei tarvitse tehdä paljon muuta kuin olla? Miten koulu, opiskelut, työelämä, kodinhoito jne.? Mitään ei tarvtise tehdä, olet vain?
Koulut on käyty, opiskelut opiskeltu, käyn osa-aikatöissä, olen hoitanut raha-asiat. Välillä siivoan, välillä käy siivooja.
Mitä sitten? Mieheni mielestä on ok, että olen vain. Molemmat olemme tyytyväisiä.
Ja koulut, opiskelut, työskentelyt onnistuvat vain olemalla? Miten tuo ihan käytännössä on toteutunut ja toteutuu? Miten olet voinut saada koulut ja opiskelut hyväksytysti läpi, miten joku pitää sua töissä, jos et tee mitään?
En tee numeroa kouluistani ja elämästäni. Olen taiteilija, tärkeintä on olla rentoutunut ja hyvässä flow-tilassa. On hyvä olla epärationaalinen. Sen parempaa jälkeä tulee. En voi tietää aamulla, mitä olen tehnyt päivän aikana. Jännittyneenä tuhlaan vain materiaaleja.
Mitään pidempää koulua en ole jaksanut käydä loppuun. Tämäkin on naisellista: lyhytjänteisyys. Sopeudun myös helposti. Hyväksyn oman rajallisuuteni. Olen yrittäjä, eli tulen toimeen niinkuin tulen.
Elän päivän kerrallaan. En rakenna hallitusti mitään, vaan elämä ja muut ihmiset auttavat minua.
Sijoitan myös rahaa osakkeisiin. Pörssikurssit ovat myös toisinaan epärationaalisia, joten saan nopeasta ostamisesta ja myynnistä tuloja hiukan. Tyyliin saman, kuin olisin työttömänä. En tarvitse enempää. Nuorempana tavoitteeni työelämän suhteen oli se, että voisin joka päivä syödä lounasta ravintolassa. Olen joutunut tinkimään tuosta ajatuksesta.
Kyllä tuollaisia taivaanrannanmaalareita on ollut miehissäkin aina. Aina tietty osuus ihmisistä tuntee olevansa "taiteilijoita" joiden ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin taiteilla, siihen ei liity sukupuoli mitenkään. Epäilen jopa että enemmistö näistä on miehiä koska naiset ajautuu helpommin vaikka vaativampaan äidin rooliin, eivät pysty täysin tukahduttamaan hoivaviettiään kuten miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän lukeminen on tuskaa kun stereotypiabimbot kertoo elämästään. Onko täällä naisia joille ei ole tavoiteltavaa olla heikko, tyhmä, lutkahtava, tunne-elämältään epävakaa ja hyödytön?
Se ettei tarvitse tehdä paljoa mitään ei ole sama kuin olisi heikko, tyhmä, lutkahtava, tunne-elämältään epävakaa ja hyödytön.
Olet vaan kateellinen, miksi muuten kirjoittelisit noin rumia termejä.
En tee numeroa elämästäni ja tekemisistäni.
En harrasta irtosuhteita, ja olen keskimmääräistä älykkäämpi. Olen tarpeellinen monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen on vaikeampi saada parisuhdetta nykyään kun naiset niin valikoivia. Pitää olla akateeminen koulutus ja ulkonäkökin keskitasoa parempi.
Ei pidä paikkaansa. Ehkä niin on jossain yliopistoelämäkuplassa, mutta oikeassa maailmassa ei pidä paikkaansa. Keskitasoa parempi ulkonäkö on vain muutamalla prosentilla ihmisistä yleensäkin, mutta vain muutama prosentti jää ilman puolisoa, eli joku 95% pariutuu kummasti toistensa kanssa vaikka ovat tavallisen näköisiä eli keskivertoja on se 95%. Se loppu 5% on sitten rumia ja komeita eli harvinaisuuksia.
Vaikea sanoa kun en ole koskaan ollut mies joten ei ole mihin verrata. Istuminen ainakin taitaa olla helpompaa kun ei tarvi varoa kasseja.
Saa itkee ja nauraa paljon.